כללי הקבוצה נסגרה!

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #1
לאור הביקוש הרב - אנחנו פותחים קבוצת מכירה עבור משתמשי פרוג, למערכות גרפיקה ולמערכות וידאו.


אבל קודם כל לפני ההסבר על המחשבים עצמם, אני רוצה שכולנו נדע אחת ולתמיד, למה צריך לקנות דווקא מערכת מחשב מקצועית, ולא מספיק סתם מחשב.

אז מה זה באמת מערכת מחשב עבור צרכי גרפיקה ומולטימדיה?

כל אחד ואחד שמשתמש במחשב - שלא רק לצרכים פשוטים כגון וורד, ופאואר פוינט וכדו', נחשב משתמש כבד.
אתם בטח שואלים את עצמכם מה זה אומר משתמש כבד ואיך זה נוגע אלינו?
בואו נחלק את זה ל-3 שלבים:

חלק א' - מה בעצם אנחנו נחשבים?
אז ככה: כל מי שמשתמש בתוכנות אדובי כגון, פוטושופ, אינדיזיין, אילסוטרייטור וכדו', מערכת המחשב נמצאת רוב הזמן במצב המקסימלי שלה
הוי אומר, ההארדיסק פועל רוב הזמן, המעבד פועל רוב הזמן, הזיכרון, הלוח אם, ועוד...
מה זה אומר?
פשוט מאוד - החלקים במחשב ככל שהם יותר בשימוש הם נשחקים יותר מהר, מתחממים, ונהרסים, ומכאן מתחילות בעצם רוב הצרות, גם אם חלק מאיתנו משתמשים עדינים ומתורבתים.

חלק ב' - הכרת הבעיה:
כשאנחנו קונים סתם מחשב סטנדרטי, הרי בטוח אנו אומרים לטכנאי "תן לנו מחשב עם מעבד i7", למה? כי שמענו שזה המעבד הכי טוב,- ומנגד הטכנאי מבין שהוא חייב
לתת לנו מעבד i7 כי זה מה שביקשנו...
אך מה קורה עם 80 אחוז משאר חלקי המחשב, האם אנחנו יודעים איזה דגם של לוח אם לבקש, או איזה דגם של הארדיסק, או של זיכרון?
הרי החברות מייצרות, למשל סדרה של לוחות אם, מהכי זול ופשוט להכי איכותי וטוב, וכך גם בשאר החלקים, ופה בעצם נוצרת הבעיה, נכון, קיבלנו מעבד i7, אבל מה עם השאר?
מתברר שהטכנאי עקב חוסר התאמה והכרה עם עומס התוכנות, ובעיקר מהסיבה שהלקוח לא מבין, ובטח הוא לא ישלם, - נותן לנו את שאר החלקים הזולים ביותר, משום שבצדק - הוא רוצה להיות זה שמוכר לכם את המחשב בהכי זול.
אבל התוצאה שנוצרה לנו כאן, היא שהמחשב מורכב מחלקים לא איכותיים, שאינם מתאימים לביצועי מערכת גבוהים (חוץ מהמעבד שידעתם לבד:)),
ומי שבסופו של דבר נשאר עם משהו לא מתאים ביד, זה אך ורק אנחנו (והתסכולים בהתאם)...

חלק ג' - הפתרון!
בניית מערכת לעבודה מקצועית, כן עבודה כמו זו שכולנו עושים כאן, מחייבת מחשב שכל חלקיו, ואני חוזר ואומר, כל חלקיו, בנויים מהסדרות האיכותיות ביותר ולא מהסדרות הזולות,
כי אם לא , זה כמו מכונית ספורט שעולה מליון שקל, אבל עם גלגלים ב- 400 שקל, שלא משנה עד כמה השקיעו במנוע, יש חלקים אחרים שיהרסו את הכל - או בשפה המקצועית - צוואר הבקבוק.
ולכן - אחרי שהבנו את כל זה, ברור לנו, שכל החלקים צריכים להיות איכותיים, שיעמדו בעומס, בחום, ובשימוש נון סטופ.

תבואו ותשאלו, נו מה הבעיה? נקח את החלקים הכי יקרים כמו במעבד, ושלום על ישראל...?
אז ככה, לקנות את החלקים היקרים -זה וודאי שלא נקנה, כי מדובר במחשב שיעלה 20000 שקל!, ובזה אף אחד לא מעוניין...
אז מה עושים?
פשוט, אנחנו קונים מחשב שהחומרה והחלקים שלו , מותאמים לתוכנות שלנו ביחס לסכום ששווה להוציא, כלומר, 90 אחוז ממשתמשי הפורום בעלי מעבד i5 או i7, מחזיקים בלוחות אם שעלו 400 שקל מקסימום,
ואתם לא רוצים לדעת איפה הוא נמצא בסולם מ 1-10...
אז מה שצריך לעשות זה שהטכנאי יידע להוציא סכום מדוייק על כל חלק וחלק , שמצד אחד לא יהיה חלק זול, ומצד שני לא נבזבז סתם על פיצ'יפקס מיותרים.
ובשביל זה תמיד נחפש טכנאי, ולא משנה מי, העיקר שהוא מתמצא טוב בכל התוכנות שאנחנו עובדים עליהם, והוא יודע באופן אישי מהשימוש שלו, איזה דגמים מומלצים עבור המערכת שלנו.

למסקנה: הבנו שלקנות מעבד הכי טוב בשוק, לא פותר שום דבר, וצריכה להיות התאמה מוחלטת ושוות ערך, לכל החלקים במחשב. - ואת זה נוכל להשיג אך ורק אצל מי שמתמצא בתוכנות שלנו ויודע בדיוק מה חשוב מאוד ושווה השקעה, ומה פחות חשוב.
-------------------------------
לאחר שקראנו והבנו את כל מה שנכתב לעיל, מוצגות לפניכם 2 מערכות שכל חלק וחלק בה נבחר ונבדק בהתאמה ולאורך זמן.

המערכת למשתמשי גרפיקה (כלומר מי שלא עורכת וידאו או תלת מימד באופן קבוע):
מבוססת על:

המעבד i5 4570 האחרון, (תאמינו לי שכל התוכנות ביחד לא מנצלות אותו, והכסף שחוסכים עליו לעומת ה i7, הולך ללוח אם למשל שזה חשוב פי כמה וכמה)
לוח אם מסדרה Z87
הארדיסק למערכת SSD 120 ג'יגה
הארדיסק לקבצים -1 TB
8 ג'יגה זיכרון פנימי
כרטיס מסך 650 GTX
ספק מקצועי 500 W
מערכת קירור מקצועית
צורב דיוידי.
-------

---------------------------
---------------------------

המערכת למשתמשי הוידאו והתלת מימד (כמובן שכלול בפנים גרפיקה)
מבוססת על:

המעבד ה I7 האחרון 4770 לעיבוד במולטי פרוססינג בתוכנות שנתמכות בזה.
לוח אם מהסדרה Z87
הארדיסק למערכת SSD 120 ג'יגה
הארדיסק לקבצים -1 TB
16 ג'יגה זיכרון פנימי
כרטיס מסך 760 GTX
ספק מקצועי 600 W
מערכת קירור מקצועית
צורב דיוידי.
------
------

ולסיום: תסלחו לי שאני לא כותב אותיות מפוצצות באנגלית בכדי להרשים אותכם, ובטח שלא אכתוב במדוייק את הדגמים, משום שזהו בדיוק הידע והנסיון לקחת את החלקים האיכותיים בהתאמה, ומצד שני לא לבזבז סתם היכן שלא צריך.
לכל מערכת , ישנה תוספת של 700 ש"ח על התקנה של כל התוכנות הנצרכות, וכולל כל העידכונים, מערכת גיבוי, הגדרה והתאמה תוכנתית מדוייקת לחומרה שקניתם, וכמובן גולת הכותרת זה התמיכה הטלפונית שב"ה מייצרת מחמאות, (שאפשר לראות כאן.)

להרשמה ולבירור פרטים
0548416494 - (אמרו שאתם מהקבוצה)
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>

ו-אנא הזדרזו הקבוצה תסגר ברגע שנגיע ל-13 משתתפים.

בהצלחה והמשך שבוע נפלא!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
לכמה זמן אמור מחשב כזה להחזיק מעמד? (גרפיקה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
  • הוסף לסימניות
  • #4
נכתב ע"י trew;1104589:
יש לך את הTI ממש בקרוב, כדאי לך לשדרג את המפרט אליו
אתה מתכוון על ה 660 TI? כי ה760 טיפטיפה יותר טוב. נבדק על CC.


נכתב ע"י golea;1104483:
לכמה זמן אמור מחשב כזה להחזיק מעמד? (גרפיקה)
לכאורה כמה שיותר 5 שנים ומעלה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
איך אני בודקת איזה לוח אם מותקן לי במחשב? (וינ' 8)
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
המחיר כולל מע"מ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נכתב ע"י shiran a;1104657:
איך אני בודקת איזה לוח אם מותקן לי במחשב? (וינ' 8)
במאפיינים של המחשב זה אמור להיות כתוב, אני אישית לא ממליץ כלל וכלל על ווינדוס 8, עקב שהוא יותר מידיי אוטומטי, ולפעמים הוא "מתקן" את עצמו וגורם צרות צרורות.
נכתב ע"י sr;1104708:
המחיר כולל מע"מ?
כמובן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
איזה וונדיוס אתה ממליץ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
  • הוסף לסימניות
  • #11
נכתב ע"י רמז;1104912:
באשראי זה אפשרי - תשלומים, רק שיהיה תוספת של אחוזי עיסקה שחברת האשראי לוקחת משהו כמו 5%.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
ממליצה בחום!!!
קניתי אצלו מחשב לפני החגים, וזו היתה רכישה מוצלחת לכל הדעות. התלבטתי רבות לפני כן, בעקבות חברות שלי שקנו מחשבים אצל טכנאים/רשתות מוכרות למכירת מחשבים - והמחשבים החלו לקרטע לאחר שנת שימוש, וקרסו שוב ושוב. לבסוף קיבלתי המלצה חמה מחברה קרובה והחלטתי ללכת על זה - לא מתחרטת לרגע!
מה שמיוחד במחשבים שלו, שזה לא עוד סתם איש מחשבים שאני מבקשת ממנו "מחשב מותאם לגרפיקה" והוא אומר לי: בטח! אני אתן לך את המחשב הכי חזק אצלי בחנות! - ולבסוף אני נופלת במחשב חביב שבקושי יצלח למשחקי מחשב (והיו דברים מעולם! חברה שלי קנתה מרשת מחשבים ידועה "מחשב לגרפיקה" (כדבריהם) - וקיבלה מחשב עם 2 ג'יגה זכרון עבודה בלבד! אחרי שנתיים של סבל היא קנתה מחשב מפופקו - ולא מפסיקה להיות מרוצה) - כי פופקו הוא גם איש מחשבים, וגם מכיר מקרוב את כל נושא הגרפיקה/וידאו, ויודע בדיוק מה גרפיקאי או עורך וידאו צריך וזקוק.
ומי שנרתע מהמחיר - שידע זה משתלם! השקעה בטוחה שמחזירה את עצמה מהר מאוד!!!

(אה, ולא, אין לי אחוזים אצלו :) אני סתם לקוחה שמרוצה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
מסקרן אותי מאוד,
ויתכן שאנשים יגידו שזוהי בורות עצם השאלה, אך עדיין..

מה מביא אדם, שיש לו מחשב, אומנם זקן, אמנם מקטע ועייף - אך מחשב שעובד ב"ה.
ללכת ולהוציא כמה אלפים טובים על מחשב חדש?

לא מדובר על לעבור מקטנוע למכונית, שאז יש לך באגאז' נוסף, עוד אנשים שאתה יכול להסיע וכו'.

מדובר על שני מחשבים....
באמת, לא מתוך חטטנות. מה הוביל אתכם להחליט להשתדרג למחשב חזק יותר?

נתנאל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
באמת סליחה. אבל לא הבנתי את השאלה...
מה המביא אותך לקנות מידי פעם נעלים חדשות? רק האופנה?...
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נכתב ע"י שבלונה;1105014:
מסקרן אותי מאוד,
ויתכן שאנשים יגידו שזוהי בורות עצם השאלה, אך עדיין..

מה מביא אדם, שיש לו מחשב, אומנם זקן, אמנם מקטע ועייף - אך מחשב שעובד ב"ה.
ללכת ולהוציא כמה אלפים טובים על מחשב חדש?

לא מדובר על לעבור מקטנוע למכונית, שאז יש לך באגאז' נוסף, עוד אנשים שאתה יכול להסיע וכו'.

מדובר על שני מחשבים....
באמת, לא מתוך חטטנות. מה הוביל אתכם להחליט להשתדרג למחשב חזק יותר?

נתנאל.

איש מקצוע שזה כלי העבודה שלו - לא יכול להרשות לעצמו לעבוד על כלי זקן ומקרטע, מעבר לזה מהרגע שהמחשב עושה בעיות עד שהוא יקרוס, זה עניין של זמן...
ולכן, שום אדם שיש לו חומר יקר ערך במחשב, ובטח שלקוחות תלויים בו, לא ייקח את הסיכון הזה...

ואולי בעצם זו הסיבה שאנשים מעדיפים לטוס לחו"ל ולא לנסוע לחו"ל...:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
"טיים איז מאני" - שמעת פעם על המשפט הזה?
כשאתה יושב מול המחשב וצריך לשלוח עכשיו-הרגע-דחוף ללקוח קובץ שעדיין לא סיימת, והלקוח מנדנד לך בטלפון ש"עוד רגע הדפוס נסגר, ואם אני לא יקבל את הקובץ עכשיו - אין לי מה לעשות איתו", אבל עכשיו אדון אילוסטיירטור הנכבד שומר... וכידוע - שמירה זו עבודה קשה מאוד...
במחשב הקודם שלי, הרגשתי לפעמים שמתחשק לי לנפץ את פרצופו המחייך של מסך-המחשב שלי מרוב עצבים. ואם לחצתי בטעות על Ctrl+S??? זה אומר שעכשיו המחשב יתעלל בי בדקה הקרובה? ואם בטעות, אבל ממש בטעות לחצתי על אינדיזיין כששני חבריו האחרים כבר פועלים? זה אומר שעכשיו אוכל לקום ולהכין כוס קפה בנחת (השלישית להיום...)?

היום, יש לי 2 מחשבים.
הישן לשימושם הבלעדי של בני הבית - ישחקו להם הנערים בטרנטה הזקנה והעייפה ויהנו מתמונות משפחתיות ומסולייטר עכביש. בדברים כגון אלו המחשב אדיב ונדיב.
והחדש - הו, החדש... לשימושי הבלעדי והמטאורי, חיסכון של 300% בזמן, רוגע ושלוות נפש.

זה מה שהביא אותי לקנות מחשב חדש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
נכתב ע"י pink;1105040:
באמת סליחה. אבל לא הבנתי את השאלה...
מה המביא אותך לקנות מידי פעם נעלים חדשות? רק האופנה?...

אם המחשב שלי היה "בלוי" או במצב שבכל אופן הייתי חושב לקנות חדש אז מילא.
אם זה המצב ואז אין לי שאלה.

אך האם זה לא מצב בו אני נוהג על רכב שמגיע ל110 קמ"ש, אמנם כשהוא עושה את זה הוא רועד, אמנם אני חייב סחוט את הגז וכו', אבל הוא מגיע לזה.
אך אני מעוניין לנהוג על רכב שיכול להגיע ל160 באופן חלק - כשבפועל אנהג על 100-110 לכל היותר וגם זה פעם ב....

נכתב ע"י פופקו;1105044:
אני חושב שזו הסיבה בעצם, למה אנשים מעדיפים לטוס לחו"ל ולא לנסוע לחו"ל - אתה יודע זה רק עניין של "זמן"...
:)

באופן אמיתי, אני לא יודע, אבל אם אדם לא עובד על מודעות של גליון או על שמשוניות ענק - כמה זה הכרחי סוס עבודה כל כך חזק?
המחשב שלי מקטע, ואשתי שעובדת על עליו אמרה ואומרת שוב ושוב שצריך לפרמט אותו או לכל הפחות לנקות וללסדר אותו שיעבוד יותר מהר. ברור לי שזה יכול לחסוך.

השאלות:
א.כמה זה באמת חוסך ("עד שלא תנסה לא תדע?")
ב. לאיזה סוגי עבודות גרפיקה חייבים מחשב גרפיקה? איפה הגבול?
ג. האם זה באמת הוצאה שמכניסה את עצמה? 5000 ש"ח זה לא סכום שהולך ברגל.
השאלה האם זה מצב ש"וואלה, בזמן הזה שאתה עובד היית מצליח לדחוף עוד שלוש עבודות" - והאם באמת יש לך את השלוש עבודות להכניס כדי שההוצאה תכסה את עצמה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
א.כמה זה באמת חוסך ("עד שלא תנסה לא תדע?")
יפה אמרת

ב. לאיזה סוגי עבודות גרפיקה חייבים מחשב גרפיקה? איפה הגבול?
לעבודות גרפיקה שדורשות עבודה עם תוכנות גרפיקה...

ג. האם זה באמת הוצאה שמכניסה את עצמה? 5000 ש"ח זה לא סכום שהולך ברגל.
השאלה האם זה מצב ש"וואלה, בזמן הזה שאתה עובד היית מצליח לדחוף עוד שלוש עבודות"
זו אכן הוצאה משמעותית, אבל שוב - בהחלט ובהחלט שווה!
המחשב הקודם שלי זלל את זמני לתאבון, והחדש - בובה של מחשב!
ו...כן, אפשר לדחוף בלי שום בעיות עוד 3 עבודות.

והאם באמת יש לך את השלוש עבודות להכניס כדי שההוצאה תכסה את עצמה...
זה כבר תלוי בך...
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
נכתב ע"י שבלונה;1105053:
אם המחשב שלי היה "בלוי" או במצב שבכל אופן הייתי חושב לקנות חדש אז מילא.
אם זה המצב ואז אין לי שאלה.

אך האם זה לא מצב בו אני נוהג על רכב שמגיע ל110 קמ"ש, אמנם כשהוא עושה את זה הוא רועד, אמנם אני חייב סחוט את הגז וכו', אבל הוא מגיע לזה.
אך אני מעוניין לנהוג על רכב שיכול להגיע ל160 באופן חלק - כשבפועל אנהג על 100-110 לכל היותר וגם זה פעם ב....



באופן אמיתי, אני לא יודע, אבל אם אדם לא עובד על מודעות של גליון או על שמשוניות ענק - כמה זה הכרחי סוס עבודה כל כך חזק?
המחשב שלי מקטע, ואשתי שעובדת על עליו אמרה ואומרת שוב ושוב שצריך לפרמט אותו או לכל הפחות לנקות וללסדר אותו שיעבוד יותר מהר. ברור לי שזה יכול לחסוך.

השאלות:
א.כמה זה באמת חוסך ("עד שלא תנסה לא תדע?")
ב. לאיזה סוגי עבודות גרפיקה חייבים מחשב גרפיקה? איפה הגבול?
ג. האם זה באמת הוצאה שמכניסה את עצמה? 5000 ש"ח זה לא סכום שהולך ברגל.
השאלה האם זה מצב ש"וואלה, בזמן הזה שאתה עובד היית מצליח לדחוף עוד שלוש עבודות" - והאם באמת יש לך את השלוש עבודות להכניס כדי שההוצאה תכסה את עצמה...

אז אענה לך ראשון ראשון ואחרון אחרון:
טכנית, אתה יכול לעשות מסלול מרוצים גם בסובארו, כי באמת מי שהצרכים שלו זה 110 קמ"ש, יכול להסתפק באמת ברכב רגיל, אבל משתמש מקצועי, לא יוותר על רכב מרוצים ברמה גבוהה, וזה ברור - עקב הצרכים שלו.

משתמש מקצועי, זה מי שמשתמש בדרך כלל על 2 תוכנות אדובי ביחד, למשל פוטושופ ואילוסטרייטור, או בתוכנות כבדות מאוד כמו פרימייר, ואז, גם אם זה לא לשמשוניות גדולות או קבצים כבדים, עצם השימוש בתוכנות, דורש משאבים גדולים, ומחשב לא מקצועי לא יעמוד בזה לאורך זמן, וכמובן שחווית השימוש בנתיים זוועתית , (כמו שאתה עצמך מספר).
אז נכון, מי שאין לו 3 עבודות בחודש באמת יכול להסתפק בפחות, זה מה יש כרגע, - בתקווה שיתפתח ויוכל להרשות לעצמו כלים מקצועיים.

בקרוב אצלך :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
שח"ו לא יובן שאני מנסה להוריד את הציבור מעץ הקניה,
או להפך - להשתמש בפסיכולוגיה הפוכה :D

השאלות היו באמת מתוך סקרנות ורצון ללמוד באמת מן המקצוענים שבחבורה :)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה