דרוש מידע ילדה בת חמש שלא נרדמת

  • הוסף לסימניות
  • #21
ניסתי פעם אחת דיסק עם סיפור
אבל זה לא עזר...
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
1. מתי היא קמה בבוקר?
2. באיזו שעה היא נכנסת למיטה בערב?
3. מה ה"טקס שינה" אצלכם? (ארוחת ערב, מקלחת וכו') מתי בערך אתם עושים כל דבר? או מתי מתחילה ההתארגנות למיטה?
4. איך היא נרדמת? את אומרת לה ללכת לישון והיא פשוט שוכבת במיטה עד שנרדמת? או שהיא זקוקה למשהו כדי להירדם?
5. היו לה תקופות שהייתה הולכת לישון יותר מוקדם?
6. הבית יחסית חשוך לפני זמן השינה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
אולי היא קמה מאוחר
בגיל הזה ב 8:00 היא אמורה להיו כבר עייפה
לבנות שלי אני שמה סיפורים ברקע וזה תכלס מרדים אותם
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
1. מתי היא קמה בבוקר?
2. באיזו שעה היא נכנסת למיטה בערב?
3. מה ה"טקס שינה" אצלכם? (ארוחת ערב, מקלחת וכו') מתי בערך אתם עושים כל דבר? או מתי מתחילה ההתארגנות למיטה?
4. איך היא נרדמת? את אומרת לה ללכת לישון והיא פשוט שוכבת במיטה עד שנרדמת? או שהיא זקוקה למשהו כדי להירדם?
5. היו לה תקופות שהייתה הולכת לישון יותר מוקדם?
6. הבית יחסית חשוך לפני זמן השינה?
ואוו כמה שאלותתת
מאוד קשה להעיר אותה בבוקר כי היא עייפה....
זה לופ כזה
היא קמה בשמונה
אני שמה אותב במיטה בשמונה
זה הולך שאני מספרת לה סיפור קצר לפני השינה
היא ישנה עם איזה דובי
והיא נרדמת לבד
לפני כמה חודשים היא העיפה את המוצץ
אולי זה גם מקשה עליה
הבית לא ממש חשוך
אבל החדר שלה כן
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
מבחינה פיזית-
אולי היא פשוט לא עייפה מספיק.
מכירה את זה מהבן שלי.
אם באותו יום לא היינו בגינה והוא לא השתולל והוציא אנרגיות- הוא לא נרדם.
תחשבי על פעילות שתעייף אותה.
יציאה לגינה מעייפת תמיד, טרמפולינה במרפסת, קפיצה מחישוק לחישוק וכו'
מבחינה ריגשית-
משהו מפריעה לה בגן? נסי לדבר עם הגננת. אולי אח חדש במשפחה? יש תקופות בחיים.
הכי חשוב- דברי איתה על זה. אני רואה שקשה לך להרדם... זה לא נעים כשזה קורה... (זה באמת לא נעים. תחשבי עליה)
גם לאמא לפעמים זה קורה אבל עוד מעט זה יעבור.... וזה לא נורא..
מנסיון, לבן שלי ממש קשה ולא נעים להתהפך במיטה שעות, לכן חשוב להרגיע ולהוריד את הלחץ.
פעמים רבות אחרי שבאתי להרגיע וללטף- הוא נרדם מיד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
מבחינה פיזית-
אולי היא פשוט לא עייפה מספיק.
מכירה את זה מהבן שלי.
אם באותו יום לא היינו בגינה והוא לא השתולל והוציא אנרגיות- הוא לא נרדם.
תחשבי על פעילות שתעייף אותה.
יציאה לגינה מעייפת תמיד, טרמפולינה במרפסת, קפיצה מחישוק לחישוק וכו'
מבחינה ריגשית-
משהו מפריעה לה בגן? נסי לדבר עם הגננת. אולי אח חדש במשפחה? יש תקופות בחיים.
הכי חשוב- דברי איתה על זה. אני רואה שקשה לך להרדם... זה לא נעים כשזה קורה... (זה באמת לא נעים. תחשבי עליה)
גם לאמא לפעמים זה קורה אבל עוד מעט זה יעבור.... וזה לא נורא..
מנסיון, לבן שלי ממש קשה ולא נעים להתהפך במיטה שעות, לכן חשוב להרגיע ולהוריד את הלחץ.
פעמים רבות אחרי שבאתי להרגיע וללטף- הוא נרדם מיד.
את אמא טובה
לי כבר אין סבלנות בסוף יום
ולצערי אני רק מתפוצצת עליה....:confused: מסכנה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
הבת שלי בת חמש
פשוט מתקשה להרדם
שוכבת במיטה מלאא זמן ולא נרדמת
זה נורמלי שילדה בת חמש תרדם כל יום בעשר?????
שימחתני יש הרבה משפחות שהולכים לישון לכתחילה ב10
אבל זה שהיא שוכה=בת במיטה ולא נרדמת הרבה זמן קצת מדאיג אותי
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
דוקא אני הבנתי שזה תופעה די נפוצה בגיל הזה,
ומנטולין- עם כל הכבוד לו שהוא טבעי וכו' הוא ממכר!! אחרי שהגוף מתרגל אליו כבר אי אפשר בלעדיו....
שטויות עם נסיון למעלה משנתיים סליחה על הבוטות :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
אולי תנסי להקדים שעת שינה
שמונה זה מאוחר לגיל קטן
ופעמים כשעוברים את השעת עייפות הכי קשה לישון
זה בגלל שהיא קמה בשמונה....
מוזר לי להקדים
גם ככה היא לא רוצה לישון
ולוקח זמן עד שאני מצילחה להוציא אותה מהמשחקים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
זה בגלל שהיא קמה בשמונה....
מוזר לי להקדים
גם ככה היא לא רוצה לישון
ולוקח זמן עד שאני מצילחה להוציא אותה מהמשחקים...
היא כמובן גם תקום מוקדם יותר (רק אולי, כי 13 שעות לגיל הזה בכלל לא מופקע)
את כמובן לא מוציאה מהמשחקים בחמישה לשמונה נכון?
אז פשוט להקדים את כל הסדר יום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
יש דבר כזה שאם מישהו מאוד רוצה להירדם זה לא ילך לוכי ככה זה כשהיא לא תחשובב על זה היא תירדם

אניי עדיתי לילד בגיל 11 שלא נרדם עד באמצע הלילה אז אמרתי לו תשמע אתה יודע שבאמת מעצם לשכב במיטה כבר

נהיה לך כוח רק בגלל שמשעמם לך אוטמטי אתה נרדם אז אמרתי לו כך לך ספרים ותעסוקה אבל במיטה כדי שתנוח

אבל אתה לא צריך לישון אדרבה אם יש לך תעסוקהה הכי טוב כי זה שנרדמים זה משום שזה משעמם אז עבר יום

שאלתי אותו ניסת להירדם אמרלי כן שאלתי אותו למה אז אמר לי כי רציתי שיהיה לי כוח אמרתי לו אמרנו שלא צריכים

להירדם אחרי שבוע שקנה את זה וניסה לא להירדם בכוח התחיל להירדם תוך רבע שעה שנכנס למיטה
 
  • תודה
Reactions: RRL
  • הוסף לסימניות
  • #34
תכניסי לך חזק חזק בראש שהיא לא אשמה!!!
להיפך - היא סובלת!!

מבינה את העצבים אבל עדין..
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
זה לא ממכר, כי לפעמים הילד שלי לא מקבל והוא נרדם ,בכל אופן אני ממליצה בחום לא לחכות ופשוט ללכת עוד היום לקנות ,אם את רוצה לעשות ניסיון בא אלי אני יביא לך כמה ותראי איך זה הולך זה טבליה מתוקה הילדים אוהבים את זה אפשר לתת רבע וזה מספיק לשינה רגועה
הילד שלי היה מתסכל אותי הוא לא היה נרדם שעותתתתתתתתתת עד שאני נרדמתי במקומו...
בבני ברק יש 2 מקומות : טוב לי טבע הרב קוק או זמרת הארץ רחוב ירושלים בני ברק
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
ואוו כמה שאלותתת
מאוד קשה להעיר אותה בבוקר כי היא עייפה....
זה לופ כזה
היא קמה בשמונה
אני שמה אותב במיטה בשמונה
זה הולך שאני מספרת לה סיפור קצר לפני השינה
היא ישנה עם איזה דובי
והיא נרדמת לבד
לפני כמה חודשים היא העיפה את המוצץ
אולי זה גם מקשה עליה
הבית לא ממש חשוך
אבל החדר שלה כן
שואלת הרבה כי זה עניין של הרבה פרמטרים.
ההכנה לשינה תורמת לשינה איכותית ורגועה יותר.

קודם כל יכול להיות שזה בגלל שהיא בלי מוצץ, אבל את אומרת שזה לא חדש..
בכל אופן - לקום בשמונה זה מאוחר. בשבת היא קמה יותר מאוחר מזה? מתי היקיצה הטבעית שלה?
טוב את לא חייבת לענות אבל הבנת את הכוונה שלי.
גם לשים אותה ב8 במיטה זה מאוחר יחסית. ואם את גם מספרת לה סיפור וכו' אז הגיוני שהיא תתהפך במיטה עד 10.
ילד בגיל הזה צריך להיכנס למיטה ב7-7 וחצי גג.
ואמורים להתעורר בסביבות 6 וחצי 7. יקיצה טבעית. לא אמורים לגרד אותם מהמיטה אם השינה הייתה מספקת.

את כל ההכנות אמורים להתחיל לפני 7.
מקלחת, ארוחת ערב- להתחיל את ההתארגנות בסביבות 5 וחצי-6. ואז יש עוד קצת זמן למשחקים ברוגע וב7 כבר אפשר להיכנס למיטה.
את צריכה ליצור שגרת שינה בריאה שתרגיע אותה והיא תצליח להיכנס למיטה יותר רגועה ונינוחה ולא לשלוף אותה ישר מהמשחקים או מהגינה לתוך המיטה כשהאדרנלין עדיין עובד.
דיברו פה הרבה על כדורי מלטונין. אולי יש ילדים שבאמת זקוקים לזה אבל למה ישר לפנות לשם?
הגוף שלנו אמור לייצר מלטונין בצורה טבעית אם מאפשרים לו את זה. מלטונין הוא הורמון החושך.
אם הבית מלא אור לפני שעת השינה, הפרשת המלטונין הטבעית תהיה פחותה.
מרגיעים את הבית שעה לפני השינה לפחות, מחשיכים את רוב הבית חצי שעה לפני בערך.
פעילות רגועה לפני השינה. לא השתוללויות, לא צועקים או שמים מוזיקה רועשת.
אפשר לשים גם מוזיקה מרגיעה. רק מנגינה, בלי מילים. לא מקשיבים לזה, זה פשוט ברקע, יוצר אווירה רגועה. יש ממש יפות.
סיפור לפני השינה - שמעתי פעם מיועצת שינה שעדיף לעשות את זה מחוץ למיטה. לספר את הסיפור על הספה או על השולחן בזמן ארוחת ערב ואח"כ להיכנס למיטה. שהמיטה תישאר מקום שרק ישנים בו ולא מספרים סיפורים או מדברים או משחקים. (אפשר כמובן, זה לא "אסור" אבל עדיף כמה שפחות).
מניסיון אצלי- זה שיפר משמעותית את זמן ההירדמות.

לפעמים גם זה משהו רגשי.
את אומרת:
"לי כבר אין סבלנות בסוף יום
ולצערי אני רק מתפוצצת עליה..."
זה באמת לא פשוט... מובן לגמרי שזה מה שאת מרגישה.
אבל אולי היא צריכה יותר זמן "ביחד" איתך. שתחוש אהובה.
כדאי לנסות לעזוב את כל המטלות של הבית ולשבת ולשחק איתה במשהו.
להחמיא לה, להגיד לה כמה שהיא טובה וחכמה ומוצלחת וכו'...
זה גם יכול לתרום לתחושת הרוגע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
תכניסי לך חזק חזק בראש שהיא לא אשמה!!!
להיפך - היא סובלת!!

מבינה את העצבים אבל עדין..
צודקת!!!
זה עבודת המידות.....

@Anunimus
תודה על הפירוט

באמת אני צריכה לעשות עבודה עם עצמי ולהיות יותר רגועה
ולא להלחיץ אותה
לא יודעת למה אני מתעבצנת
היא באמת לא אשנה

קשה לי להתחיל שחמש וחצי עם כל העסק
הן חוזרות הבית בקושי ב 4
רוצות קצת להנות בבית...

מה גם שאני מחכה שהבת שאחרי תירדם
למה אם הן תישנה ביחד ילך שישו ושמחו והן לא תרדמנה בכלל....
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
אולי תנסי להקדים שעת שינה
שמונה זה מאוחר לגיל קטן
ופעמים כשעוברים את השעת עייפות הכי קשה לישון
מסכימה מאוד!!!
מכירה הרבה שהקדימו שעת שינה והילדים החלו להירדם מהר יותר.
מוקדם יותר - 6:00-6:30!!!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה