בקשה הצילו! החלות שלי מתפוצצות. מה עושים???

  • הוסף לסימניות
  • #1
מה ניתן לעשות כדי שזה לא יקרה?
אשמח לכל טיפ!
 

קבצים מצורפים

  • IMG_9660.JPG
    IMG_9660.JPG
    5.5 MB · צפיות: 15
  • הוסף לסימניות
  • #5
החלות "מתפוצצות" כיון שהחלק החיצוני של החלה נאפה לפני הפנימי, כך שבעוד הקרום החיצוני מתקשה, החלק הפנימי ממשיך לתפוח. מחוסר מקום הקרום "מתפוצץ".
הפתרון: שימי תבנית עם מים רותחים בתחתית התנור. הלחות של האדים תשאיר את הקרום החיצוני לח וגמיש וכשהפנים יתפח, הוא יתפח איתו ולא יתפוצץ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
לתת לבצק לתפוח שעה אחרי הקליעה
ואז לעשות 10 דקות על חום הכי גבוה
אחרי זה עוד 10 דקות על 150 מעלות
יוצא ווואווו
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
להתפיח בתנור על חום נמוך, בין 100-150
ורק אחרי שתופח להעביר ל220 בערך עד שמקבל צבע רצוי
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
סליחה על ההערה
חום של 100-150 הוא גבוה מידי להתפחה
חובה קודם שהחלות יתפחו לגודל נכון ואז להכניס לתנור
את מתכוונת להתחיל את האפיה בחום נמוך וכו'
ב"נ למרות שאני מצליחה באפיה
אנסה את השיטה שלך
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
סליחה על ההערה
חום של 100-150 הוא גבוה מידי להתפחה
חובה קודם שהחלות יתפחו לגודל נכון ואז להכניס לתנור
את מתכוונת להתחיל את האפיה בחום נמוך וכו'
ב"נ למרות שאני מצליחה באפיה
אנסה את השיטה שלך
לי זה עובד :)
לא מתפיחה בכלל בחוץ, ישר מהקליעה לתנור.

באמת יותר לכיוון ה100
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אני מתפיחה שעה לפני קליעה
ועוד שעה אחרי !
אני יעלה תמונות בעז"ה
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
להתפיח שוב לפני האפיה (אפשר בתנור על 50 מעלות בערך) עד שמגיע לגודל רצוי, או כמעט .ורק אחרי ההתפחה למרוח ביצה/ שומשום או מה שרגילים
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
גם לי זה קרה.
שבוע אחר שבוע ניסיתי להבין מה גורם לחלות היפות להתעוות ככה.
עד שהגעתי בס"ד לנוסחה המדוייקת, נסי והיווכחי.

מתפיחים את הבצק בקערה מקסימום שעה.
לאחר מכן קולעים ועוד לא מורחים ביצה, ואז נותנים להם לתפוח כמה שרוצים. אני נותנת להם שעתיים בימות החורף (כשקר הבצק תופח לאט)

כשהן גמרו לתפוח כמה שאת רוצה- למרוח ביצה בעדינות, ולכניס לתנור (180 מעלות, טורבו, על השלבים הקרובים יותר לתחתית.)
לא לדפוק את התבנית בטעות כי זה מפיל את החלות.

מאז- לא קרה לי פעם אחת שהחלות התפרקו!!!

זוג טיפים נוספים:
*עם ביצה לערבב חצי כפית נס קפה וחצי כפית סוכר, החלות יוצאות עם צבע שחום מהמם.
*אם הבצק לא תופח, ניתן לשים מעל המגבת שמכסה אותו שקית עם מים רותחים.
*ניתן לשים כל חלה בנפרד בתבנית שגדולה קצת מהחלה, החלה יוצאת סימטרית:

%D7%AA%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%AA-%D7%90%D7%95%D7%91%D7%9C%D7%99%D7%AA-1-1024x1024.webp
(זה התבנית)
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
לאחרונה,

הבצק אכן לא תופח לי,
יש עוד פתרונות ?
הרעיון זה לשים ליד משהו חם, כי שמרים פעילים בחום.
רק צריך להיזהר שלא יהיה חם מידי (לא לשים בתנור על חום נמוך וכד') כי אז הבצק מאבד את המרקם שלו.

אני מגוונת עם מה שמסתדר- לפעמים שקית מים רותחים, לפעמים מניחה את התבנית ליד מפזר חום (לא צמוד)
ואם יש הרבה סירים על האש - אפשר גם ליד הכיריים.

נקודה נוספת- שמרים+ מלח= לא הולך ביחד, שמרים+ סוכר = מעולה, הסוכר הוא ה'אוכל' של השמרים.
כדאי לשים את המלח בתחתית הקערה, מעליו את הקמח, ורק אז את השמרים עם הסוכר מעורבבים.
בהצלחה!
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #17
גם לנו זה קרה
ולאחר ברור העניין הבנתי שזה בגלל ההתפחה הראשונה שצריך לחכות עד שיכפיל את הנפח וזהו
לפעמים לוקח 45 דקות לא חייב שעה וכו ומאז לא נקרע
הבצק אכן לא תופח לי,
יש עוד פתרונות ?
זה בגלל שמים קרים הורסים את השמרים לכן צריך בהתחלה לשים מים חמימים
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
הרעיון פה הוא להביא את החלות לתפיחה מלאה באיטיות.
ולכן לנגלה הראשונה יהיה יותר זמן התפחה בתנור.
לנגלה השניה אולי קצת פחות,
העניין הוא לעקוב.
ברגע שהחלות מגיעות לגובה הרצוי מעבירים לגבוה ואופים עד להשחמה.
מה שהרווחנו זה שהחלות לא מקבלות בום של חום של אפייה ומתפוצצות מהלם.
הן מקבלות יחס אישי והתפחה איטית ואז אפייה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
עוד פעם מחילה
מים קרים לא הורסים שמרים
(יש מתכונים הדורשים שהבצק ישאר קר בתחילת הלישה )
אפשר להמיס את השמרים עם כף סוכר ומי ברז או חמימים (רותחים "הורגים את השמרים)
ואז לראות שהשמרים מבעבעים (כי יש מצב ששמרים מתקלקלים...)
בהחלט מומלץ להוסיף לקמח מים חמימים לזרוז ההתפחה של החלות
אני מכסה בניילון דק חתוך
למדתי מתמר אנש
ולכן מיד אחרי הקליעה מורחת ביצה ושומשום
וכך אין חשש שהכיסוי יידבק לבצק
כי הכיסוי חשוב לשמירה על החום והלחות של הבצק
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
עוד פעם מחילה
מים קרים לא הורסים שמרים
(יש מתכונים הדורשים שהבצק ישאר קר בתחילת הלישה )
אכן,
לא אמרתי שהם הורסים אלא שהשמרים פעילים יותר בחום.
כמו שחיידקים הכי פעילים בדרגת חום חמימה, כך גם שמרים (שהם בעצם סוג של פטריה).

לענין המים בבצק- המים הפושרים (מהברז)+ המים החמים יוצרים את מידת החום הרצויה, ואני שופכת אותם על הקמח, לא ישירות על השמרים.:

עריכה: לא ראיתי שמשתמשת אחרת כתבה את זה...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה