דרוש מידע לא נמאס כבר? חוסרים בסופרים בערבי חגים

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #22
עצה טובה לשנה הבאה שתחסוך לכם הרבה זמן.
כמו בערב פסח, כך מתכוננים גם לחגי תשרי.
באמצע חודש אלול מתחילים למלאות את הבית עד אפס מקום במוצרי צריכה שתצטרכו לכל חודש החגים
20 ק"ג סוכר, 20 בקבוקי שמן, תבלינים, קמח מנופה, חומרי ניקוי, חד פעמי וכו' וכו'
על זה הדרך
כך שבחגים עצמם נשאר רק לעשות קצת השלמות ומוצרי חלב
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
למה זה מצחיק?
אחרי הכל זה וודאי יעזור יותר מאשר סתם לפתח פורום וולהתבכיין
ולהגיע ל1000 איש זה לא יותר מדאי מסובך
אני בטוח שיש הרבה שגרים באזור

העיצה השניה היא כמובן להפסיק לקנות מהם
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
העיצה השלישית לקנות ביום רביעי בערב(הכי כיף הכי מהר הכי נח וגם הכי הרבה מוצרים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
למה זה מצחיק?
אחרי הכל זה וודאי יעזור יותר מאשר סתם לפתח פורום וולהתבכיין
ולהגיע ל1000 איש זה לא יותר מדאי מסובך
אני בטוח שיש הרבה שגרים באזור

העיצה השניה היא כמובן להפסיק לקנות מהם
מישהו דיבר עם מנהל הסניף/ הסניפים לא הקופה ראשית?
עצומה זה למחאה,אולי המנהל לא יודע מה קורה בדיוק במדפים
ודאי רוצה להרויח אין מה לשכנע רק ליידע אותו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
מישהו דיבר עם מנהל הסניף/ הסניפים לא הקופה ראשית?
עצומה זה למחאה,אולי המנהל לא יודע מה קורה בדיוק במדפים
ודאי רוצה להרויח אין מה לשכנע רק ליידע אותו...
בסדר אז טעיתי במילה עצומה ונשנה אותה למילה אחרת מתאימה יותר

אבל הרעיון ברור!

ואני די בטוח שהמנהל יודע בדיוק מה קורה בחנות
והסיבה היחידה שזה מתמשך כך
כי פשוט יש פה טריק שיווקי מטורףףף
שאנשים פשוט לא אוחזים

יש חסד זה רשת ענקית
וגם אם 30 אחוז יעזבו אותם

אם בסופו של דבר אנשים יעברו לקנות את המותגים של יש(וזה בפועל מה שקורה כי אין ברירה)

הם ירוויחו הרבה הרבה הרבה יותר ממה שהרוויחו בעבר
והם כאילו באו בשם הצדק שהם רוצים לטובת הציבור שזה יהיה בזול

אבל האמת את טובתם מחפשים(ואין בכך עקרונית שם בעיה ,כל עוד הלקוחות מרוצים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
היה הצעת (צ)חוק שכל העגלות סופר יעברו כל שנה כיון פרונט ואיזון גלגלים
וזה נדחה בקול גדול
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
תשמע הדרך להצליח בכל דבר
היא פשוט לנסות
לקבל תמיכה ציבורית
והיום שיש את הדיגיטל זה הרבה יותר קל

לדעתי הדרך הפשוטה זה פשוט לגרד להם בכיס
פשוט להפסיק לקנות שם
וצריך שכל מי שעושה את זה שירשום פה שמתכוון לעשות את זה
ובעיקר להדהד את זה שוב ושוב בכל מקום
לעוד אנשים

אם נגיע ל1000 אנשים (וזה לא חייב להיות דרך סניף אחד)
אני בטוח שזה יכול להיות צומת דרכים של יש
כי 1000 אנשים שעושים את המחאה הזאת
בקלות יכול לגדול להרבה הרבה יותר(וזה בדיוק הנקודה,לא 1000 אנשים אלא הרוח הציבורית הזעקה
שנקבל מה שמגיע לנו)

הבעיה העיקרית שאנשים לא מבינים את הכח שיש להם ביד
וכל אחד אומר אני לא שווה כלום
אין לי כח להשפיע
זה לא יצליח
אין סיכוי וכו

והיום כבר כמה פעמים הציבור הצליח במחאות ציבוריות רק בגלל הדיגיטל
היום לא צריך לצאת להפגנות ענק כמו פעם

היום הכל ברשת באינטרנט ברוח ציבורית שצועקת
ורק אמון גדול והבנה שכדאי מאוד לעשות פעולות
יכולת התאגדות צרכנית
יכולה לגרום לשינוי

אני רוצה להוסיף שביש בהשומר זה בכלל קטסטרופה
ברגע שמגיעים לקופות העצמיות ועושים איזה טעות הכי קטנה)
צריך לחכות כמה דקות לפעמים עד שהסדרן מגיע
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
לדברי מנהל הסניף יש חסד לא מביאים מטרנה, קטשופ מוצרי אוסם, מוצרי חלב מסויימים כהפגנה על העלאת מחירים
ואנחנו סובלים
אז מה גם זה שאין טיטולים זה בגלל העלאת מחירים?
פירות וירקות הרוב אין ומה שכן יש רקוב..
ואלו שמשוים לחנויות אחרות כנראה לא נכנסו ליש חסד בתקופה האחרונה
קטסטרופה
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
זה לא רק יש חסד
גם לידינו יש בשכונה המצב כזה
כמה ימים אין טיטולים
אחר כך אין סוכר
מוצרי בסיס לכל הדעות
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
גם לי זה מרגיש טריק שיווקי שכולנו נעבור לקנות את המותג שלהם.
אין לי משהו נגד המותג, יש לי משהו נגד זה שאני מחפשת בסופר מוצרים מכמה חברות ומגוון ענק וכרגע זה רק הולך ומצטמצם.

חכו עוד מעט גם יהיה להם מרכך כביסה ודורדארנט של יש , כולנו נריח אותו הדבר.

תכלס במודיעין עילית המצב גם על הפנים, הרשתות האחרות לא יותר טובות :(
וזהו, סובלים בשקט.
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
מה אתם רוצים כבר? מדברים פה על עיירות שכווווולם קונים את אותם דברים בכמויות גדולות האותו זמן וכל משפחה זה 8-9 נפשות וכולם באים לסופר.לא פלא שהסופר נראה כג'ונגל ולמה יש הרגשה שמגיע שנות רעב ח''ו והכל ריק.פשוט כולם קונים אותם דברים וזה פשוט לא מספיק
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

תופעת החרדי המכוער

טביאל עיר יפה, כעיקרון. כיכרות, צמחים, ובעיקר יופי פנימי.
המוני יהודים יראי שמיים, משפחות ובתים של תורה, מוסדות לימוד מכל הסוגים, רובם ככולם במבני קבע ראויים לשמם.

בתי כנסת גדולים ונהדרים, מחופים באבן ומצויידים במדרגות שיש וארונות קודש מגולפים, והמוני מנייני תפילה בכל שעות היממה, כולל גם פינת קפה לשירות הציבור.

אה! אשרינו!




אלא שיש קוץ מעצבן באליה:

תופעת הטביאליסט המכוער. כפראפראזה על "הישראלי המכוער" הידוע בכל העולם.
הטביאליסט המכוער. אינו התושב הקלאסי של העיר, אך לעיתים נדמה כי יש רבים ממנו.


קווים לדמותו.
הט"מ יחתום על הוראת קבע ענקית לקהילה שלו, כדי שהיא תוכל לבנות בית כנסת אדיר ויפהפה יותר מבית הכנסת ממול, אך לא יטרח לומר שלום חם ונעים לזר כי ייקלע בטעות לארמון הקהילתי שלו.
שירגיש לא נעים, עדיף. כך לא יתנחל פה. פה מתפללים ורצויים רק אנ"ש.

הט"מ לא יתרה בילדיו שאסור להם לגרור עד הבית עגלת מכולת, כיוון שהיא, מה לעשות, רכוש הסופרמרקט. התוצאה? ניתן לראות לא מעט עגלות מכולת מונחות בכניסה לבנייני מגורים, ממתינים לעובד הסופרמרקט שאולי יקח אותם ואולי לא.

הט"מ לא יאמר שלום לשכנים החדשים המתגוררים ביחידת הדיור על הגג. הוא יסתכל עליהם – ומבטו יעבור דרכם. בייחוד אם הם לא לבושים בדיוק בדיוק כמו הצורה והצבע שלו עצמו.

הט"מ ילביש את משפחתו בבגדים הכי עדכניים ויקרים שיש בנמצא, כך שיראו כאילו נגזרו מתוך פרסומת משובבת נפש של קידי קיש. אז מה אם אין קשר בין ההכנסות המזעריות שלו ובין הצורך הכפייתי לנקר את עיני השכנים-גיסים-חברים.

הט"מ מקפיד להחזיק בבעלותו ולנהוג ברכב יקר. רצוי חשמלי ועדיף עם שכבת לקס + ווקס + פוליש נוצצת ומרשימה. הוא אוהב במיוחד, משום מה, רכב גבוה עם גריל ענק מקדימה, המשרה את יראת הכבוד הרצויה.

מה הקשר בין אברך צעיר, פעמים רבות מלמד בחיידר או בעל תפקיד זוטר בחנות טמבור, או סתם איש אחזקה במוסד – ולרכב מנהלים כזה? אין לדעת.


הט"מ יקפיד לזעום אם עובר אורח יתפוס לו את החניה הפרטית המחושמלת שלו, אך לעולם לא יעשה מאמץ מיוחד להחנות רכבו בצורה מסודרת במקום שבו יש להתחשב בנוספים. בייחוד הוא לא יטרח לחנות באופן שמאפשר לאם עם עגלה לעבור בנחת בלי להסתכן בחייה ולרדת לכביש.

ואגב הסעיף הקודם; נדמה כי יש לט"מ הנאה מיוחדת לחנות כמו פריץ הכפר, ולחסום את מרבית המדרכה - העיקר שהוא עצמו לא ייאלץ ללכת יותר מעשרים שניות מפתח רכבו עד פתח השטיבלאך או מחוז חפצו...

אך כל אלו עניינים זניחים. זכותו של כל אדם לרכוש כל כלי תחבורה שעולה על דעתו, כל זמן שהדבר מסב לו הנאה ונחת.



מה שהופך את הנהג הטביאליסט המצוי למכוער, היא התנהגותו בכביש.

הט"מ ינהג בעירו ברוכת הילדים במהירות גבוהה. למה חמישים. אולי שישים, אולי שבעים או תשעים. הוא לא דואג, הרכב החשמלי המוגזם שלו יודע לעצור ממש בנגיעה על דוושת הגז. מה זה משנה אם פה ושם הוא כמעט דורס עוברי אורח?

הט"מ מפגין זלזול מוחלט בשאר הנהגים בעיר שלו.

כאשר נהג של רכב חונה מתחיל לצאת מהחניה, הטביאליסט המכוער יקפיד להגביר מהירות ולעקוף אותו, כדי שחס וחלילה לא ייאלץ להתעכב בנסיעתו לשטיבלך בעוד חצי דקה. מה אכפת לו שהרכב המסכן ייתקע בחניה עוד 5 דקות בגלל ט"מ נוספים.



הט"מ חסר סבלנות באופן קומי כמעט. כאשר לפניו נוהג אוטובוס עירוני, הב"מ לעולם ינסה לעקוף אותו. הוא לא יתן לאוטובוס את "מנת החסד" ויסכים להמתין 10 שניות. לא. הוא מייד ינסה לעקוף – וכמעט יתנגש ברכב הבא ממולו הנוסע במהירות, כזכור, מעל החמישים המותרים בחוק...



הטביאליסט המכוער לא ירחם על ילדה קטנה שרק רוצה לחצות במעבר חציה. הצחקתם אותו! הוא עסוק בשיחה נרגשת מלאת פוליטיקה באמצעות אוזנית הבלוטות' התלויה על אוזנו, אותה קנה במכירה הסמוכה לשטיבלאך. הוא יתן גז עוד לפני שהיא תספיק להציב את כף רגלה הקטנה והמפוחדת על מעבר החציה. שתפחד, מה זה משנה. היא לא הילדה שלו.


יש בעיר טביאל נהגים רבים זהירים, מכבדים את הזולת, חונים בצורה מסודרת, מאפשרים לרכב לצאת מהנחיה, ועוצרים לבטח מול הולכי רגל המבקשים לחצות את הכביש. ברור שיש כאלו. אבל הם לא מורגשים. בכלל.

אין בעיר אווירה של "מענטש". של:
את רוצה לחצות את הכביש? תחצי, בשמחה, אחכה לך בנחת.
אין לי חניה מתחת השטבילאך? אז מה אם יש תו נכה שחבר השיג לי. בגלל זה אחנה כמו פסיכי ואצער את כל העוברים ושבים? לא. אחנה במרחק 4 דקות הליכה בצורה מסודרת.
אני מטעין את הרכב החשמלי שלי מידי לילה? אציב שלט מסודר ונעים, ולא שלט אזהרה צהוב מאיים נבחני.
אני ממילא נוסע החוצה מהעיר? אתקרב לתחנות אוטובוס בדרכי, אציע לאברים הסעה לכניסה לעיר.
אני מתקרב למחסום? אמתין בסוף התור, לא אעקוף את כולו ואגרום צער וכעס לכל 10 הרכבים שלפניי.

כשאתה פוגש את הט"מ אחד על אחד, אתה מגלה בתשעים ותשע מהמקרים אברך עדין נפש, ירא שמיים, תורני, ממש אדם נהדר. מותק אפילו.

מישהו שלעולם לא יגזול מרעהו שקל, יקפיד להשיב כל אבידה, יעשר ממונו ויתרום לקהילתו סכומים נכבדים.

מה גורם לו להיות ב"מ? מהו הסוד?

ובכן -

אני לא יודע.

(אתם יודעים איזה חילול ה' מחריד קורה בכל פעם שאורח זר מגיע לטביאל? הוא יוצא מדעתו! לא חבל עליו? לא חבל עלינו? למה אנחנו לא מחנכים את עצמנו? קודם כל אתהמבוגרים? לתת כבוד זה לזה, לכבד, להאיר פנים, להיות מענטש?
שכנה שלי, שהיא גם חברה קרובה. אישה חמה, מצחיקה, סופר-אכפתית מהילדים שלה. יש לה כמה בנות, כולן מתוקות, והיא תמיד עטופה בהן – חיבוקים, צחוקים, הקשבה. ממש מרגישים את החום שלה.

אבל אצל הבן הבכור שלה, בן 8 או 9 זה אחרת.
מתוך המפגשים בגינה, והשיחות, והתצפית מהצד – הלב שלי קצת מתכווץ. כי הוא קצת שונה מהן ובהתאם לזה גם היחס שלה כלפיו.
הוא מאוד תלותי בה, שואל אותה המון שאלות, כמעט לא משחק עם ילדים אחרים, תמיד יושב לידה, כמעט נצמד, די פחדן ולפעמים חסר טאקט. וכל פעם כשהוא מדבר איתה – היא מגיבה בקוצר רוח, בגלגול עיניים, לפעמים גם מתעצבנת מול האמהות האחרות ("הנה, עוד פעם עם השאלות הנודניקיות שלו" או "ראיתן עכשיו? יואו אין לי כח..").
אני אף פעם לא רואה חיבוק, ליטוף, או רגע של רוך ביניהם, כמו עם הבנות.

ויש בי תחושת בטן כזו – שאולי יש לילד הזה קושי כלשהו, רגשי או התפתחותי (אולי הוא אפילו על הרצף), ואולי גם לה קשה עם זה, והיא לא יודעת לזהות למה ומה. יכול להיות גם שאני טועה..

אני מתלבטת כבר הרבה זמן , אבל היום אחרי מקרה נוסף חריג שממש כאב לי לראות עוד יותר– איך אפשר לפתוח את זה מולה? האם בכלל נכון להגיד משהו?
ואם כן – איך עושים את זה בלי לבייש, בלי לפגוע, בלי לגרום לה לנתק איתי קשר?
אני באמת באה מהמקום הכי אוהב שיש – גם כלפיו, וגם כלפיה כאמא. אני יודעת שהיא אמא מדהימה – ואני מרגישה שדווקא בגלל זה, חבל לי לראות את הפער הזה ביניהם.

אשמח לשמוע מה אתם אומרים- האם ואיך לגשת? או שעדיף לא לגעת?..

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה