דרוש מידע כשרות של ירקות עלים

  • הוסף לסימניות
  • #81
בויכוח כזה קשה לייחס חשיבות לתגובות האנשים.
כדי לתת כשרות צריך לדעת גם הלכות כמו ביטול ברוב וכד' בנוסף להלכות תולעים והקפדה על פיקוח אפקטיבי.
כאן אנשים מדברים על מציאות. בהלכה יש כללים אחרים.

עוד זכור לכולם, ההוא שהצליח לשגע את המדינה שבשוקולד הפרווה של עלית כתוב מאחורה עלול להכיל חלב. וזה "ממש נורא ואיום".
והאמת, שמבחינת אלרגנים זה בעיה ומבחינת הלכה זה בסדר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #82
זה נכון שיש בהלכה כללים, אבל ברור שהכל מתחיל מהמציאות, וברור שכל אחד רוצה לקנות ירקות עלים שבמציאות נקיים מחרקים, ולא כאלו שהסתמכו על ביטול ברוב וכדומה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #83
המסקנא הכמעט מתבקשת מכל האשכול הזה הוא שכמעט לא ניתן לאכול סלטים עם עלים בכל מיני קייטרינגים ואולמות אילולי פיקוח הדוק של בד"ץ עד"ח וכן כל קייטרינג שמזמינים צריך לשאול היכן קונים את העלים!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #84
איך אמר הרב זריצקי. אדם בא לאולם עם הכשר לא הכי. ואומר עוף או בשר אני לא יכול לאכול. אבל מה אני כן יכול לאכול. אני יאכל סלט ירקות. הבעיה היא שאותו אחד לא יודע. שהעוף רבנות איכשהו בדיעבד על פי הדין כשר. אבל הסלט ירקות עם הירק עלים מכיל עשרות או מאות לאווים דאורייתא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #85
חלק גדול מהאולמות בכשרויות בינוניות ומטה משתמשים בירק חסלט.
 
  • הוסף לסימניות
  • #86
אבל גם בירק חסלט יש כמה סוגים של כמה הכשרים וכמה צבעים. מי בקי שם מה הכי טוב מה פחות טוב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #87
הבהרת דברים. אין לי אישית מושג ברור מה קורה בירק עלים של הרב וויא או הרב אפרתי. אלא סך הכל שמעתי מאחרים לפני כמה וכמה שנים. לכן אבקש לא להאמין לדברים. אלא רק לחוש להם.
וודאי וודאי שכמו שצריך לשמור ולהיזהר במה שמכניסים לפה כך צריך להיזהר במה שמוציאים מהפה.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:
  • הוסף לסימניות
  • #88
לפני תקופה בררתי את הנושא מול כמה מחברי שמתעסקים בתחום כשרות הירק עלים.
הרב וויא נותן כשרות לחברת קטיף הארץ הטובה ויש להם בזיליקום כבר תקופה ארוכה אף אחד לא יכול לערער על הרב וויא בידיעתו והבנתו בתחום. אני מכיר אישית משגיח של הרב אפרתי העושה לילות כימים בחממות המפוקחות על ידם ומידי יום פוסל שטחי חממה שלמים בגלל נגיעות, יש להם פיקוח גם בגידול וגם בבית אריזה ורק בשבוע שעבר סחורה שאושרה בגידול נפסלה בבית אריזה בעקבות בדיקה נוספת ומאות קילו של כוסברה נפסלו ושווקו לשוק הכללי כירק לא מהדרין.

אני מכיר חברה שמפוקחת ע"י בדץ שארית ישראל שכבר תקופה ארוכה אין להם כוסברה בגלל פסילות של המשגיח...

צריך לדעת שלא כל החקלאים מעונינים לעבוד עם העדה החרדית גם בגלל העלויות שלא מועילות להם (כידוע שהעלות גבוהה מאוד לא רק בגלל הכשרות אלא שזה ממש מיתוג בפני עצמו) ולכן יכול להיות שלבד"ץ שארית ישראל יהיה בזיליקום ונענע ולא להעד"ח כי החקלאי שמגדל פשוט לא עובד איתם.

דבר נוסף צריך לדעת זה שישי כשרויות שיש להם סחורה ולחלק אין, לכל אחד יש שטחי אזור וגידול שונים ויכול להיות שגידול של אחד נקי ולשני לא יצא נקי.

עוד דבר צריך לדעת שהירק המפוקח אינו נקי מחרקים אלא הוא בחזקת נקי מחרקים (יעיון בשו"ת ישא יוסף של הגר"י אפרתי שליט"א) כלומר יש חרקים שאינם יורדים בשטיפה ואם ימצא אחד מהם במשטח של סחורה כל הסחורה תפסל. ויש חרקים אשר יורדים בשטיפה ולכן גם אם ימצאו כמות מסוימת של חרקים הם יאשרו את הסחורה ולכן חובה להקפיד על שטיפת הירק עם סבון ותחת זרם מים (לכל כשרות יש החלטה של ועדת הרבנים שלהם כמה חרקים יכולים לאשר בסחורה) ולכן גם ראית כמה חרקים זה עדיין בסדר לאחר שטיפה עם סבון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #90
חשוב לי להדגיש.
אני בכוונה לא מזכיר את שמות גופי הכשרות שיש עליהם ביקורת,
כיון שאין לי בזה ידיעה ברורה אלא תלונות שהובאו כאן והובאו אצלי בפרטי.
עם כל זאת,
זה מאוד מצער, שאחרי כ"כ הרבה תגובות וכ"כ הרבה צפיות,
גופי הכשרות האלו לא טורחים להגיב על הטענות,
לפחות שיגידו להד"מ הכל עלילה או שיסבירו את מעשיהם,
הדבר החמור מכל זה שהם לא סופרים את הציבור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #91
חשוב לי להדגיש.
אני בכוונה לא מזכיר את שמות גופי הכשרות שיש עליהם ביקורת,
כיון שאין לי בזה ידיעה ברורה אלא תלונות שהובאו כאן והובאו אצלי בפרטי.
עם כל זאת,
זה מאוד מצער, שאחרי כ"כ הרבה תגובות וכ"כ הרבה צפיות,
גופי הכשרות האלו לא טורחים להגיב על הטענות,
לפחות שיגידו להד"מ הכל עלילה או שיסבירו את מעשיהם,
הדבר החמור מכל זה שהם לא סופרים את הציבור.
שמעתי מאחד המומחים הגדולים בכשרות בנוגע ל"הכשר" מסוים:
לכל גוף יש טעויות ופשלות, גם לי. אבל שם זה לא מעניין אף אחד שיש בעיות.... לא חושבים איך למנוע מטעויות לחזור על עצמם....
 
  • הוסף לסימניות
  • #92
זה מאוד מצער, שאחרי כ"כ הרבה תגובות וכ"כ הרבה צפיות,
גופי הכשרות האלו לא טורחים להגיב על הטענות,
לפחות שיגידו להד"מ הכל עלילה או שיסבירו את מעשיהם,
הדבר החמור מכל זה שהם לא סופרים את הציבור.
הצחקתני,
שכל ניק עלום בפרוג ישרבט על מקלדתו כמה השמצות אנונימיות
וגופי הכשרות יעמדו לדום ויתחילו להגיב??
כמו שכתבו כאן,
כשאתה אוכל מכשרות פלונית אתה סומך על רבניה וכל המכלול שלהם (צדקות, ירא"ש,ניהול מערכת, הכרת השטח ועוד..).
אם יש לך ספק או עוררין על משהו בכשרות תתכבד ותתקשר לאחד מהרבנים ותשאל..
במיוחד בשארית ישראל הרבנים הינם נשים נגישים ומספרי הטלפון שלהם ידועים.
אני חושב שהם לא כ"כ נמצאים כאן בפורום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #93
אגב בזכות התולעים זוכרים היום את "גוש קטיף"
זה הפך להיות השם הכולל של הירק ללא תולעים
 
  • הוסף לסימניות
  • #94
באותו עניין -
לגבי ראש כרוב - האם מספיק לקלף כמה עלים וישר לחתוך ולאכול, או שההנחיות להשרות את על העלים במים עם סבון?

מישהי שמקפידה להשרות, אמרה לי שבררה את העניין, ואמרו לה שאם קונים כרוב חתוך, הרי שהוא כבר לאחר השריה ולכן רק כרוב חתוך אפשר לאכול מיד מהשקית, וזה ההסבר לדעתה שכרוב חתוך מתקלקל הרבה יותר מהר מראש כרוב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #95
הצחקתני,
שכל ניק עלום בפרוג ישרבט על מקלדתו כמה השמצות אנונימיות
וגופי הכשרות יעמדו לדום ויתחילו להגיב??
אם יהודי צוחק, זה כבר היה שווה הכל

;););)

לגופו של עניין, זה לא ניק אחד אלא הרבה ניקים שהעלו טענה זהה.
וכן, גוף שיש עליו הרבה ביקורת צריך לדעת להתמודד איתה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #96
אני לא חושב שהוא יותר מהם, פשוט הוא לא סומך על אף אחד.
דרך אגב, אני לא גר בב"ב (יש דורשים לשבח ויש לגנאי...),
האם מישהו יודע איזה ירק מכניסים בחנויות של הרב לנדא.
בברכה.
הוא כן יותר מהם.
יודעת על הרבה דברים שבבד"ץ לא ככ"כ מקפידים והרב לנדא מקפיד יותר
גם בבצל וגם בירקות עלים.
(למרות שמאוד מעצבן אותי ללכת עד לחנות ירקות של הרב לנדא אני בכל זאת מתאמצת בעיקר בשביל הבצלים, אחרי ששמעתי מידידה טובה שרואה את עבודת המשגיחים יום יום)
 
  • הוסף לסימניות
  • #97
באותו עניין -
לגבי ראש כרוב - האם מספיק לקלף כמה עלים וישר לחתוך ולאכול, או שההנחיות להשרות את על העלים במים עם סבון?

מישהי שמקפידה להשרות, אמרה לי שבררה את העניין, ואמרו לה שאם קונים כרוב חתוך, הרי שהוא כבר לאחר השריה ולכן רק כרוב חתוך אפשר לאכול מיד מהשקית, וזה ההסבר לדעתה שכרוב חתוך מתקלקל הרבה יותר מהר מראש כרוב.
כרוב חתוך מתקלקל מהר יותר בגלל שהוא חתוך
כמו כל ירק חתוך אחר
 
  • הוסף לסימניות
  • #98
חשבתי לנצל במה מכובדת זו,
ולפנות לאחד מגופי התקשורת הרבים הקיימים היום.
תפקידה של תקשורת זה לחשוף דברים כאלו,
לנו אין את הכלים לברר את אמיתות הטענות - והטענות קשות מאוד !!!
אולי מישהו מכם יעשה על זה תחקיר ויפרסם מסקנות לתועלת הציבור.
אני בטוח שהרבה מאוד אנשים ישמחו ויודו לכם.
בברכה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #99
חשבתי לנצל במה מכובדת זו,
ולפנות לאחד מגופי התקשורת הרבים הקיימים היום.
תפקידה של תקשורת זה לחשוף דברים כאלו,
לנו אין את הכלים לברר את אמיתות הטענות - והטענות קשות מאוד !!!
אולי מישהו מכם יעשה על זה תחקיר ויפרסם מסקנות לתועלת הציבור.
אני בטוח שהרבה מאוד אנשים ישמחו ויודו לכם.
בברכה.
לא מעשי. יש כלי תקשורת שהם שופר של... ויש שהם סתם גופים מסחריים, והכסף (יבוא מאין שיבוא) יענה את הכל.
 
לא מעשי. יש כלי תקשורת שהם שופר של... ויש שהם סתם גופים מסחריים, והכסף (יבוא מאין שיבוא) יענה את הכל.
תנוח דעתך, אני לא עד כדי כך נאיבי

;):rolleyes:;):rolleyes:

אבל בכל זאת,
אולי הגיע הזמן שאנחנו כציבור נדע לדרוש את מה שמגיע לנו,
כשרות הוגנת
ועיתונות חוקרת ולא רק עיתונות מטעם,
ועיתונות שיודעת רק לתקוף ולפלג בתוך המגזר החרדי.
לדעתי, זה תלוי בנו !!!
כל שינוי מתחיל מלמטה.

מזל שיש לנו את פרוג...
 
נערך לאחרונה ב:

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה