מידע שימושי חרדים וחרדים וחרדים...

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #62
אויש נו
הטענה שאין תועלת לא נכונה
ברור שיש תועלת ושפות זרות הן נכס
תתפלאו, לא כולם טסים לחול רק בשביל מסעוות
לפעמים האבא המבוגר מאושפז שם... הבן התחתן
שליחות תורנית
כלכלית
ועוד ועוד
אין תועלת
ואם הוא לא טס לאישפוז בחו"ל? אז הוא סתם שרף זמן
ולגבי שליחות תורנית עם הזמן כשחיים במדינה אחרת מתחילים לאט לאט לקלוט את השפה
יש לי קרוב משפחה חי בארה"ב, לא ידע אנגלית כלל, ואמר לי שעם הזמן לומדים.
וגם שליחות תורנית זה לא רק באנגליה וארה"ב זה גם במדינות שונות כמו ספרד, הולנד ועוד...
אז תגיד לי שצריך ללמוד הכל?.???.?
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
אין תועלת
ואם הוא לא טס לאישפוז בחו"ל? אז הוא סתם שרף זמן
ולגבי שליחות תורנית עם הזמן כשחיים במדינה אחרת מתחילים לאט לאט לקלוט את השפה
יש לי קרוב משפחה חי בארה"ב, לא ידע אנגלית כלל, ואמר לי שעם הזמן לומדים.
וגם שליחות תורנית זה לא רק באנגליה וארה"ב זה גם במדינות שונות כמו ספרד, הולנד ועוד...
אז תגיד לי שצריך ללמוד הכל?.???.?
כתבת שאין תועלת
יש הבדל
ברור שיש תועלת
ידע זה כוח
אם אתה בוחר לא לרכוש אותו- בכבוד
אבל לומר שאין תועלת בלדעת אנגלית
אויש נו באמת
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
בכלל בכלל אין מה לעשות בה בארץ ישראל, למעט הרבה דברים שהיא מאוד נצרכת (לפחות בסיס).
ולכן ללמד את כל הילדים אנגלית? אגב כלל גדול"י היו נגד לימודי שפות בתתי"ם וכן, זה היה אחד ממוקדי הוויכוח עם המשכילים שטענו שזה מאד נצרך (וודאי אז שגרו בגולה) אולי ההתנגדות היתה גם מתוך רצון להתבדלות בכל אופן לא לימדו שפות בתתי"ם מעולם וזה נבע מגדולי וחכמי ישראל
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
אפשר הסבר למה?
בציניות

אני חושב שללמוד אותיות זה הכרחי
בסוף זה קורה אם לא בגיל 10 אז בגיל 18 / 24
אתה לא יכול לקנות מוצר בסופר או למצוא חנות בלי לדעת את המינימום הזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
בציניות

אני חושב שללמוד אותיות זה הכרחי
בסוף זה קורה אם לא בגיל 10 אז בגיל 18 / 24
אתה לא יכול לקנות מוצר בסופר או למצוא חנות בלי לדעת את המינימום הזה
כל מילה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
לציבור החרדי זה לא כח
לא חסר במה להשקיע בחיים ולצבור כח במקומות הנצרכים, יש המון מקצועות בתורה ואף אחד לא הספיק להקיף הכל,
לא צריך לדעת אנגלית. נקודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
ולכן ללמד את כל הילדים אנגלית? אגב כלל גדול"י היו נגד לימודי שפות בתתי"ם וכן, זה היה אחד ממוקדי הוויכוח עם המשכילים שטענו שזה מאד נצרך (וודאי אז שגרו בגולה) אולי ההתנגדות היתה גם מתוך רצון להתבדלות בכל אופן לא לימדו שפות בתתי"ם מעולם וזה נבע מגדולי וחכמי ישראל
אפשר לחשוב שנחוץ לדעת מינימום אנגלית וגם שזה בעייתי להכניס את זה ללימודים בתת"ים,
ולכן כהורים אפשר לרכוש לילדים ספרים שמלמדים בסיס של קריאה באנגלית וגם קצת מילים,
לא נראה לי שיש עם זה בעיה
(ילדים בגיל שבין כך משועממים אחה"צ ומחפשים תעסוקה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
דיון מעניין, בתור אברך מורה וסטודנט.
הסיבה שלא לומדים במערכת החינוך החרדית על פי הוראת גדולי ישראל היא גם פרקטית.
אין זמן, בתור מורה בשני מערכות שונות עם תלמידים לא חרדיים בשתיהם, כל מערכת מוותרת על מה שפחות חשוב לה. א"א להקיף הכול. בתיכון דתי לאומי שאני נמצא ההשקעה בגמרא היא ביזיונית, בשביל אנחנו שם בתור אברכים, בבי"ס קירוב שאני נמצא עם לימודי ליבה מלאים אין לי יכולת ללמד את הילדים לקרוא גמרא. [מסתפק בללמד בע"פ] כל מקום מה שחשוב לו. אי אפשר גם וגם ברמה הכי גבוהה.
ללמוד לקרוא באנגלית זה שטויות, עשיתי את זה בישי"ק תוכ"ד שיעורים בעיון תוך חודש. ומתוויות של מוצרים, לא משום ספר וחומר רשמי.
לדבר זו כבר ליגה אחרת - הרבה אנשים שלמדו בבי"ס טוב (לא משנה מאיזה מגזר) לא מדברים טוב. בשביל לדבור אנגלית חייבים להשקיע הרבה מעבר, בוודאי שיש יתרון עצום לרכישת האוצר מילים וכללי הדקדוק אבל בשביל האקדמיה לדוגמא זה כלום מכלום.
לגבי הקביעה כי הראש החרדי קולט הרבה יותר מהר.
זה נכון ולא נכון.
ללמוד גמרא או חומש או תנך הראש החרדי עושה זאת תוך שני דק', בבי"ס שאני נמצא באים ילדים בני 17 לבקש עזרה עם מתכונת בתנך, אני תוך עשרים דק מסיים מבחן שלוקח להם 3 שעות, והם חרשו על זה חצי שנה ואני רק 20 דקות. שלא נדבר על גמרא. הראש החרדי כנראה ינתח טקסטים בצורה הרבה יותר טובה ומהירה, גם אנליטית.
אבל בכל מה שקשור לצורות חשיבה שלא הורגלנו בהם, זה ממש לא כך. יש הרבה תחומים שאנחנו לא טובים בהם, לא כי אנחנו סתומים אלא כי לא התעסקנו איתם.
כשהם לומדים אנגלית ומתמטיקה אנחנו לומדים ארמית ואנלוגיה של האמוראים הקדושים.

אשרינו.

כל מי ששולח לממ"ח או ישיבה תיכונית שידע שייתכן שהוא לוקח לילדו את האפשרות להנות מד"ת. חבל. להגיע לזה יותר קשה מלעשות מכינה ותואר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
לציבור החרדי זה לא כח
לא חסר במה להשקיע בחיים ולצבור כח במקומות הנצרכים, יש המון מקצועות בתורה ואף אחד לא הספיק להקיף הכל,
לא צריך לדעת אנגלית. נקודה.
אני מבין שאתה הספקת לעבור על כל המקצועות בתורה, וכעת בשביל לקבל תעודת הוראה נשאר לך רק לגלוש בפרוג שעתיים ביום...
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
לציבור החרדי זה לא כח
לא חסר במה להשקיע בחיים ולצבור כח במקומות הנצרכים, יש המון מקצועות בתורה ואף אחד לא הספיק להקיף הכל,
לא צריך לדעת אנגלית. נקודה.
החיים הם לא שחור לבן. נקודה.
גם אם לא צריך להשקיע באנגלית זה לא הופך את זה לדבר לא נצרך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
אפשר אל הטל' שלך ובכל פעם שמישהו יצטרך משהו באנגלית אפנה אותו אליך שתסביר לו למה הוא בעצם לא נצרך לזה?
די עם ההבלים. נצרך זה נצרך. לפחות ע"פ דרך הטבע בעולמנו.
וללמוד את זה בגיל מבוגר אין ספק שזה מצריך הרבה יותר משאבי כוח וזמן מאשר ילד קטן.
יש גדו"י שהורו לא להתפשר על כך? בהחלט, אבל הם לא אומרים שזה לא נצרך אלא ששווה לשלם את המחיר בגלל כמה סיבות אחרות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
אני מבין שאתה הספקת לעבור על כל המקצועות בתורה, וכעת בשביל לקבל תעודת הוראה נשאר לך רק לגלוש בפרוג שעתיים ביום...
כאילו שאתה במקצוע שלך עוסק בו 24/6 ולא יושב בטל רגע אחד.....
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
טעות גדולה,
זה לא בגלל זלזול
האנגלית שלומדים במוסדות הלימוד אינה יעילה כלל
היא המון דקדוק וכלום אנגלית מדוברת
גם התלמידה הטובה ביותר כמעט לא תדע להסתדר עם אנגלית מלימוד בכיתה בלבד
לפני שישנו את שיטת הלימוד לא יהיה שום שינוי בהתייחסות.
אני למדתי אנגלית הרבה אחרי שסיימתי את הסמינר ממקורות אחרים לחלוטין ו-0 עגול מלימודי הסמינר
לא נכון.
האנגלית שנלמדת במוסדות הלימוד היא בסיס חזק מאד לאנגלית.
אני רואה את החומר שהבת שלי לומדת באנגלית, והחלק של הדקדוק הוא קטן מאד, ועדיין היא יכולה לקרוא חומר בסיסי באנגלית, בצורה שהרבה גברים חרדים היו מתקנאים בה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
כאילו שאתה במקצוע שלך עוסק בו 24/6 ולא יושב בטל רגע אחד.....
והגית בו יום ולילה
דיון מעניין, בתור אברך מורה וסטודנט.
הסיבה שלא לומדים במערכת החינוך החרדית על פי הוראת גדולי ישראל היא גם פרקטית.
אין זמן, בתור מורה בשני מערכות שונות עם תלמידים לא חרדיים בשתיהם, כל מערכת מוותרת על מה שפחות חשוב לה. א"א להקיף הכול. בתיכון דתי לאומי שאני נמצא ההשקעה בגמרא היא ביזיונית, בשביל אנחנו שם בתור אברכים, בבי"ס קירוב שאני נמצא עם לימודי ליבה מלאים אין לי יכולת ללמד את הילדים לקרוא גמרא. [מסתפק בללמד בע"פ] כל מקום מה שחשוב לו. אי אפשר גם וגם ברמה הכי גבוהה.
ללמוד לקרוא באנגלית זה שטויות, עשיתי את זה בישי"ק תוכ"ד שיעורים בעיון תוך חודש. ומתוויות של מוצרים, לא משום ספר וחומר רשמי.
לדבר זו כבר ליגה אחרת - הרבה אנשים שלמדו בבי"ס טוב (לא משנה מאיזה מגזר) לא מדברים טוב. בשביל לדבור אנגלית חייבים להשקיע הרבה מעבר, בוודאי שיש יתרון עצום לרכישת האוצר מילים וכללי הדקדוק אבל בשביל האקדמיה לדוגמא זה כלום מכלום.
לגבי הקביעה כי הראש החרדי קולט הרבה יותר מהר.
זה נכון ולא נכון.
ללמוד גמרא או חומש או תנך הראש החרדי עושה זאת תוך שני דק', בבי"ס שאני נמצא באים ילדים בני 17 לבקש עזרה עם מתכונת בתנך, אני תוך עשרים דק מסיים מבחן שלוקח להם 3 שעות, והם חרשו על זה חצי שנה ואני רק 20 דקות. שלא נדבר על גמרא. הראש החרדי כנראה ינתח טקסטים בצורה הרבה יותר טובה ומהירה, גם אנליטית.
אבל בכל מה שקשור לצורות חשיבה שלא הורגלנו בהם, זה ממש לא כך. יש הרבה תחומים שאנחנו לא טובים בהם, לא כי אנחנו סתומים אלא כי לא התעסקנו איתם.
כשהם לומדים אנגלית ומתמטיקה אנחנו לומדים ארמית ואנלוגיה של האמוראים הקדושים.

אשרינו.

כל מי ששולח לממ"ח או ישיבה תיכונית שידע שייתכן שהוא לוקח לילדו את האפשרות להנות מד"ת. חבל. להגיע לזה יותר קשה מלעשות מכינה ותואר.
אני לא מכיר אותך, ולא רוצה לסטות מעצם הדיון, אבל רק קשה לי להאמין שהפוסט הזה תואם מציאות בכמה עניינים. וד"ב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
בואו נפתח את הנושא
למדתי בחינוך חרדי קלאסי בלי אנגלית ולימודי חול בסיסים כמובן שאין לי מושג בהנדסה דיקדוק חשבון וכ"ו
אני כן חושב שאם הייתי יודע אנגלית זה היה נחמד
להגיד שחסר לי ממש לא שאני אלך ללמוד עכשיו אנגלית ממש לא
למה ?
כי פשוט אין לי צורך בזה
אני טס בעולם עם חוש למחשבים וטכנולוגיה ואוהב לבדוק כל דבר בעצמי מבלי לדעת אותיות באנגלית ולא קרה לי כלום
צאו מהסרט שזה חסר למישהו
נו באמת
זה חסר להמון גברים חרדיים
ובפרט אלו שרוצים לעבוד במקצוע רציני, שהוא לא הוראה, ולא מרוויחים בו שכר מינימום.
כל מקצוע טכני הכי מינימלי, מחייב ידע בקריאה באנגלית בסיסית.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה