דרוש מידע חיסכון פנסיוני, זה משתלם?

  • הוסף לסימניות
  • #1
לעצמאי שלא מחויב להפריש לפנסיה,
כדאי להפריש בכל זאת בתור השקעה?
או לסחור לבד?
(יש כמובן את שיקול המיסוי- גם הוצאה מוכרת וגם זיכוי מס, אני שואל חוץ מזה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אחדד-
בהנחה שאני לא צריך את הזיכוי על המס,
ולא צריך לבטח את ההכנסה כעצמאי,
יש טעם להפקיד לפנסיה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
יש את עניין המס,
אבל יש גם את האופציה של קרן השתלמות שאם אתה לא מתכנן לעבור את התקרה השנתית אז יש כאן פתרון על עניין המס,
אבל בפנסיה יש גם את המרכיב הביטוחי שאותו גם כדאי לקחת בחשבון..
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
קרן השתלמות ניצלתי.
השאלה לגבי הפקדה מוגדלת לפנסיה האם כדאי לסגור של את הכסף או להשאיר אותו נזיל יותר...
אני מכיר 3 יתרונות לפנסיה:
1. הכרה בחלק מההפקדה כהוצאה
2. הכרה בחלק מההפקדה כזיכוי מס
3. ביטוח השכר.

השאלה היא כיון שההשקעה שם היא לא טובה אז לא משתלם כל ההטבות הנ"ל
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
יש גם מצב לקנס של 500 שח ממס הכנסה
וצריך גם להבין שפנסיה זה לא ממש חיסכון,
כי כשהאדם יוצא לפנסיה קובעים לו קצבה לפי הסכום שצבר יכול להיות מצב שאדם יאריך ימים ואז כביכול הרוויח וחלילה להפך כך שזה מעלה וחיסרון..
בשונה מהשקעה שלא תעבוד ככה

יהיה מי שיאמר שלא להפקיד לפנסיה זה איזשהוא סיכון כיוון שהשקעה רגילה אתה יכול "לשחק" ולהתפתות למשוך את הכסף בעוד שהפנסיה היא לא בשליטה שלך והחיסכון בטוח יותר
אבל לסיכום לא רואה עוד יתרונות בפנסיה מלבד מה שכבר נכתב
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
תודה על המענה!
אז אם אין לי חובה להפריש,
נניח אני מפריש סכום מסויים, הרווחתי ניכוי מס 35%
אבל אני אשלם דמי ניהול גבוהים כל החיים, אז תכלס הפסדתי כסף...
דהיינו עדיף כבר לשים את הכסף בקופת גמל להשקעה?
(לא נכנס לשיקול הביטוחי)
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נניח אני מפריש סכום מסויים, הרווחתי ניכוי מס 35%
אבל אני אשלם דמי ניהול גבוהים כל החיים, אז תכלס הפסדתי כסף...
לא הבנתי איזה חישוב עשיתם שלמרות שהרווחתם 35% על קרן ההפקדה, דמי הניהול יגרום לכם להפסיד.
דמי הניהול המקסימליים זה 6% מההפקדה, כך שבכל מקרה הרווחתם 29% על קרן ההפקדה.
ואין מצב בעולם שתשלמו את המקסימום, כי יש קרנות ברירת מחדל זולות בהרבה, וגם אפשר לקבל פחות מהם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
לא הבנתי איזה חישוב עשיתם שלמרות שהרווחתם 35% על קרן ההפקדה, דמי הניהול יגרום לכם להפסיד.
דמי הניהול המקסימליים זה 6% מההפקדה, כך שבכל מקרה הרווחתם 29% על קרן ההפקדה.
ואין מצב בעולם שתשלמו את המקסימום, כי יש קרנות ברירת מחדל זולות בהרבה, וגם אפשר לקבל פחות מהם.
תכפיל בריבית דריבית כפול 35 שנה
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
לא הבנתי איזה חישוב עשיתם שלמרות שהרווחתם 35% על קרן ההפקדה, דמי הניהול יגרום לכם להפסיד.
דמי הניהול המקסימליים זה 6% מההפקדה, כך שבכל מקרה הרווחתם 29% על קרן ההפקדה.
ואין מצב בעולם שתשלמו את המקסימום, כי יש קרנות ברירת מחדל זולות בהרבה, וגם אפשר לקבל פחות מהם.
סליחה אתה צודק
כי למרות שיש דנ מההפקדה,
הדנ מהצבירה הרבה יותר נמוכים,
ככה שזה יוצא הרבה יותר משתלם
למשל- הפקדה חודשית לקופת גמל בדנ של 0.4 אחוז ו8.5 אחוזי תשואה, תניב אחרי 30 שנה 224 אלף
הפקדה חודשית לפנסיה בדנ 1.13/0.12 לאותן שנים ואותה תשואה תניב 312 אלף
(הפקה לקופגל"ה חישבתי הפקדה של 150 בחודש ולפנסיה 200 לחודש כדי לגלם את הטבת המס)
לא יודע למה חשבתי אחרת
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה