התייעצות התמודדות עם ניבולי פה וקללות אצל ילדים

  • הוסף לסימניות
  • #1
ילד בן כמעט 8 שלא מפסיק לקלל. מנסים לא להתייחס ולא מבינים מה המקור. (לא מהבית בטוח)
ילד חכם, מוכשר וטוב מלבד העניין הזה של ניבולי פה, ללכת איתו אולי למטפל רגשי, או שזה נובע ממקום אחר? איך מתמודדים עם זה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
ילד בן כמעט 8 שלא מפסיק לקלל. מנסים לא להתייחס ולא מבינים מה המקור. (לא מהבית בטוח)
ילד חכם, מוכשר וטוב מלבד העניין הזה של ניבולי פה, ללכת איתו אולי למטפל רגשי, או שזה נובע ממקום אחר? איך מתמודדים עם זה?
אמא שלי היתה מצוה עלינו לשטוף את הפה עם תיאדנט.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אמא שלי היתה מצוה עלינו לשטוף את הפה עם תיאדנט.
הפתרון הכי לא יעיל.

באיזו חברה הילד חי?
מהו סף ניבולי הפה אצלכם בחברה?
דבר ראשון הייתי מנתקת אותו מהחברה הזו, ילד לא לומד לבד ניבולי פה.
זו או חברה או בית או סרטים ותוכניות שאני מקווה שלא קיימים אצלך.
ילד מבית טוב, מחיידר טוב שלא נחשף לסרטים לא אמור להיחשף לניבולי פה וקללות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אין סיבה לרוץ לטיפול רגשי.
צריך להעמיד את הילד במקום ולהסביר לו שלא מדברים כך וכך.
ולהגיד לו שאתה תדבר לא יפה אנחנו נתרחק ממך עד שתרגע כי זה לא נעים לנו שאתה מדבר ככה.
ואז בפעם הבאה שהוא מדבר לא יפה פשוט לצאת מהחדר בלי להגיד יותר שום דבר על העינין הזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
למה לא?
זה מראה לילד שיש גבול למילים מלוכלכות ולקללות שאותו אסור לעבור.
ואז כשהוא יהיה גדול הוא יתחיל לקלל מחדש
או שהוא ילמד שליד אמא אסור לקלל אבל במקומות אחרים אין בעיה
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
מאד חשוב לדעת מאיפה זה נובע.
זה שילדים יודעים קללות ומילים לא יפות, זה דבר שכל ילד מביא איתו מכל מיני מקומות ולא משנה מאיפה. (זה יכול להיות מהחיידר, וזה יכול להיות שהוא סתם שמע את זה ברחוב ממשהו).
השאלה איך גורמים לו להפסיק לעשות את זה.
אז פה צריך לבדוק מה המניע לשימוש במילים האלה, אם המניע הוא תשומת לב, אז לא להתייחס זה הפתרון הכי טוב.
אם הוא משתמש במילים האלה, כי זה פשוט נהיה שפה שלו. אז פה צריך להבהיר, שכאן שאצלינו לא משתמשים במילים מהרחוב, להסביר לו מזה פה טהור, פה שלא מלוכלך.
אצלי, אם אומרים מילים כאלה, אני אומרת להם, אוי ויי, עכשיו הפה שלך מלוכלך, אוי ואבוי, רוץ לשטוף אותו מהר מהר. הזעזוע שלי מדביק אותם והם רצים מעצמם לשטוף (בלי סבון ובלי נעלים).
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
ואז כשהוא יהיה גדול הוא יתחיל לקלל מחדש
או שהוא ילמד שליד אמא אסור לקלל אבל במקומות אחרים אין בעיה
וילד שמקבל עונש כשהוא מרביץ, גם תגיד שישוב לזה בגיל גדול, לא ליד אמא?
בשביל זה לא לחנך?
באיזשהוא גיל מבינים שקללות וניבולי פה זה לא שפה. זה לא מתאים. (אא"כ הוא הולך לכיוון השולים, ששם בשביל להיות חלק מהחב'רה צריך לדבר כך... אבל זה בכל תחום, לבוש, התנהגות, דיבור)
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
הרשו לי להציע גישה קצת שונה.
החינוך המודרני גורס שלכל בעיה של הילד יש מקור רגשי שגורם לבעיה.
יכול להיות שזה נכון. וצריך לא להתלהם, אלא ללכת לטיפול, לחשוב, להתייעץ, לפעול במתינות.
לא כן כשמדובר על ענינים חמורים, כגון חוסר צניעות, וכן, גם קללות וניבולי פה.
עלינו להבהיר לילד עם הפה המלוכלך שהדבר הזה לא עובר בשום צורה לסדר היום.
לא משנה אם זה תלמיד בכיתה, או ילד בבית.
התגובה צריכה להיות חריפה ולא מידתית.
שהילד ידע שיש דברים שלא עושים.
גם אם מציקים לו מאד, גם אם הוא עצבני מאד.
לא מקללים ולא מנבלים את הפה.
רק חשוב ביותר שאחרי התגובה החריפה, יבוא ההסבר.
לא מיד. אחרי זמן מה, לקרוא לילד, ולהסביר את החומרה של מילים מלוכלכות, וזו הסיבה שככה הגבנו.
אני בכיתתי כשאני נאלץ להגיב בעונש חריף לילד על מעשה חמור, בדרך כלל כשהוא מסיים את העונש שלו, אני שולח אותו לארון שלי שיקח משם איזה חמצוץ או סוכריה, ואני מסביר לו, שהסיבה שהוא הולך לקחת חמצוץ היא רק כדי שידע שהעונש שהוא קיבל הוא מתוך האהבה והדאגה שלי אליו.
זו דעתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
הרשו לי להיות מקורית:
"רוצה להגיד מילים לא נעימות? בבקשה!
רק לא בבית שלנו!
לשם כך:
תכנס לשרותים, תנעל את הדלת, תגיד את כככככל המילים שאתה רוצה מעל האסלה,
אחרי שתגמור, תוריד את המים,
ותחזור אלינו בחזרה נעים ושמח!!"
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
ודעי לך אמא שהילד שלך זקוק לצומת לב ותו לא צריך להפוך לו את הצומת לב השלילית לחיובי דרך חיזוקים ומחמאות שיתוף של הילד בשיחה עם ההורה ותראו אחך זה יעלם הוא פשוט זועק תשימו לב אלי אני קיים !!! תשוחחו איתי ! את יכולה לקבוע איתו יום בשבוע להליכה רק איתו או ללכת איתו לקנות לו משהו שאוהב כמובן לא בזמן קללות אלא בזמן שהוא אכן מתנהג כיאות "שיטת עמוס גרין."
יש ספר של עמוס גרין שמלווה אותי מדהים איך שהבית שלי השתנה!! המפתח להצלחה בחיים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
ילד בן כמעט 8 שלא מפסיק לקלל. מנסים לא להתייחס ולא מבינים מה המקור. (לא מהבית בטוח)
ילד חכם, מוכשר וטוב מלבד העניין הזה של ניבולי פה, ללכת איתו אולי למטפל רגשי, או שזה נובע ממקום אחר? איך מתמודדים עם זה?
האם הסתדר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
ללכת איתו אולי למטפל רגשי
מטפלים ריגשיים הם לא קוסמים הם בקושי מצליחים לעשות רבע מעבודתם זה מסוג הדברים ששואלים מחנכים (רבניים) זה חינוך ועל חינוך לא מתפשרים!!!
כך לפחות היא דעתי בהצלחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
אמא שלי היתה מצוה עלינו לשטוף את הפה עם תיאדנט.
ואמא שלי הייתה אומרת :
אני אשים לך פלפל חריף בפה!
וזה גם עזר :rolleyes:

נו באמת מדובר על ילד בן שמונה לא בן שנתיים


ילד בן כמעט 8 שלא מפסיק לקלל. מנסים לא להתייחס ולא מבינים מה המקור. (לא מהבית בטוח)
ילד חכם, מוכשר וטוב מלבד העניין הזה של ניבולי פה, ללכת איתו אולי למטפל רגשי, או שזה נובע ממקום אחר? איך מתמודדים עם זה?
תבדקו מה המקור דבר ראשון אף ילד לא ממציא קללות לבד
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה