כללי כותרת באמצע העמוד -באינדיזיין

  • הוסף לסימניות
  • #1
אני מעמדת חוברת ומעוניינת שהכותרות יתחילו מאמצע העמוד ולא למעלה.
הגדרתי לתיבות הטקסט במאסטר את הבייסליין גריד לאמצע העמוד
הגדרתי לטקסט של הכותרת שייצמד לסרגל השורות, (בחלונית הפאראגרף)
ומשום מה הכותרת נשארת למעלה ולא יורדת לאמצע העמוד
מה עושים?
שכחתי משהו בדרך?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
כבר הבנתי מה קרה.
כל הטקסט משום מה היה משורשר בתיבות אחרות. במקום בתיבות שבמאסטר.
אוף מה עושים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
נכתב ע"י contrast;1058368:
כבר הבנתי מה קרה.
כל הטקסט משום מה היה משורשר בתיבות אחרות. במקום בתיבות שבמאסטר.
אוף מה עושים?

א. בסגנון םסקה של הכותרת תוסיפי קו עליון גבוהה מאד.
ב. סמני, שמור בתוך המסגרת.
ג. תני צבע "ללא".
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
תודה. ראיתי ספר כזה היום, ותהיתי איך באמת עושים את זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
רעיון ממש מקורי! תודה
בסוף העתקתי את כל הטקסט, מחקתי את התיבות, ושרשרתי מחדש לתוך התיבות המקורית של המאסטר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
נכתב ע"י contrast;1059040:
רעיון ממש מקורי! תודה
בסוף העתקתי את כל הטקסט, מחקתי את התיבות, ושרשרתי מחדש לתוך התיבות המקורית של המאסטר.

תודה!
מקורו בשכלול קל של רעיון של תמנתי או ישראלה אם אני זוכר טוב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נכתב ע"י שלמה;1059097:
תודה.

לרעיון הזה התכוונתי. אם כי לא זכרתי שחיטובים הוא שגילה זאת.

כמדומני שבcc אין את הבאג הזה.

מ"מ, איני רואה כל צורך לסמוך על באגים, כאשר אפשר ללכת בדרך המלך, ולתת קו נטול צבע. (וזה מה שכתבתי שהוספתי שכלול קל)
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י eliezer;1058378:
ב. סמני, שמור בתוך המסגרת.
היכן מסמנים שמור בתוך המסגרת?
אפשר גם בbaseline shift לתת הורדה לטקסט
יש משהו יותר טוב בשיטה שלך?
 
  • הוסף לסימניות
  • #10

קבצים מצורפים

  • 2013-08-04_115231.jpg
    KB 57.9 · צפיות: 18
  • הוסף לסימניות
  • #11
נכתב ע"י קוביה;1059332:
היכן מסמנים שמור בתוך המסגרת?
אפשר גם בbaseline shift לתת הורדה לטקסט
יש משהו יותר טוב בשיטה שלך?

מצורף צילום.
בהחלט הרבה יותר נח, מאשר להסיט את הטקטס למטה.
נסי לבחור טקסט כזה...
ואל תשכחי שזה דורש יותר תיאום, להתחיל לשחק גם עם הטקסט שאחריו.

גם עוד יתרון שאני יכול לתת קו כזה לכל מיני כותרות קטנות, והוא לא יצור רווח בתוך הטקסט סתם אלא רק כאשר הם בראש עמוד!
זה לא נפוץ הצורך בזה, אך כבר קרה לי .
 

קבצים מצורפים

  • לכידה.PNG
    KB 29 · צפיות: 21
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י קוביה;1059332:
אפשר גם בbaseline shift לתת הורדה לטקסט
יש משהו יותר טוב בשיטה שלך?

אולי זה שימושי כשיש שימוש עיצובי בכותרת ב-2 קווי הפיסקה.
וכל הטקסט במסמך מיושר לקווי בסיס,
ורק הכותרת צריכה להתחיל ממקום נמוך יותר,
זה כבר אפיון אישי שקשור לתיבת טקסט מסויימת.
ויצטרך סגנון אוביקט לתיבות מסויימות ששם הטקסט יתחיל יותר נמוך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
נכתב ע"י ישראלה;1059344:
אולי זה שימושי כשיש שימוש עיצובי בכותרת ב-2 קווי הפיסקה.
וכל הטקסט במסמך מיושר לקווי בסיס,
ורק הכותרת צריכה להתחיל ממקום נמוך יותר,
זה כבר אפיון אישי שקשור לתיבת טקסט מסויימת.
ויצטרך סגנון אוביקט לתיבות מסויימות ששם הטקסט יתחיל יותר נמוך.

לפני שהכרתי את השיטה הזו הייתי משתמש בחיפוש והחלפה ומשתיל שורה ריקה עם תו בודד לזיהוי לפני כל כותרת, ולו הייתי נותן מעבר עמו לפני, במקום הכותרת.
וכמובן גם שמור עם הבא.

נוכחות הטקסט לפני הכותרות אפשרה שימוש ברווח לפני, כרגיל.

זה עדיין פתרון יותר נח בעיני, כאשר מתכוונים להשתמש בשני קווי הפסקה לשימוש עיצובי.(דבר נדיר מאד, אגב.
לכותרת בת שורה אחת ניתן להשתמש בקו בודד ולהשתמש בקו דק מאד וכפול, ולתת לו עובי גדול מאד כך שיהיה מעל ומתחת הפסקה)


בדרך כלל, אני משתמש בקו עליון כדי להוריד את הכותרת כלפי מטה,
ובקו תחתון לבן ועבה כדי להסתיר את הכותרות בעמוד, כך בדרך לל אני חוסך החלת מאסטר נפרד על עמודי שער.
(ומשתמש בסקריפט שלי להחלת מקטע לשם מספור הערות מחדש, אם יש צורך)
 

קבצים מצורפים

  • ff.PNG
    KB 31 · צפיות: 11
  • הוסף לסימניות
  • #14
אולי אתה מוכן להעביר שיעורים על פרקטיות ושיטות עבודה מחכימות?
זה היה חוסך הרבה שעות עבודה ונותן רעיונות ופתרונות יצירתיים למעמדים.
אם זה בר ביצוע,
אולי נבקש מפרוג לארגן לנו מפגש כזה של כמה שעות.
אני בטוחה שתהיה הענות מרשימה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נכתב ע"י eliezer;1059362:
לפני שהכרתי את השיטה הזו הייתי משתמש בחיפוש והחלפה ומשתיל שורה ריקה עם תו בודד לזיהוי לפני כל כותרת, ולו הייתי נותן מעבר עמו לפני, במקום הכותרת.
וכמובן גם שמור עם הבא.
2 אנטרים זה רעיון טוב, רק שצריך להגדיר "אנטר" לפני אנטר כותרת.

רעיון נוסף למרחק האנטר הראשון.
להצמיד את פסקת הכותרת לקווי הבסיס.
משם תוכל להרחיק כמה שבא לך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
נכתב ע"י ישראלה;1059369:
אולי אתה מוכן להעביר שיעורים על פרקטיות ושיטות עבודה מחכימות?
זה היה חוסך הרבה שעות עבודה ונותן רעיונות ופתרונות יצירתיים למעמדים.
אם זה בר ביצוע,
אולי נבקש מפרוג לארגן לנו מפגש כזה של כמה שעות.
אני בטוחה שתהיה הענות מרשימה.

תודה על ההצעה,
אך מנסיון שעשיתי לארגן שיעורים בעימוד מהבסיס ביסודיות, וכן בנפרד, בgrep.
לא ראיתי שום הענות.
כך שבנתיים אני מסתפק בכמה תלמידים בשיעורים פרטיים.
וכן המעוניין יכול לפנות אלי גם כן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
בעבר, שניסיתי לארגן, היו כמה מתענינות רציניות.
הנושא: שיטות עבודה יעילות ותחכומים באינדיזיין.
רוצה שננסה שוב לארגן כזו קבוצה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
נכתב ע"י ישראלה;1059404:
בעבר, שניסיתי לארגן, היו כמה מתענינות רציניות.
הנושא: שיטות עבודה יעילות ותחכומים באינדיזיין.
רוצה שננסה שוב לארגן כזו קבוצה?

לצערי לא יועיל ארגון של כמה מתעניינות, משום שאני מלמד רק גברים.

מ"מ נראה לי שיש כאן מעמדות מעולות שניתן לבקש מהן.

אני הצעתי בעבר ללמד נשים על ידי קורסי וידאו, אך למעשה לא הביעו בזה עניין מעשי אף אחת.
מ"מ הכוונה הייתה לקורס יסודי בעימוד וכן קורס נפרד בגרפ.

ולא טיפים למתקדמים, שבזה אינני יודע מה יש לי ללמד. מסתבר שהמומחים שבכאן יודעים כמותי או יותר ממני.
כמובן יש פה ושם דברים קטנין שלומדים זה מזה, אך לא למעלה מכך.
אין לי איזה שיטות סודיות מיוחדות.

מה שכן GREP זה כן חשוב מאד.
זה לא שום סוד, אך מי שלא עובד עם זה בוודאי מבזבז הרבה מאד שעות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
טוב, אז אנסה להעלות כאן כמה שאלות שהצטברו אצלי,
אולי אתה או מישהו אחר יודעים תשובות לזה:


1.
איך נותנים בו זמנית קו ומילוי לטקסט/צורה באותו צבע,
או כיצד מעבירים מאחד לשני,
כדי שלשתיהם יהיה צבע זהה, כשהוא עדיין לא מופיע בחלון הדוגמיות.

2.
בתמונה מיובאת מס' רב של פעמים, יש את החץ הקטן המכיל בתוכו את כל התמונות הזהות המיובאות.
כך שאפשר להחליף את כולן בפעם אחת.
אך אם נניח מיובאת תמונה שמופיעה 20 פעמים, ו-10 פעמים מתוכן אני רוצה להחליף באחרת.
בגירסת CS5 אני צריכה 10 פעמים לומר לו לאיזו תמונה להחליף.
יש משהו קצר יותר?

3.
כשאני נמצאת עם הסמן בתוך תיבת טקסט,
כיצד עוברים לכלי הדוגם כדי לדגום צבע או עיצוב ממקום אחר?

4.
בחלונות של סגנונות,
כיצד אפשר להגיע במהירות לשם סגנון מתוך רשימה ארוכה וכד' (מלבד קיצור לכל סגנון).


5.
סגנון תו אם קו תחתי – למספור
רציתי ליצור מספור בתוך קוביה
יצרתי סגנון תו בגודל וצבע רצויים עם קו תחתי עבה,
אבל המספור מתעלם מהקו התחתי.
יש דרך אחרת שהמספור יראה בתוך קוביית צבע, וזה יהיה חלק מהסגנון?

6.
למה כיוון המספרים לא משתנה בסגנון פיסקה?
מספרים שהתהפכו בעקבות היבוא, כמו 25 במקום 52,
למרות שבמאפייני הפיסקה מצויין ברירת מחדל
יש צורך ידנית לבדוק בתפריט חלון התווים את כיוון הטקסט ולסדרו שוב לברירת מחדל.
(אין סימן + ואין סגנון תו, רק פיסקה).
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
כל שאלותיך מלבד אחת, אינן שאלות שאני נתקל בהן בשוטף, (אני מעמד טקסט נקי בלבד, בדרך כלל ) ולכן אין לי כעת צשובה, צריך לבדוק.(ואיני מול מחשב העבודה שלי)

השאלה לגבי מציאת סגנון, הפתרון הכי נח לטעמי הוא שימוש בהחלה מהירה.
לחצי קונטרול+אנטר. וכתבי תחילת שם סגנון או אפילו פקודה מהתפריט, וראי.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה