כללי חלון באינדזיין, סקריפט חדש ומעולה, חינם

  • הוסף לסימניות
  • #21
  • הוסף לסימניות
  • #22
שלא היה עוקף מלל רק לצד שמאל... (כמדומני).
אבל אפשר להתגבר גם על זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
מבלי להמעיט בערך הסקריפט

וסליחה על הבורות.

למה צריך סקריפט בשביל ליצור את החלון הזה, מה הבעיה בהגדרות של Drop-Caps?
 

קבצים מצורפים

  • Untitled-1.jpg
    KB 126.8 · צפיות: 28
  • הוסף לסימניות
  • #24
נכתב ע"י MענדיM;1039487:
וסליחה על הבורות.

למה צריך סקריפט בשביל ליצור את החלון הזה, מה הבעיה בהגדרות של Drop-Caps?

א. איך תיתן זאת לכל המסמך אוטמטית לכל מילה ראשונה?
ב. אני רואצה שהמילה רק תודגש, ותו לא, לא תגדל.

אחרי הסקריפט פשוט נגדיר סגנון מקונן למילה ראשונה. או גרפ סטייל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
נכתב ע"י שלמה;1039428:
שלא היה עוקף מלל רק לצד שמאל... (כמדומני).
אבל אפשר להתגבר גם על זה.

ב3 כמדומני שיש. לפני זה אינני יודע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
נכתב ע"י MענדיM;1039487:
וסליחה על הבורות.

למה צריך סקריפט בשביל ליצור את החלון הזה, מה הבעיה בהגדרות של Drop-Caps?

מה שאתה מראה זה בכלל לא מה שהסקריפט עושה, ובטח שצריך ותודה רבה לאליעזר על זה ועל כל העזרה מאחורי הקלעים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
הכל עניין של הגדרות. אפשר גם לעשות זאת.
העניין הוא שצריך ליצור כ8 סגנונות פסקה (שבנויים אחד על השני).
ורק להחיל GREP על כל פסקה שמתחילה ב2/3/4/5/6/7/8/9 אותיות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
נכתב ע"י MענדיM;1039499:
הכל עניין של הגדרות. אפשר גם לעשות זאת.
העניין הוא שצריך ליצור כ8 סגנונות פסקה (שבנויים אחד על השני).
ורק להחיל GREP על כל פסקה שמתחילה ב2/3/4/5/6/7/8/9 אותיות...

אני יודע,זה שיטה מורכבת מאד, פעם העדפתי גם אני כך.
אבל אחרי שמשתמשים בשיטה השניה ורואים כמה היא גמישה וקלה, אי אפשר לחזור לזה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
נכתב ע"י MענדיM;1039499:
הכל עניין של הגדרות. אפשר גם לעשות זאת.
העניין הוא שצריך ליצור כ8 סגנונות פסקה (שבנויים אחד על השני).
ורק להחיל GREP על כל פסקה שמתחילה ב2/3/4/5/6/7/8/9 אותיות...

יש להרבס פלאג-אין לזה ודי בסגנון פסקה אחד והבעיה בזה שעושה override על הסגנון.

ופעמים אני משתמש באוביקט עם דחיפת מלל ע"י חפש והחלף בגרעפ (גם בהפלאג אין הנ"ל יש אפשרות כמו זה) והבעיה בזה שהקובץ נעשה מאד כבד ועוד שהjustify בתיבת הטקסט לא עובד.
הסקריפט שלך עונה על זה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
נכתב ע"י MענדיM;1039499:
הכל עניין של הגדרות. אפשר גם לעשות זאת.
העניין הוא שצריך ליצור כ8 סגנונות פסקה (שבנויים אחד על השני).
ורק להחיל GREP על כל פסקה שמתחילה ב2/3/4/5/6/7/8/9 אותיות...

תנסה לעשות "דראפ קאפ" כמו באותיות של "ספר המאמרים"
דהיינו, מספר הפרק בגודל רגיל ואחריו מילת פתיח.
קח בבקשה נסיון פשוט.

דבר נוסף, תנסה לעשות "דראפ קאפ" על פסקה עם שורה אחת או 2.
אני יודע שבשורה אחת, לא צריך. אבל לך לך תנסה לתת לכל הפסקאות גובה וגודל שורות אחיד של מילת הפתיח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
נכתב ע"י בר מזל;1039586:
יש להרבס פלאג-אין לזה ודי בסגנון פסקה אחד והבעיה בזה שעושה override על הסגנון.

ופעמים אני משתמש באוביקט עם דחיפת מלל ע"י חפש והחלף בגרעפ (גם בהפלאג אין הנ"ל יש אפשרות כמו זה) והבעיה בזה שהקובץ נעשה מאד כבד ועוד שהjustify בתיבת הטקסט לא עובד.
הסקריפט שלך עונה על זה?

א. למיטב ידעתי יש סקריפט כזה דווקא ליהודה ברום בשם חלון, ולא להרבס, אך לא משנה, אכן הוא עושה דריסות בכל המסמך. וגם לא נח השיטה הזו לשליטה בעיצוב המילה הראשונה+לא נח שיש אות סעיף+קשה לשימוש אם משנים מילה ומוסיפים לה אות למשל.
מה שיש להרבס רק ראיתי מרחוק, א כמדומני שמשתמש בשיטה שונה, שבה המילה הראשונה היא בתוך תיבה מעוגנת. ושה שונה ופחות נח לעבודה שוטפחת ולשינויים.(אלא אם יש לזה עדכון אוטומטי)

ב. הסקריפט שלי, אינו עושה שום דבר שאי אפשר לבצע ידנית. הוא פשוט מקל על החיים ועושה בין רגע את הדברים הבאים:

א. מאפס הגדרות של הגרפ.
ב.מחפש כל מילה ראשונה, בסגנון פסקה שנבחר ממנו תו כלשהו.
ג. מכניס שם תו מיוחד כקוד.
ד. יוצר אוביקט קטן ושקוף. ומעתיק אותו.
ה. נותן לו דחיית טקסט כלפי מטה ורק שמאלה.(ובהתאם למידת הלדינג של הפסקה, פחות מעט)
ו. מכניס את כל זה לסגנון אוביקט לשם שליטה גלובלית מאוחר יותר.
ז. מחפש את התו קוד שהושתל בסעיף ב. ומחליף אותו בתו ~C שהוא אומר "מה שבזכרון +העיצוב שלו", ולמעשה התוצאה כאן אובייקט מעוגן,+ נותן בהחלפה עיצוב תו לתו הנ"ל, לשם מחיקה גלובלית בשעת הצורך.
ח. מאפס שוב את ההגדרות

זהו...
זה הכל.

למיטה ידעתי זה לא פוגע בשום צורה בהגדרות יישור של הפסקה.
לגבי משקל הקובץ, יתכן שמכביד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
הסקריפט של הרבס אכן מעדכן אוטומטית את ברגע שהמילה משתנה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
נכתב ע"י חיטובים;1039658:
הסקריפט של הרבס אכן מעדכן אוטומטית את ברגע שהמילה משתנה.

טוב, אם כן זה אכן פלאג אין ולא סקריפט. זה הרבה יותר מורכב.

מ"מ אצלי לא צריך כי האוביקט זז יחד עם המילה, הוא פשוט תו שנמצא בסופה...
ולמחוק ולהוסיף זה קל כמו להקליד תו. פשוט העתק הדבק לאוביקט המעוגן. או דילט.
עשיתי אותו דק מאד אך בגובה שמאפשר לתפוס אותו בנוחות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
נכתב ע"י eliezer;1039594:
וגם לא נח השיטה הזו לשליטה בעיצוב המילה הראשונה+לא נח שיש אות סעיף+קשה לשימוש אם משנים מילה ומוסיפים לה אות למשל.
בפלאג אין של הרבס יכולים לבחור כמות המילים וגם יכולים לעדכן כל פעם שמשנים מילה, ושליטת מילה הראשונה הוא ע"י סגנון תו
נכתב ע"י eliezer;1039594:
מה שיש להרבס רק ראיתי מרחוק, א כמדומני שמשתמש בשיטה שונה, שבה המילה הראשונה היא בתוך תיבה מעוגנת. ושה שונה ופחות נח לעבודה שוטפחת ולשינויים.(אלא אם יש לזה עדכון אוטומטי)
זהו האופציה השניה של הפלאג אין ולא השתמשתי אתו וכמדימני שיש לו עדכון
נכתב ע"י eliezer;1039594:
ב. הסקריפט שלי, אינו עושה שום דבר שאי אפשר לבצע ידנית. הוא פשוט מקל על החיים ועושה בין רגע את הדברים הבאים:
הסקריפט שלך הוא כמו שכתבתי למעלה שעשיתי ידני כמה פעמים, רק החסרון הוא שא"א לעשות יישור אנכי לתיבת הטקסט כשיש אוביקט שדוחף מלל (וגם לזה יש פלאג-אין להרבס שעושה יישור אנכי לטקסט אפי' שיש שם אוביקט דוחף מלל)
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
נכתב ע"י בר מזל;1039696:
בפלאג אין של הרבס יכולים לבחור כמות המילים וגם יכולים לעדכן כל פעם שמשנים מילה, ושליטת מילה הראשונה הוא ע"י סגנון תו

זהו האופציה השניה של הפלאג אין ולא השתמשתי אתו וכמדימני שיש לו עדכון

הסקריפט שלך הוא כמו שכתבתי למעלה שעשיתי ידני כמה פעמים, רק החסרון הוא שא"א לעשות יישור אנכי לתיבת הטקסט כשיש אוביקט שדוחף מלל (וגם לזה יש פלאג-אין להרבס שעושה יישור אנכי לטקסט אפי' שיש שם אוביקט דוחף מלל)

טוב, אז כנראה שיש יתרונות לפלאג אין. איני מתיימר להתחרות בהרבס...
למעשה הסקריפט נועד להקל על חיי המשתמשים בשיטה זו. (של אוביקט מעוגן הדוחה מלל שמאלה)
פשוט חוסך הטרחה.(וזה לא פשוט!)
אין פה איזה חידוש מיוחד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
יישר כח!
שוה לחסוך הטירחה לעשות את זה ידני
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
נכתב ע"י eliezer;1039698:
טוב, אז כנראה שיש יתרונות לפלאג אין. איני מתיימר להתחרות בהרבס...
למעשה הסקריפט נועד להקל על חיי המשתמשים בשיטה זו. (של אוביקט מעוגן הדוחה מלל שמאלה)
פשוט חוסך הטרחה.(וזה לא פשוט!)
אין פה איזה חידוש מיוחד.

אתה לא צריך להתנצל אדוני, מה שעשית מדהים ומקל הרב ה על העבודה ישר כח גדול
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
לשם המשך פיתוח הסקריפט, אשמח לדעת מה דעתכם שיש להוסיף, מלבד האופציה שלא יפעל על פסקה בת שורה אחת.

תודה לכולכם!
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
נכתב ע"י eliezer;1040585:
לשם המשך פיתוח הסקריפט, אשמח לדעת מה דעתכם שיש להוסיף, מלבד האופציה שלא יפעל על פסקה בת שורה אחת.

תודה לכולכם!

שבשורה אחת או 2 הבלוק יישור יהיה לימין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
שיהיה אפשרות בבת אחת לבחור על איזה פסקאות יעבוד, דהיינו שיהיה רשימה של הסגנונות שאני רוצה שיעבוד עליהם.
וכן אם סימנתי פסקאות מסוימות, אני רוצה שיעבוד רק על אלו, ולא על השאר
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה