עזרה הרפורמה בשוק ההון 2024 - והשינויים המתסכלים(?) במסלולי הפנסיה/גמל/השלמות

  • הוסף לסימניות
  • #81
ויכול להיות שכדאי לא לעשות מזה פרסום מידי גדול, מחשש לעינא בישא.
בעיקרון אין שום סיבה להגביל מחקה מדד עולמי!
ההוראה של רשות שוק ההון, הוא כדי לא להיות חשופים למדד מסקטור מסויים כמו נאסדק.
מקור:
 
  • הוסף לסימניות
  • #82
בעיקרון אין שום סיבה להגביל מחקה מדד עולמי!
ההוראה של רשות שוק ההון, הוא כדי לא להיות חשופים למדד מסקטור מסויים כמו נאסדק.
מקור:
רעיוני - אכן.
אבל פרקטי בתקנות, אתה בטוח שמותר 100% עולמי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #83
אבל פרקטי בתקנות, אתה בטוח שמותר 100% עולמי?

כנראה שלא!

1718041253894.png
 
  • הוסף לסימניות
  • #88
שיהיה החרגה לעשות מוצרי חיסכון במסלול מחקה מדד עולמי כמו מדד S&P 500
לא רואה סיבה שהוא יסכים.
זה היה חלק גדול ממטרת השינוי, שלא לאפשר מחקי מדד.
לא ברור למה הסנופי הוחרג, כנראה בגלל שפיחד ללכת ראש בראש עם הטרנד העכשווי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #89
בעצם הם הרי יכולים לחקות 60 סנופי ו40 שאר העולם היכן טעיתי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #93
תוכל להעתיק לפה?
חיסכון פנסיוני | שאלות ותשובות

בעוד שבועיים זה קורה: הכירו את המגבלות החדשות על ההשקעות שלכם​

ב־1 ביולי תחל הרפורמה במסלולי החיסכון שנועדה לעשות סדר בפנסיות של הציבור • אילו אפשרויות השקעה חדשות היא פותחת, כיצד יושפעו ממנה מי שנצמדו למדד מניות הטכנולוגיה האמריקאי, שעלה ב־15% רק מתחילת מאי, וכיצד עשויים הגופים המנהלים את כספי הציבור לעקוף את המגבלה?​

נתנאל אריאל20.06.2024


המנצחים הגדולים בחיסכון ארוך־הטווח בישראל הם מי שהסיטו את כספי החיסכון שלהם למסלולים פסיביים העוקבים אחר מדדי S&P 500 והנאסד"ק. שני המדדים האמריקאים המובילים הניבו בשנת 2023 תשואות של 24% ו־43% בהתאמה, ומתחילת השנה הנוכחית העלו הילוך עם זינוקים של 16% ו־21% נוספים - מותירים הרחק מאחור את מדדי הבורסה בת"א או מכל אפיק השקעה מקומי אחר.

מדובר במסלולי חיסכון שצצו בשנה וחצי האחרונה כפטריות אחר הגשם, בעקבות טרנד הוצאת הכספים של ישראלים לחו"ל, שגבר עם קידום הרפורמה המשפטית אשתקד ובהמשך עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל. מדובר בתופעה הנמצאת עדיין בשולי שוק החיסכון ארוך־הטווח בישראל, אך כזו שצברה לאחרונה תאוצה אדירה בשל התשואות המלהיבות של אותם מסלולים פסיביים (הנאסד"ק זינק ב־15% מתחילת חודש מאי בלבד).
שוק החיסכון ארוך־הטווח בישראל (פנסיה, גמל, השתלמות וביטוחי מנהלים), מנהל סכומי כסף עצומים - יותר מ־1.5 טריליון שקל בסך הכל - הממשיכים לצמוח בקצב מהיר של 6־7 מיליארדי שקל מדי חודש. רובם המכריע של אותם כספי ציבור מנוהלים במסלולים כלליים ותלויי גיל.
%D7%94%D7%A0%D7%90%D7%A1%D7%93%D7%A7-%D7%94%D7%A6%D7%99%D7%92-%D7%AA%D7%A9%D7%95%D7%90%D7%94-%D7%9B%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%94_ibeice.png

במסלולי החיסכון העוקבים אחד מדד S&P 500 מנוהלים כיום כ־51 מיליארדי שקל בפנסיה (לעומת 10 מיליארד שקל בתחילת 2023), כאשר במסלולי הגמל מדובר בסכום דומה (סה"כ כ־7% מכספי החיסכון של הישראלים). במסלולים עוקבי מדד הנאסד"ק (המכונים "מסלולים פסיביים עוקבי מדדי מניות בחו"ל"), מדובר על סכום נמוך בהרבה של כ־4 מיליארד שקל בפנסיה, נכון לסוף אפריל - יותר מכפול לעומת השנה שעברה.

אלא שכעת לוחצת רשות שוק ההון בראשות עמית גל על הבלם באמצעות רפורמה שצפויה, בין היתר, להגביל את החשיפה למדד נאסד"ק ל־50% במסלולים הפסיביים (לעומת 90% כיום).
%D7%94%D7%A0%D7%90%D7%A1%D7%93%D7%A7-%D7%94%D7%A6%D7%99%D7%92-%D7%AA%D7%A9%D7%95%D7%90%D7%94-%D7%9B%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%942_bj1rzd.png

ב־1 ביולי (לאחר דחייה שנגרמה בעקבות המלחמה), תיכנס לתוקף הרפורמה שנחשפה בגלובס לפני שנה. מטרת הרפורמה לעשות סדר בתחום החיסכון, באמצעות איחוד מסלולים וקביעת סטנדרט אחיד, כך שלחוסכים יהיה קל יותר להשוות בין מסלולי החיסכון השונים ובין ביצועי הגופים המנהלים.
באשר למסלולים הפסיביים, ברשות חששו שבאלה הפיזור קטן מדי ומהווה סיכון, בוודאי בעוקבים אחרי הנאסד"ק, באופן שבו כספי החוסכים ייפגעו במקרה של ירידות חדות בשווקים.
%D7%97%D7%A9%D7%99%D7%A4%D7%94-%D7%9C%D7%9E%D7%93%D7%93%D7%99%D7%9D_ruspmo.png

על רקע זה מקבלים בחודשים האחרונים מאות אלפי חוסכים בישראל מכתבים מחברות הגמל והפנסיה בניסיון להסביר את השינוי הצפוי במסלולים. אלא שגורמים בשוק מודים שהציבור מתקשה להבין את הניסוח הרשמי של ההודעות, שהוכתב על ידי הרשות, ובעיקר - מתקשה להבין מה יקרה לכספי החיסכון שלו. גלובס עושה סדר.

האם הרפורמה רלוונטית לי?​

הרפורמה תשפיע בעיקר על מי שהכסף שלו מנוהל במסלולים "אקזוטיים", כמו אלה שעוקבים אחרי הנאסד"ק - מדד מניות הטכנולוגיה האמריקאי. המסלולים העיקריים, הכללי, המנייתי וזה שעוקב אחרי מדד ה־S&P 500 יישארו ללא שינוי. "עיקר השינויים הם במסלולים הפסיביים החדשים שהוקמו בשנתיים־שלוש האחרונות - עוקבי מדדי הטכנולוגיה למיניהם", אומר חגי אורן, מנכ"ל מיטב. "למרות שלא יהיה שינוי ברוב כספי החיסכון של הציבור, זו הזדמנות טובה להסתכל ולבחון אם המסלול שלכם תואם את הצרכים ואת הסיכון שאתם רוצים".



איתי יעקב, משנה למנכ"ל מנורה מבטחים פנסיה וגמל, מוסיף כי המסלולים הפסיביים הם הצומחים ביותר, "ומי שהצטרף אליהם עשה זאת בבחירה אקטיבית", כך שהוא מודע להשקעותיו.
עוד יושפעו חוסכים שהכסף שלהם מושקע במסלולי אג"ח, בהיקף חשיפה של עד 15% או 20% מניות, שכעת "יאוחדו למסלולים עם חשיפה של עד 25% למניות. אבל המסלולים האלה מראש לא היו כל כך פופולריים", מוסיף אורן ממיטב. לדבריו, "70%־80% מהכסף נמצא במסלולים הכלליים או בתלויי הגיל".

מה כוללת רפורמת המסלולים?​

הגופים המנהלים (בתי השקעות וחברות הביטוח), יחויבו להציע מעתה מסלולי חיסכון בעלי שמות אחידים בקטגוריות הבאות:
1. מסלולי ניהול אקטיבי, בדומה לקיים היום (כללי, מנייתי, תלוי גיל).
2. מסלולי השקעה סחירים בלבד (חדשים), בהם לא תהיה חשיפה לתחום ההשקעות האלטרנטיביות - מה שאמור להוזיל את דמי הניהול "הנסתרים", שמשלמים כיום גופי החיסכון למנהלי השקעות חיצוניים.
3. מסלולים פסיביים בהם תתאפשר עקיבה אחר מדד S&P 500, או תמהיל של מדדי מניות ואג"ח.
4. מסלולים בהתאם להלכה הדתית (הלכה, שריעה), ומסלולי קיימות (ESG), שגם בהם לא יהיה שינוי מהותי.

לאיזה מדד ניתן יהיה להיחשף בהשקעה פסיבית?​

השינוי הגדול ברפורמה הוא ביטול חשיפה גיאוגרפית: לא יתאפשר לחברות להציע מסלולי השקעה פסיביים במדד מניות אחד בלבד, למעט חריג אחד כאמור: מדד ה־S&P 500 האמריקאי. אמיר איל, יו"ר ומנהל ההשקעות בקבוצת אינפיניטי, מסביר כי "למסלול הזה כבר נכנסו כספים רבים מכדי שהרשות תבצע בהם שינוי".

באשר ליתר המסלולים, הגופים המנהלים יחויבו לפזר את כספי ההשקעה על פני שלושה מדדים שונים לפחות, כאשר מגבלת החשיפה המקסימלית לכל מדד תהיה 50% (במקום 90% היום), והחפיפה ביניהם תוגבל ל־60%. בנוסף, תיקבע מגבלת מינימום של 10% לכל מדד, כך שלא ניתן יהיה להשקיע בשני מדדים ו"לצאת ידי חובה" עם חשיפה אפסית למדד שלישי.
אלא שלא בטוח שהמטרה הזו תושג. רשמית, הגופים יסיטו את הכספים ממסלול הנאסד"ק למסלולים אחרים, אלא שמנהל גוף פנסיוני אחר ששוחחנו איתו מודה שבפועל, חלק מהחברות "ימשיכו לעקוב בעיקר אחרי הנאסד"ק, פשוט לא יקראו לזה כך" - ומסרב לפרט.
יובל באר אבן, מנהל השקעות עמיתים במגדל מציין בהקשר זה כי "הגופים מבצעים התאמות בהתאם להנחיות בחוזר המסלולים. אצלנו למשל מסלול טכנולוגיה יורכב משלושה סקטורים - טכנולוגיה, שירותי תקשורת וצריכה מחזורית".
אלא שלדבריו השינוי לא יהיה כל כך גדול: "מיפינו את הרכב התמהיל הזה והגענו למסקנה שעשר המניות הגדולות דומות לאלה שהיו במסלול במתכונתו הקודמת". גם באלטשולר שחם השינוי לא צפוי להיות משמעותי, שכן מדובר במסלול שמורכב מנאסד"ק, שבבים ו־S&P. בהראל התמונה תהיה דומה, שם "מסלול מחקה מדדי מניות יעקוב אחר מדדי מניות טכנולוגיה".

מי שרוצה יותר חשיפה לחו"ל, מה האלטרנטיבות?​

"אפשר לקבל חשיפה לחו"ל דרך מסלולים מחקי S&P 500, מסלולי חו"ל (מניות ואג"ח) ומסלולי טכנולוגיה (מניות)", אומר באר אבן ממגדל. לדברי יעקב ממנורה, "יש מסלולים שחשופים במלואם לחו"ל או לארץ. החוזר החדש מדבר רק על חלוקה לרמות סיכון מבחינת סוג הנכס. אפשר לפתוח מסלול מדדי מניות שיהיה כולו בחו"ל או בארץ למשל, או מסלול אשראי ואג"ח שיהיה כולו בחו"ל".

האם הרפורמה מפשטת את המצב מבחינת הציבור?​

"הרפורמה לא תשנה יותר מדי. ההשוואה היחידה בין התשואות תתאפשר במסלולים הכלליים ותלויי הגיל. במסלולים הפסיביים השוני יהיה גדול מדי ולא יהיה אפשר להשוות בין המנהלים", אומר אורן ממיטב, שסבור שהרפורמה מסבכת את המצב מבחינת החוסכים.
"ייתכן שייפתחו המון מסלולים, כמו תעשיית הקרנות, אבל ממילא גם היום משווים בעיקר את המסלולים הכלליים. הרוב הגדול של החוסכים ימשיכו להישאר במסלולים אלה, וגם זה בסדר", כך סבורה גם ענת כנפו תבור, מנכ"לית אלטשולר שחם גמל ופנסיה. היא מוסיפה כי "מספר גופים הודיעו על פתיחת עשרות מסלולים חדשים, אך לתפיסתנו, ריבוי מסלולים מבלבל את הלקוחות ולא משרת את טובתם".
איל מאינפיניטי חושב באופן שונה. לדבריו, הרפורמה "יוצרת כללי משחק ברורים. ההשוואה תהיה בין התשואות של הגופים בכל מסלול פסיבי, בלי שלציבור משנה איזה מדד בדיוק בחר מנהל ההשקעות".
 
  • הוסף לסימניות
  • #94
למה פשוט לא לעבור ל-IRA ולבחור לבד את ה-QQQ? גם לשלם פחות דמי ניהול, וגם להשקיע איפה שאני חושב.

לא המלצה רק שיתוף מחשבה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #95
למה פשוט לא לעבור ל-IRA ולבחור לבד את ה-QQQ? גם לשלם פחות דמי ניהול, וגם להשקיע איפה שאני חושב.

לא המלצה רק שיתוף מחשבה.
בפנסיה זה ממש לא כדאי בגלל הביטוח
בקרן השתלמות לעומת זאת מומלץ מאוד
 
  • הוסף לסימניות
  • #96
למה פשוט לא לעבור ל-IRA ולבחור לבד את ה-QQQ? גם לשלם פחות דמי ניהול, וגם להשקיע איפה שאני חושב.

לא המלצה רק שיתוף מחשבה.
לא בכל סוגי הקרנות, ולא כל אחד יכול לעבור לIRA.
מלבד זאת כמובן שניהול אישי לא מתאים לכל אחד, ולא תמיד זה גם יותר רווחי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #97
האם ניתן לנייד לIRA ולחזור אח"כ לקופת גמל?
(בשביל הלוואות)
 
  • הוסף לסימניות
  • #98
סליחה על הבורות
לפי הבנתי
יהיה מסלולים רק של שלש מדדים חוץ מS&P
זה אומר כדי להוציא את הכסף יהיה נצטרך לחכות ששלש המדדים יהיו במצב גבוה לכמה שנים ואם מדד אחד יהיה בירידה יהיה לא שווה להוציא את הכסף מה יהיה אפשר לעושות זה הופך את ההשקעה ליותר מסובך
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אשכולות דומים

יש ברשותי 800 אלף ש"ח שמיועדים להשקעה ארוכת טווח.

400 אלף מתוכם להשקעה בנדל"ן.

עומדות בפניי שתי אפשרויות:

א) 400 אלף להשקיע בנדל"ן ו400 אלף נוספים להשקיע בשוק ההון דרך חשבון מסחר עצמאי. באופן זה אני יהנה מדמי הניהול נמוכים, ואני יוכל לבחור איזה קרן סל שאני רוצה בפיזור הרחב ביותר.

ב) להשקיע את כל ה800 אלף בשוק ההון דרך קרן השתלמות\ קופגל"ה \ פוליסת חיסכון, וכנגד זה לקחת הלואה של 400 אלף (בריבית פריים מינוס חצי) לצורך ההשקעה בנדל"ן.

לכאורה האפשרות השנייה רווחית פי כמה (גם לאחר קיזוז דמי הניהול שגבוהים יחסית), הסיכון הקלאסי של מינוף כנגד השקעה בשוק ההון כמעט ואינו קיים משתי סיבות: 1) אני משתמש בכסף הממונף להשקעה אחרת (בשונה משאר הדיונים באשכולות הסמוכים ובפורמים אחרים שם מדובר לחזור ולהשקיע בשוק ההון). ב) אני ממנף רק 50 אחוז, מה שאומר שהחשש יהיה קיים רק אם השוק ירד ביותר מחמישים אחוז, וגם זה רק אם הנפילה תהיה באופן מיידי, אם לפני כן יהיה רווח - הסיכון קטן בהתאמה.

האם עדיין ישנה סיבה למה לא לבחור באופציה ב'?

אשמח לחוות דעת של כל המומחים


@מקצועי בלבד @השקעות R הון @ה. שלמה @דניאל נבון @חיסכון והשקעות
אני יודעת שיש כאן ים אשכולות על שוק ההון . אני רוצה לשאול שאלה פשוטה שיהיה לי נהיר, ואספר את המעשה
אנחנו זוג בני 35, עם 5 ילדים מגילאי שנה עד 14. שכירים. לא השקענו אף פעם בשוק ההון. לאחרונה בגלל כל ההתעוררות בנושא, החלטנו לעשות צעד. נפגשנו עם סוכן ביטוח איקס שהמשרד שלו מוכר וגדול בציבור החרדי . הוא הציע לנו לקחת משכנתא על הדירה (שכבר ממושכנת ) למטרת שיפוצים ולהשקיע אותה בשוק ההון בפוליסת חיסכון . משכנתא בסך של חצי מיליון שח . ואז לקחת עוד הלואות בלון מחברת הביטוח ולהשקיע גם אותם . והסביר למה כולם עושים כך וכו. לאחר מחשבה של כמה ימים החלטנו לסגת מזה
נפגשנו עם סוכן ביטוח וואי שהיה הרבה יותר זהיר. והוא הציע לנו לעשות מיחזור משכנתא ולהוציא עוד 300 אלף משכנתא ל10 שנים . ואותם להשקיע בשוק ההון . כאשר הריבית על המשכנתא היא סביב 4.7. ואת הכסף להשקיע גם כאן בפוליסת חיסכון
זה נראה לנו, אך מצד שני מדוע לא להשקיע במספר עצמאי ולחסוך את דמי הניהול הגבוהים של חברת הביטוח? ואיך בכלל פותחים אם כן חשבון עצמאי בשיטה של שגר ושכח ואיפה עושים את זה לבד?? יצאנו מבולבלים מכל הסיפור. אנחנו אנשים שרוצים להשקיע סכום של כ4000 שח לחודש לחיסכון . בין אם זה לחיסכון קבוע לשוק ההון או כסף שילך לבנק בשביל המשכנתא. אנחנו אובדי עצות כרגע מה לעשות ובאיזו דרך לבחור והאם השיטה של משכנתא נכונה בכלל. הבו לנו עצה!!
יהודה בוזגלו כבר זמן רב מסתובב מחוסר עבודה,
עד לפני כמה חודשים עוד היה לו משרה מכובדת
אבל מאז שליטת הai בעולם לא צריכים אותו.

חיפש רעיון להרוויח קצת כסף ומצא, רעיון מבריק.
יזמין מסין מדפסת תלת מימד שתדפיס רהיטים
בירר בעלי באבא כמה יעלה לו לקנות כזה מדפסת
ויצא 700 אלף שקל
מכיון שתקופה לא עבד לא היה לו את הסכום ביד.

פרסם מודעה ביוצאי חברון שהום מחפש 35 משקיעים
להשקעה נהדרת
כל החברים שאלו אותו מה השקעה? כמה כסף צריך בשביל להשקיע?
סיפר להם שצריך רק 20 אלף לאחד
וכשהמכונה תבוא לארץ יגייס שוב

לאחר שבוע של גיוסים הצליח להשיג 34 משקיעים
והיה חסר אחד
הציע לו חיים שיציע לנהוראי להשקיע
פנה מיודיענו לנהוראי האגדי ראש הקהל של הבית הכנסת

לפני שנמשיך נספר קצת על נהוראי
נהוראי הוא אחד מהמשקיעים
הגדולים בסביבה שלו
אבל בכל זאת הוא נקרא
משקיע לא כשיר.
אצטט הסבר מai
"תנאי הסף למשקיע כשיר (מי שלא עומד בהם - הוא לא כשיר):
כדי להיחשב כשיר (Accredited Investor), יש לעמוד באחד משלושת התנאים הבאים (נכון ל-2025):
  1. נכסים נזילים (מזומן, ני"ע) בשווי מעל כ-9.4 מיליון ש"ח.
  2. הכנסה שנתית גבוהה (מעל כ-1.4 מיליון ש"ח ליחיד או 2.1 מיליון לתא משפחתי) בשנתיים האחרונות.
  3. שילוב של נכסים נזילים (מעל כ-5.8 מיליון ש"ח) והכנסה שנתית.
לסיכום, משקיע לא כשיר הוא הלקוח הסטנדרטי שעליו הרגולציה מגינה יותר ומגבילה את הגישה שלו למכשירים פיננסיים מסוכנים".
בקיצור נהוראי הוא כמו כמעט כולנו
הוא מרוויח לחודש 60 אלף שקל
ואשתו עוד 100 אלף לחודש
יש לו 7 דירות
ועוד 10 קרקעות בכל מיני מקומות
המדינה מפחדת עליו שהוא לא מבין בהשקעות
ומגינה עליו (יפה מצידה)
ונחזור למיודיענו

שמע נהוראי את הפרטים ואמר אולי שאשקיע בזה לבד
לי אתה לא יכול להציע להשקיע בכזה דבר אני לא כשיר
לאחר שכנועים גדולים הסכים נהוראי להלוות לאחד מהמשקיעים הדלפונים
שכבר השקיעו עוד 20 אלף שקל
וכך היתה הרווחה

ההשקעה הצליחה מאוד
ויהודה נהיה הנגיד של
הבית הכנסת

לאחר תקופה יהודה רצה
להתחיל להרוויח בגדול
אז הוא פנה למיטב
וסיכם איתם על אחוזים על כל אחד
שהוא מביא להם

יהודה פנה מיד אח"כ לנהוראי
והציע לו שה2 מיליון ששוכבים בצד הוא ישקיע
בשוק ההון
ענה לו נהוראי בשוק ההון אפילו למשקיע לא כשיר
יחיד אסור לפנות.

לסיכום כמה שאלות:
1. מה הגיון בקטע של משקיע לא כשיר?
2. האם כל המפרסמים להשקיע בשוק ההון עוברים על החוק?
3 . האם אני בטור משקיע לא כשיר אמור להבין מזה שלא כדאי להשקיע?
4 האם גם לפי ההלכה לא קיים שאם מך אחיך תלווה בשביל להשקיע?
5. אם יש לי רעיון לקנות משהו טוב ולמכור אז אני צריך להפיל רק 34 אנשים
ולא 35?
אשמח לתגובות

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה