קורונה חיסונים נגד קורונה - ענייני בלבד

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #22
וכן - מודרנה זה רק מנה אחת לעומת פייזר - 2 מנות
ציטוט מתוך כתבה על החיסון של מודרנה
הבדל קטן נוסף: כל מנת חיסון של "מודרנה" היא בנפח 100 מיקרוגרם. החיסון ניתן בשתי מנות, 28 יום בין מנה אחת לשנייה לשם השגת מלוא היעילות. מנת תרכיב "פייזר" היא 30 מיקרוגרם והיא ניתנת בשתי מנות בהפרש של 21 יום זו מזו להשגת מלוא היעילות לשם הגנה מפני הנגיף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
לדעתי, מודרנה .
1. לא היו תגובות של אלרגיות
2. הועדה של הFDA אישרה אותו בלי התנגדויות בכלל (כנראה בגלל סיבה 1)
הבנתי שדעת המיעוט על פייזר הייתה רק בהקשר לטווח גילאים מסוים, שהמיעוט טען שהטווח הזה לא נוסה מספיק. כנראה שהשאלה הספיציפית הזו לא הייתה על מודרנה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
איך שהבנתי - מלמעלה בלי ידע רפואי - הטיעון היסודי המוטעה של מתנגדי החיסונים (בכלל ובפרט החיסון הנוכחי), הוא ההצגה הבסיסית של חיסונים כדבר שהוא בבסיסו מסוכן והרה גורל, (כמו למשל ניתוח).
לטעון שאולי החיסון גורם אחרי עשרים שנה לבעיות פוריות - אי אפשר להשבע בבית דין שזה לא נכון. אי אפשר להשבע את זה גם על שום תרופה בארון התרופות שלכם (וגם לא על האוכל שאתם אוכלים). גם התרופות הותיקות ששמישות כבר עשרות שנים, הרי אלו שנוטלים אותם לא נבדקים למשך עשרים שנה. ואם יום אחד חוקר אחד יחליט שאקמול גורם לשכיחות גבוהה של סרטן הלימפה (בר מינן) אחרי עשרים שנה מנטילת האקמול, והוא יקדיש למחקר על כך את כל חייו - אולי הוא יצדק בסוף (כלומר, יש סיכוי, גם אם כמעט אפסי).

ואקמול, בא נודה בזה, לא מציל את העולם משום מגיפה ואפילו לא ממחלה. וגם הרפואה הקונבנציונלית מצידה, וגם הכבד שלכם מצידו, ישמחו מאוד אם תזרקו את האקמול, ואת החום תורידו בקומפרסים ואמבטיות.

ועוד אגב, לאקמול יש תופעות לוואי מיידיות משמעותיות הרבה יותר מחיסון - הוא מוריד חום, משכך כאבים... (התופעות לוואי חיוביות מצידנו... אבל אפשר בהחלט להקיש מכך שאקמול הוא לא "למלמ")

אבל לפי הנתונים שלפנינו, בחשיבה שפויה והגיונית, אין שום סיבה לחשוב על זה.

כך זריקות. לשלול קשר בין הזריקות לבין כל מיני תופעות בעתיד הרחוק אי אפשר. אבל אין שום סיבה שלחומר שנכנס לגוף ומתפרק בזריזות, יש השפעה משמעותית שתצוץ לפתע לאחר תקופה ארוכה, בין אם קוראים לחומר פראצטמול ובין אם mRNA, ובין אם מקבלים אותו בגלולה דרך הפה או בזריקה דרך הוריד.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #27
מצרף פסק מהגר"א וייס
 

קבצים מצורפים

  • ר אושר פסק חיסונים.pdf
    1.3 MB · צפיות: 112
נערך לאחרונה ע"י מנהל:
  • הוסף לסימניות
  • #28
  • הוסף לסימניות
  • #29
האם ידוע על איזה טווח גילאים מדובר?
אולי למישהו פתוח
היועצת ל-FDA שהצביעה נגד ההמלצה לאשר את החיסון של פייזר: אתחסן "ללא היסוס"
מאת כלכליסט - 12.12.2020
הפאנל המייעץ למינהל המזון והתרופות האמריקאי הכריע בעד החיסון לקורונה ברוב של 17 מול 4, והימנעות אחת. אחת המתנגדות, ד"ר ארצ'נה צ'טרג'י, דיקנית בית הספר לרפואה של שיקגו, מסבירה מה היתה הסיבה שבגללה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
כשמערכת החיסון תוקפת את החלבון הספציפי של הבליטות הללו, הנגיף מנוטרל.
כלומר שזה אומר שאדם שקיבל חיסון - הנגיף לא יזיק לו וגם הוא לא מעביר אותו לאחרים שלא התחסנו ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
איך שהבנתי - מלמעלה בלי ידע רפואי - הטיעון היסודי המוטעה של מתנגדי החיסונים (בכלל ובפרט החיסון הנוכחי), הוא ההצגה הבסיסית של חיסונים כדבר שהוא בבסיסו מסוכן והרה גורל, (כמו למשל ניתוח).
לטעון שאולי החיסון גורם אחרי עשרים שנה לבעיות פוריות - אי אפשר להשבע בבית דין שזה לא נכון. אי אפשר להשבע את זה גם על שום תרופה בארון התרופות שלכם (וגם לא על האוכל שאתם אוכלים). גם התרופות הותיקות ששמישות כבר עשרות שנים, הרי אלו שנוטלים אותם לא נבדקים למשך עשרים שנה. ואם יום אחד חוקר אחד יחליט שאקמול גורם לשכיחות גבוהה של סרטן הלימפה (בר מינן) אחרי עשרים שנה מנטילת האקמול, והוא יקדיש למחקר על כך את כל חייו - אולי הוא יצדק בסוף (כלומר, יש סיכוי, גם אם כמעט אפסי).

ואקמול, בא נודה בזה, לא מציל את העולם משום מגיפה ואפילו לא ממחלה. וגם הרפואה הקונבנציונלית מצידה, וגם הכבד שלכם מצידו, ישמחו מאוד אם תזרקו את האקמול, ואת החום תורידו בקומפרסים ואמבטיות.

ועוד אגב, לאקמול יש תופעות לוואי מיידיות משמעותיות הרבה יותר מחיסון - הוא מוריד חום, משכך כאבים... (התופעות לוואי חיוביות מצידנו... אבל אפשר בהחלט להקיש מכך שאקמול הוא לא "למלמ")

אבל לפי הנתונים שלפנינו, בחשיבה שפויה והגיונית, אין שום סיבה לחשוב על זה.

כך זריקות. לשלול קשר בין הזריקות לבין כל מיני תופעות בעתיד הרחוק אי אפשר. אבל אין שום סיבה שלחומר שנכנס לגוף ומתפרק בזריזות, יש השפעה משמעותית שתצוץ לפתע לאחר תקופה ארוכה, בין אם קוראים לחומר פראצטמול ובין אם mRNA, ובין אם מקבלים אותו בגלולה דרך הפה או בזריקה דרך הוריד.
ומה ההשלכות העתידיות של הקורונה מישהו כן יודע לחזות?
הלוואי שיהיה רק טוב גם למי שחלה בקורונה וגם לאלו המתחסנים נגדה,
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
כלומר שזה אומר שאדם שקיבל חיסון - הנגיף לא יזיק לו וגם הוא לא מעביר אותו לאחרים שלא התחסנו ?
הנושא הזה של "האם יכול להיות שמחוסני הקורונה כן נדבקים אבל הם אסימפטומטיים ולכן כן מדבקים" - עדיין לא הוברר בוודאות.

כלומר: ההסתברות הגבוהה היא שהנוגדנים של החיסון גוברים על הנגיף, כמו בקטע של התסמינים, גם בקטע של ההידבקות.
אבל מכיוון שיש חיסונים קודמים שהאפקטיביות שלהם, הייתה פחותה ביחס להדבקה מאשר לסיפטומים, (נראה לי חיסון שפעת), אין עדיין תשובה ברורה.
ביחס לחיסון פייזר לא הצליחו עדיין להוכיח את זה מחקרית, (כנראה זה הרבה יותר מורכב להוכחה), וביחס לחיסון של מודרנה יש נתונים ראשוניים:
ראיות ראשונות: חיסון מודרנה מפחית הדבקה בכשני שלישים בנדבקים ללא סימפטומים. נדב אייל
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #33
הרב הראשי הגר"ד לאו: "קודם קבלת החיסון קיבלתי הוראה ממרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי כי יש להתחסן" אבי רבינא

‏הרה״ג פנחס פרידמן מרבני חסידות בעלזא פותח את הדיון בביה״ד מחזיקי הדת בהשתתפות פרופ׳ גרוטו ופרופ׳ יעקב סטרכילביץ. ישראל כהן

הראשון לציון הרב יצחק יוסף יצא היום בקריאה רשמית לציבור בכלל ולמגזר החרדי בפרט ללכת להתחסן. הרב יצחק יוסף הדגיש כי ״על כל אחד ואחד להתחסן לפי הוראות הרופאים בלא להתמהמה ובכך למנוע סכנה מעצמו ומאחרים״
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
ומה ההשלכות העתידיות של הקורונה מישהו כן יודע לחזות?
הלוואי שיהיה רק טוב גם למי שחלה בקורונה וגם לאלו המתחסנים נגדה,
לחזות לטווח של שנים אי אפשר, אבל את שלפנינו אנחנו יודעים: כ10% סובלים מתסמונות פוסט קורונה מתמשכות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
הרב הראשי הגר"ד לאו: "קודם קבלת החיסון קיבלתי הוראה ממרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי כי יש להתחסן" אבי רבינא
רבינא בקול חי: גם מרן הרב קנייבסקי עצמו יתחסן אם חוו"ד הרופאים ימליצו לחסן אותו למרות שהוא מחלים מקורונה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
אגב: בני שישים? לא כדאי להתחסן עכשיו לשפעת... צריכים לחכות שבועיים בין חיסון לחיסון, אז עדיף לתפוס את הקורונה קודם (ואז תצטרכו לחכות עם חיסון השפעת שבועיים אחרי חיסון הקורונה שלב 2)

(אין באמור כדי להוות ייעוץ וכו')
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
  • הוסף לסימניות
  • #39
בעיניי החיסונים הם בשורה של ממש, חסד מיוחד משמים. להודות ולהלל לשמו הגדול, ותפילה שהכל ילך כשורה.


כאשר נודה להשם בעת האכילה שהמציא לי מה שישביע אותי ויסיר רעבתנותי ואחיה ואתקיים,
כן אודה להשם שהמציא לי רפואה לרפא חליי, כשאתרפא ממנו
(רמב"ם)
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #40
האם ידוע על איזה טווח גילאים מדובר?
ההבדל בין המתנגדים לפייזר לתומכים במודרנה בתוך הFDA הוא לענין הגיל, 3 מתוך המתנגדים לפייזר סברו שהחיסון לא נוסה דיו בטווח הגילאים בין 16-18 ולכן יש להמליץ רק מעל גיל 18, ומאידך בחיסון של מודרנה ההמלצה הגורפת היתה רק מעל גיל 18 ולכן ככל הנראה היו יותר תומכים.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה