כללי חישוב מספר העמודים לגבי תמחור

  • הוסף לסימניות
  • #1
סימתי פרויקט של חוברת עם 80 עמודים.
כשדובר מראש על תמחור, סיכמנו ביננו מחיר לעמוד.
השאלה איך מתיחסים לעמודים הריקים (מאחורי עמ' השער וכו')
האם מכפילים את הסכום שסוכם כפול מספר העמודים של החוברת (80)
או רק את העמודים שמכילים תוכן?
אודה לתשובתכם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
נכתב ע"י קרייזי גרף;1005708:
סימתי פרויקט של חוברת עם 80 עמודים.
כשדובר מראש על תמחור, סיכמנו ביננו מחיר לעמוד.
השאלה איך מתיחסים לעמודים הריקים (מאחורי עמ' השער וכו')
האם מכפילים את הסכום שסוכם כפול מספר העמודים של החוברת (80)
או רק את העמודים שמכילים תוכן?
אודה לתשובתכם.

גם עמוד ריק הוא עמוד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
מתוך החוזה שלי: "מספר העמודים לענין זה, הוא סכום העמודים הכולל בקובץ הנמסר לדפוס".
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
וידוע הסיפור על הלקוח שביקש עבודת הקלדה, וכשעשו חשבון הוא ביקש לקזז מהספירה את המרווחים בין המילים, לטענתו לא צריך לשלם על רווחים.
"אין בעיה" ענתה המקלידה, "קבל קובץ בלי מרווחים..."
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אני מקוה שהשאלה מגיעה מתוך הגינות שלך, ולא מכיוון הלקוח.....
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
כשאני מתמחרת לפי עמודים, אני לא מחשבת בחשבון את העמודים הריקים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
תודה לכולכם,
גם לדעתי ראוי לשלם על עמודים ריקים,
במיוחד שיש עמודים שהושקעה בהם עבודה רבה שערכה עולה על המחיר שנקבע לעמוד.
רק שרציתי להכין את עצמי במידה והלקוח יערער על כך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
בכל מקרה כדאי לעבוד עם חוזה ברור, ולו מינמלי.
ולכתוב בו דברים מסוג זה
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אני לא מחייב על עמודים ריקים ולענ"ד זה לא הוגן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י חיטובים;1006150:
אני לא מחייב על עמודים ריקים ולענ"ד זה לא הוגן.

לדעתי זה מאד הוגן, משתי סיבות:

א. התמחור איננו לעמוד בפועל ממש, אינני מוכר ללקוח עמודים ספציפיים, אלא הוא משלם על עימוד בכלל. והתשלום נעשה לפי מדד מסוים = עמודים. כלל לא משנה מה יש בהם. זה רק דרך לאמוד את כמות העבודה.

ב. גם לעמוד הריקים חשיבות רבה בספר ולעיתים הכנסתם במקום דורשת לא פחות עבודה (בייחוד בתג). בייחוד בחישוב העמודים הנכון לדפוס.
חלק ממלאכת העימוד כולל גם שימוש בעמודים ריקים. זה לא "השמטה"
אז למה שלא ישלמו?

מ"מ אני כותב זאת בפירוש מראש בחוזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
נכתב ע"י חיטובים;1006150:
אני לא מחייב על עמודים ריקים ולענ"ד זה לא הוגן.

לא מסכים. לפעמים עמוד ריק, יותר קשה לעמד אותו מעמוד רגיל, בודאי כשמדובר בתג.

כל מי שמעמד בתג יודע את זה, ומי כמוך יודע זאת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
בתג אתם צודקים, במקרים מסויימים. באינדיזיין לא.
אבל גם בתג, כשאתה מעמד ספר עם 3-4 טקסטים אי אפשר להשוות בין העבודה על עמוד ריק לעבודה עם טקסטים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
גם באינדיזיין אני מחייבת על עמודים רקים
ישנם עמודים שהושקעה בהם עבודה רבה והעמודים הרקים אמורים להתקזז על כך
יתרה מזאת
לקוח שסגר איתי חוזה על כמות עמודים ולבסוף היו הגהות מיותרות וכו' אני לא יחייב על יותר בשביל להיות נחמדה וגם זה נראה לי דבילי לריב בשביל כמה שקלים
ולכן כמות העמודים שסגרתי עליהם מראש הם אלו שמגיעים לי ביושר
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
ואני באינדיזיין, לא מסוגלת לקחת כסף על עמוד ריק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
פשוט שכן לקחת
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
נכתב ע"י eliezer;1006142:
בכל מקרה כדאי לעבוד עם חוזה ברור, ולו מינמלי.
ולכתוב בו דברים מסוג זה
מישהו יכול אולי להעלות חוזה אני בתחילת דרכי הייתי רוצה ליצור לי גם אחד כזה....
פליז....
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
נכתב ע"י MIC.MIS;1007461:
מישהו יכול אולי להעלות חוזה אני בתחילת דרכי הייתי רוצה ליצור לי גם אחד כזה....
פליז....

העלתי כזה לפורום לפני כמה ימים, וגם אחרים העלו בעבר.

חפש בפורום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
  • הוסף לסימניות
  • #20
בדרך כלל לוקחים גם על עמוד ריק.
תבין, זה לא שאתה "לוקח על עמוד ריק", זה המחיר לקובץ כולו שבתוכו יש גם עמודים ריקים.

ההגיון בזה לדעתי, כי כשאתה נותן מחיר "לעמוד", לפי מה אתה מחשב את המחיר? אתה מחלק את ההשקעה המשוערת לפי כמות העמודים המשוערת, לא? אם ככה החישוב הוא גם לעמוד ריק, כי זה לא באמת חישוב לעמוד בודד. (או לחילופין תעלה את המחיר לעמוד "ממולא")

אגב, על 80 עמודים אולי כדאי לקחת לפי שעה....

בכל אופן, תמיד כדאי חוזה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה