דרוש מידע זוג צעיר שגר בבנין של ההורים

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #61
בעד!
שמעתי מיועץ נישואין מפורסם מאד
שמאוד כדאי שבתחילת החיים האשה תגור ליד אמא שלה
לתקתק בית זה לא דבר קל, ועד שמתרגלים זה מאוד טוב שהאמא יכולה לעזור בארוחות וכד'
אולי עדיף לא באותו בניין אלא סתם קרוב, אבל גם באותו בניין זה לא סוף העולם..
דיני נפשות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
בעד!
שמעתי מיועץ נישואין מפורסם מאד
שמאוד כדאי שבתחילת החיים האשה תגור ליד אמא שלה
לתקתק בית זה לא דבר קל, ועד שמתרגלים זה מאוד טוב שהאמא יכולה לעזור בארוחות וכד'
אולי עדיף לא באותו בניין אלא סתם קרוב, אבל גם באותו בניין זה לא סוף העולם..
מי זה היועץ הזה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
בעד!
שמעתי מיועץ נישואין מפורסם מאד
שמאוד כדאי שבתחילת החיים האשה תגור ליד אמא שלה
לתקתק בית זה לא דבר קל, ועד שמתרגלים זה מאוד טוב שהאמא יכולה לעזור בארוחות וכד'
אולי עדיף לא באותו בניין אלא סתם קרוב, אבל גם באותו בניין זה לא סוף העולם..
האמא יכולה לשלוח ארוחות ולעזור גם כשהזוג גר 3 רחובות מהם.
אין צורך לגור באותו בנין.
וטוב שהאשה תתחיל ללמוד לכבס ולגהץ ולא לשלוח לאמא הכל (במיוחד בגלל שזה נח שגרה קרוב)
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
בעד!
שמעתי מיועץ נישואין מפורסם מאד
שמאוד כדאי שבתחילת החיים האשה תגור ליד אמא שלה
לתקתק בית זה לא דבר קל, ועד שמתרגלים זה מאוד טוב שהאמא יכולה לעזור בארוחות וכד'
אולי עדיף לא באותו בניין אלא סתם קרוב, אבל גם באותו בניין זה לא סוף העולם..
לא נראה לי שהוא התכוון לזה...
לתקתק בית - אפשר להתאמן לפני החתונה אצל ההורים, ארוחות אפשר לקחת גם ממרחק קצר.
לדעתי חובה 8-10 דקות הליכה מינימום בין ההורים לזו"צ
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
לא יודע למה, אבל החריפות של התגובות פה נגד ההורים
מזכיר לי את המשנה בסוטה
"בעקבתא דמשיחא- בן מנוול אב, בת קמה באמה, כלה בחמותה"

אז נגיד שיותר מומלץ לגור רחוק
אבל מה הלהט הזה?
ההורים שלכם טורפים????
מחילה ממי שההורים שלו באמת כאלה
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
לא יודע למה, אבל החריפות של התגובות פה נגד ההורים
מזכיר לי את המשנה בסוטה
"בעקבתא דמשיחא- בן מנוול אב, בת קמה באמה, כלה בחמותה"

אז נגיד שיותר מומלץ לגור רחוק
אבל מה הלהט הזה?
ההורים שלכם טורפים????
מחילה ממי שההורים שלו באמת כאלה
זה לא נגד ההורים...
זה רחמנות על הזוג שלא ידע לבנות עצמאות.
לא מרחם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
קודם כל - מזל טוב. שתבנו את ביתכם באהבה אחווה שלום ורעות, ותראו רק שמחות ואושר כל ימי חייכם. אמן.

יתכן מאוד שלשאול אנשים אחרים זה ממש לא רלוונטי... הרי כל אחד מבין שיש אלפי סיגנונות של חתנים ומליוני סגנונות של כלות - וכפול שניים מזה בשווער ושויגער... אז זה ברור שכל אחד ייעץ על פי הלך הרוח שלו ושל מה שהולך במשפחה שלו...
לעניות דעתי, יש כאן כמה שאלות שצריכות להישאל ע"י זוג המאורסים עצמם - ועל פי זה הם יחליטו.
  1. האם הבת רוצה בכוונה להישאר ליד ההורים או שזה רק מחוסר ברירה?
  2. במקרה שזה בכוונה - למה? כי היא קשורה להורים שלה או כי היא זקוקה להכוונה בניהול הבית?
  3. החתן צריך למשש את הדופק של עצמו, האם בכל מפגש עם השווער הוא בדיסטנס מסוים או בזרימה חופשית?
  4. אם הוא בדיסטנס האם זה בגלל יחס של כבוד או "פחד" [אפילו קל] מחפירה מעמיקה?...
  5. הבת צריכה לשאול את עצמה מניסיון שלה עם ההורים שלה בבית - האם ההורים במצב דאגה מתמיד למתרחש אצל הילדים [במקרה שיש נשואים] או שזה לא נושא בבית?...
  6. מעל הכול - הזוג עצמו צריכים לבחון את עצמם האם הם קרובים ברמה מספקת בכדי למצוא חיבור בינם לבין עצמם או שהם זקוקים לתמיכה חיצונית [שבמקרה הזה זה יהיה בית ההורים] עד שיתחזק הקשר?
כמובן שיש גם צדדים נוספים.
  • האם יש אחים ואחיות בוגרים שיכולים לתת אוזן קשבת מה קורה עם אחותם?
  • ומצד שני, האם יש ילדים קטנים שלא יודעים לתת פרטיות כשצריך?
  • במקרה שבמענה לשאלות הנ"ל תגיעו למסקנה שכן הייתם מעדיפים לשמור מרחק סביר - עדיין צריך לתת את הדעת מה מרחקי הקומות? האם החלונות באותו צד? [אנשים לא יודעים - אבל בלילה כל קול מקבל תהודה גדולה מאוד... מניסיון]
נראה לעניות דעתי שיש כאן פרספקטיבה מספקת בשביל לדעת באופן אישי אם זה מתאים לכם או לא.
ושוב מזל טוב - ואל תשכחו לשלוח הזמנות לכל מי שענה באשכול...:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
מאוד נגד מלבד כל החסרונות האחרים פה שהם ממש סיבות רציניות זה גם עלול מאוד להציק בבנית הבית שהוא דורש ניתוק מסויים מההורים (לא מדבר על זה שאם אפשר אפי' בטעות לשמוע משהוא דרך הקירות או במעבר בבנין (אם ההורים חייבים לעבור ליד דלת הזוג לצאת) זה עלול ליצור בעיות גם אם יש שלום בית טוב ואין קצרים בכל אופן בד"כ בן זוג יכול לפעמים לצחוק על השני וכדו' באופן שלא רק מזיק אלא אפי' מעיל אבל לא תמיד ההורים מבינית את העומק והם מסתכלים באופן החיצוני הרדוד שהוא נשמע לא טוב ואם הם בטעות יזרקו מילה זה עושה נזק עצום)
עדיף לדעתי לגור בעיר אחרת ולא ככה
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
כזוג שחווה זאת אמנם לא מיד אחר החתונה אלא שנה אח"כ חיינו בכניסה של ההורים למשך שנה
אני יכול לומר שלא היה לזה שום דבר שלילי
אבל זה ודאי דבר אינודואלי מאוד מאוד ותלוי בכל מיני גורמים האם ההורים עובדים? האם האשה עובדת? האם יש ילדים קטנים? וכו ומה רמת הקשר והבגרות של הזוג..........
באופן נורמלי זה ודאי יכול להיות רגיש - אבל אם הזוג וההורים מודעים לבעיות, ומתנהגים בבגרות, ושומרים על הגבולות אז זה בסדר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
זה לא נגד ההורים...
זה רחמנות על הזוג שלא ידע לבנות עצמאות.
לא מרחם.
איפה כתוב שצריך להיות עצמאי מוחלט בשנה ראשונה?
מה כל כך נורא שזה נבנה בהדרגה?
אולי זה דווקא יותר טוב?
למה לא לרכך לאשה את הנחיתה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
לא יודע למה, אבל החריפות של התגובות פה נגד ההורים
מזכיר לי את המשנה בסוטה
"בעקבתא דמשיחא- בן מנוול אב, בת קמה באמה, כלה בחמותה"

אז נגיד שיותר מומלץ לגור רחוק
אבל מה הלהט הזה?
ההורים שלכם טורפים????
מחילה ממי שההורים שלו באמת כאלה
אף אחד לא כועס על ההורים אבל א"א לבנות באמת קשר בונה ומחייס בסינר של אמא זו מציאות ולא מביע על בעיתיות בהורים (וסליחה אבל נשמע מתוכן דבריך שאין לך כל נסיון בנושאים אלה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
איפה כתוב שצריך להיות עצמאי מוחלט בשנה ראשונה?
מה כל כך נורא שזה נבנה בהדרגה?
אולי זה דווקא יותר טוב?
למה לא לרכך לאשה את הנחיתה?
זה לא נבנה בהדרגה אלא לא נבנה בכלל
ואין בזה שום ריכוך לאשה כי יותר קל הכול בבת אחת ולא עד חמש שש שנים מהחתונה להסתגל לענין שנקרה בעל ובית פרטי
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
קודם כל מקווה שכל הדיון פה הוא לא איזה הטרלה מחומד לצון הזוי.
איפה כתוב שצריך להיות עצמאי מוחלט בשנה ראשונה?
מה כל כך נורא שזה נבנה בהדרגה?
אולי זה דווקא יותר טוב?
למה לא לרכך לאשה את הנחיתה?
אפילו מגורים במרחק 8-9 דקות הם עדיין אולי 20% עצמאות (וודאי שזה משתנה לפי האופי)
כלומר אם מאוד דואגים לעצמאות יתר (אוי אוי אוי - על כן יעזוב .... כלפי הגבר, אבל....)
אין צורך להחמיר כ"כ. (מקווה שבעיר אחרת הם כן ילמדו עצמאות, ולגבי הנחיתה... קשה שבעתיים שנתיים אחרי החתונה לנחות...)

אולי יש שיטות בזה:unsure:
מחלוקת הפוסקים?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה