דרוש מידע לד בסלון לא עובד + מי צריך לשלם

  • הוסף לסימניות
  • #41
הוא אשר אמרתי
אלא ש
1. צריך להפריד בין ההלכה נטו לבין ההנהגה הנכונה שגם היא מחייבת אישית את השוכר
2. אפשר לכתוב את אותו רעיון במילים קצת יותר מעודנות ואשרי חלקו שבטוב לבו חם לבבו על הנהגה שאינה מיושרת עד שבא לידי ביטויים אלו
לא דיברתי הלכתית אם מחייב את עצמו בחוזה על דברים כאלו שיבושם לו ובכל מקרה שוכר שמנצל משכיר עד כדי כך המילים הללו עוד עדינות על כזה שוכר
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
לא דיברתי הלכתית אם מחייב את עצמו בחוזה על דברים כאלו שיבושם לו ובכל מקרה שוכר שמנצל משכיר עד כדי כך המילים הללו עוד עדינות על כזה שוכר
זה לא קשור עם שוכר מנצל את המשכיר או לא, לי היה משכיר כזה שאמר לי שאתה לא מחליף נורה אלא אני אמור לעשות את זה.
אז מה ? זה שוכר נצלן ?!
גם אני חשבתי כך שזה דבר שכל שוכר יכול לעשות (אגב, החלפתי נורות ולא יידעתי אותו) אבל כך הוא אמר.
ומשכיר שאומר כך אין בזה שום נצלנות
זה כמו שיבוא אדם ויאמר לך "אתה לא זורק את הזבל ! תקרא לי ואני אזרוק לך" אז אם אתה קורא לו כמו שהוא ביקש, אתה נצלן ?!
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
תאורה מקובל שהשוכר מחליף. אא"כ מדובר בתאורה שהיא בעצם תשתית שאז על המשכיר לדאוג לתשתית מתאימה ועל השוכר לנורה.

אם מדובר על הורדה באיכות וביופי של התאורה זה כבר נידון אחר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
זה לא קשור עם שוכר מנצל את המשכיר או לא, לי היה משכיר כזה שאמר לי שאתה לא מחליף נורה אלא אני אמור לעשות את זה.
אז מה ? זה שוכר נצלן ?!
גם אני חשבתי כך שזה דבר שכל שוכר יכול לעשות (אגב, החלפתי נורות ולא יידעתי אותו) אבל כך הוא אמר.
ומשכיר שאומר כך אין בזה שום נצלנות
זה כמו שיבוא אדם ויאמר לך "אתה לא זורק את הזבל ! תקרא לי ואני אזרוק לך" אז אם אתה קורא לו כמו שהוא ביקש, אתה נצלן ?!
כנראה הייתה פה אי הבנה הסיפור היה הפוך תסתכל לעיל
השוכר אמר למשכיר לבוא להחליף לו פלורוסנט
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
כנראה הייתה פה אי הבנה הסיפור היה הפוך תסתכל לעיל
השוכר אמר למשכיר לבוא להחליף לו פלורוסנט
התכוונת לזה ? (ציטוט שני)
מנסיון על כל ציוץ קראנו לבעל הבית וכמובן גם על פלורסנט וכו'
שקל לא הוצאנו על התחזוקה.
כי אני התכוונתי לזה (ציטוט שלישי)
לבוא להחליף פלורסנט גם אם הוא חייב בחוזה להחליף אבל לבוא במיחוד להחליף ולא שהשוכר יעשה זאת ואח"כ יסתדרו זה פרייר מה השוכר נכה שלא יכול להחליף לבד פלורסנט אלא זה ניצול ציני ומגעיל
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
איזה תגובות זועמות קיבלתי...
כנראה כולם מצד המשכירים.
לא הבנתי,
אנחנו והמשכירים בני קהילה אחת ביחסים טובים!! (גרנו באותו בנין) , שילמנו לו סכום נכבד כל חודש.
עדכנו אותו שכמה נורות בבית נשרפו ושכהתאפשר לו הוא קנה ועלה להחליף ועל הדרך עשה עוד כמה תיקונים קטנים...
עשה הכל ממש בכיף! אפילו דברים שלא קשורים אליו כמו להתקין מתלה על הקיר...
לא כל גבר יודע לתקן גם דברים פשוטים!
במה הוא פראיר??
שהוא עושה את חובתו ואנחנו עושים את חובתינו מולו?
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
מנסיון על כל ציוץ קראנו לבעל הבית וכמובן גם על פלורסנט וכו'
שקל לא הוצאנו על התחזוקה.

איזה תגובות זועמות קיבלתי...
כנראה כולם מצד המשכירים.
לא הבנתי,
אנחנו והמשכירים בני קהילה אחת ביחסים טובים!! (גרנו באותו בנין) , שילמנו לו סכום נכבד כל חודש.
עדכנו אותו שכמה נורות בבית נשרפו ושכהתאפשר לו הוא קנה ועלה להחליף ועל הדרך עשה עוד כמה תיקונים קטנים...
עשה הכל ממש בכיף! אפילו דברים שלא קשורים אליו כמו להתקין מתלה על הקיר...
לא כל גבר יודע לתקן גם דברים פשוטים!
במה הוא פראיר??
שהוא עושה את חובתו ואנחנו עושים את חובתינו מולו?
הבדל עצום ברוח התגובות!
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
  • הוסף לסימניות
  • #50
אני עדיין לא חושבת ששוכר אמור להוציא כסף על תחזוקה.
אני מדברת על דירה מרוהטת שבעיני בתשלום הכל כלול!
אוקי
אז זה ענו לך
שזה לא עניין של שקל /כסף
זה עניין של להטריח !
אני השכרתי לאדם שהיה קורה לי על פלורוסנט זה עולה 10/ 20 ש"ח
בשבילי זה + זמן יקר לנסוע לקנות להתקין
אני גם בתור שוכר מעולם לא בקשתי והטרחתי על פישיבקעס...
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
אני לא חושבת שיש משהו שקורה למשכיר להתקין נורה כשנדרש נסיעה...
מדברת על אנשים שמשכירים דירות צמודות לידם /קומה מעליהם
ונכנסים להתקין נורה/להדביק פנל וכו'


כולם פה באשכול הם בעלי ממון או שיש פה גם אנשים פשוטים :unsure:
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
אני לא חושבת שיש משהו שקורה למשכיר להתקין נורה כשנדרש נסיעה...
מדברת על אנשים שמשכירים דירות צמודות לידם /קומה מעליהם
ונכנסים להתקין נורה/להדביק פנל וכו'


כולם פה באשכול הם בעלי ממון או שיש פה גם אנשים פשוטים :unsure:
עדין משכיר לא נהפך לאיש תחזוקה את לא שוכרת דירה במלון או בדיור מוגן בחיים לא שמעתי כדבר הזה הפלורוסנט או הנורה או כל דבר אחר שהתקלקל הוא התקלקל בגלל השימוש של השוכר ולא מישהו אחר ולכן אין שום הגיון שהמשכיר צריך לשלם את זה ועוד לבוא לסדר את זה אולי שיצבע את הידרה בעם בשנה ינקה כורי עכביש וכן ע"ז הדרך
ובגלל שמדובר באנשים פשוטים ולא באנשים שכל דבר צריכים שישרתו אותם המינימום שנדרש שדברים כאלו יעשו בעצמם
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
התכוונת לזה ? (ציטוט שני)

כי אני התכוונתי לזה (ציטוט שלישי)
כנרה שבציטוט השלישי לא שמתי פסיקים היכן שצריך אבל כוונתי הייתה שהשוכר אמור לעשות לבד ואם בחוזה כתוב שהמשכיר צריך לשלם אח"כ שהשוכר יחליף ואח"כ שיסתדרו בניהם בתשלום
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
הוא גם מחליף לכם מצעים? מרוהטת!!
בדיוק
אני גרה ביחידה מרוהטת, קומה מתחת למשכיר.
ועדין נורות אנחנו יודעים להחליף לבד, ולהדביר ג'וקים, וגם לפתוח סתימות - למרות שיש מסננת...
ואנחנו אפילו לא מתקזזים על זה.
למה אנחנו כן קוראים לו?
אם נשבר הברז, אם נופלת דלת ארון, אם נשמטת מגרה...
מה, בזה שהוא גר לידינו הוא נהפך לשרת?

וכן, אנחנו כנראה שווים לו, כי היתה עלית מחירים משמעותית מסביבנו ולנו הוא השאיר את אותו מחיר מאז שהגענו - כבר שלוש שנים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
הוא גם מחליף לכם מצעים? מרוהטת!!
נראה שהתקיפו מספיק
ויש פה פערים וסוגי מקרים וסוגי ראש
כנראה @קאלישית גרה דלת ליד (ככה כתבה)
והמשכיר מאוד נחמד וככה שרק אומרים שנשרף הנורה
הוא מחליף
זה שונה מאוד ממשהו שגר בשכונה אחרת שלא נדבר על עיר אחרת...
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
שאלה- גם על סתימת ביוב קוראים לבעל הבית? מה מקובל?
בלת"ק
היה לנו שוכר נודניק שעל כל דבר קטן קרא לנו
פעם הוא התלונן שהמים באמבטיה לא זורמים טוב ונראה שיש סתימה
בעלי הגיע עם קפיץ ואחרי 5 דקות עבודה הוא הוציא ערמה של שערות שסתמו את הכל
היה לשוכר מאוד לא נעים
פעם הבאה אני מקווה שהוא יחשוב שוב לפני שהוא קורא לנו
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
אמור להיות בחוזים סעיף שאומר שבכל מה שקשור לבלאי משימוש שוטף- אחריות השוכרים לתקן.
סתימות קטנות כתוצאה משימוש, החלפת נורות, נקיון מסנני המזגן- בדיוק כמו נקיון, באחריות השוכרים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
לא
מעדכנים בחוזה אם זה כולל מזגן או לא
אתה יכול לעדכן בחוזה להוציא בלטות
בלי סיכומים כל מה שמחובר לדירה נשאר זה כולל מזגנים נברשות ארונות מטבח וכו'
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

ביקשתי מג'מיני שיסביר לי איך לצבוע דירה (היה לי רטיבות בבית והיא התייבשה), האם זה נכון מה שהוא אומר?

שלב 1: קילוף וניקוי (הכנת השטח)​

  • הכלל: מקלפים עד שמגיעים לתשתית יציבה. אם השפכטל נכנס מתחת לצבע – להמשיך לקלף.
  • הבדלי גובה: משייפים את "שפתי" הקילוף עם נייר זכוכית (80-100) כדי ליצור שיפוע עדין ולא מדרגה.
  • ניקוי: חובה להסיר אבק עם מברשת יבשה או שואב.
  • בונדרול (פעם 1): מריחה על האזור החשוף כדי לנעול אבק ולחזק את התשתית.
  • זמן המתנה: כשעה לייבוש הבונדרול.

שלב 2: מילוי והחלקה (שפכטל אמריקאי)​

  • שכבה ראשונה: מילוי השקע עד גובה הקיר.
  • שכבה שנייה: מריחה רחבה יותר (10 ס"מ לכל צד) כדי לטשטש את התיקון.
  • פינות: אם יש פינה שבורה, השתמש בקלסימו (חזק יותר) ובשני שפכטלים ליצירת זווית ישרה.
  • שיוף סופי: עם נייר זכוכית עדין (180) בתנועות מעגליות עד שהמעבר נעלם למגע יד (בדיקה בעיניים עצומות).
  • זמן המתנה: 4-8 שעות בין השכבות (עד שהחומר לבן לגמרי). לפני הצבע: לפחות 6 שעות לייבוש סופי של השפכטל.

שלב 3: צביעה (הפיניש)​

  • בונדרול (פעם 2): מריחה על השפכטל היבש כדי שהצבע לא ייספג וייראה מט.
  • צביעת כל הקיר: מפינה לפינה כדי למנוע הבדלי גוון.
  • שיטת ה-W: צביעה ברצועות מהתקרה לרצפה בשיטת ה-W לכיסוי אחיד.
  • חיתוכים: קודם מברשת בפינות ובשקעים, אחר כך רולר על השאר.
  • זמן המתנה: כשעה לייבוש הבונדרול. בין שכבות הצבע: שעתיים-שלוש.



ריכוז זמני המתנה (סיכום מהיר):​

  1. אחרי בונדרול (לפני שפכטל): שעה.
  2. בין שכבות שפכטל: 4-8 שעות (עד שזה לבן).
  3. אחרי שפכטל סופי (לפני בונדרול): 6 שעות לפחות.
  4. אחרי בונדרול (לפני צבע): שעה.
  5. בין שכבות צבע: שעתיים-שלוש.



3 טיפים של מקצוענים לסיום:​

  1. הסרת מסקינטייפ: תמיד כשהצבע עוד מעט רטוב, כדי לא לקרוע חתיכות מהצבע היבש.
  2. שמירת כלים: עטוף את הרולר בניילון נצמד בין השכבות – חוסך שטיפה ומונע התייבשות.
  3. בדיקת תאורה: שים פנס מהצד בזמן השפכטל ובזמן הצבע – זה חושף את כל הפגמים בשנייה.
האם זה נכון? יש לכם המלצות נוספות?
שאלה נוספת - האם כדאי לי לצבוע חדר של ילדים בצבע שהוא לא לבן או שזה לא ייצא יפה?

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה