חתונת הכסף

  • הוסף לסימניות
  • #1
בעוד כחודש יש להורים הנפלאים יום נשואים ה25.
אנו משפחה עם2 זוגות נשואים ורצינו להפתיע את ההורים לכבוד הארוע
אם יש למישהו רעיון עם מה אפשר להפתיע הורים...
[פותחת אשכול זה לאחר שערכתי חיפוש בפרוג ולא מצאתי משהו...]
תודה מראש
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אנחנו עשינו לפני שנה וחצי להורים של בעלי
דאגנו שהם לא יהיו בבית והכנו סעודה כיד המלך הזמנו את האחים והאחיות שלהם עם ההורים כמובן, ובעלי הכין מצגת מיוחדת.
הם היו מאוד מופתעים היה ממש יפה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
גם אנחנו עשינו משהו פשוט אבל תמיד יפה:
אירגנו סעודה באחד הבתים ושלחנו להם הזמנה לפני-ממש כמו הזמנה לחתונה רק שזה חתונת הכסף כולל שמות החתן כלה מתי ואיפה. כבר מזה הם היו מופתעים ומרוגשים.
סעודה עם כל המשפחה כולל תוכנית ומצגת יפה. מה צריך יותר מזה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
קופצת על המציאה:
אנחנו עורכים בשבת להורים שלי 35 שנות נישואים, 9 נשואים, רווקים, והמוווון אחיינים!!!!! (קיין עין הורע....:eek:)

אשמח לשמוע רעיונות למשחקים משפחתיים מעניינים לכל שכבות הגילאים.(לא רביעיות...!!)
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
נכתב ע"י יוודית;2123550:
קופצת על המציאה:
אנחנו עורכים בשבת להורים שלי 35 שנות נישואים, 9 נשואים, רווקים, והמוווון אחיינים!!!!! (קיין עין הורע....:eek:)

אשמח לשמוע רעיונות למשחקים משפחתיים מעניינים לכל שכבות הגילאים.(לא רביעיות...!!)

זה נושא אחר.. למה לערבב..
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
נכתב ע"י מלי;2123512:
אנחנו עשינו לפני שנה וחצי להורים של בעלי
דאגנו שהם לא יהיו בבית והכנו סעודה כיד המלך הזמנו את האחים והאחיות שלהם עם ההורים כמובן, ובעלי הכין מצגת מיוחדת.
הם היו מאוד מופתעים היה ממש יפה.

קשה לעשות זאת יש שם ילדים ממש קטנים בגילאי 2-3 כך שבשעות הקריטיות שאנו רוצים שיפנו לנו את הבית רוצים לעשות השכבה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
איזה כיוון את מחפשת?
תוכנית למפגש? משהו לשלוח באותו יום? רעיון למתנה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אני עשיתי רעיון ממש חמוד לרגל ה-30 שנה לנישואין עיצבתי עוגה בצורת 30 וב -0 שמתי תמונה של ההורים בתור חתן כלה, יצא מדהים ותוכנית עשיתי גם משהו מאוד מאוד חמוד, הכנתי רביעיות ועל כל כותרת רשמתי חברים בעבר אבא, חברות בעבר אמא, אוכל עשיתי מאכלים שההורים אוהבים, משחקים, מה שהם אוהבים לשחק, וכו'...כמה רבעיות כאלו ופשוט היה מצחיק כל המשחק, שכנים מהדירה הקודמת, היה ממש כייף, היה עוד כל מיני תוכניות גזעיות ויפות...
יש לי עוד רעיון לתוכנית, לקחת את התמונות של החתונה שלהם ולהכין מצגת,
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אני הכנתי עוגת בצורת 30 שנה לנישואין וב- 0 שמתי תמונה צבעונית (בשקף) של ההורים חתן וכלה.
יצא ממש יפה ומרשים. אח"כ עשיתי תוכנית של רביעיה ועל כל כותרת רשמתי מאכלים אבא מאכלים אמא
(כמובן מאכלים שהם אוהבים) חברים בעבר אבא, חברות בעבר אמא, משחקים אבא, משחקים אמא, שכנים מהדירה הקודמת, וכו'... אם את רוצה יותר פרטים מהמשחק הזה תשלחי לי הודעה באישי ואני יסביר לך יותר, היה ממש מצחיק המשחק כולינו נהננו, היה עוד תוכניות יפות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
רעיונות לחתונת הכסף

אני הכנתי עוגת בצורת 30 שנה לנישואין וב- 0 שמתי תמונה צבעונית (בשקף) של ההורים חתן וכלה.
יצא ממש יפה ומרשים. אח"כ עשיתי תוכנית של רביעיה ועל כל כותרת רשמתי מאכלים אבא, מאכלים אמא (כמובן מאכלים שהם אוהבים) חברים בעבר אבא, חברות בעבר אמא, משחקים אבא, משחקים אמא, שכנים מהדירה הקודמת, וכו'... , היה ממש מצחיק, כולנו נהננו, היה עוד תוכניות יפות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אם את רוצה יש לי לוגו כבר מוכן לכזה ערב, במחיר סימלי
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
עוגת הפתעה שהכנתי פעם לחתונת הכסף...

מכינים עוגת כושי עגולה (או כל עוגה אחרת)
מרוקנים את פנים העוגה ומשאירים תחתית ושוליים
ממלאים בהרבה שטרות (משחק) ומטבעות שוקולד
לוקחים שקף בקוטר העוגה
מצפים אותו בשוקולד ומקשטים יפה
מניחים על העוגה כמו מכסה
כלת/חתן האירוע מנסה לחתך את העוגה ולא מצליח עד שמורידים את ה'מכסה' ומגלים את ההפתעה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
נכתב ע"י שולחנית;2123760:
אם את רוצה יש לי לוגו כבר מוכן לכזה ערב, במחיר סימלי

תודה, חשבנו גם סוג של מתנה וגם סוג של ארוע,
לגבי לוגו סיכמנו שאעשה לארוע כל מה שקשור לצד הגרפי וההדפסות...
אך עדין אנו שוברים את הראש
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
משחק מהנה, מפרגן ומחמם אוירה:
כל זוג שבא לאירוע מביא מהויטרינה או מהארונות מוצגים מכסף (טהור/מצופה/כסוף). חשוב שתהיה כמות מכובדת של מוצגים, יותר ממספר המשתתפים באירוע. מעצבים את כל המוצגים במרכז השולחן או בתור קישוטים לעיצוב הבר - אם יש.
כל משתתף לוקח מוצג אחד ומסביר מדוע בחר בו ומה הקשר שלו להורים היקרים שהגיעו לתאריך כה נכסף...
מזל טוב!
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
אנחנו עשינו אלבום דיגיטלי מגיל הילדות ועד היום.
נסענו לשבת- וכל השבת היתה במיתוג של הארוע. זמירות עם מדבקה, תוכניה, ערכה לחדרים,מדבקה לקופסאת גפרורים וכו'
כל אחד היה צריך להביא מתנה משהו שלמד מההורים. והיה גראמן שהילדים הקריאו
המנה אחרונה היתה עוגת שוקולד חמה בקאפקייק כסף ועל זה תקענו דגלונים עם המיתוג.
עוד תוכנית זה הבאנו הרבה חפצים שהיה בהם 25 והיה צריך לזהות מה, ולקשר להורים- לדג' 25 גר, מסננת עם 25 חורים וכו
עוד רעיונות לאו דוקא ל-25
רעיון לקישוט ואוירה שעשינו פעם ביום נישואין אחר- לקחת תחתיות תחרה מנייר ולרשום על כל אחד אות, מ' ז' ל' טוב וכו' ולקשור כל אחד לחוט לתלות בגבהים שונים עם בלונים באמצע. יצא ממש מרשים. (נראה לי שהבסיס לרעיון לקוח מהאתר של שוש סירקיס)
עשינו גם פעם קאפה של כל הנכדים שכל אחד מחזיק אות ויוצר את המילה לסבתא מזל טוב וכו' - תלוי במספר הנכדים.
קנינו כלי נגינה מתנפחים בהכל בשקל לכל הילדים והם עשו עם זה שיר גראמן
יומולדת חמישים עשינו חמשיר-בקשנו מכל מיני דמויות לרשום 5 שורות על כלת הארוע.
מאד חשוב האוירה והשואו- לעשות שלטים של מזל טוב בשם כל מיני דמויות- להשתדל שזה יהיה אוטנטי לדג' מהעבודה, מהעיריה המקומית וכו.
העיקר שיהיה במזל טוב
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
לעשות אלבום ברכות:
לוקחים אלבום דבק ובוחרים סוג של נייר רקע שכל אחד כותב עליו ברכה מושקעת (לקטנים תביאו לצייר ולהדביק) אח"כ בצד אחד שמים ברכה ובצד השני תמונות של הילד/ הזוג שכתב את הברכה.
בתחילת ובסוף האלבום משלבים תמונות משפחתיות.

לעצב כראות עינכם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
אלו הדברים שעשינו להורים שלי ל25, את יכולה להשתמש בחלק מהרעיונות:
1. הכנו הזמנה יפה שהזמינה אותם להשתתף בארוע חגיגת ה25 שנה לנישואיהם ביום זה וזה, בשעה כזאת וכזאת עם ציוד של נעלי הליכה נוחות, שתיה וכדו' - כדי שיהיו פנויים ומוכנים נפשית. ביום עצמו נתנו להם הזמנה נוספת עם הוראות למשחק הבא:הם היו צריכים להתקשר למספר טלפון שרשמנו להם ולשמוע ברכה ממישהו לרגל יום נישואיהם (ואלו היו מכרים מהעבר הרחוק, המורה מכיתה א', חברי ילדות וכדו') אחרי שברך אותם נתן להם כתובת להגיע אליה. בחרנו כתובות משמעותיות בחייהם, למזלינו היו כמה וכמה כאלה די קרוב לבית. לדוגמא: אולם החתונה בו התחתנו, בית הוריה של אימי (הם כבר לא גרים שם). עם רכב אפשר להתפרס גם לשטח יותר רחב... וכן בחרנו מקומות שסתם נחמד להגיע אליהם לדוגמא חנות של ברמן שבה כבר שילמנו למוכר על עוגה עבורם וכדו. בכל "תחנה" כזאת הם קיבלו דף נוסף עם מספר טלפון נוסף אליו התקשרו בלי לדעת מי זה... קיבלו ברכה מאיזה מכר ישן או אהוב מאד ששלח אותם לכתובת הבאה. ליד אולם החתונה צירפנו גם את ההזמנה לפתק עם המספר טלפון, מהשכנים של הורי אימי ביקשנו לתת גם פתק וגם בקבוק מים שיהיה לה אחרי כל ההליכה וכדו'... מה"תחנה" האחרונה החזרנו אותם במונית ישר הביתה.
כשהם חזרו חיכו להם קרובי המשפחה בביתם - השולחנות היו ערוכים לסעודה חגיגית והשמחה היתה רבה!
הכנו להם גם מצגת שעליה עמלנו במשך זמן רב קודם הארוע. המצגת תיארה את חייהם עד ליום הנישואין ובה תמונות רבות שסרקנו מאלבומים ישנים. את הטקסט של המצגת כתבנו לפי תיחקור של הדודות והסבא (שלנו - אחיות שלהם ואבא...). זה היה מוצלח מאד מאד ואפילו קיבלנו ביקורות היסטוריות והתעוררו ויכוחים בין הצופים מה בדיוק היה... אבל זה בהחלט השקעה רבה.
עשינו עוד דבר שיכול להחשב כשגעון אבל הצליח בצור יוצאת מן הכלל - בלילה הקודם לפני המסיבה, חיכינו לשעה מאוחרת ואחרי שנרדמו סיידנו יפה את כל הסלון והוספנו דוגמא עדינה בצבע קרם על הקיר. קישטנו מעט את פינת הדלקת הנרות ושמנו כריות חדשות על הספה מה שמאד חידש את מראה הסלון. חוץ מההלם והשמחה של הורי זו גם היצה חוויה בלתי נשכחת לסדר באישון לילה עד לפנות בוקר את הבית בשקט רב ככל האפשר...
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
ואמא שלי ליום הולדתו העגול של אבי עשתה גם היא משהו מוצלח במיוחד. היא הזמינה חברים משלבי חיים שונים שלו כשכל קבוצת חברים הגיעה בזמן אחר. אלו שהיו מתקופה מאוחרת יחסית הגיעו ראשונים ואחר כך אלו מתקופה קודמת יותר וכך הלאה... כמה מהם התבקשו להכין דברי ברכה מראש והחגיגה כולה היתה סיום (ארוחה בשרית חגיגית מאד) למסכת שאחד האחים שלי סיים לכבוד המאורע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
אני עושה עיצובים בבלונים ויש דברים מדהימים לכאלה מצבים
וזה נותן המון אוירה לארוע.....
0533114143
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הרב @פנחס ע כתב כאן פוסט מטלטל עם רעיון מהפכני. וביקש לפרסם מעל כל במה. פרוג זו הבמה מספר 1 של הציבור החרדי. ולכן מתפרסם כאן. חשוב שתביעו דעתכם ושתפו ברעיונות לתופעה הכאובה. מה הפתרון, האם מה שהוא כתב בפוסט ישים, האם אתם מכירים ישיבות ייעודיות לגרושים וכו' וכו'.

"בדפים הבאים נדון על בעיה שמשום מה מושתקת, ושמא בכוונה... וכפי שנבאר אי"ה בהמשך. מה שבעיה זו מושתקת ודאי אין זה בגלל שבעיה זו אינה משמעותית. אדרבה, רבים חללים הפילה. אמנם לא נעים להיות זה שמציף את הנושא, ובכל אופן חייבים שמישהו ירים את הכפפה.
נשתדל ככל האפשר שלא ללכת סחור סחור ולתמצת במילים, יודגש מראש כי את הבעיה אנחנו נציג ככל יכולתנו, וגם נציע פתרון. אמנם הדברים, הבעיה וכל שכן הפתרון אינם "תורה מסיני" ונשמח לקבל הערות והארות.
ובכן, לא אחד ולא שנים נחשפו למצב דורנו בו פעמים רבות, רבות מדי, הנישואין עולים על שרטון.
אין כאן המקום ואין זה הנושא מדוע מתרחשת תופעה כאובה זו, וכבר ספדו מספיק ספדנים על דור העקבתא דמשיחא ועל שלל תחלואיו. ובכל אופן המצב הינו מדאיב ונוגע ללב. לראות בחורים שעודם גלוחי סנטר, במיטב מחלצות, בשנות הבחרות והשיא, שעדיים היה לגדול, שכל רבותיהם בישיבה צפו להם עתיד מזהיר, אך מסובב הסיבות בחר להם מסלול שונה. ייתכן אפילו שדבר זה אירע באשמתם, שלא השכילו להבין היטב את מהות הליך הנישואין אליו הם צועדים, ולא קלטו מה טומנת בחובם התחייבותם תחת החופה "ואנא.. איזון... ואפרנס יתייכי כהילכת גוברין יהודאין" ואת שאר חובותיהם כלפי האשה. ופעמים רבות הגם שידעו היטב והתכוננו בכל לב ונפש לקראת השלב המכריע בחייהם, קורית תקלה המכוונת משמים והשידוך מתפוצץ. וכאן זה רק מתחיל...
בשלב זה הינם נכנסים למערבולת אינסופית. תהליך הגט עצמו הינו מורכב עד מאוד, לא תמיד האשה מתרצה ללכת כפי שבאה, פעמים רבות דרישותיה הם מעל ומעבר לשורת הדין ואכמ"ל, ובמיוחד שלא זה הנושא, רק לצורך ציוריות המצב נציג אותו בפן הכי אומלל.
והנה לאחר שבס"ד סוף סוף הצליח החתן לסיים את ההליך ולהשתחרר מעגינותו לעיתים הוא נכנס לפרק האיש מקדש שלב ב', ולפעמים הוא נזקק להתאוששות ארוכה. לא אחת הוא חושש ליפול שנית למצב בו היה, וחששו מסחרחרה נוספת שכזו מעפיל על רצונו הכן להקים בית נאמן בישראל, ולבנות משכן לה' בתחתונים.
ולמעשה ישנם בינינו הרבה אברכים צעירים שלא מוצאים את מקומם.
לחזור לישיבה אינם יכולים, אם בגלל "מה יאמרו" ואי הנעימות, ובעיקר בגלל תקנת אביר הרועים מרנא הגר"ח (כך ע"פ השמועה) שתיקן בועד הישיבות לפני רבות בשנים שלא ילמדו בישיבות כאלו שנישאו בעבר. וגם אם אין זאת מתקנתו, המציאות היא שראשי הישיבות מסרבים, ובצדק, לקבל בחזרה את הבוגרים שכבר נישאו בעבר, בחורים אינם צריכים להיות שותפים לשיח על בעיות של גרושים, ולא של נשואים, הלב שלהם חלש בשביל זה.
ובמצב כזה הגרוש צריך ללכת ללמוד בכולל אברכים. אמנם, גם בכולל יש לו אי נעימות רבה, אבל יש פיצוי בדמות המלגה הזעומה, שהוא נזקק לה נואשות בכדי לכסות את שכירות החדרון הטחוב בו הוא מתגורר (במקרים רבים ההורים אינם מעוניינים להחזיר הביתה בן גרוש, מחמת שהדבר מהווה עליהם מעמסה נפשית ופיזית) ולשלם את חובות העבר, ובמקרה שהוא גם מחויב לשלם מזונות המצב מורכב עוד יותר... ובגלל כל האמור ישנה עדיפות לאברך היקר והמסכן ללכת לכולל למרות שגם מקום זה אינו מקום טבעי ונוח עבורו, ואינו מהווה לו חממה לגדול בתורה ויראת שמיים.
דא עקא, שמסגרת כולל אינה מכסה ג' סדרים, וק"ו שאינה מכסה את בין הסדרים והלילות. והלב נכמר על אותו בחור צעיר שמוטל כעת במצב נואש כזה, ללא חְברה וללא אשה. בדרך כלל אם יש ילד, הילד נשאר אצל אימו (מסיבות מובנות) וגם עם הצער הזה הגרוש נאלץ להתמודד. מסגרת כולל לא בונה אישיות, ומאידך אין לגרוש שום זירה בה הוא יגדל, אין לו מי שידחוף אותו לכיוון הנכון.
נכון, ההורים פעמים רבות מחזירים הביתה, ומארחים בחיבה, מספקים ארוחות חמות, ולפעמים גם מכסים לו את החובות, אבל זה לא זה. הורים אינם חְברה, ועוד יותר אינם אשה. הורים זה לא כותל מערבי שאפשר לשפוך אליו את הלב, והבן לא תמיד יכול למצוא בכך את כל נחמתו. ובכל אופן ברור שזהו מצב טוב יותר, אם כי לא אידיאלי. (כמובן שהאידיאלי הוא מצב של נשוי, אמנם הדברים אמורים גם כלפי מצב ארעי זה, של טרום נישואין פרק ב', שאינו מצב ראוי)
יש מקרים בהם מלגת הקיום של הכולל לא מספיקה בכדי לקיים את כל צרכיו הכספיים המינימאליים הכוללים לחם צר ומים לחץ, והאברך הצעיר, שעוד יכול היה לאזור מתנים ולהאיר את העולם יוצא לשוק העבודה הפרוץ... ורבים חללים נפלו ומקום קבורתם לא נודעו...
ופה מגיע האבסורד הגדול, שבעוד ולנשים חד הוריות הקהילה דואגת, וארגוני נשים חרדיים ושאינם (ואין זה המקום להאריך בדעות המסולפות של מנהלי הארגונים הללו בסגנון "מ. מיכאלי") טורחים למלאות כל מחסורם, לעיתים תוך כדי נגיסות בבעל לשעבר, (פעמים רבות שלא בצדק כלל!) דוקא לגברים, שע"פ המקובל בעולם התורה אינם יוצאים לעבוד, וממילא הכסף פחות מצוי אצלם, איש אינו דואג.
לסיכום: מדובר בבחור צעיר שההבדל בינו לחברו מעוכב השידוך שנותר בישיבה הוא בכך שבנוסף לגיל המתבגר השווה לשניהם, לידידינו המדובר נוספה גיבנת ה"גרוש" שמורידה את מניותיו בשוק השידוכים, כשהיא יוצרת ספקולציות לגבי עברו "המפוקפק" ולכלוכים והשמצות מ"בחירת ליבו" בעבר. מצבו הכספי בכי רע, בייחוד כשהוא נאלץ לשלם הון רב מעל ומעבר לצורך האמיתי לגרושתו, שלצידה עומדים ארגוני הנשים והפמניסטים, בכדי שיזכה לראות את ילדיו אחת ל... וגם זה בחסד רב. אין לו שום משענת פיזית נורמלית, שעות רבות עוברות עליו בשיעמום ובדכאון, ללא חברה הגונה ומסודרת. דירתו אולי אינה במרתף טחוב חסר חלונות מתחת האדמה שורץ עכברושים, אך ודאי לא בסביון... והיצר הרע מאיים עליו כדרכו בסכינים שלופות מכל הכיוונים כשאין לו מי שיסייע לו בהתמודדות הקשה.
מי יודע כמה "נתיבות המשפט" איבדנו בגלל המצב העגום הזה?
מה עוד, שהידיעה שכך הוא מצבו של גרוש, שהוא אומלל עשרת מונים מגרושה, מהווה מאזן אימה לנישואין תקינים. כי כשהאשה (הגרושה בפוטנציאל) יודעת שבמצב של גט המפסיד העיקרי יהיה הבעל היא מנצלת זאת. וד"ל.

ולכן לעניות דעתי הפתרון צריך להיות בהקמת מסגרת ישיבתית לבחורים פרק ב'. מסגרת שתהיה ממוצעת בין כולל לישיבה. מסגרת שתדאג לצרכים הכלכליים של הגרושים, במילגה ראויה לשמה (ניתן להשוות זאת להורים, שישלמו לכל בן כפי צורכו, כך המסגרת תדאג למימון לכל אחד כפי מחסורו). מסגרת שתעזור להם לחיות חיים בריאים בחברה תורנית. מסגרת שתתן להם טעם בלימוד למרות צערם הקשה. ניתן לשלב בתוך המסגרת איש המבין בנפש האדם שיטפל בחרדות ובפחדים, ויניע את הגרושים לבנות את חייהם מחדש. מקום שיכלול פנימיה ואוכל, משגיח וראש ישיבה, (כמובן שהחלק של שיעורים יומיים פחות מתאים) מקום בו יוכלו לפרוק את ליבם באוזני חברים לצרה. שירגישו שאינם שונים ורעים. שיתנו להם הדרכות המתאימות למצבם. (חיפשתי בקול הלשון הדרכות לבחורים מיש"ק ומיש"ג הכנה לחיי אברכות, טיפים לנישואין ולשלום בית ולחינוך ילדים, לכל מצב... אבל טיפים לגרושים לא מצאתי, ולא אף ספר עזר והדרכה- כלום!) שיספקו להם מקום שלא יצטרכו לבלות לילות חשוכים לבד עם מחשבות דמיוניות. שיתנו להם תחרותיות בלימוד ורצון להצליח. שיתנו להם תקווה לעתיד טוב יותר. ובעיקר- שידאגו שישמרו על היראת שמיים שלהם.
כמובן צריך לשאול את גדולי ישראל שליט"א איך וכיצד להקים מקום שכזה באופן שיהיה הראוי ביותר ועוד ועוד, והתוכנית להקמת מקום שכזה לא מסתיימת ואפילו אינה מתחילה במאמר על פני 2 דפי A4 אמנם את הנושא הזה צריך להציף, ולתור אחרי פתרון ראוי.

הערה חשובה: כותב הדברים ב"ה נשוי באושר ובאושר עם אשת נעוריו, בעז"ה ביחד עד 120 אמנם נזקקתי לנושא בעקבות כמה בני משפחה וידידים שהגיעו למצב החמור הנזכר, ואין מושיע!

אנא מי שימצא חן בעיניו, תעשו עם זה משהו, ואם אין בכחם לפחות תפרסמו בכל במה אפשרית.
שלישית, אינני לוקח אחריות על הפתרון שהצעתי אבל הבעיה היא בעיה קשה, וחייבים שמישהו ימצא לה פתרון כלשהו, צריך להציף אותה
מצרף מאמר מטלטל , אולי יהיה לתועלת ומישהו ירים את הכפפה. ענין זה לא מוצה בישיבות ויכול לספק משרות חשובות..."

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה