כללי חשוב! מאגר תמונות לשימוש חופשי-מאגר גלאט.

  • הוסף לסימניות
  • #1
בס''ד
מאגר גלאט? זה טעים? מה זה ועל מה זה?
אז הכונו, והכינו נא את תמונותיכם...
מתבשל כאן מאגר חדש שיכלול את התמונות שנידבו הנדיבים לאתר, וטחו והוסיפו שהן ללא זכויות יוצרים...
כל זה, על שום מה?
א- אף אחד לא רוצה להיכשל בגזל.
ב- אף אחד לא אוהב כנסות.
ג- כן, יש פרטי דינים לגבי א אבל על ב זה לא עושה רושם.

תכלס...אני בערך חודש באתר פרוג, ואספתי המון חומר. לרוב אני צריכה אותו רק כהשראה לציור. אבל במקרה שאני רוצה לעביר תמונות או להשתמש כמו שהן, שוב ושוב צצה לה אותו דילמה: להתעלם מזכויות יוצרים לא ברורים או לא...מוכר???

לכן אני רוצה לאסוף חומר שצוין עליו שהוא בלי זכויות יוצרים לארגן אותו לפי תיקיות נושא,
ופעם ב-אולי חודש, בלי נדר,לעלות פה. לפי דעתי זה פתרון מצוין לכל האנשים ש זקוקים למאגר תמונות לאו דווקא מקצועי ולא צריכים אינטרנט, למשל תלמידות, גננות ומורות, מזכירות וכול'. זה יהיה תרומה גדולה של חברי פרוג...
כתשובת המשקל על התמונות משוויץ וברוח התקופה נתחיל מתמונות הכותל וחומות ירושלים, ורק תמונות צילמתם בעצמכם –או שאתם קיבלתם אישור מפורש מבעל הצילום .
אם יש לכם תמונות כאלה באיכות טובה נא לשלוח אותם לאשכול הכותל.
אה...אולי למשהו יש שם יותר מוצלח ממאגר גלאט???
תודה מראש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
כל הכבוד על היוזמה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
בס''ד
אתם חושבים שכדאי להכניס לעוד פורומים או שכולם נכנסים להודעות אחרונות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
כל הכבוד על היוזמה, נשמח שהמאגר יכיל גם את הרישיון בו פורסמה העבודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
בס''ד
מה הכוונה? מדובר רק על תמונות ולא על עבודות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
ואם זה תמונה אז אין לה רישיון שימוש?
תמונה כפי הידוע מגיעה מעבודה של צלם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
בס''ד
נכון מאוד. וזה כל העניין. ננסה לבנות מאגר של תמונות באיכות טובה שאנשים מוכנים לתרום לפה . אבל מסתובבים בארכיון עבודות של צלמים שעלו אותם לחוו''ד. הן אסורות לשימוש. לכן ניקח מפה רק את האוספים שכתבו בפרוש לשימוש חופשי. וניתן קרדיט למי שעלה אותם. נבקש כל פעם תמונות בנושא אחר. אולי ילך. אם לאו ניסינו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
  • הוסף לסימניות
  • #9
בס''ד
טוב. קודם כל תודה רבה. עבודות מיוחדות. אבל תסבירו לי את עניין הרישיון. מודה ומתוודה שנכנסתי לתחום לא בדיוק שלי. את העבודות שלי -עם זכויות יוצרים:)- אפשר לראות כאן. אבל אם אני מעלה פה תמונות שצילמנו, כמו אלה, למה צריך רישיון? מי נותן אותו? האם על כיתוב התמונה הוא צריך להופיע. למשל לכתוב:
שער חסידי- TREW-רישיון ----?
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
למה צריך רישיון?
סתם כי זה רצון היוצר

מי נותן אותו?
מי שצילם הוא בעל הרישיון הוא יחליט אם הוא רוצה שאחרים יוכלו להשתמש בזה ואם כן תחת איזה תנאים.

האם על כיתוב התמונה הוא צריך להופיע? לכתוב: Trew 3D

לאו דווקא על כיתוב התמונה, לקחת את העבודה ליצירה גרפית? שימי קרדיט בצד.
שמת את התמונה לכתבה כלשהי שכתבת? קרדיט מתחת לתמונה.
וכן על זה הדרך.


נ.ב. התמונות של השער ספציפית הקרדיט לא אלי, שימי לב לכיתוב של התמונה.


פרטי הרישיון לחסומים
צפה בקובץ המצורף 165793
 

קבצים מצורפים

  • Creative Commons — ייחוס 3.0 לא מותאם — CC BY 3.0 2013-06-26 22-04-15.png
    KB 101.4 · צפיות: 24
  • הוסף לסימניות
  • #11
בס''ד
תודה רבה. מקווה שנעמוד במשימה. בשלב זה המאגר הוא רק של צילומים. אני שוב מבקשת החודש ממי שיש לו תמונות - שהוא בעצמו צילם- של הכותל והחומות, במיוחד השערים , והוא מוכן לתרום למאגר, לשלוח לאשכול זה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה