התייעצות לא מצליחה לאהוב אותה

  • הוסף לסימניות
  • #1
יש לי ילדה בת 3.4 מתוקה, חברותית, מלאת אהבה, טובת לב, רגועה ושמחה ב"ה
יש לה המון קשיים התפתחותיים מינקות, (מטופלים כמובן), והיא מתמודדת עם הרבה אתגרים.

אני מרגישה קושי ענק לאהוב אותה, אני כועסת עליה המון,

בגלל הקשיים כל הזמן נשפך לה/נופל לה/נופלת/מתלכלכת/נתקעת
אציין כי עם שאר האחים/יות אני אמא חמה, זורמת, אוהבת, מביעה, וכן היא ממש לא הבכורה.
לא מרגישה שהנתינה לה מולידה אצלי אהבה, אני נותנת לה בלי סוף, דואגת לה, גם במובן פיזי וטכני, וגם נפשית משתדלת מאד (לא כ"כ בהצלחה)
קשה לי לחבק אותה, כי תמיד יש לה נזלת וזה מרגיז אותי, ועד שאני מנגבת לה כבר יוצא הטעם, וזה לא ספונטני.

(אני חושדת שהכעס שלי עליה יוצא כי היא כביכול לא מספיק מושלמת ופוטוגנית)

אשמח לעצות, או הכוונה, בעיקר מכאלה שחוו/חווים דחיה/כעס מילד מסוים.
תודה

אנא, אל תשפטו.
מי שלא מכיר או שמזדעזע, באמת אין צורך להגיב.
האשכול נכתב בכאב גדול,
לא מעונינת בהטפות מכל סוג, או בתיאור הנזק שנגרם לילדה חלילה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
קודם כל כואב לי, זה כואב,
וזה מושלם! כי לאמא שאכפת מהבת שלה שהיא מרגיזה.... והאמא בכל זאת מחפשת לאהוב זה מדהים ויפה!
אין מה לשפוט! אין! רק להתפלל שלא נתנסה

היתה לי חברה שהיה לה קושי עם הבת שלה בת 14, היה לה קשה לגעת בה לעומת הבן 16 שלא היה לה בעיה לחבק אותו ובטח לגעת.
נתנו לה עיצה להתחיל בקטנה, לסדר לה צווארון לחולצה לקפל שרוול, אחרי תקופה היא אמרה שזה עזר לה, מאוד!
אולי, אולי תנסי רק במשהו אחד לטפל בה בלי לשפוט, אולי רק ורק!!! אחרי האמבטיה את כן נותנת לה נשיקה וחיבוק, או מיד אחרי שחוזרים מהגינה שוטפים ידיים ופנים נשיקה וחיבוק
תגבילי את עצמך לתקופה ואח"כ ביחד עם תפילה תהי מסוגלת לעוד זמנים
ואני חושבת שאם זה "רק" הצגה זה עדיף מאשר כלום, אחרי הפעולות ימשכו הלבבות
הילדה הרי מרגישה את זה, מאודדדדדד במיוחד שאת האחרים את כן מחבקת
אשרייך! אמא טובה
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אין לי כ"כ איך לעזור,
אבל הזדהיתי מאוד עם מה שכתבת:
אנא, אל תשפטו.
מי שלא מכיר או שמזדעזע, באמת אין צורך להגיב.
האשכול נכתב בכאב גדול,
לא מעונינת בהטפות מכל סוג, או בתיאור הנזק שנגרם לילדה חלילה.
שה' יהיה בעזרך,
שיוביל אותך ואותה בדרך הנכונה אל הפתרון!
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
את מתארת מציאות מורכבת.
התמודדתי עד לא מזמן עם משהו דומה, זה לא קל!
כל הכבוד על הכנות.
ממליצה מאוד להתייעץ / לטפל אצל אשת מקצוע.
מניסיון שלי, לאחר בערך כשבועיים מהטיפול (בודד! בהתחלה חשבתי שאצטרך יותר)
הצלחתי להתגבר על הקושי.
אני מרגישה היום שהקושי נעלם ב80 אחוזים! פשוט הקלה!
שה' ינחה אותך בעצה טובה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אני מרגישה קושי ענק לאהוב אותה, אני כועסת עליה המון,
תהיי רגועה...
את אוהבת אותה ללא שום קושי והראיה: האשכול הזה...
אולי את מתקשה קצת להראות את זה...
וזה כמו שאמרו לפני..
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אולי תנסי רק במשהו אחד לטפל בה בלי לשפוט, אולי רק ורק!!! אחרי האמבטיה את כן נותנת לה נשיקה וחיבוק, או מיד אחרי שחוזרים מהגינה שוטפים ידיים ופנים נשיקה וחיבוק
תגבילי את עצמך לתקופה ואח"כ ביחד עם תפילה תהי מסוגלת לעוד זמנים
תודה. התחברתי ממש!
אני אנסה בעז"ה
הילדה הרי מרגישה את זה, מאודדדדדד במיוחד שאת האחרים את כן מחבקת
זה נקודת הכאב, היא כ"כ משוועת לאהבה, וכ"כ מאושרת כשמקבלת.
ממש כמהה לחיבוק ויחס חם :cry:
כ"כ כואב לי המצב הזה.
מאיזה תחום? מה ההגדרה שלה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
הקושי הוא גדול ויחד עם זאת אין בו אשמים.
ניתן להתמקד ברגעים שבהם מרגישים רגש של הערכה/חיבור/אהבה
ולנסות להפנים אותם ולחיות אותם כמה שאפשר.
יחד עם זאת לנסות להתחבר לרגש הפנימי כאמא ולהצליח "להצביע באצבע" על הנקודה החוסמת
ולהתקדם משם.
עוד נקודה היא לנסות עד כמה שאפשר לראות את העולם מתוך מבטה של הילדה ועל ידי כך לעורר אמפטיה או אפילו רגש של רחמים שהם גם רגשות שביכולתן להניע תהליך ארוך ועמוק יותר.
בהצלחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אם הילדה בגיל המתאים יש טיפול שנקרא דיאדי נשמע שהוא מתאים כאן. שווה לברר
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
מאיזה תחום? מה ההגדרה שלה?
מטפלת רגשית.
מטפלת בשיטה לא כ"כ מוכרת- TAT.
את לא צריכה לפנות דווקא לטיפול כזה.
אני ספציפית הכרתי אותה אז פניתי אליה לעזרה כי אין דרך אחרת, לדעתי, להתגבר על זה לבד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
לנסות עד כמה שאפשר לראות את העולם מתוך מבטה של הילדה
כשאני בתוך הסיטואציה של הדחיה זה קשה,
כשאני מבחוץ אני מגיעה ברגע לבכי מלהיכנס לחוויה שלה.
גם ככה ילדה עם קשיים חווה כ"כ הרבה תסכול, וכל דבר בא לה בהמון מאמץ.

אם הילדה בגיל המתאים יש טיפול שנקרא דיאדי נשמע שהוא מתאים כאן. שווה לברר
יכולה יותר לפרט?
מה זה?
מה הגיל המתאים?
יש לך שם של מטפלת באזור המרכז? מוכנה גם קצת להתרחק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
קודם כל מלא הערכה!

אז רק שתדעי, שמצב כזה שאמא מרגישה שהיא לא אוהבת את הילד שלה יכול לקרות גם במציאות נורמטיבית לחלוטין בלי שום קשיים.

וזה בסדר! כי לאהוב זה מתנה, ואנשים חושבים שזה בא ככה, כי ככה צריך.
אבל זה לא!

לאהוב ילד זה מתנת חינם!

ובלי רגשי אשמה, טוב?

לגבי המלצות על טיפול רגשי, ממליצה גם כן, זה ממש מועיל.

הרבה נחת, וגידול קל!

יכולה להמליץ לך על משהיא, פעם בשבוע היא מקבלת בבני ברק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
יש באלעד את דיקלה יוספברג שהיא מנחת הורים ויועצת גוזית ועוד כמה דברים.
פעם הייתי בסדנא שלה והיא בפירוש הזכירה את הנושא הזה שיש הורים שהילד דוחה אותם/ מרגישים שלא מצליחים לאהוב אותו.
אם את רוצה לדבר איתה המספר הוא:
053-461-6851
בהצלחה רבה!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
יש לי ילדה בת 3.4 מתוקה, חברותית, מלאת אהבה, טובת לב, רגועה ושמחה ב"ה
יש לה המון קשיים התפתחותיים מינקות, (מטופלים כמובן), והיא מתמודדת עם הרבה אתגרים.

אני מרגישה קושי ענק לאהוב אותה, אני כועסת עליה המון,

בגלל הקשיים כל הזמן נשפך לה/נופל לה/נופלת/מתלכלכת/נתקעת
אציין כי עם שאר האחים/יות אני אמא חמה, זורמת, אוהבת, מביעה, וכן היא ממש לא הבכורה.
לא מרגישה שהנתינה לה מולידה אצלי אהבה, אני נותנת לה בלי סוף, דואגת לה, גם במובן פיזי וטכני, וגם נפשית משתדלת מאד (לא כ"כ בהצלחה)
קשה לי לחבק אותה, כי תמיד יש לה נזלת וזה מרגיז אותי, ועד שאני מנגבת לה כבר יוצא הטעם, וזה לא ספונטני.

(אני חושדת שהכעס שלי עליה יוצא כי היא כביכול לא מספיק מושלמת ופוטוגנית)

אשמח לעצות, או הכוונה, בעיקר מכאלה שחוו/חווים דחיה/כעס מילד מסוים.
תודה

אנא, אל תשפטו.
מי שלא מכיר או שמזדעזע, באמת אין צורך להגיב.
האשכול נכתב בכאב גדול,
לא מעונינת בהטפות מכל סוג, או בתיאור הנזק שנגרם לילדה חלילה.
יש הרבה הורים לכאלו ילדים שמרגישים ככה.... וכל הכבוד לך על הכנות ועל הרצון לשנות!!! את אמא מדהימה ומיוחדת!!!
לגבי נשיקה חיבוק וכו' אולי תנסי אחרי מקלחת
ולגבי ההרגשה שבלב, אולי זה בגלל שהיא מזכירה לך משהי שהכרת בעבר, תנסי לעשות לעצמך בראש כמה הן שונות....
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
יכולה יותר לפרט?
מה זה?
מה הגיל המתאים?
יש לך שם של מטפלת באזור המרכז? מוכנה גם קצת להתרחק.
תנסי לקרוא בגוגל אני לא מכירה אישית. חברה עשתה את זה עם תינוקת מהריון לא רצוי. שמעתי על זה ממישהי שעושה את זה במסגרת הורים וילדים במעיני הישועה
החברה עשתה את זה בתל השומר
לגבי הגיל אם אני לא טועה מקסימום 10 אולי יש חריגים
אבל אין לי הרבה איך לעזור לך בחיפושים.
מעריצה את היכולת לבקש עזרה!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שכנה שלי, שהיא גם חברה קרובה. אישה חמה, מצחיקה, סופר-אכפתית מהילדים שלה. יש לה כמה בנות, כולן מתוקות, והיא תמיד עטופה בהן – חיבוקים, צחוקים, הקשבה. ממש מרגישים את החום שלה.

אבל אצל הבן הבכור שלה, בן 8 או 9 זה אחרת.
מתוך המפגשים בגינה, והשיחות, והתצפית מהצד – הלב שלי קצת מתכווץ. כי הוא קצת שונה מהן ובהתאם לזה גם היחס שלה כלפיו.
הוא מאוד תלותי בה, שואל אותה המון שאלות, כמעט לא משחק עם ילדים אחרים, תמיד יושב לידה, כמעט נצמד, די פחדן ולפעמים חסר טאקט. וכל פעם כשהוא מדבר איתה – היא מגיבה בקוצר רוח, בגלגול עיניים, לפעמים גם מתעצבנת מול האמהות האחרות ("הנה, עוד פעם עם השאלות הנודניקיות שלו" או "ראיתן עכשיו? יואו אין לי כח..").
אני אף פעם לא רואה חיבוק, ליטוף, או רגע של רוך ביניהם, כמו עם הבנות.

ויש בי תחושת בטן כזו – שאולי יש לילד הזה קושי כלשהו, רגשי או התפתחותי (אולי הוא אפילו על הרצף), ואולי גם לה קשה עם זה, והיא לא יודעת לזהות למה ומה. יכול להיות גם שאני טועה..

אני מתלבטת כבר הרבה זמן , אבל היום אחרי מקרה נוסף חריג שממש כאב לי לראות עוד יותר– איך אפשר לפתוח את זה מולה? האם בכלל נכון להגיד משהו?
ואם כן – איך עושים את זה בלי לבייש, בלי לפגוע, בלי לגרום לה לנתק איתי קשר?
אני באמת באה מהמקום הכי אוהב שיש – גם כלפיו, וגם כלפיה כאמא. אני יודעת שהיא אמא מדהימה – ואני מרגישה שדווקא בגלל זה, חבל לי לראות את הפער הזה ביניהם.

אשמח לשמוע מה אתם אומרים- האם ואיך לגשת? או שעדיף לא לגעת?..

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה