טיסה לפנות בוקר-מתי מתפללים?

  • הוסף לסימניות
  • #1
בטיסה שאמורה לצאת ב 6:00 לפנות בוקר (צרפת), איך מסתדרים עם תפילת שחרית?

מתפללים ביחידות במטוס?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
לפעמים יש מנינים שמתארגנים בשדה תעופה עצמו. אם לא, אז אין ברירה - אלא להתפלל ביחידות במטוס.
למרות שפעם קרה לנו, שגיבשו מנין בתוך המטוס לתפילת מנחה!

זה תלוי מי הנוסעים.

נסיעה טובה!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אי אפשר בשדה תעופה כי הטיסה יוצאת ב-6 ועדיין א"א להתפלל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
נכתב ע"י תמי1;1488869:
אי אפשר בשדה תעופה כי הטיסה יוצאת ב-6 ועדיין א"א להתפלל.

אההההה, אז אין ברירה.
תקוו שתוכלו לארגן מנין במטוס.....
אם זה אל על - יש סיכויים גדולים
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
בררו. יש אומרים שבמטוס - יותר עדיפות לתפילה דווקא לא במניין מכמה סיבות.
(אלא אם מייחדים לכם מקום במטוס שזה מאוד מאוד נדיר)
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
נכתב ע"י estigr;1488911:
בררו. יש אומרים שבמטוס - יותר עדיפות לתפילה דווקא לא במניין מכמה סיבות.
(אלא אם מייחדים לכם מקום במטוס שזה מאוד מאוד נדיר)

במיוחד שהרבה פעמים זה גורם לחילול ה' גדול!
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נכתב ע"י תמי1;1488953:

כנראה שיש חילונים או כאלה שאינם בני ברית שמתעצבנים שעומדים להם בטיסה וזה מפריע להם וכו' וכו'
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
בהחלט, ואמר לי במפורש מי שאמר לי את זה שהת"ח שהוא הכיר, העדיפו להתפלל ביחידות.
גם בטיסות שהיו מלאות חרדים.
כאמור - כדאי לברר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
יתכן ואתם צודקים לחלק מהמקרים.
אישית, המקרה שהיה לנו, היה במטוס מרווח עם באר, כשהוא היה ריק, הם התפללו שם, היה קידוש ה' דווקא, כי אנשים שלא שומרים תומ"צ הצטרפו.

זה באמת לוי, צריך הרבה רגישות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
יש הלכה מיוחדת ב'יוצא לדרך' שיכול להתפלל לפני הנץ, מה שנקרא 'מנין תרח'. כמדומני שאפשר מעלות השחר, אף קודם שהגיע זמן ציצית.

עלות השחר (72 דק') זה בשעה 5:25.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
יתכן שההלכה קובעת להתפלל ביחידות, אינני בקי.
חילול השם זה בטוח לא!
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
לפי חילופי השעות וכו לפעמים זה מתקזז ואחרי הנחיתה עוד אפשר להשיג מניין. לצרפת נראה לי שהשעון הפוך, יותר מאוחר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
בס"ד

שאלנו שאלה כזאת ואמרו לנו שצריך להתפלל במטוס ביחידות
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נכתב ע"י למען דעת;1489071:
יתכן שההלכה קובעת להתפלל ביחידות, אינני בקי.
חילול השם זה בטוח לא!
לא התפילה עצמה, אלא הצעקות שנלוות לתהליך ההתארגנות, כשהן באות על חשבון מנוחתם של האחרים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
נכתב ע"י קקטוס;1489117:
לא התפילה עצמה, אלא הצעקות שנלוות לתהליך ההתארגנות, כשהן באות על חשבון מנוחתם של האחרים.

זה לא חילול השם.

חילול השם הנורא זה שיש מנין במטוס וכל מיני חבר'ה יהודיים חילונים לא משפריצים על הקב"ה ולא מתפללים ולא מצטרפים למנין. זה חילול השם.

התארגנות לתפילה זה ממש לא חילול השם !!!..


למעשה, כפי שביררתי פעם, תפילת שחרית במטוס עדיף בלי מנין כי אין כמעט מקום ואין מנוחת הנפש לתפילה ואי אפשר לכוון בכלל. הדיילות צריכות כל רגע לעבור, אנשים הולכים לשירותים וכדומה.

עוד דבר שאמר לי רב שגם עדיף להתפלל שמונה עשרה בישיבה ולא בעמידה במעבר, מאותה סיבה של הפרעות בכוונה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
נכתב ע"י מיכל123;1489190:
זה לא חילול השם.

חילול השם הנורא זה שיש מנין במטוס וכל מיני חבר'ה יהודיים חילונים לא משפריצים על הקב"ה ולא מתפללים ולא מצטרפים למנין. זה חילול השם.

התארגנות לתפילה זה ממש לא חילול השם !!!..


למעשה, כפי שביררתי פעם, תפילת שחרית במטוס עדיף בלי מנין כי אין כמעט מקום ואין מנוחת הנפש לתפילה ואי אפשר לכוון בכלל. הדיילות צריכות כל רגע לעבור, אנשים הולכים לשירותים וכדומה.

עוד דבר שאמר לי רב שגם עדיף להתפלל שמונה עשרה בישיבה ולא בעמידה במעבר, מאותה סיבה של הפרעות בכוונה.
אם אתה אחראי על החילונים, ואתה יכול לומר להם שהם עושים חילול השם, אז הנה, הבמה שלך - דבר איתם, תסביר להם, תלמד אותם תורה.
אבל כשאתה מגיע למקום שבו אנשים יושבים על הכיסאות שלהם, שהם הזמינו אותם בתשלום, ולא משנה בכלל מאיזו סיבה הם לא מתפללים, יכול להיות שהם התפללו כבר, או שהם חש"ו שפטורים מתפילה, או שהם חולי דיאליזה שאין להם יכולת להתפלל בגוף נקי, או אלף סיבות אחרות.
ברגע שאתה בא ובצעקות מפריע להם לישון, או לעבוד, אתה בעצם מצער אותם בלי שום סיבה. רק כי אתה החלטת שהתארגנות לתפילה חייבת להיות קולנית, אגרסיבית, פרועה ודורסת את כל המרחב האישי של האחר באשר הוא.
משל למה הדבר דומה:
מתקיים באיצקוביץ' שיעור דף היומי, בין השעה 7 בערב, לשעה 8.
אתה רוצה לארגן מניין, ואין לך חדר פנוי.
אתה פותח את החדר של השיעור, מכניס את כל העשרה שהצלחת לארגן, ומתחיל בקול "והוא רחום!!"
את הטענות של המג"ש אתה דוחה בטענה שאתה צריך להתפלל, ובאיזו זכות הוא מפריע לך לארגן כאן מניין...
דוגמה קיצונית מעט, אבל הייתי חייב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
נכתב ע"י קקטוס;1489342:
ברגע שאתה בא ובצעקות מפריע להם לישון, או לעבוד, אתה בעצם מצער אותם בלי שום סיבה. רק כי אתה החלטת שהתארגנות לתפילה חייבת להיות קולנית, אגרסיבית, פרועה ודורסת את כל המרחב האישי של האחר באשר הוא.


אני לתומי חשבתי שהחרדים לא תמיד צועקים ןמתארגנים בצורה קולנית אגרסיבית פרועה ודורשת.
אולי אתה לא מכיר את החרדים, יש כאלו שמתארגנים בלי להיות דורסים ןאגרסבייים.
הסיבה לא להתפלל במנין במטוס (כך אמר לי הרב ששאלתי זה בגלל שקשה לכווין. וזה ממש לא חילול השם אלא אם כבר כיבוד שם שמים.
אם מישהו מתנהג בצורה שאינה מקדשת שם שמים אז יש לו בעיה אבל זה לא פוטר את הנוסעים מלארגן מניין בלי אגרסיביות ובלי התפרעויות.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה