דרוש מידע כרטיס אשראי או תרומה חודשית לבנק?

  • הוסף לסימניות
  • #1
רק רציתי לבדוק אם אני היחידה שממשיכה לשלם 20 ש"ח כל חודש לבנק עבור כרטיס האשראי,

מי עוד פה מרגיש שהם תורמים לקופת הבנק? 😆

אספר הסיפור בקצרה:
אני בבנק דיסקונט,
בגדול כשפתחתי החשבון אמרו שעל כל כרטיס אשראי אמור להיות חיוב של 20 שח, אבל בשנתיים הראשונות כחשבון חדש אני פטורה אם אני מבצעת רכישות עד 2000 שח באשראי (אמרו לי לשני הכרטיסים שיש לי 2000 שח יחד)

עכשיו פנינו אליהם לאחר שנתיים שיורידו את החיוב של 20 שח לכרטיס, היינו שימשיך המצב הקיים שאם נרכוש ב2000 שח בכללי לא אחויב בדמי כרטיס,
והם אמרו לי (וכבר סוג של הסכמתי, אווילי אני יודעת) שעל כרטיס אחד אצטרך לעשות 3500 שח ואז לא אחוייב 20 שח עליו, ועל הכרטיס השני אצטרך לעשות 1500 שח ואז יהיה לי הנחה של 50% -כלומר אשלם 10 שח עליו בכל מקרה. (החלוקה היא כך כי כרטיס אחד יותר משתמשים בו בכללי)
יש מה לעשות בנידון?
אני רוצה לשמוע מבעלי נסיון אם הצליחו בבנק דיסקונט להוריד לגמרי את החיוב הזה על הכרטיסים, למרות שהרגע פניתי ושינו לי את התוכנית... וגם לא רוצה כרטיס אחד לעשות 3500 שח וכרטיס שני 1500 שח! אלא רוצה לעשות 2000 שח לכרטיס מקסימום.

מקוה שזה עדיין בר שינוי. אשמח לשמוע מבעלי ניסיון איתם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אם לא מגיעים לסכומים האלו באשראי או בקושי, מה הטעם.

יש כרטיסים חוץ בנקאים שנותנים ללא דמי כרטיס בלי מאמץ, כולל להחזיר רטרו אם נזכרו לטפל בעניין באיחור.

כרטיסי אשראי בנקאיים הם קשים בעניין, צריך לנג'ס וגם כנראה תלוי במצב החשבון. מידיעה בבנקים אחרים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
הכרטיס של 'יש'
מענין אותי!
אז רק לחדד-
זה משמש ככרטיס אשראי לכל דבר וענין, בלי דמי כרטיס כלל?
ולגבי מסגרת אשראי - זה קשור לבנק- מה שהבנק קובע או שקשור להחלטת "יש" כמה מסגרת לתת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
רוב כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים, משתלמים בהרבה מהבנקאיים מבחינת הטבות, ובחלק גדול מהם אפשר לקבל פטור מדמי כרטיס קבוע או לחדש כל שנה. המסגרת נקבעת ע"י חברת האשראי בלבד (אל תבטלו את הכרטיס הבנקאי לפני שקיבלתם חוץ בנקאי).

לגבי עצם העניין הם כרטיס רגיל לכל מטרה כולל משיכת מזומנים, לא כולל מידע על חשבון הבנק שאותו אפשר לקבל ע"י כרטיס מידע חינמי מהבנק.

יצויין שאם אתם בעבודה מיוחדת, יש גם כרטיסים בנקאיים (תלוי גם בבנק) חינמיים כגון כרטיס אשמורת למורים וכדו'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
המסגרת נקבעת ע"י חברת האשראי בלבד (אל תבטלו את הכרטיס הבנקאי לפני שקיבלתם חוץ בנקאי).
זאת אומרת אם עד עכשיו הייתי דרך חברת כאל אז עדיף לי לחפש כרטיס חוץ בנקאי של כאל ולכאורה הם יתנו לי אותה מסגרת כמו שיש לי עד כה מכרטיס אשראי של הבנק?
ואיזה כרטיסים מומלצים- "יש", מי עוד?
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
  • הוסף לסימניות
  • #9
זאת אומרת אם עד עכשיו הייתי דרך חברת כאל אז עדיף לי לחפש כרטיס חוץ בנקאי של כאל ולכאורה הם יתנו לי אותה מסגרת כמו שיש לי עד כה מכרטיס אשראי של הבנק?
גם חברות אחרות יתנו לך לכאורה את אותה מסגרת פחות או יותר אם אין לך נתונים בעיתיים.
מה שכן אם ממשיכה עם CAL לדוגמא, תרוויחי שהנתונים הישנים והחדשים מוצגים באותו אתר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
זאת אומרת אם עד עכשיו הייתי דרך חברת כאל אז עדיף לי לחפש כרטיס חוץ בנקאי של כאל ולכאורה הם יתנו לי אותה מסגרת כמו שיש לי עד כה מכרטיס אשראי של הבנק?
ואיזה כרטיסים מומלצים- "יש", מי עוד?
חברת כאל לא יתנו לכם כמו הבנק.
הם יתנו לכם כמה שהם רוצים.

ואתם יכולים לפנות לכל חברה.

יש מלא כרטיסים, תחשבו איפה אתם קונים בעיקר מוצרי מזון, וכדו'. ויש עוד המון הנחות בהרבה סוגי חנויות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
יש כרטיס של מקס כזה אני רוצה שאין דמי כרטיס לכל החיים ולא צריך להתחנן ולא צריך לגהץ פשוט בחינם
יש לו עוד כל מיני הטבות בעיקר לקונים באתרים בינלאומיים וחו"ל
אמנם רשמית זה מיועד לחברי קבוצת פייסבוק מסויימת אבל מהנסיון שלי הם נותנים לכולם
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
חזרתי שוב :)
אני יודעת שיש המון אשכולות בנושא
אבל נכון להיום איזה כרטיס חוץ בנקאי הכי משתלם:
*cash כאל
*cash כאל פרו - הבנתי שזה דיינרס ולא כול חנות תקבל אותו
*מקס I Need It - לכאורה בלי דמי כרטיס כלל??
*אחר?

מבחינתי הקאשבק הוא תוספת נחמדה, (ללא סמראטפון אפשרי בכלל הקשבק?...)
אבל בעיקר מה שאני רוצה זה כרטיס ללא דמי מנוי לכל החיים אם קיים, ושאוכל לעשות בו מסגרת אשראי של לפחות 8,000 שח

אשמח לכל מידע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
בארץ, הרבה מכרטיסי כאל הם של דיינרס, ולא כל החנויות מכבדות את המותג.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
חזרתי שוב
אני יודעת שיש המון אשכולות בנושא
אבל נכון להיום איזה כרטיס חוץ בנקאי הכי משתלם:
*cash כאל
*cash כאל פרו - הבנתי שזה דיינרס ולא כול חנות תקבל אותו
*מקס I Need It - לכאורה בלי דמי כרטיס כלל??
*אחר?

מבחינתי הקאשבק הוא תוספת נחמדה, (ללא סמראטפון אפשרי בכלל הקשבק?...)
אבל בעיקר מה שאני רוצה זה כרטיס ללא דמי מנוי לכל החיים אם קיים, ושאוכל לעשות בו מסגרת אשראי של לפחות 8,000 שח

אשמח לכל מידע.
הקאל קאשבק מעולה אבל כל שנה תצטרכי להתקשר ולבקש ביטול דמי כרטיס
ב כזה אני רוצה פטור לכל החיים
בלי כאב ראש
ותבטלי את הבנקאי....
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

מלכודת האשראי המתגלגל: כך גורמים לכם לשלם את הריבית הגבוהה ביותר שיש

תחת השם הקליט "אשראי מתגלגל" מסתתרת ההלוואה היקרה ביותר במערכת הפיננסית. חברות כרטיסי האשראי והבנקים מציעים חיוב חודשי קבוע וידוע מראש על האשראי, ו"גלגול" היתרה לחודש הבא. אבל הריבית שמסתתרת מגיעה גם ל־16%, גבוהה מהריבית על המינוס. כך נימנע ממלכודת הגמישות המדומה



תחת השם הקליט והידידותי
"אשראי מתגלגל" מסתתרת ההלוואה היקרה ביותר שניתן לקחת מהבנקים ומחברות כרטיסי האשראי. האשראי המתגלגל הוא מסלול שבו מחליטים מראש על סכום חיוב חודשי קבוע — במקום לשלם את מלוא העסקאות בכל מועד חיוב. זהו אשראי גמיש ומאוד נגיש, אך בריבית גבוהה מאוד.

המנגנון פשוט: אדם בוחר סכום חיוב קבוע של 5,000 שקל לדוגמה. אם בחודש הראשון ההוצאות של אותו אדם היו 7,000 שקל, חברת כרטיסי האשראי תגבה ממנו 5,000 שקל, ו־2,000 שקל יתגלגלו לחודש הבא ויישאו ריבית. בחודש הבא נניח שההוצאות הסתכמו ב־6,000 שקל: שוב ייגבו 5,000 שקל, ו־1,000 שקל נוספים יתגלגלו. כעת תהיה יתרת חוב של 3,000 שקל שנושאת ריבית. אם ההוצאות נותרות גבוהות מסכום החיוב, היתרה תמשיך לגדול מדי חודש. את חלקו הארי של האשראי המתגלגל (מעל 90%) מספקות חברות כרטיסי האשראי, שתיק האשראי המתגלגל שלהן עומד על כ־15% מהאשראי שהן מעמידות.

"מהיום השליטה בחיובי הכרטיס עוברת אליך", כותבים בחברת כרטיסי האשראי כאל. "קובעים את גובה החיוב לפי מה שמתאים לכם", מסבירים ב־MAX. אך מאחורי ההצעה המפתה לשליטה בגובה החיוב נמצאות הריביות הגבוהות במשק. נכון לאוגוסט, הריבית הממוצעת באשראי מתגלגל עמדה על 15.6%. כלומר, על כל 10 אלף שקל שמתגלגלים, משלמים בשנה 1,560 שקל.
האשראי המתגלגל דומה במהותו למינוס בעו״ש: בשניהם האשראי גמיש ואינו קצוב בזמן. ההבדל הוא שבעו״ש כל הכנסה שמופקדת מקטינה אוטומטית את המינוס, ואילו באשראי מתגלגל היתרה לא תרד אלא אם מעלים את סכום החיוב או משלמים תשלום חד־פעמי.

ההלוואה מאוד נגישה: ה"גלגול" הוא תכונה שניתן להדביק לכרטיס אשראי קיים. כל מה שצריך הוא להיכנס לאתר חברת כרטיסי האשראי ולאשר בכמה קליקים

גם הריבית לרוב נמוכה יותר בעו״ש: באוגוסט 2025 הריבית הממוצעת בעו״ש היתה כ־12.07%, לעומת כ־15.6% באשראי מתגלגל. עם זאת, יש לקחת בחשבון שבעו״ש הריבית נגבית במדרגות שגובהן משתנה בין בנק לבנק. במדרגות הגבוהות במיוחד, הריבית על המינוס יכולה לעלות על 18% — כך שבמקרים קיצוניים, האשראי המתגלגל אינו בהכרח היקר ביותר.

הריבית גבוהה במיוחד מפני שזה אשראי גמיש ללא מועד פירעון קבוע. לעומת זאת, בהלוואה צרכנית רגילה לוקחים סכום חד־פעמי ומחזירים בתשלומים קבועים - ובדרך כלל בריבית נמוכה יותר. באוגוסט 2025, לדוגמה, הריבית הממוצעת בהלוואות בריבית משתנה (פריים) היתה כ־9.26% — נמוכה משמעותית מהאשראי המתגלגל.

קל יותר לבקש אשראי מתגלגל מאשר לבטל כרטיס

לא מדובר רק בהלוואה יקרה, אלא בהלוואה מאוד נגישה: ה"גלגול" הוא תכונה שניתן להדביק לכרטיס קיים, כך שכל מה שאדם צריך הוא להיכנס לאתר חברת כרטיסי האשראי, והוא רחוק מספר לחיצות עכבר מאישור ההלוואה. למעשה, קל בהרבה לבקש אשראי מתגלגל מאשר לבקש לבטל את כרטיס האשראי (מבלי להזמין חדש).

על פניו, אפשר לטעון שלמוצר יש היגיון נקודתי — למשל בתקופה של תנודתיות חריגה בהכנסות או בהוצאות — כשלא בטוחים שנחוצה הלוואה. זה גם לא מוצר ייחודי לישראל: לפי בנק ישראל, בארצות הברית פלח האשראי המתגלגל בכרטיסי האשראי נאמד נכון לסוף שנת 2023 בכ־24% מסך האשראי הצרכני, לעומת כ־4.6% בישראל.

היקף האשראי המתגלגל — שעמד באוגוסט האחרון על 6.39 מיליארד שקל — מעלה את החשד שהציבור לא משתמש באשראי מתגלגל כמענה נקודתי לתקופת תנודתיות בהוצאות או בהכנסות, אלא כהלוואה נוחה ויקרה במיוחד. אומנם באופן יחסי, שיעורו מתיק האשראי של החברות ירד מ־20% ב־2016 לכאמור 15% כיום, אך עדיין מדובר בחלק דומיננטי מתיק האשראי של החברות.

נתון נוסף שממחיש זאת הוא שמעל 80% מנוטלי האשראי לא משנים את סכום החיוב החודשי, באופן שמגדיל את החוב מחודש לחודש. גם בעת בקשת האשראי המתגלגל, חברות האשראי שואלות מה הצורך בגינו מבקשים זאת. ניתן לבחור למשל ב"רכב", "מחזור הלוואה במקור אחר", "חופשה או אירוע" – כלומר, מקרים שבהם הגיוני יותר לקחת הלוואה חד־פעמית מסודרת.

1000023904.jpg

החשש הוא שבעיקר משפחות מהשכבות החלשות נוטות להשתמש באשראי המתגלגל כפתרון קבוע ונוח. "כשחברת האשראי מציעה ‘להקל עליך’, היא בעצם מוכרת הלוואה יקרה במעטפת יפה", אומר לכלכליסט אוהד זינגר, מלווה משפחות לצמיחה כלכלית, שהגיע למקצועו לאחר שבעצמו נקלע למצוקה כלכלית. "כשאני בעצמי הייתי במצב כלכלי בעייתי, עם חובות וחיובי אשראי גבוהים, קיבלתי לא פעם הצעות ‘אטרקטיביות’ מחברות האשראי," הוא מספר. "הם אמרו לי: ‘יש פתרון – אתה תקבע כמה תרצה לשלם בחודש ואנחנו נתאים את עצמנו אליך’. מה שהם שוכחים לומר הוא שהשאר לא נמחק — הוא פשוט הופך לחוב, עם ריבית דו־ספרתית, שעליה מדברים בדרך אגב, אם בכלל".

לדבריו, רבים מהלקוחות שהוא פוגש כיום נופלים לאותה מלכודת. "חלקם מודעים אבל אין להם ברירה, ואחרים בכלל לא מבינים את המשמעות – הם רואים רק את האפשרות להוציא עוד קצת החודש. כשאני מציג להם את העלויות האמיתיות הם נדהמים; הם חשבו שחברת האשראי עושה להם טובה, עד שהם קולטים שהם משלמים ריבית שיכולה להגיע ל־15% ויותר. אז הם כבר ממש זעים באי־נוחות בכיסא".

זינגר סבור שאין למוצר זה זכות קיום: "אם אתה לא פילנתרופ של חברות כרטיסי האשראי, עדיף למצוא פתרון מימון זמני אחר, זול בהרבה".

למרות עבודת הפיקוח, התחום רחוק מלהיות מוסדר

בעבר, התחום היה פרוץ בהרבה, וחברות כרטיסי האשראי הפעילו שיווק אגרסיבי יחסית. באפריל האחרון, בעקבות ביקורת שערך בנושא, הנחה הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל את חברות כרטיסי האשראי והבנקים להבהיר ללקוחות כבר בתחילת התהליך שמדובר באשראי נושא ריבית, לפרט מראש את שיעור הריבית השנתית, ואסר עליהם להשתמש בכינויי שיווק כמו "כלי שליטה", "אמצעי בקרה", "תשלום קבוע" וכדומה.

בנוסף, הפיקוח על הבנקים גם אסר על מבצעי "מלכודת דבש", שבהם מוצעת ריבית נמוכה לתקופה קצרה שמתייקרת לאחר מכן.

עם זאת, התחום עוד רחוק מלהיות מוסדר: בחודש פברואר השנה הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד חברת כאל, בטענה כי הגדילה את מסגרות האשראי בכרטיסי אשראי מתגלגל, וזאת ללא בקשה, יידוע או הסכמה מצד הלקוחות, באופן שגורם לצרוך אשראי נוסף ולשלם עליו ריבית גבוהה מהנדרש, בהיקף המוערך ב־161 מיליון שקל. כאל אמורה היתה להגיש תגובתה לבית המשפט ביום שלישי האחרון.

"יש מי שנקלעו למצב כלכלי קשה ונאלצו להשתמש בזה כפתרון זמני, אך רוב האנשים פשוט לא מודעים לעלות האמיתית של האשראי המתגלגל. יש כאלה שנהנים מה'נוחות' של תשלום מינימלי נמוך מבלי להבין לאן זה מוביל", אומרת שרון לוין, מנהלת מערך הסברה בארגון פעמונים. "בפועל, הם לווים כסף ביוקר, נהנים מאשליה של 'יש לי כסף', וזאת בזמן שהשימוש באשראי מתגלגל משפיע לרעה על דירוג האשראי, ועלול להקשות בעתיד לקבל משכנתא או הלוואה במחירים טובים".

מה חייבים לדעת ולעשות לפני שמתפתים ללוות?

ארבעה דברים שכדאי ללווים לעשות ולהבין לפני שמתפתים לקחת הלוואת אשראי מתגלגל:

1. אם יש לכם צורך באשראי, עדיף לבחון קודם הלוואה רגילה, שבה לווים סכום חד־פעמי.

2. ההשוואה צריכה להיעשות לא רק מול האלטרנטיבה של הלוואה רגילה או מסגרת העו"ש, אלא גם בין החברות שמציעות את האשראי. נכון לאוגוסט האחרון, כאל גבתה את הריבית הממוצעת הגבוהה ביותר על אשראי מתגלגל (16.43%), בעוד בנק לאומי גבה את הריבית הממוצעת הנמוכה ביותר (13.14%).

3. להיות אקטיבי: בשונה מהלוואה רגילה, שבה התשלום נגבה אוטומטית בכל חודש, באשראי מתגלגל יש לשלם באופן אקטיבי את החוב. כדאי אחת לחודש לבדוק את גובה היתרה, להקטינה ככל שניתן, ולהגדיל ככל שאפשר את סכום החיוב הקבוע כדי למנוע התגלגלות של אשראי נוסף.

4. כשהצורך בגמישות באשראי של משק הבית מסתיים, כדאי לשלם את יתרת החוב ולבטל את השירות.

כלכליסט
  • תודה
Reactions: rhehsuhya1 //
9 תגובות

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה