דיון הקמת רשת מתחרה למשנת יוסף

אחד מהאשכולות.
פה יש אשכול יותר ישן

בקיצור, אנשים שחלמו ודמיינו, ולא קיטרו 😤
 
תרשו לי להדגיש משהו:
נטפרי קמה על מצע של צורך אמיתי. רוחני וחשוב, היא לא עוד סינון אלא משהו חדש.
כאן איך לומר? זה לא בדיוק אותו דבר...
אלא אם למישהו יש מודל שיוזיל עוד יותר משמעותית, או יצליח לספק ארגזים ארוזים. סתם לייצר מתחרים לא יודעת...
בכל אופן, למי שממש קשה עם התחנה שלו, באזור שלי פתחו בשנה האחרונה נקודה של המכירה הקהילתית כמו שציינתי כבר. אנשים נמרצים ניהלו מגעים מולם והם מנהלי התחנה.
יש אצלנו כבר משנת יוסף גם, אבל זה יותר רחוק מה שמאד משמעותי לי ובפרט בחורף
וגם הרבה יותר עמוס. למרות שאין שם קפואים ומוצרי חלב(לא יודעת מה בנקודות אחרות)מאד משמעותי לי הנושא של העומס והמרחק. אני בבית תוך 10 12 דקות מאז שיצאתי
גם הזיכויים מהר יותר וקל גם בגלל שפחות עמוס וגם הם מאפשרים לזכות דרך המייל

אז אם יש מישהו שמעוניין הוא יכול פשוט ליצור איתם קשר להתעניין על פתיחת תחנה חדשה, כמובן אם יש מקום מתאים וביקוש לכך. בהצלחה. זה גם תוספת הכנסה נחמדת
וכמובן- אין לי שום דבר בעד או נגד מכירה כזו או אחרת, השיקולים שלי הם מה שמתאים לי כרגע.. ואם משנת היה מתחת לבית שלי הייתי קונה שם בשמחה רבה
 
מה שאני עושה זה פשוט השוואת מחירים יש דברים שבמשנת יוסף יותר זול מאושר עד ויש דברים להיפך צריך לדעת לחלק את הקניות למשל טיטולים משנת - 27.5 אושר עד 25 אוקסיג'ן משנת 12.5 אושר עד 9.9 ריצפז משנת 16.2 אושר עד 2 ב 25 וכו' וכו'
אם עושים השוואה ומחלקים את הקניה השבועית\החודשית אפשר לחסוך עוד עשרות ומאות שקלים
לא מסכימה

כשנכנסים גם לסופר וגם מזמינים במשנת יוצאים יותר ביוקר
מנסיון אישי ושל משפחות נוספות

אלא אם אתם אנשים מדוקדקים ומחושבנים עם רשימת קניות ברורה ומשמעת עצמית של ברזל
 
בתור לקוחה של משנת ואשתו של מנהל תחנה

אני קוראת את הבעיות שעולות כאן ולא מבינה למה רק מתלוננים אפשר לבקש או ליזום רעיונות פשוטים שיפתרו את הבעיות העיקריות שנכתבו

א. אריזה- קיים במלא תחנות. תמורת 10-20 שח בערך תלוי באורך ההזמנה. בפשטות- לבקש מבעל התחנה. זה אינטרס שלו שיהיו ילדים שאורזים מכיוון שהם מרוויחים על זה (את סכום האריזה) הוא מרוויח (יותר לקוחות=יותר שכר + ילד שאורז מחוייב לעזור בפריקה ונקיון אח"כ)
ב. משלוחים- אפשר לבקש ממנהל תחנה/אדם יוזמתי חיצוני שיעשה את זה. זה כסף טוב. אצלינו אריזה+משלוח עולה 30 שח

לגבי החזרות וזיכויים, זה באמת תיק, אצלנו כרגע יש משהו שחבר של בעלי יצר עבורו ואמור לפתור את הבעיה. זה כרגע בהרצה ואם יצליח בעז"ה הם רוצים למכור את זה הלאה

אין לי עניין שתקנו במשנת (בא נגיד שרמת האינטרס שלי בכל לקוח גבוהה ברמת 2.5 שח לשבוע. כלומר- כמעט וכלום:))
אבל סתם חבל להתלונן ולא לחשוב בפשטות...

ולעניין המחירים אין לי רעיון
אבל לא אתאמץ עד כדי כך כדי לקנות במכירה זולה יותר בשקל ורבע למוצר...זה לא מרגיש לכם מצחיק להקים רשת מתחרה בשביל שני שקלים למוצר??
 
בתור לקוחה של משנת ואשתו של מנהל תחנה

אני קוראת את הבעיות שעולות כאן ולא מבינה למה רק מתלוננים אפשר לבקש או ליזום רעיונות פשוטים שיפתרו את הבעיות העיקריות שנכתבו

א. אריזה- קיים במלא תחנות. תמורת 10-20 שח בערך תלוי באורך ההזמנה. בפשטות- לבקש מבעל התחנה. זה אינטרס שלו שיהיו ילדים שאורזים מכיוון שהם מרוויחים על זה (את סכום האריזה) הוא מרוויח (יותר לקוחות=יותר שכר + ילד שאורז מחוייב לעזור בפריקה ונקיון אח"כ)
ב. משלוחים- אפשר לבקש ממנהל תחנה/אדם יוזמתי חיצוני שיעשה את זה. זה כסף טוב. אצלינו אריזה+משלוח עולה 30 שח

לגבי החזרות וזיכויים, זה באמת תיק, אצלנו כרגע יש משהו שחבר של בעלי יצר עבורו ואמור לפתור את הבעיה. זה כרגע בהרצה ואם יצליח בעז"ה הם רוצים למכור את זה הלאה

אין לי עניין שתקנו במשנת (בא נגיד שרמת האינטרס שלי בכל לקוח גבוהה ברמת 2.5 שח לשבוע. כלומר- כמעט וכלום:))
אבל סתם חבל להתלונן ולא לחשוב בפשטות...

ולעניין המחירים אין לי רעיון
אבל לא אתאמץ עד כדי כך כדי לקנות במכירה זולה יותר בשקל ורבע למוצר...זה לא מרגיש לכם מצחיק להקים רשת מתחרה בשביל שני שקלים למוצר??


המטרה העיקרית היא לשפר שירות וחווית קניה נורמלית בסיסית, כרגע המחירים המעט זולים לא מצדיקים את הזלזול וההתנהלות השערורייתית של משנת יוסף.
וכן גם לפעמים להוזיל, ולא רק בשני שקלים למוצר...

ברור שיש נתח של אנשים שיגנו על משנת יוסף, הגיוני בסך הכל, כל אחד וסיבתו (:
 
המטרה העיקרית היא לשפר שירות וחווית קניה נורמלית בסיסית, כרגע המחירים המעט זולים לא מצדיקים את הזלזול וההתנהלות השערורייתית של משנת יוסף.
וכן גם לפעמים להוזיל, ולא רק בשני שקלים למוצר...

ברור שיש נתח של אנשים שיגנו על משנת יוסף, הגיוני בסך הכל, כל אחד וסיבתו (:
טוב אז כמו שכבר הבהרתי אין לי אינטרס. אמיתי
הלקוחות של בעלי לא משוטטים כאן בפרוג, זה לא הציבור

לגבי חווית הקניה ראית את הפתרונות (ההגיוניים!)
בכללי אני חושבת שעדיף להתמקד בלעשות את האפשר במסגרת הקיים
ולא במסגרת הדמיון כמו שהולך כאן (מחכה לראות את הרשת שתפתח. נו באמת)

יש למשנת דברים פחות טובים ויותר כמו כל מקום אחר
אבל לא רואה סיבה לקטר סתם
ולחכות ליזם שירים תעסק

בתור בת של עצמאית בעלת חנות, ראיתי כמה מורכב לפתוח עסק, להביא אותו למצב של רווחים
לתחזק, לספוג הפסדים וכו

לא מזלזלת באנשים כאן אבל מאמינה שהרבה שכירים
בגדול יש משותף להרבה אנשים שהם לא עצמאים בתחום המכירות-
הם בטוחים שעושים עליהם קופה וזה לא צודק
אה, והם גם כמעט בחיים לא יהיו יזמים ויפתחו תחנות דמויות משנת...

רק מחכים שאיזה מישהו יעשה ומישהו יפתח ומישהו ומישהו

סורי על הציניות
בפשטות זה נשמע לי לא סביר
 
לגבי החזרות וזיכויים, זה באמת תיק, אצלנו כרגע יש משהו שחבר של בעלי יצר עבורו ואמור לפתור את הבעיה. זה כרגע בהרצה ואם יצליח בעז"ה הם רוצים למכור את זה הלאה
למה זה לא באינטרס של הרשת ובעלי תחנות צריכים למצוא פתרונות לבד?
אבל לא אתאמץ עד כדי כך כדי לקנות במכירה זולה יותר בשקל ורבע למוצר...זה לא מרגיש לכם מצחיק להקים רשת מתחרה בשביל שני שקלים למוצר??
דיברו כאן על הרעיון של רשת עם מחירים דומים אבל שירות יותר טוב
זה כמובן רק רעיון אף אחד לא בדק כאן את המספרים רק שאלו האם אפשרי.

אני הבאתי כאן את המתחרים שעובדים בצורה יותר מסודרת ושאלתי האם המחירים דומים
במידה ויש שחקן אחר בשוק שמצליח להביא מחירים דומים (מדבר על חסכון בכל הקניה כולל אריזה וכו') אז כנראה שיש מקום לעוד שחקנים
במידה והמתחרים לא מצליחים להביא כאלו מחירים כנראה שירות שווה כסף ואין איך לרבע את המעגל....
 
למה זה לא באינטרס של הרשת ובעלי תחנות צריכים למצוא פתרונות לבד?

דיברו כאן על הרעיון של רשת עם מחירים דומים אבל שירות יותר טוב
זה כמובן רק רעיון אף אחד לא בדק כאן את המספרים רק שאלו האם אפשרי.

אני הבאתי כאן את המתחרים שעובדים בצורה יותר מסודרת ושאלתי האם המחירים דומים
במידה ויש שחקן אחר בשוק שמצליח להביא מחירים דומים (מדבר על חסכון בכל הקניה כולל אריזה וכו') אז כנראה שיש מקום לעוד שחקנים
במידה והמתחרים לא מצליחים להביא כאלו מחירים כנראה שירות שווה כסף ואין איך לרבע את המעגל....
מעולה
ממה שראיתי וקראתי אין במכירות האלו את כל המוצרים לכן מראש סימנתי אותן כלא רלוונטיות בראש

ישמצב שהם גם חושבים על רעיון לזיכויים, אין לי מושג אבל כל עוד הם לא עשו את זה

לנו יש אינטרס למכור את זה בצורה פרטנית לבעלי תחנות (כן לטובתינו האישית בלבד. מתנצלת אם צורם למישהו)
 
תודה רבה!

המסקנות שלי:
(לא יודעת איך השירות לקוחות ותנאי האיסוף)

יש המוון מוצרים במכירה אחת
משנת יותר זול בלי ספק
אושר וכבוד ברב המוצרים יותר יקר ממשנת יוסף
אבל הסדר במכירות מופתי!!
מסדרים את המוצרים לפי הסדר בדף, עם מספר מעל כל מוצר
כך שאין צורך לחפש מוצרים.
 
אושר וכבוד ברב המוצרים יותר יקר ממשנת יוסף
אבל הסדר במכירות מופתי!!
מסדרים את המוצרים לפי הסדר בדף, עם מספר מעל כל מוצר
כך שאין צורך
תמיד יש בעיות אם התשלומים
כבר פעמיים עשיתי הזמנה ובא לקחת אומרים לי שלא שילמתי
פעם שילמתי בכארד כל וגבו ממני 3 פעמים
 
אולי שאושר עד יפתחו הזמנות אונליין עם משלוחים. תכלס הם בדר"כ בין הזולים בשוק רק לפחות בבני ברק הם ממוקמים רחוק. החסרון - פירות וירקות יש להם רק בהכשר אפרתי כמדומני.
 
רשת משנת יוסף בהשוואה לחנויות האחרות עדיין זולה יותר
אולי שמישו יקים רשת מתחרה ואז המחירים יהיו זולים עוד יותר?
ונגיע למחירים של אירופה?
יש משהו בשם המכירה לקהילה שלך, אאל"ט משנת יוסף (קוסובר האחים) התחיל שם והתפצל
אני אישית עבדתי בשניהם תקופות מסויימות בתפקידים שונים, צריך לומר שמשנת יוסף פשוט בלעה את המכירה לקהילה אף פעם לא הבנתי למה באמת
 
ד.א. הייתי היום בבר כל וממש הופתעי לטובה ממחירי הפירות והירקות שם ממש חצי מחיר מאושר עד
אפרופו משהו יודע למה מחירי הפירות וירקות כל כך גבוהים באושר עד?
 
אושר וכבוד ברב המוצרים יותר יקר ממשנת יוסף
אבל הסדר במכירות מופתי!!
מסדרים את המוצרים לפי הסדר בדף, עם מספר מעל כל מוצר
כך שאין צורך לחפש מוצרים.
ברור שיותר קל לשמור על סדר כשמוכרים רק ארגזים ולא פריטים בודדים.
 
ברור שיותר קל לשמור על סדר כשמוכרים רק ארגזים ולא פריטים בודדים.
ברוב הפריטים אפשר לקנות גם בודדים
רק המשלוח עד לבית מוגבל לארגזים
 
ברור שיותר קל לשמור על סדר כשמוכרים רק ארגזים ולא פריטים בודדים.
טעית אולי עם משען לחולה
כי באושר וכבוד אפשר לקנות בודדים
רק הם כותבים ליד כל מוצר כמה יש בקרטון בכדי להקל על אלו שרוצים לקנות קרטונים
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

תורה וגדולה במקום אחד

מזל טוב מזל טוב מזל טוב

מוצאי השבע ברכות האחרון נראה כמו מוצאי שבת כזה. אני מסתובב בעיר לבד, בלי מלווה, עם בגדי שבת, אני כבר לא חתן. שקט באוויר. אוירה משונה כזו.

וזה הזמן לספור את הצ'קים שקיבלתי לחתונה. יש את הכסף מהבנדוד של סבא מצ'ילה - 1000 דולר. יש את הגרפיקאית של בוטיק השמלות של אמא - 3000 ש"ח. הבוס של אבא 1000 ש"ח [לא ידעתי, אבל אבא מגלם על הצ'ק הזה בתלוש שלו מס הכנסה, אז דה פקטו חצי מהכסף מכיסו]. השכן המזרוחניק 300. ועוד כמה דודות 200. (את המחבתות המיותרות מכרתי במחילה ברבי עקיבא 6).

ס"ה 9500 ש"ח.

==

כולל עטרת יצחק. מה אגיד לכם - מעין עולם הבא. אוירה מדהימה של תורה וגדולה במקום אחד. בזמן הסדר, אוכלי המן - לחם מן השמים. בבין הסדרים? אוכלי ניסים כלכליים!

לחם והשקעות מן השמים. הכל רותח. פינדרלה, בסדנו, SP500. 90/10. יאכטות במונקו. כימיכלים לבואש של משטרה. פלנטיר עדיפה על רפאל ורפאל עדיפה על לוקהיד מרטין. הכל מהכל. ואני לאט לאט מתחיל להבין מה אני צריך לעשות עם ה-9500 ש"ח.

אני קורא, מקשיב, מתווכח, ולדעתי אני כבר מומחה שוק ההון. בתחילה מהדסק הכלכלי של יתד. בהמשך גיליתי שיש פח כתום בהבנים גבול רמת-גן עם מבוגר שזורק לתוכו את עיתוני הגלובס הכתומים שלו. אני מרחיב אופקים.

הזאב מעטרת יצחק

עוברים כמה חודשים, ואני רוצה להיות עצמאי. לרכוש ולמכור בעצמי את המניות. סוחר עצמאי בבין הסדרים!

מתוך כל החומרים שקראתי - ואני עדיין קורא ולומד, רקחתי את המתכון שלדעתי ינצח: ארכוש ואמכור מניות בול לפי המלצות האנליסטים.

למי שלא מכיר - גופי ההשקעות הגדולים בעולם [וגם בישראל] מוציאים מדי פעם המלצות שלהם על מניה. המלצות למשל כמו "קניה חזקה", "החזק" "מכירה" וכו' .

תראו - הרי האנשים האלו בבנקים הגדולים, גולדמן זקס וג'יי.פי מורגן, הם כמו ה'מועצת' של עולם הכסף. אם הם אומרים 'קנייה' (Buy), מי אני שאחלוק עליהם? ואם הם אומרים 'מכירה' (Sell), אני בורח כמו מאש.

דז'לובסקי אומר תמיד: "תתעייצו עם מומחים". האם יש מומחים גדולים יותר מגולמן זקס וג'יי פי מורגן? או מהכלכלנים של מזרחי פועלים ומיטב? לאורן ניסע ונלך.

אבחר חמש מניות, כולן עם המלצות "קנייה חזקה": ברגע שלאחת מהן יש פקודת "מכירה" אני מוכר מיד ורוכש תחתיה מניה עם פקודת "קניה חזקה".

בלי שאלות, בלי סברות – "נעשה ונשמע".

וכמובן - פיזור. זה גם היה כתוב בטור של אלטשולר שחם במגזין המסחרי של המודיע. "פיזור," אמרתי לגיטי, בזמן שארגנתי שוב את הצ'קים מהחתונה, "זה הסוד". "אם חס וחלילה מניה אחת נופלת, הארבע האחרות הן כמו 'ערי מקלט'. אם יבא עשו אל המחנה האחת והכהו - והיה המחנה הנשאר לפלטה".


ותשואה ברוב יועץ. אבל אין צורך לקבל דבריו כתורה מסיני

בספסל בצד הכולל, יושב ר' חיים לוינסקי. אותו מקום כבר 40 שנה, מהחתונה. ללא שטעלע וללא כבוד. אבל לפי השמועה, הוא איש שוק ההון. ביום לומד גמרא, בלילה לוחש למניות הנכונות.

החברים אומרים עליו שיש לו את החוש הנכון. ידע בדיוק מתי לצאת מטאואר סמי קונדקטור. הוא קלע את הרגע הנכון לכניסה לנקסט-אקשן וכרית תעשייה (חברות שמכרו מרעומים לאקדחים והתפוצצו בעידן המלחמות החדש). מגע הזהב.

רואים אותו גם עומד הרבה בכספומטים של דיסקונט ומסתכל על גרפים. זה האיש.

לקח לי זמן להתקרב לר' חיים.

בהתחלה ניגשתי אליו והתחלתי לדבר איתו על העניין אם ספיקא דאורייתא לחומרא - מדאורייתא או מדרבנן. דיברנו גם על איזה ר"ש בכלאיים שמתנגש עם מהרי"ט אלגאזי בהלכות חלה.

אחרי כמה שיחות כאלו, כבר הרגשתי יותר נעים לדבר איתו על השקעות. התביישתי להציג לו שאני בעצמי המצאתי מודל - אז סיפרתי לו שזה מודל של הבוס של רעייתי מהעבודה [אשתי במוקד שירות לקוחות של פייכלר בחנוכה מבטחים], ושאני רוצה לשאול מה דעתו על המודל הזה. הוא דווקא הקשיב לי יפה, אבל עשה לי חתכת "וימאן".

"לא. אין לך שום סיכוי לסחור בעצמך. אני לא סוחר בעצמי, וכל מה שמדברים עלי זה שטויות. אתה אולי תרוויח פעם אחת מאיזה עליה של השוק, אבל אין לך סיכוי לנצח את בתי ההשקעות - אין אף בית השקעות מוסדי בכדור הארץ שהציג בהסטוריה תשואה של מעל 10 אחוז לשנה באופן קבוע.לבתי ההשקעות יש את הסוחרים הכי טובים, יש להם "מסוירת" של דורי דורות של השקעות, ויש להם תוכנות חכמות, וכולי וכולי. לכן, אם אתה רוצה לעשות "גורל" על הכסף שלך, תעשה את זה. אבל אם אתה רוצה לבנות לך פרנסה או עושר מהכסף, תעזוב".

לא אשמע בקולו. כבר בהבנה שלו על הספיקא דאורייתא ראיתי שהוא ראש בקיר. משהו שבו "מְשַׁמְרֵן אותו". אם רק היה מבין לעומק את התכנית המהפכנית הסודית שלי, היה מבין שהוא לא בכיוון.

אומר ועושה

אני נכנס לבנק. הפקיד מפנה אותי לקומה העליונה (איפה שאנשי העסקיים הרציניים נמצאים). אוויר פסגות. ניגש ליועץ ההשקעות. מבוגר, משופם, נראה לי היה פעיל מפד"ל בתקופת זבולון המר. דביר שמו.
"תשמע, אני לא חושב כדאי לך להיות סוחר עצמאי. אתה לא תנצח את המדדים לבד, למה שלא תקנה פשוט מדדים או תיתן לבתי ההשקעות לעבוד במקומך"?
"דביר, אני יודע מה אני עושה, תפתח לי בבקשה חשבון מסחר עצמאי. אני מכיר את הכל והתייעצתי".
הנה תחתום כאן, הרשאות גם באינטרנט. אתה יכול בכספומט בקומה הראשונה לרכוש ולמכור בעצמך את המניות. בהצלחה.

מדביר ירדתי ישר ללובי הכניסה בבנק. חדר כספומטים שלם! בדיוק לסוחרים עצמאיים כמוני! דחפתי את כרטיס האשראי שלי, נכנסתי למערכת. איזו תחושה חלומית. אוף, מסתבר שמניות בארה"ב זה רק בשעה 16:30. הלכתי הביתה מהורהר כולי, וחזרתי אחרי שעתיים. אלו היו שעתיים של הרהורי נפץ.

ואלו המניות שבחרתי:

מיקרוסופט (MSFT): כי מיקרוסופט. פייזר (PFE): כי אנשים תמיד יהיו חולים, השם ירחם, ותמיד יצטרכו תרופות. דיסני (DIS): כי בני הדודים החולצות הכחולות מפתח תקווה אמרו שהילדים מכורים לזה. אינטל (INTC): "טוב, אינטל זו חברה של 70 שנה. חזקה כמו המעבדים שלה. בנק אוף אמריקה (BAC): בנק זה כמו כספת. מי ששם כסף בכספת, הכסף נשמר.

מניה של מיקרוסופט עלתה $320. תוך חודשיים המניה טסה ל-$400. "גיטי!" אני צעק במטבח, "האנליסטים האלה הם צדיקים נסתרים! כל מילה שלהם – פנינה. אנחנו בדרך לדירה בבני ברק בלי משכנתא!"

גם באינטל זה התחיל על רגל ימין. פתאום, המניה זינקה ל-$40 בגלל איזה סובסידיה ממשלתית והבנה שTSMC לא מצליחה להקים מפעל שבבים מחוץ לטאייואן.

"נו, הנה זה קורה שוב!" בדיוק כמו במיקרוסופט. האמת חשבתי כבר שאם אשים פה עוד כסף עכשיו, אכפיל את הכל. אבל לא. אני לא זז מהעקרונות שקבעתי לי במודל. פיזור זה פיזור. ויציבות היא יציבות.

אבל משהו מוזר מתרחש באינטל: במשך חודשים אחרי הקניה, האנליסטים אמרו עדיין "קנייה" אבל בפועל המניה ירדה מ-$40 ל-$35, ואז ל-$30. החזקתי חזק. "אם הם עדיין אומרים Buy (קניה) - הם יודעים משהו שאני לא יודע".

ואז, בוקר אחד, המניה צנחה ל-$22 בעקבות דוחות קטסטרופליים. רק באותו רגע, בשעה 16:30 שעון ישראל, יצא העדכון: "הורדת דירוג ל-Sell [מכירה]".

אני פועל לפי ה"הלכה" שלי. מכרתי מיד ב-$22. הפסד נקי של כמעט 50%.

"לפחות הצלתי את מה שנשאר" ניחמתי את עצמי. יומיים לאחר מכן, המניה זינקה ל-$26 כי משקיעים חשבו שהיא "זולה מדי". הבטתי בכספומט ברעד - והלב נשרף. "האנליסט אמר 'מכירה' בקרקעית, ואני, כמו חסיד שוטה, הקשבתי לו"

גם פייזר גילתה שהעולם הפסיק לפחד ממגפות, והמניה התחילה לנזול למטה כמו נר של חנוכה בסוף הערב.

בדיסני נכנסה למלחמות תרבות ואיבדה מנויים. היה שם איזה חבר דירקטוריון שהחליט שמהיום כל המשחקים והסרטים של דיסני יהיו בדמויות של כהי עור כדי להפוך את דיסני לשיוויונית. השוק בעידן טראמפ לא אהב את זה. $2,000 שלי הפכו ל-$1,400.

"לא נורא, מיקרוסופט בטח מחזיקה את הכל" אבל מיקרוסופט באותה שנה פשוט "עמדה במקום". היא לא עלתה, היא רק התנדנדה כמו שאני עומד בשמונה עשרה.

הסיכום היה מחריד:

אינטל: 40%-

פייזר: 25%-

דיסני: 15%-

בנק אוף אמריקה: 5%+ (הנחת היחידה)

מיקרוסופט: 2%+

במקום 9,500 ש"ח, היו לי ביד בערך ש"ח 6,800.

כנראה שהמודל שלי לא היה נכון.

שבתי לר' חיים

סיפרתי לו על מה שקרה עם הבוס של אשתי. אבל הוא הבין במי מדובר.

ר' חיים הביט בי במבט ששמור לאלו שמנסים להסביר למה הם איחרו לסדר ב'. "תבין," הוא אמר והניח את ידו על כתפי, "האנליסטים האלו לא עובדים אצלך, והם בטח לא עובדים בשביל ה-9,500 ש"ח שלך. כשהם מוציאים 'המלצת קנייה', זה אחרי שהלקוחות הגדולים שלהם כבר קנו. כשהם מוציאים 'מכירה', זה אחרי שהם כבר הספיקו לצאת מהפוזיציה ולהשאיר אותך לסגור את האור. הטלפון הכשר שלך, הוא האחרון שמקבל את השיחה מגולדמן זקס"

יצאתי מהכולל. השמש של צהריים הכתה ברחוב בן זכאי. נכנסתי שוב לסניף הבנק, אבל הפעם לא עליתי לקומה של "אנשי העסקים הרציניים". עצרתי ליד דביר המשופם בקומה הראשונה.

"דביר," אמרתי בשקט, "תמכור הכל. את הכל."

הוא לא שאל שאלות. הוא רק הקיש כמה פעמים על המקלדת. "נשארו לך 6,800 ש"ח. מה לעשות איתם? להעביר לעו"ש?"

"לא," עניתי, ונזכרתי במילים של דביר מהפגישה הראשונה ובחיוך של ר' חיים. "תקנה לי בזה קרן סל. מדד S&P 500. או שתביא לי פה המלצה על גוף מוסדי שיעשה משהו עם הכסף הזה לחתונה של הילד הראשון שלי. וזהו. תנעל את המסך."

חזרתי הביתה. גיטי הסתכלה עליי. היא לא הייתה צריכה לשאול, היא ראתה את הפנים שלי. "נו? מה עם הדירה בבני ברק?"

"היא תבוא, אבל לא מה9500 ש"ח" אמרתי והתיישבתי ליד השולחן, "אבל היא תבוא כמו שלומדים תוספות. לאט, בהתמדה, ובלי לנסות להמציא את הגלגל מחדש. האנליסטים מגולדמן זקס יכולים להמשיך להמליץ, אני חוזר לסדר א'."

===

והזאב מעטרת יצחק? הוא פרש בשיא. היום הוא סתם אברך עם 6,800 ש"ח שצומחים לאט במדד, והרבה יותר שקט נפשי כשהוא פותח את הגמרא. לפחות עכשיו, כשהוא לומד על "המפקיד מעות אצל חברו", הוא כבר יודע בדיוק למי כדאי להפקיד אותן – ולמי ממש לא.

(מנהלים פליז, אל תהפכו את הפוסט למאמר. אני מעדיף אולו כאן בפורום כשרשור רגיל. תודה)

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה