קינוחים חלבי או פרווה? זה לא משנה העיקר שיהיה חם!

  • הוסף לסימניות
  • #1

סחלב חם
סחלב חם עם קינמון, קוקוס ופיסטוקים/רחלי קרוט

מצרכים (ל-5 כוסות בינוניות):
1 כוס חלב
1 כוס מים רותחים
3 כפות סוכר
1 כוס מים קרים + 3 כפות קורנפלור
3 טיפות מי זהר או מי ורדים – ולא טיפה יותר
1/2 כפית תמצית וניל (או 1/2 מקל וניל)

להגשה:
4-5 כפות קוקוס לבן
קינמון

אופן הכנה:
בסיר בינוני שמים חלב, כוס מים רותחים וסוכר ומביאים לרתיחה עדינה.
טורפים בקערה כוס מים קרים ביחד עם קורנפלור עד שאין גושים – חשוב לערבב היטב עד שהמים הופכים לבנים וחלקים לגמרי. מוסיפים וניל ומי זהר.
מוזגים את המים עם הקורנפלור לסיר וממשיכים לערבב עד שהסחלב מסמיך אבל לא מאוד, ברגע שהוא מרגיש לכם כבר לא מיימי אפשר לעצור.
מוזגים לכוס ומעטרים בקוקוס קלוי וקינמון.


סחלב טבעוני
סחלב חם טבעוני

2 מנות

2 כוסות חלב שקדים (או כל חלב טבעוני אחר)

1 כפית תמצית וניל

¼ כוס סוכר (או יותר לפי טעם)

½ כפית עד 1 כפית מי ורדים (לא חובה)

⅓ כוס קורנפלור + ⅓ כוס מים חמימים

קישוטים:

חופן קוקוס קלוי

חופן פיסטוקים שבורים

½ כפית קינמון


אופן ההכנה:

בסיר (לא על האש) לערבב חלב, סוכר, וניל ומי ורדים
בקערית לערבב קורנפלור ומים חמימים
להוסיף לסיר ולערבב
להניח על הכיריים על אש בינונית ולערבב עם מטרפה ללא הפסקה עד שהתערובת מגיעה לרתיחה
להנמיך את האש ולערבב עד שמסמיך מאוד
להעביר לכוסות הגשה, לקשט בנדיבות ולהגיש חם

  • לא חייב מי ורדים
  • לא חייב וניל
  • סוכר חום יצבע את הסחלב בחום 🙂
  • אפשר מייפל / אגבה במקום סוכר אבל זה נותן טעם אחר לגמרי וקצת מדלל את המרקם
  • לא ממליצה על סילאן (במקום סוכר)
  • אפשר לקרר ולאכול כמו קינוח בסגנון מלבי
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
תודה רבה,
שומרת לימים הקרים באמת...
 
  • הוסף לסימניות
  • #3

סחלב חם
סחלב חם עם קינמון, קוקוס ופיסטוקים/רחלי קרוט

מצרכים (ל-5 כוסות בינוניות):
1 כוס חלב
1 כוס מים רותחים
3 כפות סוכר
1 כוס מים קרים + 3 כפות קורנפלור
3 טיפות מי זהר או מי ורדים – ולא טיפה יותר
1/2 כפית תמצית וניל (או 1/2 מקל וניל)

להגשה:
4-5 כפות קוקוס לבן
קינמון

אופן הכנה:
בסיר בינוני שמים חלב, כוס מים רותחים וסוכר ומביאים לרתיחה עדינה.
טורפים בקערה כוס מים קרים ביחד עם קורנפלור עד שאין גושים – חשוב לערבב היטב עד שהמים הופכים לבנים וחלקים לגמרי. מוסיפים וניל ומי זהר.
מוזגים את המים עם הקורנפלור לסיר וממשיכים לערבב עד שהסחלב מסמיך אבל לא מאוד, ברגע שהוא מרגיש לכם כבר לא מיימי אפשר לעצור.
מוזגים לכוס ומעטרים בקוקוס קלוי וקינמון.


סחלב טבעוני
סחלב חם טבעוני

2 מנות

2 כוסות חלב שקדים (או כל חלב טבעוני אחר)

1 כפית תמצית וניל

¼ כוס סוכר (או יותר לפי טעם)

½ כפית עד 1 כפית מי ורדים (לא חובה)

⅓ כוס קורנפלור + ⅓ כוס מים חמימים

קישוטים:

חופן קוקוס קלוי

חופן פיסטוקים שבורים

½ כפית קינמון


אופן ההכנה:

בסיר (לא על האש) לערבב חלב, סוכר, וניל ומי ורדים
בקערית לערבב קורנפלור ומים חמימים
להוסיף לסיר ולערבב
להניח על הכיריים על אש בינונית ולערבב עם מטרפה ללא הפסקה עד שהתערובת מגיעה לרתיחה
להנמיך את האש ולערבב עד שמסמיך מאוד
להעביר לכוסות הגשה, לקשט בנדיבות ולהגיש חם

  • לא חייב מי ורדים
  • לא חייב וניל
  • סוכר חום יצבע את הסחלב בחום 🙂
  • אפשר מייפל / אגבה במקום סוכר אבל זה נותן טעם אחר לגמרי וקצת מדלל את המרקם
  • לא ממליצה על סילאן (במקום סוכר)
  • אפשר לקרר ולאכול כמו קינוח בסגנון מלבי
המתכון שלך? התמונות שלך?
אם לא, בבקשה לתת קרדיט לאתר ממנו נלקח המתכון וגם התמונות.
זה כלל כאן בפורום, ומתבקש גם חוקית
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
המתכון שלך? התמונות שלך?
אם לא, בבקשה לתת קרדיט לאתר ממנו נלקח המתכון וגם התמונות.
זה כלל כאן בפורום, ומתבקש גם חוקית
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אני רואה עכשיו שהיא ציינה רחל קרוט
אז זה בסדר
וזה פשוט יהווה תזכורת לאחרים .... :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
המתכון שלך? התמונות שלך?
אם לא, בבקשה לתת קרדיט לאתר ממנו נלקח המתכון וגם התמונות.
זה כלל כאן בפורום, ומתבקש גם חוקית
צודקת ה. בקר@ למתכון הראשון כתבתי אבל למתכון השני לא כתבתי מהיכן
זה האתר ממנו נלקח המתכון השני סחלב חם טבעוני
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

אז נשאר לי בבית מידי הרבה שאריות של עוגיות
ומה עושים איתן
כדורי שוקולד
רק מה שנמאס לי מכדורים רגילים שלא נאכלים אצלי כי זה לא "שווה"
החלטתי להכין אותם להקפיא טוב ולצפות
המסתי לוטוס טבלתי
יצאו כדורי לוטוס מדהימיםםם
אז מתכון
כדורי שוקולד (בטוחה שיש לכן מתכון אבל אצרף את שלי)
*500 גרם פרורי בסקוויט
*100 גרם שוקולד מריר
*1/4 כוס שמן
*3 כפות אבקת קקאו
*1/2 כוס סוכר לבן
*1/4 כוס מים רותחים
*1/4-1/2 כוס חלב צמחי/מיץ תפוזים/יין מתוק או הכי פשוט עוד מים
*1 כפית תמצית וניל
*אופציונאלי (מעשיר מאוד את הטעם) 1 כפית רום/ליקר קפה
לציפוי
קרם לוטוס (אין לי כמות תלוי כמה כדורים יוצאים לכן)
אופן ההכנה
1. להמיס בסיר את השוקולד המריר והשמן
2.להוסיף ל1/2 כוס המים הרותחים את הקקאו והסוכר ולערבב היטב להמסה מוחלטת של הקקאו והסוכר
3. לאחד עם השוקולד המומס
4. להוסיף את הווניל (ואת הרום/ליקר קפה)
5.זה השלב לשפוך פנימה את פרורי הבסקוויט
6.לישה טובה והוספת נוזלים בהדרגה כף אחר כף
7.קרור התערובת כחצי שעה
8.כדררו לכדורים
9.הקפיאו את הכדורים היטב ע"מ שהקרם לוטוס יתפס טוב
10.להמיס במיקרו או בסיר את קרם הלוטוס
11. נעצו קיסם בכדור שוקולד טבלו בקרם, נערו להורדת העודפים, הניחו להתייבשות
12. הכניסו להקפאה חוזרת
13. להגיש קפוא ולא לגלות מה צופן הכדור

אתן יכולות להמיר את קרם הלוטוס בקרם אחר אני רציתי לצפות בחמאת בוטנים רק שהיא נגמרה וקרם הלוטוס קרץ לי בידידות מן המדף (
@ה. בקר המצרכים שלי מתחילים לקרוץ לי מהמדפים מה עושים??:eek:)
תמונה תעלה בקרוב
 תגובה אחרונה 

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה