התייעצות ילד מאתגר במסגרת חרדית רגילה - עצה

  • הוסף לסימניות
  • #41
לבדוק אם מתאים להעביר אותו לחיידר כמו בית רבן. רמה לימודית גבוהה במגוון נושאים + צוות מצוין שהילד ילך עם חשק לחיידר
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
אפשר להמליץ לעשות אבחון וללמוד בשיטת הרב וובר.
זה לא אבחון קשב וריכוז, ולא אבחון דידקטי, אבל זה אבחון לימודי בגמרא שבה בודקים מה האישיות של הילד, היכולות שלו החוזקות והחולשות ומשתמשים בחוזקות כדי לטפל בחולשות.
ואז מצמידים לו אברך מטעמם וזה מחולל פלאים ! מקדם מאד ! נותן סיפוק לילד שהוא לומד בדיוק לפי התכונות אופי שלו והאישיות שלו וזה מאד מקדם בגמרא.
אגב, זה יכול לגלות כשרונות שיש לילד וללמד אותו איך להשתמש בהם וזה יגרום לו לתדמית חיובית בעיני עצמו ובעיני חבריו.
אשמח לפרטי יצירת קשר
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
אני מורה לילדים מקסימים עם לקויות למידה. קשיי התנהגות ותקשורת, וכולם גם מאובחנים קשבית.
חשוב לי להדגיש כמה נושאים:
יש כמה וכמה גורמים שמאפשרים לילד מצע נח ומאפשר להתקדמות לימודית, חברתית ורגשית, וכן מנטלית. ככל שנשפר את המצע במוסד הלימודים ובבית, הילד בס"ד יצליח להתקדם ולהפיק יותר. ולכן חשוב למפות כל ילד, שנתקל בבעיה המונעת ממנו להתקדם או תוקעת אותו פיזית במוסד הלימודים:
1. מבחינה פיזית- שמיעה, ראייה, האם הכל בסדר? בדיקות דם- ברזל או כל דבר אחר?

2. מבחינה קשבית- ילד יכול לסבול מבעיית קשב וריכוז, ודרך אגב, 'מוסחות' זה בדיוק 'הפרעת קשב'... וביחד עם עודף הפעילות שאת מציינת- זה נראה הפרעת קשב בכבודה ובעצמה.. ואז הטיפול מתמקד במציאת תרופה נכונה, מחד, ואני אישית ממליצה מאד על אימון קשב. בנוסף הייתי ממליצה על הדרכת הורים.

3. מבחינה רגשית- האם יש לנו סיבה לחשוב שלילד יש רקע רגשי שמקשה עליו ללמוד? יכול להיות שיש שם ח"ו פגיעה? אולי הוא ספג יחס משפיל מאיש צוות או כל מבוגר אחר? איך ההתקשרות הראשונית שלו? בנושא הרגשי, יש לציין, שמסתבר שבכל מקרה קשה לו, כפי שאת מתארת, ולכן הייתי ממליצה בכל מקרה, בלי קשר לשום דבר, לשלוח לטיפול רגשי שיחזק אותו (תרפיה באומנות וכדו', אם מדובר בילד צעיר), כי גם בן אדם מבוגר יתקשה לעמוד במה שהוא עובר...

4. מבחינה לימודית קוגנטיבית- הייתי בודקת התאמה קוגנטיבית לכיתה, וחשיבה על התאמות חיצוניות במקרה ואין התאמה. לדוג': עזרה לימודית לילד מתקשה, מחד, ואתגרים נוספים, תפקידים וכדו' לילד עם רמה קוגנטיבית גבוהה שמשתעמם. את מתארת ילד עם יכולות קוגנטיביות גבוהות. האם אפשר לתת לו תחומי העשרה? האם יכול להיות שהרב בכיתה ישמח לתת לו ללמד דברים מסוימים בכיתה? תפקידים? סתם מציעה רעיונות... אבל תהיו יצירתיים, תתנו לו חוברות למידה עצמית... שישאב סיפוק מלמידה ולא רק שיעמום...

5. מבחינה חברתית- האם נראה כי לילד יש קשיים חברתיים ראשוניים- מתקשה להבין סיטואציות, רואה את המצב אחרת ממה שקרה באמת? האם הוא לפעמים חסר טקט? האם יש קושי בתיאוריית המיינד? (להבין מה קורה בתודעה של הזולת). במקרה שהבעיה טמונה כאן- יש קבוצות של כישורים חברתיים וSEL, ויש גם קלינאיות תקשורת שמתמחות בנושאים חברתיים וכדו'. בנוסף הייתי ממליצה, אבל באופן לא גורף, אלא מתוך הכרות עם הילד, לבדוק ASD.

6. קשר נכון בין ההורים לצוות החינוכי- קל מאד להכנס למסכת האשמות הדדית, הת"ת יבקש אבחון וטיפול, אתם תבקשו הכלה וטיפול במקום טיוח... אבל מנסיון, הדבר שהכי מועיל לקידום הילד (יותר מכל מה שכתבתי עד עכשיו) זה שיתוף פעולה בין המוסד לבית. הדמויות הכי חשובות לילד זה אתם ההורים, אל תצרו קריעה! בבקשה, תאפשרו לו ללמוד בת"ת גם אם אתם לא מסכימים לגמרי עם מה שקורה שם, תנסו להגיע לפתרונות נכונים ומותאמים, כדי ליצור לילד שלכם מעטפת הכי מיטיבה להתקדמות. מנסיון אישי, ילד יכול לקחת טיפול תרופתי, להיות מטופל רגשית, קשבית, שפתית, קוגנטיבית, ועוד. ולא להפיק התקדמות מהת"ת, בגלל שאין עבודה משותפת ונכונה בין ההורים לבין המוסד. (כמובן שכל זה אמור לא במקרים קיצוניים מצד הת"ת, בהם אין ברירה אלא להעביר את הילד. אבל באופן ככלי תהיו חכמים לא דווקא צודקים). כמו כן, כבדו ככל האפשר את הת"ת ואנשי הצוות שבו, זה קריטי הן לגדילה נכונה של הילד והן ליחס כלפיו מהצוות.

לאחר המיפוי, כדאי לבדוק- איזה קושי הוא ראשוני- קושי שאתם יכולים לזכור גם מהילדות המוקדמת... משהו שנראה המקור לקשיים אחרים. ואיזה קושי הוא משני, שנוצר בעקבות הקושי הראשוני. אני לא מכירה את הילד, אבל באופן כללי, הייתי ממליצה לטפל דבר ראשון בקושי הראשוני (מלבד הקושי הרגשי שבכל מקרה כדאי לטפל).
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
יש לנו ילד כבר בכיתה ה', לומד בחיידר רגיל (ליטאי), הוא ילד מוכשר, חכם מאוד,
אבל הוא מאוד "מתאגר", כלומר הוא פעיל כמה רמות מעל מה שאתם יכולים לשער... וזה גורם להוציא את כל הצוות מהכלים
נוסף לזה יש לו בעיה חברתית, הוא אוהב "להציק" ועל כן הוא קצת לא במרכז החברה

עיקר השאלה שלי,
היא איך להתמודד איתו מול החיידר,
החיידר כבר הודיע לי כמה פעמים, שהוא "לא מתאים"
וזה ברור, אין להם כח אליו
הוא מעייף אותם
[כמו שאמר לי המפקח שלו: "אנחנו צריכים לרדוף אחריו כל היום ולכבות שריפות...."].
ככה זה כבר כמה שנים, והוא "סוחב", בשנה האחרונה המצב החריף, וה"רבנים" מוציאים אותו על בסיס יומיומי כמעט כל היום הוא "בחוץ"... כמה שביקשתי בטוב או באיומים, כבר זה לא עוזר, הם גם משדרים את זה לילד בכמה אופנים...

מה עושים?
יש מנופי לחץ על החיידר מבחינת חוקית? שלא ישיאירו אותו כל היום מחוץ לכיתה? שלא ישלחו אותו לבית כמעט כל יום?

אציין, שהוא עבר אבחונים רבים ובכולם הוא מעל הממוצע, רק שיש לו בעיה של "מוסחות" שאין לזה תרופה ברורה, מלבד סוג מסויים של "ריטלין" שנתנו לו תקופה, אבל זה הביא לו תופעות לוואי משמעותיות שחייבו להפסיק

אודה לכל עצה
או לרעיון על חיידר אחר - בירושלים
התמודדות לא פשוטה ולא מובנת למי שלא בזה.
רק 3 שאלות (שגם לנו לכך זמן לקלוט)
האם אתם מצפים שהרבנים לא ילמדו את כל הכיתה או שכל הכיתה תצבור פער בשבילו?
כמה אחוז של האנרגיה ומשאבים של הרבנים אמורים להיות מופנים לילד אחד האם זה לא אמור להתחלק לעוד ילדים?
האם זה נכון שהילדים האחרים יחוו רבנים כועסים או כוחניים במשך רוב שעות היום?
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
השאלה גם איך הוא בבית??
מנסיון שלי כהורה גם בבית היו לי התמודדיות לא פשוטות ככה שהצלחתי להבין גם את הרבנים שלא מסתדרים.
ומנסיון כמורה באמת שילד אחד לפעמים יכול לסובב את כל הכיתה והמורה תהיה זו המורה הקשוחה והסמכותית ביותר
ובבנים אחת כמה וכמה
אצלינו המוסד הודיע לנו שבלי כדור הוא לא יוכל להמשיך "להחזיק" את הילד למרות שבהתחלה כעסתי ולא הסכמתי עם הגישה של המפקח שטען יחיד ורבים הלכה כרבים זה אומר שעדיף שכל הכיתה תוכל ללמוד וילד אחד יהיה בחוץ מאשר הפוך
הבעיה החברתית היא נגזרת ישירה מהבעיה הזו כי הרבה פעמים הילדים "רוכבים" על הבעיה עם המורים ואומרים לילד אה,הרבה הוציא אותך או מסתכלים על הילד בעין כזו וזה גורר מריבות והורס לילד את התדמית שלו בעיני החברים חוץ מזה שהרצון ל"הציק" זה אחד הבעיות של הקש"ר
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
אבל אם נדייק, ההצלחה שלהם היום היא לא תוצאת הקשיים הלימודיים והחברתיים, כן?
ההצלחה היא קיימת תמיד אבל בשטחים שונים
ברגע שהתלמיד סיים עם המחויבות כלפי הממסד
הוא יכל להתחיל לפרוץ ולהצליח
מה שזה אומר, שבעצם הבעיה ממוקדת מאוד בתחום הלימודי והחברתי
וזה יוצר שנים קשות בשנות הלימודים
אבל אחרי שמסיימים תקופה זו אפשר בהחלט להגיע למקום טוב יותר
לא מחייב שכולם מצליחים כך, אבל בהחלט קיים הרבה שהבעיית קש"ר מפריע רק בתחומים מאוד מסוימים
ולא משליחה על שאר תחומי החיים
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
יש לנו ילד כבר בכיתה ה', לומד בחיידר רגיל (ליטאי), הוא ילד מוכשר, חכם מאוד,
אבל הוא מאוד "מתאגר", כלומר הוא פעיל כמה רמות מעל מה שאתם יכולים לשער... וזה גורם להוציא את כל הצוות מהכלים
נוסף לזה יש לו בעיה חברתית, הוא אוהב "להציק" ועל כן הוא קצת לא במרכז החברה

עיקר השאלה שלי,
היא איך להתמודד איתו מול החיידר,
החיידר כבר הודיע לי כמה פעמים, שהוא "לא מתאים"
וזה ברור, אין להם כח אליו
הוא מעייף אותם
[כמו שאמר לי המפקח שלו: "אנחנו צריכים לרדוף אחריו כל היום ולכבות שריפות...."].
ככה זה כבר כמה שנים, והוא "סוחב", בשנה האחרונה המצב החריף, וה"רבנים" מוציאים אותו על בסיס יומיומי כמעט כל היום הוא "בחוץ"... כמה שביקשתי בטוב או באיומים, כבר זה לא עוזר, הם גם משדרים את זה לילד בכמה אופנים...

מה עושים?
יש מנופי לחץ על החיידר מבחינת חוקית? שלא ישיאירו אותו כל היום מחוץ לכיתה? שלא ישלחו אותו לבית כמעט כל יום?

אציין, שהוא עבר אבחונים רבים ובכולם הוא מעל הממוצע, רק שיש לו בעיה של "מוסחות" שאין לזה תרופה ברורה, מלבד סוג מסויים של "ריטלין" שנתנו לו תקופה, אבל זה הביא לו תופעות לוואי משמעותיות שחייבו להפסיק

אודה לכל עצה
או לרעיון על חיידר אחר - בירושלים
שלום,
אני @בחורציק עם ADHD , מחונן רב תחומי, גאון בסדר גודל ועם IQ שמשאיר את כולם רחוק-רחוק מאחורה.
ולמה אני כותב את כל זה, כדי לשאול את השאלה הבאה;
נראה לכם שהיה לי 'כיף' בשנות הילדות/בחרות שלי?
שהיה לי קל וזורם חברתית ומנטלית?
ואגב, את זה שיש לי הפרעת קשב גיליתי באקראי איפשהו בתחילת ישיבה גדולה. על כל המשתמע מכך.
אז נכון, ב"ה בחיידר פשוט ישבתי וציירתי כל השיעורים, מה שגרם שלא-כל-כך עשיתי בעיות, אבל בואו, החיים מכילים הרבה יותר מאם הפרעתי או לא הפרעתי בחיידר.
ואגב, בלי שום קשר ומסיבות שונות לחלוטין - הייתי בשני חיידרים במהלך שנות הלימודים שלי.
האם היה הבדל? כן. האם הוא היה משמעותי? ממש ממש לא.
בקיצור, אם יש לכם צל צילו של צד שיש לילד הפרעת קשב [מה שנשמע די הגיוני בהתחשב בתיאור, אבל כמובן שזה לא אומר כלום],
לטובתו, לטובתכם, להצלת הילד ולהצלחתו - בעיקר הרגשית והאישית, עוד לפני הבינאישית - לכו לאיש מקצוע הכי מקצועי שיש. תבררו אצל גדולי המומחים בתחום על פסיכיאטר מתאים [מכירים את הרב משה בלוי? תשאלו אותו על מי הוא ממליץ לכם], ואם אכן יש הפרעת קש"ר, תעשו כל מה שאפשר בכדי להתאים תהליך מקצועי ומסודר. כולל טיפול תרופתי [ויש המווווווווווון 'תחליפים' לריטלין שעובדים כל כך מוצלח], וכולל ייעוץ רגשי ואימון קשב.
אם זה זה, אז זה מכונית מירוץ עם בלמים של אופניים. אם רק ינתבו אותו בליווי מקצועי לכביש המתאים, ויעזרו לו קצת לשמן את הבלמים, הוא ישאיר אבק לכולם מאחור...

והכי חשוב:
זה אולי ישמע קצת 'רוחני' או 'מטיף', אבל אני נותן פה עצה פרקטית טכנית ומקצועית נטו, מנסיון, תאמינו לי,
הדבר היחיד שעוזר, זה תפילה. פשוט להתפלל. במילים שלכם.
בנימה אישית, ה'שינויים' והפריצות-דרך הכי משמעותיות בחיים שלי, הגיעו אחרי סיטואציות של תפילה שכל-כולה-תפילה.
אני עוצר פה, גם ככה שפכתי פה יותר מידי ממה שתכננתי, משמיים..
אבל תקראו טוב, ותפנימו, ותיישמו.
כי גם אם תנצחו בקרב, ה' ישמור אם תפסידו במלחמה.
בהצלחה רבה
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
ייעצו פה דברים נכונים וחכמים מאוד
אני חושבת שבנוסף לאבחון מקצועי וטיפול תרופתי
חשוב מאוד להתחיל תהליך של טיפול רגשי
נשמע שהילד עובר שנים לא פשוטות בחיידר וזה משפיע מאוד על הדימוי העצמי
וכן הייתי ממליצה מאוד על חשיבה יחד עם אנשי מקצוע על מעבר למסגרת קטנה ותומכת
לא נשמע שהוא נתרם כרגע בשום צורה מהמסגרת הנוכחית
בהצלחה רבה והרבה כוח!
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
אתם כרגע מול החיידר. נסו לשנות גישה ולהיות איתם. ביחד תחשבו מה לעשות. תראו נכונות אמיתית לקבל את ההצעות שלהם. מה הם מציעים? לנסות סוג שונה של טיפול תרופתי, תנו לזה צאנס אמיתי, הם רוצים שתקחו את הילד לטיפול רגשי - תדבדקו את זה ברצינות.
נראה שחלק משמעותי מהגישה של החיידר זו הרמת ידיים מול חוסר שיתוף פעולה.
יש כאן התמודדות, של הילד, שלכם, של הצוות בחיידר - שלבו כוחות!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
אם יש לכם שיתוף פעולה עם הצוות החינוכי ניתוח התנהגות אמור מאוד לעזור מניסיוני כמנתחת התנהגות כמעט ולא נתקלתי בילדים שזה לא עזר להם גם בעיות התנהגות הכי קשות כגון אלימות כלפי הצוות וכו...
אך ההצלחה תלויה בשיתוף פעולה עם הצוות.
אם תרצי עוד מידע אפשר בפרטי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
ייעצו פה דברים נכונים וחכמים מאוד
אני חושבת שבנוסף לאבחון מקצועי וטיפול תרופתי
חשוב מאוד להתחיל תהליך של טיפול רגשי
נשמע שהילד עובר שנים לא פשוטות בחיידר וזה משפיע מאוד על הדימוי העצמי
וכן הייתי ממליצה מאוד על חשיבה יחד עם אנשי מקצוע על מעבר למסגרת קטנה ותומכת
לא נשמע שהוא נתרם כרגע בשום צורה מהמסגרת הנוכחית
בהצלחה רבה והרבה כוח!
כל מילה! חשוב לחבר ילד כזה להצלחות, הוא עובר סבל מטורף ועשוי לחוות את עצמו ככשלון לכל החיים.
האם יש תחום בו הוא כן מצליח? חוג תופים, נגרות, ספורט מסוים?
אולי אפילו ריכוז וארגון "חברת תהילים" או מבצע חסד?
במקביל לכל מה שהציעו כאן, תנסו לחשוב איך להרים לו את המבט על עצמו, איך לחבר אותו למשהו שהוא מצליח בו.
הוא יודה לכם על כך כל החיים!
וכמובן, אין! אין! אין! כמו דמעות של אמא, כמו שכתבת כאן ילד שהיה כזה בעצמו.
גם אם לא מיד רואים את הפירות, הדמעות משקות את האדמה הקוצנית ועלים יפים פורחים לבסוף!
הרבה הצלחה והרבה כח בדרך הלא פשוטה הזו!
 
  • הוסף לסימניות
  • #56

קבצים מצורפים

  • לדוגמה.jpg
    לדוגמה.jpg
    KB 413 · צפיות: 29
  • על תרופות להפרעת קשב.docx
    KB 902.1 · צפיות: 42
  • הוסף לסימניות
  • #58
1.לתת לו גב חזק מאד.
2. להעביר אותו ממקום שלא אוהבים אותו כדי שבסוף לא יקרה שהוא לא יאהב את כל החרדים.
3.להפנות את כל מרצו למשהו טוב ואיכותי .
בהצלחה!!!
אהבתי את התגובה הזו שמגבה מאד הילד.

גם התגובה שלך וגם מה שאכתוב עכשיו יכול לגרום להרבה עגבניות להיזרק כי הרוח הרווחת זה שצריך לגבות את הצוות.

אני לא יודעת מה באמת קורה מבפנים אצלכם בחיידר אבל כאמא שעברה עם רבה'ס והנהלה דברים שאפשר להגדיר אותם כהתעללות רגשית- ומי שזוכר לפני כמה זמן העליתי סיפור אחד מתוך כמה... אני למדתי מזה שדבר ראשון אני מגבה את הילד שלי ומחזקת אותו ואומרת לו שנשמע שנעשה לו עוול ומקביל אני אומרת לו כמובן שאני צריכה לשמוע איך הרבה ראה את הדברים מנקודת המבט שלו.
גם לילד בכיתה ב' אני מסבירה שיש לכל סיפור 2 נקודות מבט ויותר מזה- למבוגרים יש הסתכלות יותר רחבה. וכמובן שלפי המשך הסיטואציה אני מסבירה לילד שלי במה הוא טעה.

ילדים מזהים עוולות גם בגיל 8. ואם אני כאמא אגבה את הצוות באופן קולקטיבי אז הילד שלי לא יתן בי אמון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #59

קבצים מצורפים

  • תרופות-חדשות.pdf
    3.5 MB · צפיות: 31

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

יש לי ילד מתוק בן שנתיים וחודשיים, אנרגטי ופעיל מאוד.
בשגרה הולך לישון ב 19:15-20:00 ובצהריים במעון בין 12:00- 14:00.
לפני ארבעה חודשים בערך למד לצאת מהלול לבד ומאז התחילו החגיגות... היה יוצא גם בהשכבה וגם באמצע הלילה וחששתי שייפול אז כבר עבר למיטה.
ובחודשיים הראשונים עד שהיה נרדם יכל לקחת גם שעה וחצי ובאמצע הלילה קם מלא (מוציא משחקים, כלים, אוכל וכל מה שרק אפשר..)
והיה יכול להיות ער במהלך הלילה גם שעתיים שלוש.
ב"ה היום זה כבר לא ככה אלא היום הוא יכול להתעורר מוקדם כמו בשש או שגם אם הולך לישון מאוחר, כמו למשל בשבת האחרונה שהלך לישון באחת וקם בשבע😓
אציין כמה נקודות:
אחותו הגדולה נרדמת תמיד לפניו וישנה תמיד אחריו (ז"א אין רעש או משהו כזה שמפריע לו)
הוא עייף וקשה להעיר אותו מאוד בצהריים, מבחינתו לישון גם 4 שעות
ספירת דם תקינה
באופן כללי יש לו רגישות חושית מסויימת (לא מאובחן, אבל אני חשופה לעולם הזה ומבינה קצת וגם מטפלת בתחום שמכירה אותו טוב אמרה. וגם זה רווח מאוד מאוד במשפחה שלי כולל אותי)
אשמח לכל ייעוץ או עזרה
  • תודה
Reactions: לא לעניין1 //
5 תגובות

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה