דרוש מידע התייעצות דחופה בנושא הרווחה

  • הוסף לסימניות
  • #1
שלום לכולם, ותודה מראש לעונים!
רציתי להתייעץ מה לעשות במקרה ששירותי הרווחה "נטפלים" למשפחה ולא מניחים.
יש לי קרובי משפחה, ברוכת ילדים, ששתי בנותיהם פנו לרווחה עקב רצונן לצאת מהבית - הן קטינות,
הן עונות להגדרה של נוער נושר- לא אפרט אבל מסיבות מפוקפקות, חברה מפוקפקת וד"ל...
בקיצור הרווחה "התלבשה" על המשפחה, ולאחרונה שלחו חוקרת ילדים מטעמם לבית הספר של הבנות
וחקרו את הבת הקטנה בת 12, ללא ידיעת ההורים (ובמאמר מוסגר אשאל לפשר ההתנהלות של ביה"ס בית יעקב
שעירב רווחה ללא צורך וגרם לנזקים חמורים). בכל אופן אותה חוקרת צילמה את הילדה, שלא קשורה לסיפור
עם אחיותיה וסובלת מקשיים קוגנטייביים- מאובחנת כלקויית למידה הזקוקה לשילוב וסובלת מחרדות.
היא אמרה לה שזהו מקום בטוח, ושאלה האם מרביצים לה, האם פוגעים בגופה חלילה והאם היא יודעת
על מקרים שקרו עם אחיותיה הגדולות שפנו לרווחה. הילדה חזרה הביתה בהלם, וההורים זועמים
ואינם יודעים מה לעשות. אציין שיש דיון ברווחה על אחת הבנות, אך כרגע השאלה עם מי ניתן להתייעץ בנושא?
והאם המעשה הזה של חקירת קטינה הוא חוקי בכלל???
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
לא מכיר את המקרה וברווחה של איזו עיר מדובר אבל אפשר לבדוק האם יש רב שהם סומכים עליו שיתערב ויבדוק טוב את העניין.
(גילוי נאות: אשתי עו"ס וממה שאני מכיר לא נטפלים "סתם" למישהו, לא חסר להם עבודה...)
בהצלחה!
(לא מכיר את הסיפור אבל חשוב לדעת שלפעמים גם אם הכל נראה בסדר עלולים להיות פגיעות וכו' וד"ל, גם מאנשים קרובים ביותר ונראים כצדיקים ביותר...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
עונה כיועצת חינוכית:
לבית הספר מגיעה חוקרת ילדים (בד"כ בעקבות חשד סביר של פגיעה בקטין) ובי"ס מחוייב בשת"פ.
אין להם אפשרות להתנגד.
והמשטרה לא צריכה רשות מההורים, להיפך הם לא רוצים שההורים ידעו ויכינו את הילדים.
כמעט ולא מכירה מקרים שהרווחה "נטפלת", בדיוק להיפך, אני עובדת בשלושה תיכונים של נוער בסיכון,
מתחננת לרווחה שיבואו לטפל במקרי קצה נוראיים, אך הם עמוסים מעל לתנוך ולא מתפנים.
בקיצער לשאלתך: זה חוקי לגמרי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
שלום לכולם, ותודה מראש לעונים!
באיזו עיר מדובר?
אם בעיר חרדית - בד"כ יש רב שעובד בשיתוף פעולה עם הרווחה שיכול לפנות אליהם ולהגיע איתם להידברות ולהסכמות שלא בכח ולא מאחורי הגב.

באופן כללי, אני יודעת בידיעה ברורה ששירותי הרווחה לא מחפשים תיקים ולא משפחות לטיפול אלא ההיפך
הם מתנערים מהתערבות ברב המקרים וזורקים את הטיפול על מוסדות החינוך, הקהילה וכו'

אם הם מצאו לנכון לעשות את מה שעשו כנראה הם שמעו דברים מאוד חמורים
יכול להיות שמה ששמעו הוא נכון,
ויכול גם להיות שהבנות שבשלבי נשירה סיפרו סיפורי בדיות כדי ללכלך את הבית
ולקבל את התמיכה של הרווחה, ואת האופציה לעזוב את הבית
ולכן הם חוששים לשאר הילדים.
אם תהיה התנגדות וחוסר שיתוף פעולה מצד המשפחה- זה יגרום לרווחה לחשוד יותר שיש להם מה להסתיר,
וההיפך - אם ההורים יפנו מרצונם לבקש עזרה עם הבנות ויסבירו את הקושי שלהם לתת להם מענה במסגרת הבית- הרווחה תוכל להתרשם שההורים תקינים, אכפתיים ודואגים לטובת הילדים שלהם.
מומלץ לעשות את זה בעזרת רב או עסקן ירא שמים שילווה ויכוון אותם, אם יש מתנ"ס חרדי באזור - אולי אפשר להתיעץ עם עוסית קהילתית במתנ"ס מה ואיך לעשות בנידון.
אבל דבר אחד ברור - להיות בתנגודת מול הרווחה גורם בדיוק את ההיפך ממה שהם רוצים!!!

אם מדובר בירושלים- אולי יש לי איך לעזור יותר
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
מנסיון שלי, בתחום שונה לגמרי אך גם קשור לרווחה.
יש מצב של עו"ס חדשה בתפקיד שלהוטה להגשים את לימודיו ועושה מכל נמלה פיל.
(בדיוק כמו שלגננת חדשה ומתלצ"ית עשויה להיות נטיה לראות הרבה ליקויים וקשיי למידה אצל ילדים בגן, והיא חשה מאוד מקצועית כשהיא מספרת את זה להורים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
באיזו עיר מדובר?
אם בעיר חרדית - בד"כ יש רב שעובד בשיתוף פעולה עם הרווחה שיכול לפנות אליהם ולהגיע איתם להידברות ולהסכמות שלא בכח ולא מאחורי הגב.

באופן כללי, אני יודעת בידיעה ברורה ששירותי הרווחה לא מחפשים תיקים ולא משפחות לטיפול אלא ההיפך
הם מתנערים מהתערבות ברב המקרים וזורקים את הטיפול על מוסדות החינוך, הקהילה וכו'

אם הם מצאו לנכון לעשות את מה שעשו כנראה הם שמעו דברים מאוד חמורים
יכול להיות שמה ששמעו הוא נכון,
ויכול גם להיות שהבנות שבשלבי נשירה סיפרו סיפורי בדיות כדי ללכלך את הבית
ולקבל את התמיכה של הרווחה, ואת האופציה לעזוב את הבית
ולכן הם חוששים לשאר הילדים.
אם תהיה התנגדות וחוסר שיתוף פעולה מצד המשפחה- זה יגרום לרווחה לחשוד יותר שיש להם מה להסתיר,
וההיפך - אם ההורים יפנו מרצונם לבקש עזרה עם הבנות ויסבירו את הקושי שלהם לתת להם מענה במסגרת הבית- הרווחה תוכל להתרשם שההורים תקינים, אכפתיים ודואגים לטובת הילדים שלהם.
מומלץ לעשות את זה בעזרת רב או עסקן ירא שמים שילווה ויכוון אותם, אם יש מתנ"ס חרדי באזור - אולי אפשר להתייעץ עם עוסית קהילתית במתנ"ס מה ואיך לעשות בנידון.
אבל דבר אחד ברור - להיות בתנגודת מול הרווחה גורם בדיוק את ההיפך ממה שהם רוצים!!!

אם מדובר בירושלים- אולי יש לי איך לעזור יותר
מדובר בעיר לא חרדית, ומהיכרות קרובה אין שום, אבל שום שום פגיעה מצד ההורים. הורים מסורים, תומכים ועושים ככל יכולתם למען הילדים. מדובר במקרי קיצון, תאמינו לי שילדה שעושה מעשים כמו שאותה בת עשתה היה גורם לכל הורה ממוצע חרדה עמוקה... בכל אופן הם ביקשו עו"סית דתית או חרדית ונאמר להם שאין כזו, ואין גם אפשרות להביא להם כזו כי לא מטפלים לפי מגזר אלא לפי התמחות. הבנות הוציאו את דיבת ההורים רעה וכרגע יש וועדת דיון ברווחה על עתיד הילדה הקטנה (בת 14). אציין ששאר בני הבית סובלים מההתנהגות מאד (ההורים עסוקים רק בהן, וממילא הפניות לשאר הילדים ירדה קצת). יש למישהו המלצה על יועץ או יועצת טובה? (הילדה בטיפול מקצועי אך כעת ההורים בחרדות עקב החקירה שנעשתה לביתם הקטנה). אפילו המלצה לעו"ד טוב שמתמחה בנושאים, או הכוונה מה ניתן לעשות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
שלום לכולם, ותודה מראש לעונים!
רציתי להתייעץ מה לעשות במקרה ששירותי הרווחה "נטפלים" למשפחה ולא מניחים.
יש לי קרובי משפחה, ברוכת ילדים, ששתי בנותיהם פנו לרווחה עקב רצונן לצאת מהבית - הן קטינות,
הן עונות להגדרה של נוער נושר- לא אפרט אבל מסיבות מפוקפקות, חברה מפוקפקת וד"ל...
בקיצור הרווחה "התלבשה" על המשפחה, ולאחרונה שלחו חוקרת ילדים מטעמם לבית הספר של הבנות
וחקרו את הבת הקטנה בת 12, ללא ידיעת ההורים (ובמאמר מוסגר אשאל לפשר ההתנהלות של ביה"ס בית יעקב
שעירב רווחה ללא צורך וגרם לנזקים חמורים). בכל אופן אותה חוקרת צילמה את הילדה, שלא קשורה לסיפור
עם אחיותיה וסובלת מקשיים קוגנטייביים- מאובחנת כלקויית למידה הזקוקה לשילוב וסובלת מחרדות.
היא אמרה לה שזהו מקום בטוח, ושאלה האם מרביצים לה, האם פוגעים בגופה חלילה והאם היא יודעת
על מקרים שקרו עם אחיותיה הגדולות שפנו לרווחה. הילדה חזרה הביתה בהלם, וההורים זועמים
ואינם יודעים מה לעשות. אציין שיש דיון ברווחה על אחת הבנות, אך כרגע השאלה עם מי ניתן להתייעץ בנושא?
והאם המעשה הזה של חקירת קטינה הוא חוקי בכלל???
לא מכירה את המקרה, אבל תנסה להיכנס לראש של הרווחה, ישנם בנות נוער שבאות להתלונן על ההורים, הם רוצים לבדוק האם הם צודקים, הם שאלו את הבת בת 12; במידה והכל בסדר אז היא אמרה שהכל בסדר, מצוין, במידה ולא היא אמרה שלא ואז באמת כדאי שהרווחה תתערב. רוצים לשאול אותה כי היא תמימה. אישית לא רואה עם זה בעיה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
  • הוסף לסימניות
  • #10
לא מכירה את המקרה, אבל תנסה להיכנס לראש של הרווחה, ישנם בנות נוער שבאות להתלונן על ההורים, הם רוצים לבדוק האם הם צודקים, הם שאלו את הבת בת 12; במידה והכל בסדר אז היא אמרה שהכל בסדר, מצוין, במידה ולא היא אמרה שלא ואז באמת כדאי שהרווחה תתערב. רוצים לשאול אותה כי היא תמימה. אישית לא רואה עם זה בעיה.
היא לא התלוננה!! זו אחות אחרת, קטנה שגם ככה מאותגרת למידה וחרדתית!
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
מדובר בעיר לא חרדית, ומהיכרות קרובה אין שום, אבל שום שום פגיעה מצד ההורים. הורים מסורים, תומכים ועושים ככל יכולתם למען הילדים. מדובר במקרי קיצון, תאמינו לי שילדה שעושה מעשים כמו שאותה בת עשתה היה גורם לכל הורה ממוצע חרדה עמוקה... בכל אופן הם ביקשו עו"סית דתית או חרדית ונאמר להם שאין כזו, ואין גם אפשרות להביא להם כזו כי לא מטפלים לפי מגזר אלא לפי התמחות. הבנות הוציאו את דיבת ההורים רעה וכרגע יש וועדת דיון ברווחה על עתיד הילדה הקטנה (בת 14). אציין ששאר בני הבית סובלים מההתנהגות מאד (ההורים עסוקים רק בהן, וממילא הפניות לשאר הילדים ירדה קצת). יש למישהו המלצה על יועץ או יועצת טובה? (הילדה בטיפול מקצועי אך כעת ההורים בחרדות עקב החקירה שנעשתה לביתם הקטנה). אפילו המלצה לעו"ד טוב שמתמחה בנושאים, או הכוונה מה ניתן לעשות?
כדאי לעבור היטב על החוק!
בד"כ הם לא יודעים טוב את זה, ברגע שמתחילים לצטט להם חוקים הם משנים כיוון.
דרך אגב, רצוי לא לדבר איתם בטלפון מדאי הרבה. הם מתעדים במחשב את הכל.
חובה ללכת לפגישות שם עם מכשיר הקלטה!
עדיף לתת לחבר נאמן להיות איש קשר, כך לא יהיה להם מדאי חומר...
לא להתרגש מצעקות שלהם - הכל לוחמה פסיכולוגית.

נ.ב. מעמד העו"ס נקבע בקום המדינה בעת פרשיות שוחמכר ודומיו. כך שחשוב לזכור את זה שע"ז קמה הלשכה הזו, ולהתנהג בהתאם!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נ.ב. מעמד העו"ס נקבע בקום המדינה בעת פרשיות שוחמכר ודומיו. כך שחשוב לזכור את זה שע"ז קמה הלשכה הזו, ולהתנהג בהתאם!!!
עם כל הכבוד לסבא של יוסל'ה אבל לא ממליץ לשום מדינה שסיפור כזה שסבא חוטף נכד יהיה תקין!
זה פשע ברמה העקרונית וכמובן את לא מצפה שבגלל שהיו לו סיבות רוחניות המדינה תאשר את זה... (אני בטוח שגם שום רב נורמטיבי כיום יאשר למישהו לחטוף ילד מהוריו אפילו מסיבות רוחניות...)
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #13
כדאי לעבור היטב על החוק!
בד"כ הם לא יודעים טוב את זה, ברגע שמתחילים לצטט להם חוקים הם משנים כיוון.
דרך אגב, רצוי לא לדבר איתם בטלפון מדאי הרבה. הם מתעדים במחשב את הכל.
חובה ללכת לפגישות שם עם מכשיר הקלטה!
עדיף לתת לחבר נאמן להיות איש קשר, כך לא יהיה להם מדאי חומר...
לא להתרגש מצעקות שלהם - הכל לוחמה פסיכולוגית.
נשמע שאת חושבת שמישהו נלחם במישהו...
הרווחה מורכבת ברובה המוחץ מאנשים (ובעיקר נשים) שהלכו לתחום מתוך שליחות של עזרה ושיקום אנשים אפי' שזה כרוך במשכורת על גבול המינימום ואלימות מילולית ופיזית. (כן, אישתי קיבלה איומים ברצח מאדם לא יציב נפשית...לא מאחל לאף אחד).
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #14
נשמע שאת חושבת שמישהו נחלם במישהו...
הרווחה מורכבת ברובה המוחץ מאנשים (ובעיקר נשים) שהלכו לתחום מתוך שליחות של עזרה ושיקום אנשים אפי' שזה כרוך במשכורת על גבול המינימום ואלימות מילולית ופיזית. (כן, אישתי קיבלה איומים ברצח מאדם לא יציב נפשית...לא מאחל לאף אחד).
תראו, כמובן שלא הכללנו את כולם, אבל מדובר במחלקת רווחה חילונית, עו"סית תל אביבית שחושבת ככל הנראה שמשפחה ברוכת ילדים ועוד חרדית לא עלינו(...) מתעללת בילדים או משהו כזה, ואין לה שום הצדקה לכך! מעבר לסיפורי הבדיה של הבנות! להיפך,, היא ביקרה בבית וראתה כמה הילדים מטופחים, הילדים הגדולים לומדים ועובדים, בעלי תארים, ההורים עובדים קשה למחייתם אך מספקים בשפע גם מותרות לילדיהם, ולמרות זאת היא נחושה להוכיח כי ההורים פוגעים, או מזניחים את הילדים. היא הציעה לבת ה-14 תלושים של 750 ש"ח מידי חודש כדי לממן את עצמה "אם ההורים לא עוזרים לך..." מדובר בילדה שמקבלת כספים בכמות שאינה מביישת דמי כיס במשפחות אמידות מאד!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אל תשכחו שהמדינה הולכת לפצות את המשפחות האלה ב-150000 ש"ח לכל משפחה...
נשמע שאת חושבת שמישהו נחלם במישהו...
בלי להכנס לפרטים:
דעת המדינה היתה עד לחוק החדש שאם ילד יוצא מהבית הוא לא יכול לחזור אליו לפני גיל 18!
החוק החדש קובע שזכותו הטבעית של כל ילד לגור בבית הוריו ואם הוצא ממנו לחזור אליו...
עוד פרט חשוב שהשתנה כאן, שגם אם מוציאים ילד מהבית צריך לשלב אותו במשפחה!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
תראו, כמובן שלא הכללנו את כולם, אבל מדובר במחלקת רווחה חילונית, עו"סית תל אביבית שחושבת ככל הנראה שמשפחה ברוכת ילדים ועוד חרדית לא עלינו(...) מתעללת בילדים או משהו כזה, ואין לה שום הצדקה לכך! מעבר לסיפורי הבדיה של הבנות! להיפך,, היא ביקרה בבית וראתה כמה הילדים מטופחים, הילדים הגדולים לומדים ועובדים, בעלי תארים, ההורים עובדים קשה למחייתם אך מספקים בשפע גם מותרות לילדיהם, ולמרות זאת היא נחושה להוכיח כי ההורים פוגעים, או מזניחים את הילדים. היא הציעה לבת ה-14 תלושים של 750 ש"ח מידי חודש כדי לממן את עצמה "אם ההורים לא עוזרים לך..." מדובר בילדה שמקבלת כספים בכמות שאינה מביישת דמי כיס במשפחות אמידות מאד!!
אם באמת היא התרשמה כמו שתארת ילדים מטופחים, בעלי תארים וכו' (ולא היה שום דבר מחשיד כגון צעקות של האבא או האמא עליה) ובכל זאת היא סתם נטפלת כנראה מדובר בשונאת דת או משהו כזה, אבל זה מוזר מאוד, אלו לא סוג האנשים שנמצאים שם בד"כ. (כמובן שיש יוצאים מן הכלל).
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
אל תשכחו שהמדינה הולכת לפצות את המשפחות האלה ב-150000 ש"ח לכל משפחה...

בלי להכנס לפרטים:
דעת המדינה היתה עד לחוק החדש שאם ילד יוצא מהבית הוא לא יכול לחזור אליו לפני גיל 18!
החוק החדש קובע שזכותו הטבעית של כל ילד לגור בבית הוריו ואם הוצא ממנו לחזור אליו...
עוד פרט חשוב שהשתנה כאן, שגם אם מוציאים ילד מהבית צריך לשלב אותו במשפחה!!!
איני בקי בפרטים ומה היה לפני, אבל ברור שזכותו הטבעית של כל ילד לגור בבית הוריו ואם הוצא ממנו לחזור אליו...
ושגם אם מוציאים ילד מהבית צריך לשלב אותו במשפחה!!!
אולי אכן עשו זאת שלא לשמה אבל אני לא חושב שמישהו חושב שצריך להחזיר את החוק אחורה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
אם באמת היא התרשמה כמו שתארת ילדים מטופחים, בעלי תארים וכו' (ולא היה שום דבר מחשיד כגון צעקות של האבא או האמא עליה) ובכל זאת היא סתם נטפלת כנראה מדובר בשונאת דת או משהו כזה, אבל זה מוזר מאוד, אלו לא סוג האנשים שנמצאים שם בד"כ. (כמובן שיש יוצאים מן הכלל).
ומהיכרותך עם התחום, אין זכות כזו של לבקש עו"סית דתית, אפילו לא חרדית! רק דתית שמכירה את אורח החיים ויכולה להתנהל, משום שאותה עוס"ית כאמור חילונית, והציעה לנערה להתקבל לפרוייקט נערות בסיכון שהוא כמובן לא דתי, ואף ביקשה מהאם לחתום על ויתור סודיות רפואית! אין דרך להחליף אותה?? איך אפשר להפסיק את המעקב הצמוד הזה???
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
ומהיכרותך עם התחום, אין זכות כזו של לבקש עו"סית דתית, אפילו לא חרדית! רק דתית שמכירה את אורח החיים ויכולה להתנהל, משום שאותה עוס"ית כאמור חילונית, והציעה לנערה להתקבל לפרוייקט נערות בסיכון שהוא כמובן לא דתי, ואף ביקשה מהאם לחתום על ויתור סודיות רפואית! אין דרך להחליף אותה?? איך אפשר להפסיק את המעקב הצמוד הזה???
אין לי מושג....
שיהיה הרבה הצלחה ושיצאו מזה כמה שיותר מהר בעז"ה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
ומהיכרותך עם התחום, אין זכות כזו של לבקש עו"סית דתית, אפילו לא חרדית! רק דתית שמכירה את אורח החיים ויכולה להתנהל, משום שאותה עוס"ית כאמור חילונית, והציעה לנערה להתקבל לפרוייקט נערות בסיכון שהוא כמובן לא דתי, ואף ביקשה מהאם לחתום על ויתור סודיות רפואית! אין דרך להחליף אותה?? איך אפשר להפסיק את המעקב הצמוד הזה???
אין שם נציג של דגל התורה או שס בעיר?
יכול מאוד לעזור (ובפרט לפני בחירות....)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה