דרוש מידע זהירות!!! סכנה בשמן הקנולה

  • הוסף לסימניות
  • #81

ממתיקים מלאכותיים​

אין הוכחות לגבי הסיכון של ממתיקים מלאכותיים בזמן הריון, אך למען הבטיחות מומלץ לא להפריז בצריכתם - ובעיקר מצריכה של סכרין. קראי את תוויות המזון של המזונות ובדקי אם יש בהם ממתיקים מלאכותיים.


----------------
נגלה לכם סוד די ידוע:
אין שום מחקר אמין נגד ממתיקים מלאכותיים.
אני דווקא ראיתי
וצריך לזכור שמחקר שאומר שממתיקים מלאכותיים הם לא מזיקים חשוד הרבה יותר באינטרסים מאשר להפך...
 
  • הוסף לסימניות
  • #82

כל האמת על הממתיקים המלאכותיים (קופ"ח כללית)​

מה לא אמרו על הממתיקים המלאכותיים? שהם משמינים, מסרטנים, גורמים לסוכרת ובאופן כללי - איומים ונוראים. הדיאטנית שלנו יצאה לבדוק האם הם באמת כל כך גרועים או שאולי קצת הגזמנו בהכפשות ובהפחדות
 
  • הוסף לסימניות
  • #83

ממתיקים מלאכותיים​

אין הוכחות לגבי הסיכון של ממתיקים מלאכותיים בזמן הריון, אך למען הבטיחות מומלץ לא להפריז בצריכתם - ובעיקר מצריכה של סכרין. קראי את תוויות המזון של המזונות ובדקי אם יש בהם ממתיקים מלאכותיים.


----------------
נגלה לכם סוד די ידוע:
אין שום מחקר אמין נגד ממתיקים מלאכותיים.
ידוע לכם על מחקר אמין בעד ממתיקים מלאכותיים לילדים?
האמת שאני ממש מתקשה להבין על מה ה'מאבק'. לא מדובר על ירקות עליים, שיש שיאמרו שחובה לצרוך, ואחרים יגידו שהוא מלא בריסוס. או באופן הנכון לפתיחת ארוחת הבוקר (ארוחה מלאה/ שייקים). כולה על האם עדיף קולה (דיאט), או מיץ עתיר סוכר.
הולכים על הכיוון הזה? בכבוד. תהנו. תכניסו לפה מה שבא לכם, תייחסו (או לא) להמלצות הסימונים. בכיף גדול ובהנאה.
למי שכן חשוב להתייחס קצת יותר למה שנכנס לפיו - שלא יסתמך רק על הסימונים. זה הכל. שיבין שהסימונים אינם חזות הכל - ורחוק מכך...
 
  • הוסף לסימניות
  • #84
ידוע לכם על מחקר אמין בעד ממתיקים מלאכותיים לילדים?
האמת שאני ממש מתקשה להבין על מה ה'מאבק'. לא מדובר על ירקות עליים, שיש שיאמרו שחובה לצרוך, ואחרים יגידו שהוא מלא בריסוס. או באופן הנכון לפתיחת ארוחת הבוקר (ארוחה מלאה/ שייקים). כולה על האם עדיף קולה (דיאט), או מיץ עתיר סוכר.
הולכים על הכיוון הזה? בכבוד. תהנו. תכניסו לפה מה שבא לכם, תייחסו (או לא) להמלצות הסימונים. בכיף גדול ובהנאה.
למי שכן חשוב להתייחס קצת יותר למה שנכנס לפיו - שלא יסתמך רק על הסימונים. זה הכל. שיבין שהסימונים אינם חזות הכל - ורחוק מכך...
ברור שאנחנו לא רצים להשקות את הילדים בסוכרלוז בוקר וערב. דיברנו על בחירה כשכבר כן רוצים לשתות שתיה ממותקת ולא משנה הסיבה ויש 2 אופציות: שתיה קלה ממותקת, ושתיה קלה דיאט. לענ"ד עדיף דיאט. אצל מבוגרים חד משמעית ואת ילדים מקבלת גם גישה שסוכר פחות מזיק להם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #85
אני דווקא ראיתי
וצריך לזכור שמחקר שאומר שממתיקים מלאכותיים הם לא מזיקים חשוד הרבה יותר באינטרסים מאשר להפך...
מדוע?
האם יש הבדל משמעותי בין אינטרסים של יצרן סוכר לאינטרסים של יצרן סוכרלוז?

אינטרסים אינטרסים, אבל נושא שנבדק כל כך ביסודיות כל כך הרבה שנים (עשרות!! כלומר, יש לנו נחקרים שכבר הגיעו לגיל זקנה ושיבה ומתו מסיבות שונות), ולא נמצא שום נזק משמעותי וחד משמעי בקרב צרכני דיאט לעומת המתנזרים ממנו (לעומת זאת באינספור מחקרים נמצא נזק משמעותי מאד וחד משמעי לצרכני הסוכר), אני נוטה לחשוב שאין כזה נזק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #87
ברור שאנחנו לא רצים להשקות את הילדים בסוכרלוז בוקר וערב. דיברנו על בחירה כשכבר כן רוצים לשתות שתיה ממותקת ולא משנה הסיבה ויש 2 אופציות: שתיה קלה ממותקת, ושתיה קלה דיאט. לענ"ד עדיף דיאט. אצל מבוגרים חד משמעית ואת ילדים מקבלת גם גישה שסוכר פחות מזיק להם.
זכותך, ומבחינתי דעתך גם יכולה להיות עשירה בהחלט :)
כפי שציינתי, לכאורה מדובר בסוג המחקרים המוטים.
מנהל מחלקה (נראה לי מחלקת לב, לא בטוחה) אמר לאמא שלי אישית: אם לא מדובר בחולה סוכר - עדיף להמנע ממתיקים, גם במחיר של סוכר. קחי את זה לאן שתרצי.
שימי לב שהנושא התחיל בכלל מקולה או שתיה מתוקה. יש עוד רכיבים גרועים חוץ מסוכר, ועל זה לא ניתנה הדעת. זה מה שטענתי לאורך כל השרשור וזה מה שאני חוזרת שוב. סוכר הוא נוראי, הוא מחריד. הוא הורס כל חלקה טובה. הוא לא הרקדן היחיד במגרש. זה הכל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #90
אשמח לנתונים לא לדיבורים מפי השמועה.
כגון?
אמא שלי הכינה כוס תה לאביה במטבחון של בית החולים. נכנס מנהל המחלקה וראה את שקית הממתיק בידה. שאל למי כוס התה מיועדת. אמא שלי ענתה. המנהל שאל לשם החול (שמו של סבי). אחרי שאמי ענתה, הוא הגיב: הוא חולה סוכר. באופן כללי יש להמנע ממתיקים למי שאינו חולה סוכר.
אמא שלי שאלה אותו אם גם במחיר של המתקה בסוכר. הוא ענה שכן (כמובן לא בהגזמה וכו').
עוד משהו? ת.ז. של אמא שלי? טלפון לאימות פרטים?
לא נוח לי עם החשדנות הזו, בכנות. העליתי נתונים למודעות. לא טוב לכם - אל תקחו. נתפסתם לדוגמא ספציפית של מחקר מוטל בספק, וכבר כמה עמודים שמנסים לחגוג עליה. לא מדברים מגרוני מתנגדי החיסונים וכל האלו. אני גם לא קיצונית לשום כיוון (כשאנחנו מתארחים ומחלקים גועל של ממתקי גומי וכד' - אני מאשרת לילדיי, למרות התנגדותי העקרונית, ולמרות שלבית שלי זה לא יכנס. יש אצלינו מיץ (בד"כ ענבים 100% טבעי, של קידוש. או סירופ תפוחים טבעי) מהול במים. האוכל מאד מגוון, ואפילו קונים רוגעלך מידי פעם. אה, ואני מחסנת את רוב החיסונים, להשלמת ההרגעה). כולה עוררתי מודעות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #91
לפני 5 ימים פורסם:

ארגון הבריאות העולמי מזהיר מפני השימוש בממתיקים מלאכותיים: אינם מסייעים לירידה במשקל ועלולים להזיק בטווח הארוך.

ארגון הבריאות העולמי מזהיר מפני שימוש בממתיקים מלאכותיים: בהודעה שפורסמה השבוע, נכתב כי הממתיקים אינם יעילים בטווח הארוך להרזיה אצל מבוגרים וילדים וכי צריכה ממושכת שלהם עלולה להגביר את הסיכון ללקות בסוכרת מסוג 2 ובמחלות של הלב ושל כלי הדם.

ההנחיות החדשות שפרסם ה-WHO מתבססות על נתונים שאסף הארגון גורסות כי השימוש בממתיקים המלאכותיים לא מסייע בשמירה על משקל הגוף או מוריד את הסיכון למחלות הקשורות למשקל עודף. ממתיקים נפוצים המוזכרים בהצהרה כוללים אסולפם K, אספרטיים, ציקלמט, סכרין, סוכרלוז, סטיביה ואחרים.
כותבי ההנחיות ממליצים לבסס דיאטה מופחתת מתיקות החל מגיל צעיר. ההמלצות שפורסמו, נכתב, פונות לכולם ולכולן מלבד למטופלים הסובלים כבר מסוכרת קיימת. מצוין כי ההמלצה לא תקפה למוצרי הגיינה המכילים תחליפי סוכר כמו משחות שיניים, תרופות וקרמים לעור, או למוצרים כמו low-calorie sugars and sugar alcohols (polyols).


http://news.un.org/en/story/2023/05/1136667

 
  • הוסף לסימניות
  • #92
לפני 5 ימים פורסם:

ארגון הבריאות העולמי מזהיר מפני השימוש בממתיקים מלאכותיים: אינם מסייעים לירידה במשקל ועלולים להזיק בטווח הארוך.

ארגון הבריאות העולמי מזהיר מפני שימוש בממתיקים מלאכותיים: בהודעה שפורסמה השבוע, נכתב כי הממתיקים אינם יעילים בטווח הארוך להרזיה אצל מבוגרים וילדים וכי צריכה ממושכת שלהם עלולה להגביר את הסיכון ללקות בסוכרת מסוג 2 ובמחלות של הלב ושל כלי הדם.

ההנחיות החדשות שפרסם ה-WHO מתבססות על נתונים שאסף הארגון גורסות כי השימוש בממתיקים המלאכותיים לא מסייע בשמירה על משקל הגוף או מוריד את הסיכון למחלות הקשורות למשקל עודף. ממתיקים נפוצים המוזכרים בהצהרה כוללים אסולפם K, אספרטיים, ציקלמט, סכרין, סוכרלוז, סטיביה ואחרים.
כותבי ההנחיות ממליצים לבסס דיאטה מופחתת מתיקות החל מגיל צעיר. ההמלצות שפורסמו, נכתב, פונות לכולם ולכולן מלבד למטופלים הסובלים כבר מסוכרת קיימת. מצוין כי ההמלצה לא תקפה למוצרי הגיינה המכילים תחליפי סוכר כמו משחות שיניים, תרופות וקרמים לעור, או למוצרים כמו low-calorie sugars and sugar alcohols (polyols).

http://news.un.org/en/story/2023/05/1136667

פליז, אל תיקח להם את קולה הדיאט. רחמים....
 
  • הוסף לסימניות
  • #93
מדוע?
האם יש הבדל משמעותי בין אינטרסים של יצרן סוכר לאינטרסים של יצרן סוכרלוז?

אינטרסים אינטרסים, אבל נושא שנבדק כל כך ביסודיות כל כך הרבה שנים (עשרות!! כלומר, יש לנו נחקרים שכבר הגיעו לגיל זקנה ושיבה ומתו מסיבות שונות), ולא נמצא שום נזק משמעותי וחד משמעי בקרב צרכני דיאט לעומת המתנזרים ממנו (לעומת זאת באינספור מחקרים נמצא נזק משמעותי מאד וחד משמעי לצרכני הסוכר), אני נוטה לחשוב שאין כזה נזק.
זה שהסוכר עושה נזקים ומסוכן זה ברור, אבל הממתיקים מסוכנים לא פחות
כמדומני שראיתי ע"ז מחקרים בעבר ונתונים, אבל איני זוכר היכן קראתיו
 
  • הוסף לסימניות
  • #94
זה שהסוכר עושה נזקים ומסוכן זה ברור, אבל הממתיקים מסוכנים לא פחות
כמדומני שראיתי ע"ז מחקרים בעבר ונתונים, אבל איני זוכר היכן קראתיו
הממתיקים ודאי מסוכנים פחות. עובדה שסוכר כל מחקר קטנציק שרק מתחיל מוכיח בקלות את הנזק, והממתיקים ערכו עליהם אלפי מחקרים עשרות שנים ואין שום נזק חד משמעי. יש סברות , יש תחושות בטן אבל אין נתונים.
אז אי אפשר להגיד שזה אותו נזק.
בלי ספק עדיף שלא לצרוך לא את זה ולא את זה. אבל אם עכשיו נניח נורא מתחשק לשתות מתוק, או שלא מסוגלים לשתות קפה לא ממותק ואצל הרבה אנשים מדובר על כמה כוסות ביום, לדעתי הבחירה ברורה.
אבל שכל אחד יעשה כרצונו

עדיין לא קיבלתי תשובה על המסוכנות של הקולה :(
ברצינות, אני שותה אותו מפעם לפעם, וגם נותנת לילדי. אם אכן יש "סכנה ברורה ומיידית" אשמח להיוודע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #95
הממתיקים ודאי מסוכנים פחות. עובדה שסוכר כל מחקר קטנציק שרק מתחיל מוכיח בקלות את הנזק, והממתיקים ערכו עליהם אלפי מחקרים עשרות שנים ואין שום נזק חד משמעי. יש סברות , יש תחושות בטן אבל אין נתונים.
אז אי אפשר להגיד שזה אותו נזק.
בלי ספק עדיף שלא לצרוך לא את זה ולא את זה. אבל אם עכשיו נניח נורא מתחשק לשתות מתוק, או שלא מסוגלים לשתות קפה לא ממותק ואצל הרבה אנשים מדובר על כמה כוסות ביום, לדעתי הבחירה ברורה.
אבל שכל אחד יעשה כרצונו
כמדומני שיש מחקרים שמוכיחים אבל כידוע הכל כסף...
עדיין לא קיבלתי תשובה על המסוכנות של הקולה :(
ברצינות, אני שותה אותו מפעם לפעם, וגם נותנת לילדי. אם אכן יש "סכנה ברורה ומיידית" אשמח להיוודע.
בקולה יש גם חומצה ועוד מרעין בישין
 
  • הוסף לסימניות
  • #96
עדיין לא קיבלתי תשובה על המסוכנות של הקולה :(
ברצינות, אני שותה אותו מפעם לפעם, וגם נותנת לילדי. אם אכן יש "סכנה ברורה ומיידית" אשמח להיוודע.
אם היתה סכנה ברורה ומידית - כהגדרתך, לא היה ספק. גם בסיגריות הנזק לא מידי. כל הבעיה שמדובר על נזק לטווח ארוך, ולא במידי.
בקולה יש רכיבים שאין בשום משקה אחר, והם גרועים מאד. לא עומד מולי, וגם לא בראש. אם זה ממש קריטי, אשתדל לזכור בפעם הבאה בל"נ שאשוחח עם מקצוען בתחום (רופא או משהו). מעריכה שזה יקח לפחות חודש (עניין של דד ליין בכתבות וכו'), אם כי יכול להיות פחות. משיחות בעבר הם יצאו חורמה נגד הרעל הזה יותר מהמשקאות האחרים.
וסתם סקרנות - למה, באמת, את מעדיפה את קולה הדיאט על פני סבן אפ דיאט או כל משקה קל דיאטטי אחר? עניין של טעם או סיבה אחרת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #97
כמדומני שיש מחקרים שמוכיחים אבל כידוע הכל כסף...

בקולה יש גם חומצה ועוד מרעין בישין
הכל כסף, גם סוכר עולה כסף והוא לא בחינם.

נכון יש חומצה זרחתית, אז מה?
חומצה זרחתית היא חומצה חלשה יחסית ביחס לחומצות אחרות, מה גם שבמינון הנכון היא אינה רעילה.
לעומת חומצות אחרות חומצה זרחתית חלשה יותר, חסרת טעם וריח ובטוחה לשימוש יחסית. חומצה זו נמצאת באופן טבעי בגוף האדם ובבעלי חיים אחרים ותפקידה העיקרי הוא לשמור על רמת ה- PH של הדם. כידוע חומצה זו משמשת גם את תעשיית המזון ונמצאת במוצרי מזון רבים, ועל כן היא מאושרת על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA)
 
  • הוסף לסימניות
  • #98
אם היתה סכנה ברורה ומידית - כהגדרתך, לא היה ספק. גם בסיגריות הנזק לא מידי. כל הבעיה שמדובר על נזק לטווח ארוך, ולא במידי.
בקולה יש רכיבים שאין בשום משקה אחר, והם גרועים מאד. לא עומד מולי, וגם לא בראש. אם זה ממש קריטי, אשתדל לזכור בפעם הבאה בל"נ שאשוחח עם מקצוען בתחום (רופא או משהו). מעריכה שזה יקח לפחות חודש (עניין של דד ליין בכתבות וכו'), אם כי יכול להיות פחות. משיחות בעבר הם יצאו חורמה נגד הרעל הזה יותר מהמשקאות האחרים.
וסתם סקרנות - למה, באמת, את מעדיפה את קולה הדיאט על פני סבן אפ דיאט או כל משקה קל דיאטטי אחר? עניין של טעם או סיבה אחרת?
את עוסקת בתחום של כתבות?
נשמע מעניין!
חשוב לי דווקא מקצוען ברפואה רגילה. סברות כרס של אלטרנטיביים למיניהם לא משכנעות אותי.

ולמה דווקא קולה דיאט ולא יתר הקלים, פשוט זה כנראה כוחה של פרסומת. קולה "עושה לי את זה", ויתר המשקאות אני כבר מעדיפה מים בד"כ.
 
אם היתה סכנה ברורה ומידית - כהגדרתך, לא היה ספק. גם בסיגריות הנזק לא מידי.
אז בואי נמתקד על ברורה, פחות על מיידית.
בסיגריות הסכנה ברורה
כנל סוכר
ממתיקים לא השתכנעתי
קולה לא השתכנעתי
אבל פתוחה להשתנות
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה