התייעצות כף שמן זית מידי יום

האם כדאי לאכול כל יום כף שמן זית

  • כן ברור חבל על כל יום בלי כף כזו, בריא, מזין, טעים, מחזק וגם מחסֵן את האופי מול דודה נחמה

    הצבעות: 85 75.2%
  • ממש ממש לא, לא הבנת נכון את הקונטרס שמצאת בגניזה מאת הרב התזונאי גרישה פצ'סטלסקי, מאודדד לא בריא

    הצבעות: 28 24.8%

  • סה"כ מצביעים
    113
  • הוסף לסימניות
  • #1
כן או לא?
ויש גם סקר סולידי
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
באמת שאשמח לכל תשובה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אני לוקחת כל בוקר 2 כפות שמן זית
זה משפיע לטובה מאד על כל מערכת העיכול
וגם טוב לזכרון... בגלל זה התחלתי עם זה בעצם
אפשר ברציפות במשך נניח שנים? אין עם זה בעיה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אין שום בעיה.
סבתי עה היתה שותה חצי כוס במשך עשרות שנים. בימי הרעב והשובע.
גם כשלא היה מה לאכול היתה טובלת לחם יבש או עגבניה בשמן זית.
ונשארה חזקה וצלולה עד יומה האחרון (מעל 90) והיא בהחלט תלתה זאת בזה.

וכל הזמן אמרה ששמן זית מחזק מאוד
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אפשר ברציפות במשך נניח שנים? אין עם זה בעיה?
אני לוקחת כבר שנה+ ורואה רק טוב מיזה
החילוף חומרים שלי ממש השתפר
כל תזונאית שאני מספרת לה על זה מברכת על המהלך
זה לא גועל נפש??? סליחה על הביטוי
אני לוקחת את זה 2 כפות עם הקפה בבוקר כמו תרופה מגעילה
כף לפה ומלא קפה
התרגלתי......
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
שמן זית היה מרכיב חשוב בתזונה בדורות הראשונים. הם באמת היו בריאים יותר.
אני לא יודע על אלו דורות אתה מדבר, לפני 100 שנה תוחלת החיים הממוצעת היתה 50 שנה או פחות ברוב העולם המערבי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
הבנתי שלשתות את זה, זה ממש לא בריא!!
ולאכול את זה ביחד עם אוכל אחר [כגון לטבול בו לחם], זה מאד בריא!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
הבנתי שלשתות את זה, זה ממש לא בריא!!
ולאכול את זה ביחד עם אוכל אחר [כגון לטבול בו לחם], זה מאד בריא!!!
מה הנפק"מ?
(אפשר לאכול/לשתות כף, רק לא לנשום מהאף תוך כדי)
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
כף שמן זית + כף מיץ לימון.
תוך שבוע מתרגלים. ממש על רעיון של תיבול סלט
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
מה הנפק"מ?
(אפשר לאכול/לשתות כף, רק לא לנשום מהאף תוך כדי)
עיין גמ' ברכות לה:
גופא אמר רב יהודה אמר שמואל וכן א''ר יצחק א''ר יוחנן שמן זית מברכין עליו בורא פרי העץ היכי דמי אילימא דקא שתי ליה (משתה) אוזוקי מזיק ליה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
עיין גמ' ברכות לה:
גופא אמר רב יהודה אמר שמואל וכן א''ר יצחק א''ר יוחנן שמן זית מברכין עליו בורא פרי העץ היכי דמי אילימא דקא שתי ליה (משתה) אוזוקי מזיק ליה.
בדיוק שאלתי את בעלי למקור וזה מה שאמר לי,
אבל אם כבר, אז בעלי הביא לי איפה כתוב בגמ' ששמן זית זה בריא.
הנה ציטוט מהגמ' שמי שרגיל בשמן זית זה מאד טוב לזיכרון. [ואולי הכוונה שרגיל לאכול כל יום כנוסח השאלה בראש האשכול]
הגמ' היא בהוריות דף יג:

  • ת''ר חמשה דברים משכחים את הלימוד האוכל ממה שאוכל עכבר וממה שאוכל חתול והאוכל לב של בהמה והרגיל בזיתים והשותה מים של שיורי רחיצה והרוחץ רגליו זו על גבי זו ויש אומרים אף המניח כליו תחת מראשותיו חמשה דברים משיבים את הלימוד פת פחמין וכל שכן פחמין עצמן והאוכל ביצה מגולגלת בלא מלח והרגיל בשמן זית והרגיל ביין ובשמים והשותה מים של שיורי עיסה ויש אומרים אף הטובל אצבעו במלח ואוכל הרגיל בשמן זית מסייע ליה לרבי יוחנן דאמר רבי יוחנן כשם שהזית משכח לימוד של שבעים שנה כך שמן זית משיב לימוד של שבעים שנה:
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
כן או לא?
ויש גם סקר סולידי
ברור שכן.
אבל דווקא שמן זית מכבישה קרה עם כמה שפחות חמיצות (מקסימום 0.8).
מבחינה בריאותית השמן זית עדיף יותר עם אוכל כלשהוא,
בתוך לחם, עם חומוס וכד'.
גם בגמרא כך רואים, שרק עם לחם זה בריא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
אני שותה בקש כל יום כוס ברד משמן זית
ואני שם לב שזה מחזק לי את הלסתות, מרכך את הצלעות, מיישר לי את השערות ומונע יבלות.

כמו"כ הוא שינה לי את סוג הדם מ A ל B, מחזק את האגן, וגורם לסיבולת לב - ריאה בלי שאני סובל בכלל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
אז - כולם בעד?
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
מישהי אמרה לי פעם על עוזרת בית שהיתה מגיעה אליה, חזקה כמו שור
וטענה שזה בגלל כף שמן זית שהיא לוקחת כל בוקר
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה