ילד נושך, מה עושים????

  • הוסף לסימניות
  • #21
נכתב ע"י pr;1495654:
מכירה ילד שסבל רבות מההורים והגננות (משום שהעביר סבל רב את ילדי הגן בנשיכותיו ודחיפותיו, מכותיו וכו' וכו')
הורחק משולחן האוכל, הורחק משעת המשחק, ננזף אינספור פעמים -
והבעיה היתה בעיה תחושתית. פשוט היה צריך לטפל בזה.

פעמים רבות נשיכה מגיעה מחסר בוויסות חושי,
וכן לפעמים זה מגיע גם אצל ילדים שכבר מדברים כשיש פער בין מה שעובר בראש לבין מה שמצליחים להביע.

לכן חשוב לשלול חד משמעית את אפשרות הנשיכה, וכן להימנע כליל אצל אלו שעושים זאת ממשחקי נשיכות של כאילו,או נגיסות חיבה וכו'...
ולנסות להתגבר על הקושי שמביא לנשיכה.

אגב, זה שהוא נזהר מאבא שלו, זה אומר שהוא בהחלט מסוגל לשלוט בנשיכות שלו....
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
הוא קצת גדול בשביל נשיכות שאפשר לתת סטירה קטנה על הפה וכו', לכן כן הייתי הולכת ליעוץ קצת יותר רציני - לא פסיכולוג ולא פסיכיאטר, אבל אולי באמת ויסו תחושתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
הוא ילד סנדוויץ' בין אחים מבריקים ומוכשרים?
אם כן, זו דרך ידועה של ילדים לרכוש לעצמם מעמד במשפחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
נכתב ע"י לאה ורחל;1495575:
כן הכל בסדר
אם ילד עושה לי משהו כואב הוא אמור להרגיש שזה כואב

כדי להוכיח לו שזה כואב, אפשר לתת לו לנשוך את עצמו.
ברגע שהוא בא לנשוך, להכניס את היד שלו לפה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
נכתב ע"י תכשיט;1495574:
יש ילדים שקשה להם להביע את עצמם וזו הדרך שלהם להתחבר לשני..

זה נכון, יש לי נסיון עם ילד כזה, הוא פשוט היה נושך ומרביץ, אני לא חושבת שחייבים לרוץ לטיפול.
אני למשל עקבתי וראיתי שזה בדרך כלל היה רק כשהיו אורחים, לבני הבית זה בקושי היה קורה. ופשוט הגעתי למסקנה שהוא מנסה לתקשר עם האורחים, חברים, שכנים, והוא לא יודע לעשות את זה.

אני לא כעסתי עליו מעולם, פשוט ריחמתי עליו, חיבקתי אותו ואמרתי לו, 'אצלינו אסור להרביץ ולנשוך והנה חיים רוצה לשחק איתך, קחו את המשחק, אתה תשב פה אתה פה ותשחקו'.

בד"כ זה עבד יפה מאד.
לפעמים לא, במקרים כאלה הייתי משיבה אותו עלי ומחבקת אותו. מה שמנע ממנו מצד אחד להציק, מצד שני הוא לא הרגיש רע.
חשוב לי לציין שהוא ילד מאד רגיש וכעס מצידי היה גורם רק להגברת הבעיה.

אני רק יכולה להרגיע אותך, שהיום הוא בן ארבע וחצי, וב"ה הוא לא מרביץ ולא נושך, כי הוא למד איך לתקשר ואיך לגשת לילדים אחרים. (וכן, זה קרה גם לסבתא ולדודות ולאנשים מבוגרים).
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
הסיבה התחושתית חזקה מאוד.
הפה הוא מרכז החוויה אצל תינוק שמכניס הכל לפה, ועלול להשאר ככה גם יותר מאוחר לילד עם קושי בויסות חושי.
תנסי לעקוב אם הוא דוחס כמויות מזון לפה, אם מפעיל כח מוגזם בעוד סיטואציות...
א"כ תפני למרפאה בעיסוק שמתמחה בנושא (רק בערבון מוגבל: זה לא מדע מדויק ולא הוקוס פוקוס.)

במקביל לדעתי צריך להשקיע בחלק ההתנהגותי, ולחכות שיגדל קצת....מנסיון זה בסוף נגמר..(היו לי 2 כאלה..)
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
ועוד משהו:
אלימות בתגובה רק גרמה אצלי להחרפת הבעיה..
(מסתבר שעבר בראש שלו משהו בסגנון של: "יאלה מרביצים, כולם מרביצים , בואו נמשיך עם זה..")
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
בני בן השנה גם כך--- אך הוא באמת קטן ואינני יודעת מה לעשות

מישהי אמרה לי שכשהוא הולך לנשוך, ואני רואה את זה שניה קודם, פשוט להכניס לו את היד של עצמו לפה שירגיש מה זה---
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
בדר"כ הענין באמת קשור לוויסות תחושתי
היה לי גם בן שנשך הרביץ מלא גם באמצע הרחוב סתם לאנשים שלא מכירים וכמובן לדודים לסבתות
כמובן שהלכנו לטפל את הוויסות התחושי ע"י ריפוי בעיסוק
וגם שאלנו יועצת מוסמכת שאמרה פשוט שמתי שהוא מתחיל לחבק אותו חזק עם מלא עוצה בדר"כ זה היה מרגיע
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
נכתב ע"י תכשיט;1495574:
יש ילדים שקשה להם להביע את עצמם וזו הדרך שלהם להתחבר לשני..
יש לי ילד כזה, וטיפול רגשי (יש הרבה סוגים, הוא בתרפיה במוזיקה) מאד עזר לו.

בן כמה הילד, ואיך החלטת כיצד לעזור לו?
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
נכתב ע"י לאה ורחל;1495575:
אם אתם יודעים שיש לו נטיה לנשוך
אל תתנו לו לעשות את זה
ברגע שזה נראה שהוא הולך לנשוך תמנעו ממנו

הנשיכות שלו נוחתות בד"כ בלי הודעה מוקדמת, אנחנו תופסים את זה כשברקע יש כבר מי שבוכה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
נכתב ע"י RacheliArt;1495617:
כשהבת שלי היתה קטנה היא היתה נושכת(ממש מדי פעם)והייתי מוציאה אותה מחוץ לבית שיש שם במסדרון חדרון קטן ואומרת לה שמי שנושך צריך ללכת למלונה.

אני מאיימת במלונה, ובפלפל שחור, ובבידוד, ובפרסים וכלום לא עוזר. אל תשכחו שמדובר גם בסטירות , כלומר אני לא מתמודדת רק עם שיניים גם עם ידיים, בקיצור במשהו כזה של הצקות לכולם. בבית אני יכולה להחליט להעניש וזה עוזר לחצי שעה, אבל בגן, הם לא מצליחים להתמודד וכל היום אני מקבלת טלפונים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
נכתב ע"י חמחם;1495651:
יש לי חברה שמתנהגת בסלחנות מרובה לילדתה הגדולה ולאחיה שאחריו.
הם לא מפסיקים לנשוך ולהרביץ, והיא - "עזבי, ילדים קטנים. הם יגדלו ויפסיקו"...
לא נכון!
והילדים שלה מסכנים נורא! חברים שלהם לא רוצים לשחק איתם!
לכי ליעוץ רציני. אל תזניחי. טפלי שעוד אפשר ולא הופך להרגל.
ו - תפילה, כמובן.

אני מאד רוצה להתייעץ, אני פשוט לא יודעת לאיזה תחום זה שייך. העליתי פה כי הרבה ישועות הגיעו מפרוג, אז אדרבה, אם יש לך או למישהו שם של מישהו/י מתאימים להתייעץ בנושא הזה, אשמח לשמוע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
נכתב ע"י pr;1495654:
מכירה ילד שסבל רבות מההורים והגננות (משום שהעביר סבל רב את ילדי הגן בנשיכותיו ודחיפותיו, מכותיו וכו' וכו')
הורחק משולחן האוכל, הורחק משעת המשחק, ננזף אינספור פעמים -
והבעיה היתה בעיה תחושתית. פשוט היה צריך לטפל בזה.

עבר אבחון תחושתי וזה לא זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
נכתב ע"י נקודת זינוק;1495833:
הוא ילד סנדוויץ' בין אחים מבריקים ומוכשרים?
אם כן, זו דרך ידועה של ילדים לרכוש לעצמם מעמד במשפחה

ממש לא סנדוויץ', הוא התינוק הקטן והמתוק, בובת שעשועים של כולנו:p
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
אולי הוא רוצה להפגין עצמאות? מרגיש שהוא לא מספיק שולט?
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
לא הבנתי מה רמת הבעיה של הנוזלים באוזניים, אבל אם יש לכך השפעה על ההתפתחות השפתית זו תופעה מאד מוכרת אצל ילדים עם קשיי שפה, גם גדולים יותר.
בגלל הקושי להתבטא מילולית הם מסגלים לעצמם דרך אחרת לבטא את הרגשות והרצונות שלהם. במקום לדבר את הרגשות הם פועלים עם הגוף כי זו תגובה יותר ראשונית.
אם זו אכן הנקודה, תנסי לשים לב מתי בד"כ זה מתרחש ותתחילי להמליל את הרגשות/ רצונות שלו. אתה מאד רוצה עכשיו את המשחק שאצלו, אבל אתה יכול לבקש... אתה מאד כועס עכשיו, זה מכעיס אותך וכו'.
מנסיון בגני שפה- מאד עזר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
אמרת שאיימתם.

יצא לכם לבצע איום פעם אחת?
כל עוד לא תממשו שום איום, זה לא ממש יעזר
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
יש שיטה שנקראת aba
דהיינו במקום עונשים תגמול חיובי בפרקי זמן קצרים
זה שגעון של השקעה וזה הולך כך:
צריך להיות שעון עצר שמצלצל כל 10 דקות למשל, ואם בפרק הזמן הזה הילד לא היה אלים הוא מקבל עדש למשל...
אם כן הרביץ אז כשהשעון מצצל אומרים:חבל, אי אפשר לתת לך
לאט לאט מגדילים את פרקי הזמן.
הרעיון שגם ילד מאוד קשה יגיע לחוית הצלחה שירצה לחזור עליה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
אני חושבת שלא להתייחס!זה נראה שהוא משיג בזה שכולם כל הזמן מסביבו..כי כולם באיכון מתי יהיה הסטירה והנשיכה הבאה..וכניראה הוא נהנה מזה ולכן ממשיך..
כמובן אחרי שלילת אפשרויות התפתחויות אחרות..
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה