פוליטי חדשות פוליטיות מהעולם

אבו עלי:

טופאן ארחומן הוא המנצח הגדול של הבחירות אתמול בקפריסין הטורקית.
הוא גבר על מועמדו של ארדואן - הנשיא המכהן ארסין טטר.
טופאן זכה ב 63% מהקולות בעוד שהנשיא המכהן זכה רק ב 35%.
טופאן מחזיק בעמדות פרו אירופאיות המציגות גישה בדלנית מול טורקיה ורצון להתחבר לקפריסין ולאיחוד האירופי(מדינה דו לאומית) בניגוד לקו העוין של ארדואן כלפי קפריסין .

טופאן מנסה להרגיע את הלחץ באנקרה ומבהיר כי יתייעץ עמם בכל הקשור ליחסי החוץ של קפריסין הטורקית.
 
בן יניב:

אחרי שזה כמעט חמק לה מהידיים- יפן תעשה מחר היסטוריה עם אישה ראשונה כראש ממשלה יחד עם הקואליציה הימנית ביותר מאז סיום מלחמת העולם ה-2

סאנה טאקאיצ׳י חתמה לפני זמן קצר על הסכם קואליציוני בין מפלגתה, הליברל-דמוקרטית ומפלגת ״החדשנות״ האנטי ממסדית ובכך הבטיחה את השבעתה מחר כאישה הראשונה שתכהן כראש ממשלת יפן

מפלגת השלטון נשארה כזו ב-30 השנים האחרונות בזכות שתפ קואליציוני עם מפלגת ״קומייטו״ המתונה יותר. לאחר שטאקאיצ׳י נבחרה להנהגת מפלגתה, קומייטו סירבו להעניק לה תמיכה בשל עמדותיה ״הרדיקליות״ בנושאי ביטחון והגירה והפרישו את נציגיהם מהקואליציה אירוע שכמעט וגרר לבחירות

טאקאיצ׳י לא וויתרה וניסתה לעשות את הבלתי אפשרי- להקים קואליציה עם מפלגה שנשבעה לא לשתף פעולה עם הממסד- מפלגת החדשנות. כנראה שעמדותיה הימניות מאוד של טאקאיצ׳י הספיקו ובתמורה לשינויים בחוקה הפציפיסטית, בחדשנות הסכימו להצטרף לקואליציה בראשותה

הקואליציה שקמה היום יכולה לעשות מהפך גדול במעמד יפן באזור. הקמתה של קואליציה ימנית ברקע משבר כלכלי, עם כוונות מיליטריסטיות מעידה יותר מהכול על החשש הגובר של היפנים מהאיום הסיני והצפון קוריאני- שווה לעקוב.
 
היום מתקיימות הבחירות לנשיאות בצ'ילה .הנשיא האנטי ישראלי בוריק מנוע על פי החוקה להתמודד לכהונה נוספת !

לא צפויה הכרעה בסיבוב הראשון וככל הנראה מי שיעפיל לסיבוב השני הוא מועמד הימין הקיצוני הפרו ישראלי קאסט מול מועמדת השמאל ג'אנרה,
הסקרים מבשרים ניצחון גדול למועמד הימין הקיצוני בסיבוב שני, דבר שמוביל לתקווה גדולה לעוד מדינה ביבשת אמריקה שתשתחרר מעול השמאל הפרוגרסיבי המעורער !
 
נשיא צ'ילה גבריאל בוריץ' הודיע כי הבחירות לנשיאות ילכו לסיבוב שני, אחרי שאף אחד מהמועמדים לא הצליח להשיג 50% מהקולות. לאחר ספירת 53% מהקולות, מועמדת קואליציית השמאל והמפלגה הקומוניסטית בצ'ילה, ג'נט חארה, מובילה בפער קטן עם 26.58%, לעומת 24.32% עבור מועמד הימין הקיצוני חוזה אנטוניו קאסט.
 
נשיא צ'ילה גבריאל בוריץ' הודיע כי הבחירות לנשיאות ילכו לסיבוב שני, אחרי שאף אחד מהמועמדים לא הצליח להשיג 50% מהקולות. לאחר ספירת 53% מהקולות, מועמדת קואליציית השמאל והמפלגה הקומוניסטית בצ'ילה, ג'נט חארה, מובילה בפער קטן עם 26.58%, לעומת 24.32% עבור מועמד הימין הקיצוני חוזה אנטוניו קאסט.
כל המועמדים במקומות 3-5 הם מהימין ומחזיקים יחד בכ-45% מהקולות. שניים מהם כבר הביעו תמיכה בקאסט, כך שאם לא יארע אירוע בלתי צפוי קאסט ינצח בסיבוב שני ב-14 בדצמבר.
 
קאסט מתח בעבר ביקורת חריפה על מדיניות הנשיא בוריץ' כלפי ישראל. לדוגמה, לאחר תקרית בה בוריץ' סירב לקבל את כתב האמנה של שגריר ישראל החדש (בתואנה של רצח ילד פלסטיני), צוטט קאסט באומרו: "מה שהנשיא בוריץ' עושה 'לא מזיז' לישראל". הוא הדגיש שההתנהלות של בוריץ' מזיקה רק ליחסי החוץ של צ'ילה עצמה,
כמו כן קאסט נפגש עם גורמים מהקהילה היהודית בצ'ילה והבטיח להפסיק כל סוג של תמיכה ממשלתית בתנועת BDS (החרם נגד ישראל).
יש לו עבר מרשים ומבטיח בתמיכה בישראל !
 
נכון לדיווחי 55.90% מהקולות שנספרו, המרוץ לנשיאות הונדורס 2025 נותר צמוד באופן היסטורי. המועמד השמרני נאסרי עספורה מוביל בפער זעום של מאות קולות בלבד. ניצחון של עספורה צפוי לשמר את הקשרים החזקים עם ישראל ואת השגרירות בירושלים. לעומת זאת, ניצחון של מועמד השמאל סלבדור נסראלה שהבטיח להוביל לבחינה מחודשת של היחסים הללו.
 
ממשלת סעודיה בראשות יורש העצר, בן סלמאן, אישרה בישיבתה השבועית את תקציב הממלכה לשנת 2026. הגרעון הצפוי - 43 מיליארד דולר
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הכתוב מדבר על נשים וגברים כאחד D:

תסגור.את.הדלת.
מכירים את זה שיוצא לכם להעיר למישהו והוא פשוט לא מיישם?
ואמרתם שוב ושוב.
לא פעם.
לא פעמיים
ולא גלידה אחת או שתיים.
אולי סניף שלם יספיק.
אולי אפילו לא.
וכמה כבר אפשר להגיד?
בזמן האחרון היה לי מקרה
שקניתי לעצמי משהו טעים
ולאחר שבשטח ציבורי הוא כמעט נגמר
החלטתי להחזיר אותו לשטח שלי בטאבו.
לא צריך להגזים ולהחביא
פשוט לשים בטריטוריה המוגדרת.
ואז יום אחד אני באה לקחת מהמשהו הטעים
שנשאר באותו מקום ב ד י ו ק .
באותה פוזה אפילו.
משום מה הוא הוריד במשקל
לא יכול להיות.
הקופסא ריקה.
מישהו אכל את הטעים שלי.
ולא רק שלא טרח לזרוק את הקופסא
אלא החליט להשאיר אותה עומדת על כנה כדי לתעתע
אולי כדי לתת לי עוד תקווה קטנה
לא יודעת מה חשב ה"גנב"
העצבים זרמו לי בכל הורידים
וקול שופר המבשר את בוא המלחמה נשמע:

"את יודעת שהוא עובר תקופה קשה"
- לא איכפת לי זה לא תירוץ!

"זה לא בכוונה"
- החטיף לא קפץ לפה שלו בטעות!
וחוץ מזה - למה לא לשאול? לבקש?

"אולי הוא התבייש או פחד ממך"
- לא זכור לי שנשכתי מישהו מאז המעון וגם זה בספק.

"אבל אולי גם את לפעמים לוקחת משהו בלי לבקש"
-לא לוקחת משהו שאי אפשר להחזיר!

"אפשר להחזיר!"
- אני לא אבקש ועכשיו רציתי ואין לי!

"ואם הוא היה חטוף?"
-

כאן עלתה בי מחשבה
אם הוא היה חטוף?
היית דנה לכף זכות.
למה? כי הוא סובל.
גם ה"גנב" שאותו אני מכירה סובל.
וכנראה היה זקוק למשהו שימתיק לו.
לא צריך להגיע לרמת סבל של חטוף בשביל לוותר.
כי לפעמים לפני שהמוח חושב היד פועלת..
לא.
כאן הוא חשב. וידע. ועשה.
אז מה עוד נשאר?

כאן נזכרתי במקרה שקרה גם הוא בתקופה האחרונה.
"למה אתם לא סוגרים את הדלת עד הסוף?? נכנסים זבובים!!"
כל פעם הדלת נשארת פתוחה ''קצת'' ואז נכנסים זבוב וצריך להלחם להוציא אותו.
איזה אסון.
כמה באמת אפשר להעיר על לסגור את הדלת?
כמה אפשר לסגור אחריכם כל פעם מחדש??
תסגור את הדלת.
אל תטפטף.
תנקה אחריך.
שים את הבגד בתוך סל הכביסה ולא בחוץ. (מוכנה שיצוץ לו חצי שרוול.)
למה זה זרוק על הרצפה ולא בתוך הארון??
למה שוב אכלת מתוך הסיר והחזרת את הכף??
למה שוב אכלת הכל לבד כשיש עוד אנשים בבית??
מה הבעיה להתחשב??
כמה. אפשר. להעיר. כמההה?

ואז.
בחסדי השם עלתה בי מחשבה.
פניתי לזה שהעיר על למה את הדלת לא סוגרים.
אבל גם אתה לא סוגר את הדלת ונכנסים זבובים?
-אני? מה פתאום אני תמיד סוגר!
כן אתה גם לא סוגר את הדלת.
כ-ו-ל-נ-ו לא סוגרים את הדלת.
שאלת כמה אפשר להעיר לבן אדם שיעשה מה שמבקשים ממנו?
כמה פעמים בורא עולם מבקש מאיתנו 'תסגרו את הדלת' ואנחנו לא סוגרים?
כמה פעמים הוא בכבודו ובעצמו צריך 'לקום' לסגור את הדלת שאנחנו השארנו פתוחה?
למה? למה אנחנו לא סוגרים??
יכנסו זבובים! מרעין בישין! צועק לנו אבא.
גם אם זה פתח קטן!
"לפתח חטאת רובץ"
לפחות תסגרו את הרשת!
תאמינו לי.
מספיק זבוב מרדן אחד שיכנס ויטייל לו בהנאה בכל הבית בשביל לטמטם משפחה שלמה.
ועדיין.
אנחנו לא סוגרים את הדלת.
והלוואי וזו באמת היתה רק דלת.
אבל לא.
יש יותר מזה.
לשון הרע. שמירת עיניים. קפדה. רכילות. גזל. קנאה. כעס. ברכה ללא כוונה.
כמה כבר אבא שבשמיים יכול לבקש מאיתנו?

אז ה' ברחמיו ריחם עליי והזכיר לי את זה.
בשביל לדון את אותו 'גנב' לכף זכות.
ולזכות לרגע אחד קטן של 'ארך אפיים'
מאז.
כל פעם שאני רואה שמישהו שוב לא ''סגר את הדלת''
אני משתדלת להזכיר לעצמי כמה דלתות פתוחות אני השארתי.
וכמה ה' בכבודו ובעצמו סוגר אותן.
ואומר לנו שוב. ושוב. ושוב.
בניי.
אהוביי.
בבקשה.
תסגרו את הדלת.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה