כללי זיהוי לקוח קשה- נוכלות?

  • הוסף לסימניות
  • #1
שלום חבר'ה,

אני רוצה בבקשה לקבל ייעוץ ממכם, על לקוח שפנה אליי מחברה שנחשבת די גדולה,
הוא מעוניין לעשות קטלוג ועוד הרבה דברים מעניינים,
בינתיים לפני הכל הוא ביקש ממני לעשות ליטוש תמונות של מוצרים ודברים מעצבנים כאלה, אבל קיבלתי ברצון וכן אמרתי לו, שאני מקבל את העבודות ברמה של ביצועיסט האלה, כי בהמשך נעבוד על הקטלוג וכו',

אבל מה?
מהרגע הראשון האיש הריח לי לא טוב כזה, ז'ותמרת אני עובד עם אנשים קצרי רוח, ואני מסביר והכל מסתדר מצויין בד"כ,
וחוצמיזה שיש לי חוש חזק להבין אנשים ע"פ סגנון הדיבור והגישה, כך שאינני הוזה,(בגלל זה אני חושב שזה לא יסתיים טוב)
ומה שהחזיק אותי להמשיך איתו היה העובדה שהוא דיבר מחברה גדולה אז זה נתן לי אמינות כלשהיא

למה אני חושב כך?
כי כל משך ההתקשרות בינינו -האיש דיבר בקצרה, הוא ניסה לרמוז שאינו מתכוון לשלם שקל על עיצוב מיוחד יותר, רק סטנדרטי ומטה, וגידף את כל המעצבים ה"חוכמולוגים" לפי דעתו (הממש ענייה) כמו"כ כששאלתיו מה תפקידו בחברה, כדי להבין עם מי אני מתעסק, אז הוא ענה שזה "לא רלוונטי"- זה ממש לא נשמע טוב, אני לא חושב שזה נוכלות, אבל כל השיחות בינינו זה עם סגנון לא זורם ובלי שום רוח חיובית, וזה נורא מקשה גם על העבודה עצמה

אז מה אני רוצה?
אני רוצה לשאול אתכם, אם במקרה כזה זה יכול להיגמר רע ממש (לא לשלם)- למרות שאני מעביר רק חלק ואחר התשלום החלק השני,
או להיגמר- עבודה עם לקוח מעצבן- וחוסר שביעות רצון מצדי,- שאפשר לעבור ,
ואם תשאלו- למה לא עיינת בספר של נעמה- קניתי! עדיין לא הגיע אליי!
אם נראה לכם שלא הסברתי את עצמי, הגיבו!
תודה רבה
חברים
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אחלה בריף הכנת לנו.

ברור שצורת ההתמודדות עם לקוח 'לא מריח' שכזה הינה -
קבלת חצי התשלום לפני תחילת העבודה, וחציה השני לפני מסירתה.
אחרת... הלך עליך...

אפשרות נוספת: לפזר הרבה דיאודורנט ...
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
ישנו מודל בזיהוי לקוח שנקרא "האלכימאי"

אני אסביר בקצרה

ישנו סיפור על אנשים שחיפשו זהב וגילו שבשביל למצוא זהב היה צריך לסנן המון חול
מה עשה אחד החכמים שבהם החליט לבצע ניסוי שבאמצעים כימיים הוא יהפוך את החול לזהב
ו......

כמובן שהוא לא הצליח והחול נשאר חול

ולענייננו

כשאתה מזהה לקוח (אצלך זה היה די מהר) שהוא חול (חול= לקוח לא רווחי ובהרבה פעמים לקוח הפסד)
אין סיכוי שתוכל לחנכו ולהפוך אותו לזהב

אני אישית מנפנף אנשים כאלו עוד לפני תחילת העבודה

למצבך הנוכחי תחתים אותו על חוזה עבודה ו..... תראה פלאים

אם הוא נוכל הוא לא יחתום ולא יחשוף את תפקידו וכד' אז. אל תעבוד לפחות אל תוציא עליו אנרגיה

אם הוא יחתום ויתחיייב לשלם אז.. אם זה רווחי, תבצע את העבודה עם הרבה ספריי ריח (יש ריחות מדהימים)
ואם זה לא רווחי תנפנף כמה שיותר מהר

בהצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
נכתב ע"י שלומירית;1012653:
אם הוא יחתום ויתחיייב לשלם אז.. אם זה רווחי, תבצע את העבודה עם הרבה ספריי ריח (יש ריחות מדהימים)
ואם זה לא רווחי תנפנף כמה שיותר מהר

בהצלחה
אנו אמורים להיפגש ולחתום, וזה ברור , כי כך אני עובד,
אבל כאן, אני מריח עוד לפני הכל,
אכן כך, אם יימשך המצב הזה לא יהיה מנוס מלנפנף אותו,
וה' ישלח פרנסה ממקום אחר- בטוח!
אבל! בכל זאת אני רוצה לשמוע עוד דיעות- כי בינתיים לא דיברו כאן על סגנון כזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
לפני שאתם חותמים והכל, היות והוא מספר שהוא מחברה גדולה תחתים אותו שהוא עובד והוא בקשר עם מישהו מסויים ושלא יהיה לך פינגפונג אחרי זה בחברה מי משלם לך את זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
נכתב ע"י חזק;1012604:
ואם תשאלו- למה לא עיינת בספר של נעמה- קניתי! עדיין לא הגיע אליי!

פנה אליי בבקשה במייל עם הפרטים ואבדוק מדוע לא הגיע אליך, ייתכן שקרתה תקלה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נכתב ע"י חזק;1012604:
זה יכול להיגמר רע ממש (לא לשלם)

יש לקוחות שאיתם זה נגמר רע ממש, למרות שהם משלמים.
[כלומר - הרוע, לא תמיד מתבטא בחוסר תשלום..]

ולענין הלקוח הספציפי הזה, כפי שזה מריח - אני בעד ניפנוף עוד לפני חתימת חוזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נכתב ע"י חזק;1012604:
שלום חבר'ה,

אני רוצה בבקשה לקבל ייעוץ ממכם, על לקוח שפנה אליי מחברה שנחשבת די גדולה,
הוא מעוניין לעשות קטלוג ועוד הרבה דברים מעניינים,
בינתיים לפני הכל הוא ביקש ממני לעשות ליטוש תמונות של מוצרים ודברים מעצבנים כאלה, אבל קיבלתי ברצון וכן אמרתי לו, שאני מקבל את העבודות ברמה של ביצועיסט האלה, כי בהמשך נעבוד על הקטלוג וכו',

אבל מה?
מהרגע הראשון האיש הריח לי לא טוב כזה, ז'ותמרת אני עובד עם אנשים קצרי רוח, ואני מסביר והכל מסתדר מצויין בד"כ,
וחוצמיזה שיש לי חוש חזק להבין אנשים ע"פ סגנון הדיבור והגישה, כך שאינני הוזה,(בגלל זה אני חושב שזה לא יסתיים טוב)
ומה שהחזיק אותי להמשיך איתו היה העובדה שהוא דיבר מחברה גדולה אז זה נתן לי אמינות כלשהיא

למה אני חושב כך?
כי כל משך ההתקשרות בינינו -האיש דיבר בקצרה, הוא ניסה לרמוז שאינו מתכוון לשלם שקל על עיצוב מיוחד יותר, רק סטנדרטי ומטה, וגידף את כל המעצבים ה"חוכמולוגים" לפי דעתו (הממש ענייה) כמו"כ כששאלתיו מה תפקידו בחברה, כדי להבין עם מי אני מתעסק, אז הוא ענה שזה "לא רלוונטי"- זה ממש לא נשמע טוב, אני לא חושב שזה נוכלות, אבל כל השיחות בינינו זה עם סגנון לא זורם ובלי שום רוח חיובית, וזה נורא מקשה גם על העבודה עצמה

אז מה אני רוצה?
אני רוצה לשאול אתכם, אם במקרה כזה זה יכול להיגמר רע ממש (לא לשלם)- למרות שאני מעביר רק חלק ואחר התשלום החלק השני,
או להיגמר- עבודה עם לקוח מעצבן- וחוסר שביעות רצון מצדי,- שאפשר לעבור ,
ואם תשאלו- למה לא עיינת בספר של נעמה- קניתי! עדיין לא הגיע אליי!
אם נראה לכם שלא הסברתי את עצמי, הגיבו!
תודה רבה
חברים

אני מריח שלקוח שאני העפתי לכל הרוחות. נפל עליך...
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י גרף הול;1012767:
אני מריח שלקוח שאני העפתי לכל הרוחות. נפל עליך...

מעניין, מישהו זרק אתך פעם לכל הרוחות:confused:
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
ניסיתם לבדוק בחברה, האם קיים עובד בשם זה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י ch3;1012776:
ניסיתם לבדוק בחברה, האם קיים עובד בשם זה?
כן ברור לי שהוא עובד שם,
(התקשרתי פעם בחזרה ואמרו לי שהאיש יחזור מחר)
אני רק ציינתי את חוסר נוחות שאני מרגיש,
בוא אהפוך למשורר לרגע...
והריח שמכה באפי- ואינו נותן לי לנשום- (תרגום: אני מריח לקוח טרדן- אני צופה אי שביעות רצון, והתמקחות על כל סקיצה ותסכול עמוק, ומה שאני לא יכול לנשום- שהריח הזה לא נותן לי להמשיך לעבוד כאילו נורה אדומה שמצפצפת במוח : היזהר! היזהר! תעצור כאן לפני שלא תוכל לחזור בך! ומצד שני זה יכול להיות הזייה לחלוטין! ואני לא יכול להחליט)
לכן אני משתף אתכם בלבטים כדי לראות אם גם לכם יש לפעמים- ריחות ונורות כאלה:)
(חבר שישב לידי טען שאני מתאר את זה כסרט אימה!):eek::eek:
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
האם זה לא מסוג הלקוחות שעליהם נאמר: לא מדובשך ולא מעוקצך...?
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
למי שמחפש לעצמו כפרת עוונות מסוג גלגולי שלג וכאלה, זה יכול להיות לא רע, כזה לקוח. והעיקר לא לשכוח לקבל ייסורים באהבה, כך זה יהיה יותר אפקטיבי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נכתב ע"י נוי;1012820:
למי שמחפש לעצמו כפרת עוונות מסוג גלגולי שלג וכאלה, זה יכול להיות לא רע, כזה לקוח. והעיקר לא לשכוח לקבל ייסורים באהבה, כך זה יהיה יותר אפקטיבי.

מעניין למה נראה לי מוזר כל הדימויים "כפרת עוונות, גלגולי שלג, ייסורים באהבה"
אותי לימדו (לא בפרוג) שהלקוח הוא המלך...
תעשה לו עבודה אחת יתאים לך, תזרום. לא יתאים, זו לא חתונה קתולית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
ולהתלונן על הגישה שלו באזני מי שמעליו? לא את בעצמך, אלא לדאוג שיהיה מישהו נוכח בשעה שהוא מעצבן, ולשלוח אותו שיפנה לזה שממונה עליו ויספר לו איך הוא מתרשם מהיחס שלו לגרפיקאי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
נכתב ע"י דאלארס;1012831:
מעניין למה נראה לי מוזר כל הדימויים "כפרת עוונות, גלגולי שלג, ייסורים באהבה"
אותי לימדו (לא בפרוג) שהלקוח הוא המלך...
תעשה לו עבודה אחת יתאים לך, תזרום. לא יתאים, זו לא חתונה קתולית.
מי שגוזר על עצמו עבדות מרצון- לבריאות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
מעניין. כולם מוותרים בקלות על העבודה הלא מגרה הזאתי, חוץ ממי שהיא שלו....
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
תכל'ס - אם מריח לך לא טוב אתה יכול לסיים את הפרוייקט ותפרדו כידידים
ואם אתה מפחד על התשלום -
תכניס בחוזה סעיף של 50% מקדמה, 25% לאחר שליחת סקיצה ראשונית, והשאר כתנאי לשליחת העבודה לדפוס.
אם אתה ממש לא מעוניין לעבוד איתו, ועוד לא התחלתם - מה הבעיה לבטל?
אתה לא חייב לו שום דבר, ואם יש לך תחושה ממש לא טובה אין שום סיבה שתכניס ראש בריא למיטה חולה...

(משום מה, הרגשות כאלה מתבררות בד"כ כנכונות, בצורה זו או אחרת - או לקוח שלא אוהב לשלם, או לקוח שלא יודע מה הוא רוצה ומחליף דעות ורעיונות כל שני וחמישי, או לקוח שמתאכזב קשות - יש כאלה שפשוט מחפשים להתאכזב, גם כשהמוצר מדהים ומתאים להם)

אה, וכן, אם אתה ממש רוצה את העבודה מסיבה כלשהי -
קח נשימה עמוקה ותתכונן להתמודד בסבלנות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
בכל מקרה חזק,
בהצלחה ובשורות טובות
והכי חשוב ברכה בפרנסה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה