כתמי גואש וטושים

  • הוסף לסימניות
  • #1
בכל פעם שמשתמשים בגן של בת ה4 שלי בטושים או בגואש אני מיד יודעת ומקבלת ד"שים בתור כתמים ניכרים על החולצות והשמלות.
שלשום שלחתי אותה עם שמלה חדשה שעלתה 140 שקל, וכשבאתי לקחת אותה בצהריים חשכו עיניי. השמלה הורודה הייתה מעוטרת בכתמים ירוקים גסים. הגננת ששמעה אותי שואלת את בתי בטרוניה איך הצליחה להתלכלך אמרה לי שאין מה לעשות, וככה זה ושאשלח אותה לגן עם בדים זולים. באותו יום של השמלה המלוכלכת הזהרתי את בתי שמחר אוי ואבוי אם מתלכלך לה הבגד, ויום למחרת, כלומר אתמול היא שוב שבה מהגן ען חולמצה מוכתמת בצבעי גואש חומים!!
אז קודם כל, שנה שעברה בתי הייתה חוזרת על חולצות מצוחצחות כפי שיצאה בבוקר, וידעתי שהן עבדו באותו שבוע עם גואש רק לפי היצירות שהביאה ביום שישי. וחוץ מזה, כל בוקר אני מקפידה לשלוח אותה נקיה ומסודרת לגן בדיוק כפי שילד מטופל אמור להיראות, וכעת, האם אני אמורה לשלוח אותה מוזנחת ומלוכלכת כל בוקר לגן? (הגננת הציעה לי לשלוח אותה כל בוקר עם החולצה שהתלכלכה ולכבס בערב)..
האם זו אחריות של הגננת, היא אומרת שהבנות לובשות סינר בזמן הגואש?
האם זו אחריות של הילדה? (היה לי אתמול מצפון שכעסתי עליה על זה כי זה באמת נעשה מחוסר שימת לב והיא עדין קטנה)?
היום שלחתי אותה עם החולצה של אתמול! חולצה ורודה עם קישוטים חומים באמצע.. רק שריחמתי עליה ושמתי לה סרפן שהסתיר את העיטורים החומים.
מה עושים? במיוחד לאור העובדה ששנה שעברה זה לא היה כך, וחבל לי על החולצות, וגם זול שוה כסף!
מחכה לעצות.:confused:
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
כמה שאני מזדהה..
רק שאצלי זה ב"דבל".. (תאומות)
הן לובשות סינר, וזה לא עוזר!
לכעוס על הילדות - לא הייתי אומרת, כי אחרי הכל זה הגיל וכולן צובעות ומציירות..לא הייתי מצפה (וגם לא רוצה) שביתי תשב בצד כדי שלא תתלכלך...
מה כן? ישנו חומר מעולה של יעקבי להסרת כתמים. קופסא עגולה כחולה, אני משרה לפחות 48 שעות בקערה עם מים וכף מהחומר וכל החולצות/חצאיות המוכתמות ואח"כ מכבסת כרגיל, הרוב יוצא.
ובפירוש - דורשת (לא מבקשת) מהגננת או ההנהלה שלא להשתמש בגואש/ארטליין, אלא רק בצבעים רחיצים.
וכן...גם אני זורקת (כי אפילו א"א להעביר) בגדים במצב מצוין בגלל הכתמים.
חבל על הכסף, חבל על העגמת נפש, אבל...
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אגב, שתדעי. כתמי דיו (גואש אני לא יודעת) יורדים עם אלכהול + חומץ. מנסיון
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
תנסי עם סינטבון, לאחרונה ביתי התלכלכה בגן בגואש זרחני שלא ירד בכביסה - כמה שפשופים עם סינטבון ולא נשאר זכר לכתם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
יש סינרים עם שרוולים שלמים, זה אמור לעזור. אפשר אפילו מחולצה ישנה מכופתרת לעשות סינר- לובשים עם הכפתורים מאחור.(אפשר גם לצייר על זה ציורים בלורדים לקישוט...)

שמעתי שארטליין יורד עם K 300 ודומיו, לא ניסיתי עדיין, אפשר לבדוק בפינה נסתרת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
נכתב ע"י ליבי;653411:
תנסי עם סינטבון, לאחרונה ביתי התלכלכה בגן בגואש זרחני שלא ירד בכביסה - כמה שפשופים עם סינטבון ולא נשאר זכר לכתם.
גם אחרי הכביסה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נכתב ע"י yochi000;653409:
אגב, שתדעי. כתמי דיו (גואש אני לא יודעת) יורדים עם אלכהול + חומץ. מנסיון

גם לי יש את הבעיה הזאת... באיזה יחס למהול את האלכוהול עם החומץ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נכתב ע"י blueberry;653417:
גם לי יש את הבעיה הזאת... באיזה יחס למהול את האלכוהול עם החומץ?

ביחס שווה. שימי כף חומץ וכף אלכוהול (בערך...) בצלחת. הניחי את הבד באיזור הכתם והקישי עם הכף על הכתם. לא תאמיני איך שזה יורד!!!
אצלי היה כתם ענק של ארטליין על טלית וירד בלי להשאיר זכר!
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י רות מיכל;653414:
גם אחרי הכביסה?

כן, לי ירד גם אחרי 2 כביסות.
קודם נזכרתי בעקבות האשכול שיש לי חצאית שהתלכלכה לביתי אתמול בגואש חום - ניקיתי עם סינטבון והכל ירד ב"ה.

אם כי זה ידוע שכל כביסה מורידה את הסיכוי להוריד את הכתם...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה