דרוש מידע כמה עולה לנו שימוש בתאורת לדים?

  • הוסף לסימניות
  • #21
קראתי קצת על הנושא, ואכן יש הפסד חשמל בשנאי.
כלומר ייתכן שיש לכם 470 וואט תאורה וזה יוצא 400 ש"ח אם דולק 18 שעות ביממה.
470 וואט ל21 מ"ר זה חזק אבל לא הזוי.
אם אני מבין נכון אז החשבון הוא החשמל שכתוב על השנאי בINPUT
לדוגמא בתמונה של השנאים שצירפתם לעיל (אני רואה את המדבקה רק שנאי אחד) רשום עליו INPUT 200-240V 4A כלומר 220 וולט 4 אמפר (זה החשמל שהשנאי צורך).
220 כפול 4 זה 880 וואט (זה החשבון, אמפר כפול וולט שווה וואט)
קילוואט עולה 60 אגורות.

כך שהשנאי הזה עולה לשעה 53 אגורות.
תכפילו בכמות השנאים שיש לכם ובכמות השעות שהם דולקים.
מקווה שמובן וסליחה על הטעות.
תודה על ההתיחסות
יש לנו 28 מטר של תעלות. ובתוך כל תעלה יש 2 פסי לד. כלומר סהכ 56 מטר פסי לד. בדקנו, כל 1 מ' פס לד 15 וואט.
כך ש56 כפול 15 שווה 840 וואט רק הלדים. (4 אמפר)
אכן יש לנו 2 שנאים של 4 אמפר ועוד אחד של 1.7 אמפר. סהכ שנאים כמעט 10 אמפר.
האם הבנתי נכון ש 53 אגורות לשעה שכתבת מעלה עבור שנאי 4 אמפר זה עבור שנאי פלוס תאורה?
לפי החישוב שלך 10 אמפר שנאים עולה 1.32 שח לשעה.
כפול 18 שעות שווה 23 שח ביום
כפול 30 ימים בחודש יוצא 715 שח לחודש עבור התאורה כולה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
האם הבנתי נכון ש 53 אגורות לשעה שכתבת מעלה עבור שנאי 4 אמפר זה עבור שנאי פלוס תאורה?
נכון.
וזה כולל את השנאי והתאורה (ליתר דיוק השנאי לוקח חשמל מהרשת וממיר אותו למתח נמוך יותר עבור התאורה, בתהליך ההמרה יש חשמל שמתבזבז, כך שהחשמל של התאורה כלול בחשמל של השנאי).
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
נכון.
וזה כולל את השנאי והתאורה (ליתר דיוק השנאי לוקח חשמל מהרשת וממיר אותו למתח נמוך יותר עבור התאורה, בתהליך ההמרה יש חשמל שמתבזבז, כך שהחשמל של התאורה כלול בחשמל של השנאי).
שאלה
האם נכון לומר שלא משנה כמה מטר לד יש לנו, בגלל שהלדים מחוברים לשנאים של 10 אמפר- תמיד נצרוך 10 אמפר?
ושאלה מזוית שונה- איך יודעים כמה אמפר שנאי צריך עבור x פסי לד?
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
שאלה
האם נכון לומר שלא משנה כמה מטר לד יש לנו, בגלל שהלדים מחוברים לשנאים של 10 אמפר- תמיד נצרוך 10 אמפר?
ושאלה מזוית שונה- איך יודעים כמה אמפר שנאי צריך עבור x פסי לד?
לא ממש
גם אם יהיו שם שנאים של 20 אמפר הלדים עדיין ייקחו מהשנאי כמה שהם צורכים, ובהתאם לזה השנאי ממיר מהזרם החילופי לזר ישיר ולא יותר. (בעיקרון אם החשבון הכולל של הלדים יוצא 840 וואט אז אמור להספיק שנאי אחד ועדיין נשאר עוד קצת עודף אבל אם ככה החליט החשמלאי שהתקין כנראה שהוא בדק קודם בהנחה שהוא חשמלאי מוסמך) בהמרה מחשמל חילופי לחשמל ישיר באמת יש דרופ קטן במתח שנכנס (או "הפסד" כמו שכתבו כבר) שיוסיף עוד קצת לצריכה אבל זה לא אמור להיות משמעותי.
לפי זה אם הלדים יהיו מפוצלים כל פס בנפרד (או שיהיה פחות לדים), והשימוש לא יהיה קבוע בכולם הצריכה תהיה לפי כמות הפסים שדולקים. כי הלדים שמכובים לא יצרכו חשמל בגלל שאם אין סגירה למעגל אין צריכה של חשמל.
ואגב חישוב עלויות פשוט יותר אם מחשבים 53 אגורות × 0.84 וואט שעה בצריכה של הלדים × 18 שעות ליום × 30 יום. מה שנותן תוצאה יבשה של 240₪ לחודש. קצת לפה קצת לשם אפשר להגיד שאולי זה מגיע ל300
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #25
ושאלה מזוית שונה- איך יודעים כמה אמפר שנאי צריך עבור x פסי לד?
עיקרון אם החשבון הכולל של הלדים יוצא 840 וואט אז אמור להספיק שנאי אחד ועדיין נשאר עוד קצת עודף
צריך להסתכל בOUTPUT שרשום על השנאי ולהכפיל זה בזה. אצלכם רשום על השנאי של 4 אמפר-OUTPUT 24V 14.6A כלומר השנאי הזה מוציא 350.4 וואט.
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
צריך להסתכל בOUTPUT שרשום על השנאי ולהכפיל זה בזה. אצלכם רשום על השנאי של 4 אמפר-OUTPUT 24V 14.6A כלומר השנאי הזה מוציא 350.4 וואט.
נראה שOUTPUT הכוונה שהיכולת המקסימלית שלו להמיר לצורך צריכה ממנו זה 350 וואט,
אבל זה לא שהוא משתמש בעצם חיברו למתח 350 וואט.

בד"כ במכשירים מציינים את הצריכה שלהם עצמם מהמתח בW בלבד, ולא בOUTPUT שהכוונה העוצמה של "היציאה".
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
תודה על ההתיחסות
יש לנו 28 מטר של תעלות. ובתוך כל תעלה יש 2 פסי לד. כלומר סהכ 56 מטר פסי לד. בדקנו, כל 1 מ' פס לד 15 וואט.
כך ש56 כפול 15 שווה 840 וואט רק הלדים. (4 אמפר)
אכן יש לנו 2 שנאים של 4 אמפר ועוד אחד של 1.7 אמפר. סהכ שנאים כמעט 10 אמפר.
האם הבנתי נכון ש 53 אגורות לשעה שכתבת מעלה עבור שנאי 4 אמפר זה עבור שנאי פלוס תאורה?
לפי החישוב שלך 10 אמפר שנאים עולה 1.32 שח לשעה.
כפול 18 שעות שווה 23 שח ביום
כפול 30 ימים בחודש יוצא 715 שח לחודש עבור התאורה כולה.
נראה שOUTPUT הכוונה שהיכולת המקסימלית שלו להמיר לצורך צריכה ממנו זה 350 וואט,
אבל זה לא שהוא משתמש בעצם חיברו למתח 350 וואט.

בד"כ במכשירים מציינים את הצריכה שלהם עצמם מהמתח בW בלבד, ולא בOUTPUT שהכוונה העוצמה של "היציאה".

זה התוצאה שאכן כתובה במחשבון של חברת חשמל
אבל כמו שכתבתי זה 10 אמפר לא אומר שהם אכן צורכים בפועל כל רגע 2300 וואט
אלא שיש להם את יכולת להמיר כזאת עוצמה של וואטים.

זה נראה שהצריכה של הלדים פלוס הצריכה "שמתבזבזת" בשנאים שהם יותר בכיוון של 5 אמפר,
כנראה שהחשמלאי מהשיקולים שלו העדיף לא לקחת סיכון ולחבר שנאים עם יכולת המרה גבוהה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
שאלה
האם נכון לומר שלא משנה כמה מטר לד יש לנו, בגלל שהלדים מחוברים לשנאים של 10 אמפר- תמיד נצרוך 10 אמפר?
ושאלה מזוית שונה- איך יודעים כמה אמפר שנאי צריך עבור x פסי לד?
לא.
הצרכן (שהם הלדים), קובע את עוצמת הזרם.
הנתונים הנקובים על השנאי, הם נתונים שלא כדאי לעבור אותם. אחרת, זה יוביל לשריפת השנאי במשך הזמן.
כשהצרכן כבוי, כנראה שצריכת השנאי - נמוכה מאוד. רק הפסדים מועטים.
זה עונה גם על השאלה השניה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
בד"כ במכשירים מציינים את הצריכה שלהם עצמם מהמתח בW בלבד, ולא בOUTPUT שהכוונה העוצמה של "היציאה".
W (וואט) זה במכשירים בלי שנאי.
עם שנאי צריך לבדוק לפי השנאי.
לדוגמא שנאי של 4 אמפר (220 V) ייקח 880 וואט לשעה, למרות שיוצא מהשנאי רק 350 וואט לשעה (במקסימום).
אם לא כל הנורות דולקות ייתכן והוא ייקח פחות.
(במחשבון של חברת החשמל בנורת לד, לכאורה צריך לחשב לפי אמפר ולא לפי וואט)
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
W (וואט) זה במכשירים בלי שנאי.
עם שנאי צריך לבדוק לפי השנאי.
לדוגמא שנאי של 4 אמפר (220 V) ייקח 880 וואט לשעה, למרות שיוצא מהשנאי רק 350 וואט לשעה (במקסימום).
אם לא כל הנורות דולקות ייתכן והוא ייקח פחות.
(במחשבון של חברת החשמל בנורת לד, לכאורה צריך לחשב לפי אמפר ולא לפי וואט)
מעניין אם אכן כל השנאים צורכים כפול ממה שהם מפיקים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
יש לי את הפס לד הזה שהזמנתי מאלי אקספרס- 20 מ"ר
איך אני ידע כמה חשמל הוא צורך ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #34

זה התוצאה שאכן כתובה במחשבון של חברת חשמל
אבל כמו שכתבתי זה 10 אמפר לא אומר שהם אכן צורכים בפועל כל רגע 2300 וואט
אלא שיש להם את יכולת להמיר כזאת עוצמה של וואטים.

זה נראה שהצריכה של הלדים פלוס הצריכה "שמתבזבזת" בשנאים שהם יותר בכיוון של 5 אמפר,
כנראה שהחשמלאי מהשיקולים שלו העדיף לא לקחת סיכון ולחבר שנאים עם יכולת המרה גבוהה.
חשמלאי בדק בלוח חשמל ראשי והצריכה של הלדים בפועל היא אכן 5 אמפר.
(בבדיקה מהשנאים יצא לו 4 ורבע )
הוא גם טוען שלפי עוצמת התאורה פסי הלד הם של 30 ואט (לא בוודאות ולא הצלחנו לדעת מהחנות)
לפי החישובים מעלה ושעות השימוש שלנו עלות החשמל לתאורה לחודשיים היא כ700 שח.
אנחנו בכיוון להוסיף ספוטים בכמות שתספיק לתאורה נחמדה במשך השבוע ולהשתמש בלדים רק לשבת.
נחזור ונעדכן בעז"ה בתוצאות.
תודה לכולם!
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
תבדקו ביטול של פס אחד מכל שניים במסלול.
זה נשמע מוגזם
אצלינו סלון 24 מ"ר
התאורה צורכת 300W
וגם אם אתם משתמשים עם אור צהוב (3,000K) זה אמור לקחת קצת יותר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
תבדקו ביטול של פס אחד מכל שניים במסלול.
זה נשמע מוגזם
אצלינו סלון 24 מ"ר
התאורה צורכת 300W
וגם אם אתם משתמשים עם אור צהוב (3,000K) זה אמור לקחת קצת יותר.
איזה תאורה יש לכם?
השאלה פה זה על פסי לד ואנחנו עכשיו בהתלבטות קשה...
כבר הכל נמצא בבית ושוקלים לא להתקין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
יש לנו לכאורה אותה בעיה.
הרבה לדים בבית וחשבון חשמל גבוה לא מוסבר...
האם דימר יכול להיות פתרון?
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
יש לי את הפס לד הזה שהזמנתי מאלי אקספרס- 20 מ"ר
איך אני ידע כמה חשמל הוא צורך ?
בדקתי את הדגם שלך אצל מוכרים אחרים באליאקספרס, וכתוב שהוא צורך 8.6 וואט למטר, זה אומר ששלך צורך בסך הכל 160 וואט
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה