חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - נטו דיווחים

מצב
הנושא נעול.
פרידה מרגשת עכשיו באודסה:
השלוחים הרב אברהם וולף ורעייתו נפרדים לשלום מ'120' ילדיהם מבית היתומים שלהם בעיר, היוצאים עכשיו בכמה אוטובוסים לכיוון הגבול ע"מ לצאת מהמדינה למקום מבטחים.
השלוחים עצמם נשארים בעיר עם הקשישים ועם המשפחות שלפי שעה אין ביכולתם לעזוב.
 

צפייה בסרטון

נלחמים על המולדת: מה חושבים האזרחים שנשארו להגן על אוקראינה?
אלו שאינם יכולים לברוח מאוקראינה הם גברים בגילאי 18-60, המחויבים להישאר במדינה בשל הגיוס הכללי שהוכרז בה | רגע לפני שהם יוצאים לקו האש, כתב 'כאן 11' דיבר עם האזרחים שמתגייסים להגן על המולדת
 

רב העיר חרסון לאחר הכיבוש הרוסי: "ביקשתי שיהודים לא יצאו מהבית, אין מצב להימלט"​

בעיר האוקראינית שנכבשה על ידי הצבא הרוסי חיות מאות משפחות יהודיות • הרב יוסף יצחק וולף מספר בשיחה עם "ישראל היום" שהמצב שקט, לאחר שעות של קרבות קשים • בקהילה היהודית נערכו עם מוצרי בסיס טרם הכיבוש, אך האוכל הולך ואוזל • ומה בנוגע להימלטות? "אני שליח של הרבי, אין מצב להימלט כשיש כאן יהודים"​

 
זלנסקי בפוסט בעברית:

אלוהים יברכך, מדינה מאוחדת! לא במקרה בחרתי לאמר "מאוחדת". היום השביעי במלחמה נוראה זו החל. מלחמה בה כולנו חשים כאחד.
כולנו הופגזנו אמש בקייב, וכולנו מתנו שוב בבאבי יאר ממתקפת טילים. על אף שהעולם מבטיח בעקביות "לעולם לא עוד!".
לאדם הנורמטיבי אשר יודע היסטוריה, באבי יאר הינו מקום מיוחד בקייב. מקום מיוחד באירופה. מקום של תפילות. מקום זיכרון של אלפי ומאות אלפי אשנים אשר נרצחו בידי הנאצים. מקום בתי הקברות העתיקים של קייב. מדוע להפוך מקום כזה למטרה לתקיפת טילים? אתם הורגים את קורבנות השואה פעם נוספת.
בימי הסובייטים, מרכז טלוויזיה הוקם מהיסוד, כמו גם מרכז ספורט. נבנה פארק, על מנת למחוק את ההיסטוריה הנושאית של באבי יאר. אך מדוע הוא הופצץ? פעולה זו הינה מעבר להבנה האנושית. מתקפה שכזאת, מוכיחה שבשביל רבים ברוסיה, קייב הינה לגמרי זרה. הם אינם יודעים דבר על בירתנו, על ההיסטוריה שלנו. אך למרות זאת, הם הורו להשמידאת ההיסטוריה שלנו, את המולדת שלנו. להשמיד את כולנו.
ביומה הראשונה של המלחמה, אומן, הופגזה בצורה מאסיבית. המקום בו מאות ואלפי יהודית מגיעים בכל שנה להתפלל. לאחר מכן- תקפו את באבי יאר, היכן שמאות אלפי יהודים נורו למוות.
אני פונה כעת, לכל יהודי העולם- אינכם רואים מה מתרחש כאן? ולכן חשוב שמיליוני היהודים ברחבי העולם לא ישארו דוממים למראות הללו. מפני שהנאציזם נולד בדממה.
צעקו נגד הרג אזרחים. צעקו את צעקת הרג האוקראינים!
 
דיווח באוקראינה: רוסיה רוצה להכריז על ויקטור ינוקוביץ', נשיא אוקראינה לשעבר, שהודח במהלך הפגנות נגד הממשלה ב-2013, כמנהיגה החדש של המדינה.
 
יהושע רודניק
זעזוע: המיסיונרים פועלים לקלוט יהודים מאוקראינה ומתכננים הטבלה המונית בערב פסח

זאב גרשוני
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם נשיא קפריסין והתייחס למתקפה בבאבי יאר: “תקיפת באבי יאר מתמצתת את הטרגדיה הנוראית שאנו עדים לה, הנחשפת לנגד עינינו. אנו מביעים את צערנו וכאבנו העמוק על שמתחולל שם”

מערכת המחדש
זלנסקי לעם היהודי: אל תשתקו מול הזוועה
 
הרב והשליח הראשי לרוסיה, הרב בערל לאזאר באגרת מיוחדת


621f7491e5d5f_1646228625_news_main_gallery.jpeg

"בלב כל דת עומדת הידיעה, כי כולנו בנים לא-ל אחד, ואם כן כולנו אחים. אכן, אנו אנשים שונים, יכולות להיות לנו השקפות שונות לחלוטין בנושאים רבים, אך בדבר אחד עלינו להיות מאוחדים: חובתנו לבוראנו ולשאיפה בכל כוחנו להבנה ולכבוד הדדי, ובשום מקרה לא להניף חרב על צוואר אחינו. אחד היסודות העיקריים של אמונה בא-ל אחד הוא, האמונה שכל סכסוך יכול וצריך להיפתר רק באמצעים שלווים ומקובלים".

כך נפתחת האגרת המיוחדת של קריאה דחופה ונרגשת, ששיגר היום רבה הראשי של רוסיה ושליח חב"ד הראשי למדינה, הרב בערל לאזאר , אל ראשי הדתות השונים, לאור המלחמה באוקראינה.

והמשכו: "אחד משמותיו של הבורא, כפי הידוע ביהדות הקדושה, הוא "שלום". זו המטרה שהקב"ה משמיע לנו מדי יום, ועליה אנו חוזרים כמה פעמים ביום בתפילותינו. אבל היום המצב שונה ונורא, כל יום מגיע מידע משותפינו הרבנים באוקראינה, על מה שקורה אצלם, ואנחנו מרגישים את הכאב של אחינו - כל אזרחי אוקראינה, לא משנה לאיזו אמונה הם שייכים. אני מעודד את כולם להתפלל על השלום, אבל זה לא מספיק.

"כעת ה' מצפה מאיתנו שכל מאמין יעשה כל שביכולתו להציל חיי אדם. אני עצמי מוכן לכל תיווך, מוכן לעשות כל שביכולתי, ואפילו יותר, רק כדי שהרובים ישתקו והפצצות יפסיקו להתפוצץ. אבל עכשיו זה הזמן לפעולה משותפת. לכן, אני פונה לכל המנהיגים הדתיים - באוקראינה, ברוסיה, באירופה וביבשות אחרות - בקריאה להתאחד לשלום.

"אנו, נאמנים לבורא העולם בלבד ומחוייבים להשתמש בהשפעה שלנו, בכל האפשרויות שלנו כדי לעצור את הטירוף, כדי שלא ימותו יותר אנשים. זוהי חובתנו הקדושה למי שברא את כולנו ונתן לנו חיים בעולם הזה. בואו נעשה את זה - והקב"ה יעזור לנו".

אגרת זו באה במקביל למאמצים רבים שהקהילות היהודיות ברחבי רוסיה, משקיעות למען הפליטים שהגיעו אליהן, בהענקת מקום מחסה, מזון ובגדים רבים, מתוך תקווה לשלום אמיתי ולגאולה הקרובה במהרה.
 

יועץ בכיר בקרמלין: "לא מבין את ההיגיון של פוטין, אני בשוק"​

אנדרה קורטונוב השמיע ביקורת חריפה, למרות תפקידו בתוך הקרמלין, נגד נשיא רוסיה פוטין • "אני לא מבין את הלוגיקה שלו, לא מבין איך הוא חושב. אני לא מצליח להבין גם את הרציונל שדרכו הוא מצדיק את פעולותיו", אמר

andrey_autoOrient_i.jpg


אנדרה קורטונוב, מנתח מדיניות חוץ רוסי ויועץ בכיר בקרמלין, תוקף בחריפות את פוטין ואת המלחמה באוקראינה בראיון יוצא דופן לרשת סקיי ניוז. "הייתי בשוק בגלל שבמשך הרבה זמן, חשבתי שהמבצא הצבאי הזה הוא בלתי ישים, בלתי אפשרי".

בהמשך הדגיש כי עצתו לפוטין כיום, בהתחשב בתמונת המצב הנוכחית, היא להציב את הפסקת האש כעדיפות עליונה. "חייב לשים סוף לקונפליקט", הבהיר. "תחילה, אנחנו חייבים להגיע לשולחן המשא ומתן לא רק עם אוקראינה, אלא גם עם כל המערב".

קורטונוב הוא חלק מפאנל של יועצי מדיניות חוץ של הקרמלין. אך על פי מה שהוא מספר, פוטין כבר לא מקשיב לעצות שלהם. במקום, הוא הקיף את עצמו בקבוצה קטנה של יועצים, בהם גנרלים ומרגלים. היועצים לכאורה אמרו לפוטין שהמערב מנסה להפיל אותו, כאשר הסנקציות מחזקות את החשיבה הזאת אצלו רק יותר.

"אני לא מבין את הלוגיקה שלו, לא מבין איך הוא חושב", המשיך הדיפלומט הרוסי. "אני לא מצליח להבין גם את הרציונל שדרכו הוא מצדיק את פעולותיו".

כשנשאל מה לדעתו מטרת המלחמה אמר: "אנחנו רוצים להאמין ששם המשחק הוא התפתחות, אבל אני יכול לדמיין שעברו חלק מהאנשים שסובבים את פוטין, שם המשחק הוא הישרדות".

"אני מדוכא", אומר קורטונוב, "אני חושב שרבים מאתנו מדוכאים. אני חושב שיש הרבה בקרמלין שצריכים להיות מדוכאים בגלל שהמחיר יהיה כבד. בגלל שאנשים נהרגים. זה דבר שאסור לנו לשכוח".
 
16:15 – ארה"ב: החל מהערב בשעה 21:00 ימנעו ממטוסים רוסיים לחלוף בשמי המדינה.

16:00 – משרד הפנים של אוקראינה מדווח כי במקביל לאלפים הנמלטים מהמדינה, 80,000 אזרחים שחיו בחו"ל שבו למולדתם כדי להילחם בפולש הרוסי.
 

מנהיג האופוזיציה ברוסיה: "רוצים להיות אומה של שלום; צאו להפגין"​

אלכסיי נבלני כינה את פוטין "צאר בלתי שפוי בעליל" וקרא לאזרחים לצאת לרחובות ולהפגין נגד המלחמה באוקראינה • "אנו חייבים לנשוך שפתיים ולהתגבר על הפחד, לצאת ולדרוש את הפסקת המלחמה", כתב מנהיג האופוזיציה הרוסי

Alexey_Navalny_3.jpg


אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה והאיש שמערער את מעמדו של הנשיא פוטין, נמצא בכלא, אך בחשבון הטוויטר שלו, צוייץ ככל הנראה על ידי מקורביו, עידוד לציבור הרחב לצאת ולהפגין נגד המלחמה באוקראינה.

"אנו, רוסיה, רוצים להיות אומה של שלום. למרבה הצער, מעט מדי אנשים יקראו לנו כך, אבל בואו לפחות לא נהיה אומה של אנשים שקטים ומבוהלים. של מוגי לב שמעמידים פנים שאינם שמים לב למלחמה האגרסיבית שנפתחה על ידי צאר בלתי שפוי בעליל".

נבלני הוסיף: "אני קורא לכולם לצאת לרחובות ולהילחם למען השלום. פוטין אינו רוסיה. ואם יש משהו ברוסיה שאפשר להיות בו גאה כעת, הרי זה אותם 6,824 אנשים שנעצרו בגלל שיצאו ללא כל קריאה מוקדמת לרחובות עם השלטים 'לא למלחמה'".

"הם אומרים שמישהו שאינו יכול להגיע לעצרת ואינו מסתכן במעצר, אינו יכול לקרוא לצאת לרחובות. אני כבר בכלא, אז סבורני שאני יכול. איננו יכולים לחכות עוד. היכן שאתם נמצאים, ברוסיה, בבלארוס או בצדו השני של כדור הארץ, צאו לכיכר הראשית של עירכם. אם באפשרותכם לארגן הפגנה, עשו זאת בסוף השבוע. כן, אולי רק מתי מעט יגיעו ביום הראשן. וביום השני אפילו פחות. אבל אנו חייבים לנשוך שפתיים ולהתגבר על הפחד, לצאת ולדרוש את הפסקת המלחמה".

הוא המשיך: "כל אדם שייעצר צריך להתחלף בשניים שיתפסו את מקומו. אם כדי לעצור את המלחמה צריך למלא את כל בתי הסוהר והזינזאנות בעצמנו, נמלא את כל בתי הסוהר והזינזאנות בעצמנו. לכל דבר יש מחיר, וכעת, באביב 2022, אנו חייבים לשלם את המחיר הזה. איש לא יעשה זאת עבורנו. בוא לא "נהיה" נגד מלחמה. בוא נילחם נגד המלחמה!".
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה