פוליטי חדשות פוליטיות מהעולם

  • הוסף לסימניות
  • #81
בניגוד לרוב אירופה, במדינות סקנדינביה - דנמרק, שוודיה ופינלנד - הישגים ניכרים למפלגות שמאל-מרכז ולמפלגת הירוקים, לצד הישגים חלשים מאוד של הימין והימין הקיצוני.

(בדנמרק נ"ל הימין שולט, ובשוודיה שותף).
 
  • הוסף לסימניות
  • #82
אסף רוזנצוייג:

תוצאות מעניינות בבחירות לפרלמנט האירופי גם בהונגריה: מפלגת פידש של ויקטור אורבן זכתה לשפל עם 44% (11 מושבים) ביחד עם השותפה הקטנה שלה בקואליציה, הנוצרים הדמוקרטים. פטר מגיאר, כוכב האופוזיציה החדש שכמעט ולא היה מוכר עד לפני כמה חודשים, שהשיג 30% (שבעה מושבים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #83
מפת צרפת: בחום - המקומות שבהן זכתה לה פן

עמיחי שטיין

1718009363850.png
 
  • הוסף לסימניות
  • #84
קיר סטראמר, מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, צפוי לחשוף את מצע הבחירות שלו ביום חמישי. על פי דיווחים, הוא צפוי להביע גם התחייבות להכרה במדינה פלסטינית
 
  • הוסף לסימניות
  • #85
הבחירות לפרלמנט האירופי: יולנדה דיאז, סגנית ראש ממשלת ספרד שקראה לאחרונה "להקמת מדינה פלסטינית מהנהר ועד הים", הודיעה היום על התפטרותה מראשות גוש השמאל הקיצוני "סומאר" בפרלמנט הספרדי, לאחר הישגים עלובים שרשמה מפלגתה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #86
חרט ווילדרס, מנהיג הימין הקיצוני בהולנד ותומך נלהב של ישראל, הודיע רשמית שהושגו הסכמות להקמת קואליציה חדשה בהשתתפות מפלגתו
 
  • הוסף לסימניות
  • #87
צרפת: ארמון האליזה מכחיש את הדיווח של רשת הטלוויזיה "אירופה 1" לפיו יש בכוונתו של נשיא צרפת, מקרון, להתפטר במקרה שמארין לה פן, העומדת בראש מפלגת הימין הגדולה בצרפת, תנצח בבחירות הבזק לפרלמנט
 
  • הוסף לסימניות
  • #88
גדעון (גידי) מרקוסזאואר, בן 46, אזרח ישראלי, יליד תל-אביב ובוגר האוניברסיטה העברית בירושלים, מונה לסגן ראש ממשלת הולנד והשר לענייני הגירה
 
  • הוסף לסימניות
  • #89
אסף רוזנצוייג:

על חודו של קול ושוויון שנשבר על ידי סגנית הנשיא - הסנאט בארגנטינה אישר את הרפורמה הכלכלית של חאבייר מיליי, שמגדירה מצב חירום בתחומים שונים במשק הארגנטיני ומעניקה לו סמכויות מפליגות לקבל החלטות ולבצע אותן
 
  • הוסף לסימניות
  • #90
גדעון (גידי) מרקוסזאואר, בן 46, אזרח ישראלי, יליד תל-אביב ובוגר האוניברסיטה העברית בירושלים, מונה לסגן ראש ממשלת הולנד והשר לענייני הגירה
כצפוי, המינוי התבטל...
הוא כנראה מדי התלהב מהפסיקה האחרונה של בית הדין לצדק בהאג שבהולנד...
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #92
אבו עלי אקספרס:

הבחירות בצרפת הבוקר נפתחו הקלפיות בצרפת לבחירת 577 חברי הפרלמנט הצרפתי.

כזכור, נשיא צרפת, מקרון, הכריז על בחירות בזק לפרלמנט לפני שלושה שבועות, לאחר המפלה של מפלגתו בבחירות לפרלמנט האירופי על רקע התחזקות מפלגת הימין של מארין לה פן. הבוקר ייערך הסיבוב הראשון בו ייבחרו המועמדים לפרלמנט.

הבחירות לפרלמנט בצרפת הן אזוריות ובכל באזור צריך המועמד הזוכה להשיג רוב מוחלט ולפחות 25% מקולות המצביעים הרשומים. באזורים בהם לא תהיה הכרעה ייערך סיבוב שני. מועד הסיבוב השני הוא 7.7 ולאחריו תתקבל התמונה המלאה של הרכב הפרלמנט החדש.

במפלגת הימין של לה פן, שצפויה להתחזק ע"פ הערכות בבחירות אלו, הביעו תמיכה בהתנתקות מהאיחוד האירופי ובגירוש מסיבי של מהגרים בלתי חוקיים מצרפת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #93
דרמה בצרפת | אחוזי ההצבעה לבחירות נכון לשעה 17:00 (שעון צרפת) עומדים על 59.39%. בבחירות הקודמות ב-2022 באותה שעה הם עמדו על 39.42%
 
  • הוסף לסימניות
  • #94
אבו עלי אקספרס:

הבחירות בצרפת הבוקר נפתחו הקלפיות בצרפת לבחירת 577 חברי הפרלמנט הצרפתי.

כזכור, נשיא צרפת, מקרון, הכריז על בחירות בזק לפרלמנט לפני שלושה שבועות, לאחר המפלה של מפלגתו בבחירות לפרלמנט האירופי על רקע התחזקות מפלגת הימין של מארין לה פן. הבוקר ייערך הסיבוב הראשון בו ייבחרו המועמדים לפרלמנט.

הבחירות לפרלמנט בצרפת הן אזוריות ובכל באזור צריך המועמד הזוכה להשיג רוב מוחלט ולפחות 25% מקולות המצביעים הרשומים. באזורים בהם לא תהיה הכרעה ייערך סיבוב שני. מועד הסיבוב השני הוא 7.7 ולאחריו תתקבל התמונה המלאה של הרכב הפרלמנט החדש.

במפלגת הימין של לה פן, שצפויה להתחזק ע"פ הערכות בבחירות אלו, הביעו תמיכה בהתנתקות מהאיחוד האירופי ובגירוש מסיבי של מהגרים בלתי חוקיים מצרפת.
מה מביניהם טוב ליהודים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #95
מה מביניהם טוב ליהודים?
לה פן טובה ליהודים לא משנה כמה התשקורת כאן בישראל מנסה לדמותה כאילו היא וטראמפ מסוכנים כלומר מסוכנים
לפוגרס השמאלני ולא לנו היהודים
 
  • הוסף לסימניות
  • #97
דרמה בצרפת: אחרי יום בחירות עם שיעורי הצבעה היסטוריים, מפלגתה של לה פן מובילה בפער גדול בבחירות לפרלמנט עם 34 אחוז. איחוד השמאל עם 28 אחוז ומפלגתו של מקרון עם 20 אחוז בלבד.

עם זאת צריך לזכור שמכיוון שהשיטה היא ייצוגית, אז בסיבוב שני מפלגתה של לה פן לא אמורה לזכות כמעט במושבים כי כולם יתאחדו נגדה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #98
עמיחי שטיין:

כרגע התחזית שמפלגתה של לה פן אמורה לקבל בין 260-310 מושבים בפרלמנט הצרפתי (עם 289 יהיה להם רוב ויוכלו למנות ראש ממשלה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #99
לה פן טובה ליהודים לא משנה כמה התשקורת כאן בישראל מנסה לדמותה כאילו היא וטראמפ מסוכנים כלומר מסוכנים
לפוגרס השמאלני ולא לנו היהודים
קשה להיות נחרץ
לישראל "כמדינה" היא תהיה בת ברית, לאזרחי צרפת היהודים לא בטוח....
נכון שהפוקוס שלה נגד מוסלמים, אבל היא עלולה לפגוע בזכויות יהודים לפחות בעקיפין.
לדוגמה... ע"פ המצע שלה יאסר על שחיטה ויבוא של בשר הנשחט בשחיטה דתית,
הצעד מכוון נגד מוסלמים, אבל כולל את כולם.
(מי שאוהב בלאגן רוצה שתנצח :p )
 
אבו עלי אקספרס:
המשמעות של התוצאות המשוערות של הסיבוב הראשון של הבחירות בצרפת: מפלגתו של מקרון צפויה לאבד יותר מ 160 מושבים בפרלמנט הצרפתי (המורכב מ 577 מושבים) ותיוותר עם 60-90 מושבים בלבד.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הכתוב מדבר על נשים וגברים כאחד D:

תסגור.את.הדלת.
מכירים את זה שיוצא לכם להעיר למישהו והוא פשוט לא מיישם?
ואמרתם שוב ושוב.
לא פעם.
לא פעמיים
ולא גלידה אחת או שתיים.
אולי סניף שלם יספיק.
אולי אפילו לא.
וכמה כבר אפשר להגיד?
בזמן האחרון היה לי מקרה
שקניתי לעצמי משהו טעים
ולאחר שבשטח ציבורי הוא כמעט נגמר
החלטתי להחזיר אותו לשטח שלי בטאבו.
לא צריך להגזים ולהחביא
פשוט לשים בטריטוריה המוגדרת.
ואז יום אחד אני באה לקחת מהמשהו הטעים
שנשאר באותו מקום ב ד י ו ק .
באותה פוזה אפילו.
משום מה הוא הוריד במשקל
לא יכול להיות.
הקופסא ריקה.
מישהו אכל את הטעים שלי.
ולא רק שלא טרח לזרוק את הקופסא
אלא החליט להשאיר אותה עומדת על כנה כדי לתעתע
אולי כדי לתת לי עוד תקווה קטנה
לא יודעת מה חשב ה"גנב"
העצבים זרמו לי בכל הורידים
וקול שופר המבשר את בוא המלחמה נשמע:

"את יודעת שהוא עובר תקופה קשה"
- לא איכפת לי זה לא תירוץ!

"זה לא בכוונה"
- החטיף לא קפץ לפה שלו בטעות!
וחוץ מזה - למה לא לשאול? לבקש?

"אולי הוא התבייש או פחד ממך"
- לא זכור לי שנשכתי מישהו מאז המעון וגם זה בספק.

"אבל אולי גם את לפעמים לוקחת משהו בלי לבקש"
-לא לוקחת משהו שאי אפשר להחזיר!

"אפשר להחזיר!"
- אני לא אבקש ועכשיו רציתי ואין לי!

"ואם הוא היה חטוף?"
-

כאן עלתה בי מחשבה
אם הוא היה חטוף?
היית דנה לכף זכות.
למה? כי הוא סובל.
גם ה"גנב" שאותו אני מכירה סובל.
וכנראה היה זקוק למשהו שימתיק לו.
לא צריך להגיע לרמת סבל של חטוף בשביל לוותר.
כי לפעמים לפני שהמוח חושב היד פועלת..
לא.
כאן הוא חשב. וידע. ועשה.
אז מה עוד נשאר?

כאן נזכרתי במקרה שקרה גם הוא בתקופה האחרונה.
"למה אתם לא סוגרים את הדלת עד הסוף?? נכנסים זבובים!!"
כל פעם הדלת נשארת פתוחה ''קצת'' ואז נכנסים זבוב וצריך להלחם להוציא אותו.
איזה אסון.
כמה באמת אפשר להעיר על לסגור את הדלת?
כמה אפשר לסגור אחריכם כל פעם מחדש??
תסגור את הדלת.
אל תטפטף.
תנקה אחריך.
שים את הבגד בתוך סל הכביסה ולא בחוץ. (מוכנה שיצוץ לו חצי שרוול.)
למה זה זרוק על הרצפה ולא בתוך הארון??
למה שוב אכלת מתוך הסיר והחזרת את הכף??
למה שוב אכלת הכל לבד כשיש עוד אנשים בבית??
מה הבעיה להתחשב??
כמה. אפשר. להעיר. כמההה?

ואז.
בחסדי השם עלתה בי מחשבה.
פניתי לזה שהעיר על למה את הדלת לא סוגרים.
אבל גם אתה לא סוגר את הדלת ונכנסים זבובים?
-אני? מה פתאום אני תמיד סוגר!
כן אתה גם לא סוגר את הדלת.
כ-ו-ל-נ-ו לא סוגרים את הדלת.
שאלת כמה אפשר להעיר לבן אדם שיעשה מה שמבקשים ממנו?
כמה פעמים בורא עולם מבקש מאיתנו 'תסגרו את הדלת' ואנחנו לא סוגרים?
כמה פעמים הוא בכבודו ובעצמו צריך 'לקום' לסגור את הדלת שאנחנו השארנו פתוחה?
למה? למה אנחנו לא סוגרים??
יכנסו זבובים! מרעין בישין! צועק לנו אבא.
גם אם זה פתח קטן!
"לפתח חטאת רובץ"
לפחות תסגרו את הרשת!
תאמינו לי.
מספיק זבוב מרדן אחד שיכנס ויטייל לו בהנאה בכל הבית בשביל לטמטם משפחה שלמה.
ועדיין.
אנחנו לא סוגרים את הדלת.
והלוואי וזו באמת היתה רק דלת.
אבל לא.
יש יותר מזה.
לשון הרע. שמירת עיניים. קפדה. רכילות. גזל. קנאה. כעס. ברכה ללא כוונה.
כמה כבר אבא שבשמיים יכול לבקש מאיתנו?

אז ה' ברחמיו ריחם עליי והזכיר לי את זה.
בשביל לדון את אותו 'גנב' לכף זכות.
ולזכות לרגע אחד קטן של 'ארך אפיים'
מאז.
כל פעם שאני רואה שמישהו שוב לא ''סגר את הדלת''
אני משתדלת להזכיר לעצמי כמה דלתות פתוחות אני השארתי.
וכמה ה' בכבודו ובעצמו סוגר אותן.
ואומר לנו שוב. ושוב. ושוב.
בניי.
אהוביי.
בבקשה.
תסגרו את הדלת.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה