כללי ליווי לדפוס

  • הוסף לסימניות
  • #1
מבקשים ממני ללוות לדפוס ספר שעבדתי עליו.
אף פעם לא עשיתי את זה. הפקתי כבר המון ספרים, אבל תמיד רק עברתי על העתקי שמש ואייריסים מהבית, בבית דפוס אף פעם לא הייתי.

א. כמה מקובל לקחת על דבר כזה? זה כולל נסיעה לא פשוטה אל מחוץ לעיר למקום לא מוכר.
ב. כמה שעות זה אמור לקחת?
ג. איך נראה התהליך? מה אני אמורה לעקוב שם ולמה אני אמורה לשים לב?
מדובר בהדפסה בכמות מסחרית של ספר צבעוני עם כריכה קשה.

אני ממש מגששת באפלה. אין לי מושג למה לצפות ואיך להחליט אם כן או לא.
אשמח אם יש אנשים שמכירים את הפרוצדורה ויכולים לפרט קצת מניסיונם, ממש יעזור לי לקבל החלטה אם לקחת את זה על עצמי או לא, ותמורת כמה כסף זה שווה לי...
המון המון תודה מראש!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
דבר ראשון תמיד יש פעם ראשונה אף אחד לא נולד בתוך בית הדפוס לדעתי צריך לקפוץ על המציאה וללכת על זה גם לא במחיר גדול כי זה בעתיד יכול להוסיף לתחום גם ברמה המקצועית.
בקשר על איזה דברים יש לעמוד בהדפסה אז דבר הראשון שהלוחות יוצאים ישרים ושהעומדים לא קופצים בלוח למטה וימינה כמו כן לראות שההדפסה יוצאת איכותית וישרה שהאייריס יוצא בצבעים שאנו רוצים שהעיצוב יושב ישר על הכריכה לשים לב לגימור והכי חשוב לא להתבייש לומר לעובדי הדפוס הערות סה"כ הלקוח משלם על זה וזכותו המלאה לדרוש הפקה איכותית יש עוד הרבה דברים אבל אני חושב שכשמגיעים לדפוס עולים דברים לבד.
בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
המון המון תודה.
חיפשתי מחירים בפורום וראיתי שאנשים לוקחים טווח של 10-30 אחוז מעלות הדפסה.
זה באמת המחיר?
אני מבינה שזה עם לקיחת סיכונים ואחריות.
כמה לוקחים על ליווי מקצועי שאינו כולל אחריות מלאה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
נכתב ע"י שלומי פ;1030480:
דבר ראשון תמיד יש פעם ראשונה אף אחד לא נולד בתוך בית הדפוס לדעתי צריך לקפוץ על המציאה וללכת על זה גם לא במחיר גדול כי זה בעתיד יכול להוסיף לתחום גם ברמה המקצועית.
בקשר על איזה דברים יש לעמוד בהדפסה אז דבר הראשון שהלוחות יוצאים ישרים ושהעומדים לא קופצים בלוח למטה וימינה כמו כן לראות שההדפסה יוצאת איכותית וישרה שהאייריס יוצא בצבעים שאנו רוצים שהעיצוב יושב ישר על הכריכה לשים לב לגימור והכי חשוב לא להתבייש לומר לעובדי הדפוס הערות סה"כ הלקוח משלם על זה וזכותו המלאה לדרוש הפקה איכותית יש עוד הרבה דברים אבל אני חושב שכשמגיעים לדפוס עולים דברים לבד.
בהצלחה!

זה ממש לא מדויק, כל הדברים שציינת אפשר לעשות מהמשרד ואין צורך להיות פיזית בדפוס, ממתי אתה בוזק אם הלוחות יוצאים ישרים?
את האייריס אפשר לבדוק במשרד.
אם אתה מדפיס בדפוס ברמה עם מכונות ברמה אין צורך להעיר לעובדי הדפוס הם לא אוהבים את זה ומבינים בדפוס P-1000 יותר ממך.
מה כן?
יש דבר אחד שבו יש צורך בפיקוח בעבודה וזה כאשר יש צורך בצבעים שיהיו דומים למקור בצורה אבסולוטית, אז יש פשוט צורך באישורים שהדפוס לא יכול לקחת אחריות על התוצאה.
מחיר:
אם מזמין העבודה רוצה להיות בדפוס בזמן העבודה אנחנו שולחים נציג מטעמינו לליווי הלקוח, הדבר נותן בטחון ללקוח למרות שהנציג לא תמיד מבין הרבה בהדפסה.
אם ההדפסה בדפוס הקבוע שלנו והעבודה בסדר גודל בינוני ומעלה, אנחנו לא גובים תשלום נוסף על הליווי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אין לי מושג לגבי רמת בית הדפוס ולא אני בחרתי אותו.
אשר על כן אשמח לדעת באם אני לא סומכת עליהם, מה כדאי שאשים לב.
אייריס והעתק שמש אני מכירה. מה יכול להשתבש עם הלוחות? מה עוד צריך לשים לב?
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
נכתב ע"י עפרה;1030558:
אין לי מושג לגבי רמת בית הדפוס ולא אני בחרתי אותו.
אשר על כן אשמח לדעת באם אני לא סומכת עליהם, מה כדאי שאשים לב.
אייריס והעתק שמש אני מכירה. מה יכול להשתבש עם הלוחות? מה עוד צריך לשים לב?

את צריכה לשים לב לדבר אחד לצבעים.
זאת לאחר שאת העתק השמש, האייריס, הקיפולים, הגלישות והכריכה בדקת כבר קודם במשרד.
לוחות תורידי, זה לא עסק שלך את לא דפסית, בעיקרון כל דבר טכני זה לא משהו שאת יודעת/צריכה לבדוק.
ספרים בכמות זה לא משהו שמדפיסים בבית דפוס שכונתי. בתי דפוס גדולים ואיכותיים יודעים "לאכול" ספר בלי שום בעיה.
אם הלקוח גם בדפוס בזמן ההדפסה, ומדובר בהדפסה בסדר גודל גדול תגידי לו שאני אמרתי שזה ממש לא מזיק להכניס לכיס של מנהל הדפוס משהו קטן ;) היחס לעבודה שלו ישתנה ב - 180 מעלות (לא לבעלים!! רק למנהל הדפוס)
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
תודה רבה מאוד, הכול ממש עוזר.
רוצה עוד לדעת - מה בעצם יקרה שם? כמה שעות זה לוקח? איך זה עובד, מה אני אראה וכו'?
בגדול...
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
זה לא לטלפון :)
סליחה זה ארוך לפורום....עוד מעט אני בדרך לדפוס "שלי" כך שיהיה לי זמן להסביר לך...אם תשלחי את הטלפון שלך באישי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י דאלארס;1030515:
זה ממש לא מדויק, כל הדברים שציינת אפשר לעשות מהמשרד ואין צורך להיות פיזית בדפוס, ממתי אתה בוזק אם הלוחות יוצאים ישרים?
את האייריס אפשר לבדוק במשרד.
אם אתה מדפיס בדפוס ברמה עם מכונות ברמה אין צורך להעיר לעובדי הדפוס הם לא אוהבים את זה ומבינים בדפוס P-1000 יותר ממך.
מה כן?
יש דבר אחד שבו יש צורך בפיקוח בעבודה וזה כאשר יש צורך בצבעים שיהיו דומים למקור בצורה אבסולוטית, אז יש פשוט צורך באישורים שהדפוס לא יכול לקחת אחריות על התוצאה.
מחיר:
אם מזמין העבודה רוצה להיות בדפוס בזמן העבודה אנחנו שולחים נציג מטעמינו לליווי הלקוח, הדבר נותן בטחון ללקוח למרות שהנציג לא תמיד מבין הרבה בהדפסה.
אם ההדפסה בדפוס הקבוע שלנו והעבודה בסדר גודל בינוני ומעלה, אנחנו לא גובים תשלום נוסף על הליווי.
מנסיון שלי למרות שבבית דפוס מבינים P-1000 יותר ממני בענינים הטכנים, אבל ברגע שהם רואים שבא אדם שמבין בתחום ולא אחד שמדפיס פעם ראשונה ספר אז הם נזהרים יותר וחוץ מזה מה שכתבת שהעובדים לא אוהבים שמעירים בדיוק על זה אני מדבר שלמרות שהם לא אוהבים אם אני רואה דבר שלא מוצא חן בעיני באיכות הספר אני חושב שצריך להסב את תשומת לבם על כך.
אחד הספרים שהוצאתי ולא הייתי בבית הדפוס האיכות יצאה ממש גרועה דבר שבסוף התברר לי שהצריבה של הלוחות לא נעשתה מושקעת כך שיש בהחלט עניין ללכת לבית הדפוס.
אף אחד לא אמר שצריך להיות דוקטרט לדפוס מספיק להבין בענינים הטכניים מלמעלה ועצם הנוכחות שם עוזרת לכך שאיכות הספר תצא הרבה יותר טובה כך דעתי אפשר לחלוק עלי זה בסדר!
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י שלומי פ;1030785:
מנסיון שלי למרות שבבית דפוס מבינים P-1000 יותר ממני בענינים הטכנים, אבל ברגע שהם רואים שבא אדם שמבין בתחום ולא אחד שמדפיס פעם ראשונה ספר אז הם נזהרים יותר וחוץ מזה מה שכתבת שהעובדים לא אוהבים שמעירים בדיוק על זה אני מדבר שלמרות שהם לא אוהבים אם אני רואה דבר שלא מוצא חן בעיני באיכות הספר אני חושב שצריך להסב את תשומת לבם על כך.
אחד הספרים שהוצאתי ולא הייתי בבית הדפוס האיכות יצאה ממש גרועה דבר שבסוף התברר לי שהצריבה של הלוחות לא נעשתה מושקעת כך שיש בהחלט עניין ללכת לבית הדפוס.
אף אחד לא אמר שצריך להיות דוקטרט לדפוס מספיק להבין בענינים הטכניים מלמעלה ועצם הנוכחות שם עוזרת לכך שאיכות הספר תצא הרבה יותר טובה כך דעתי אפשר לחלוק עלי זה בסדר!

לא קראת מספיק בעיון את מה שכתבתי.
אני אמרתי הרבה יותר, תן בקשיש קטן למנהל הדפוס ותראה כמה סבלנות ומאור פנים יש לו לעבודה שלך.
אל תתעסק עם הדפס בעצמו, הדפס הוא איש קשה יום שצריך לעבוד משמרות לילה מפרכות ולא תמיד יש לו חשק וסבלנות ללקוח נודניק, תעבוד תמיד מול מנהל הדפוס.
דפוס שכאשר אתה לא נמצא בזמן הדפסת ספר דבר שעלול לארוך שעות רבות והאיכות יוצאת ממש גרועה, תחליף מהר את הדפוס הזה
אתה לא אמור לדעת מזה צריבת לוחות, הפקת לוחות אופסט בשנים האחרונות נעשית בציוד אולטרה משוכלל, ואם אתה מבין בזה אולי תחליף מקצוע, שמעתי ש - AGFA העולמית מגייסת מומחים...;)

עכשיו אני אתן לך טיפ קטן אבל ענננננק.
לי יש לופה שקיבלתי מידיד בגרמניה, הלופה הזאת מגיע בקופסת מתכת מרשימה הגודל שלה כפול מהלופות של הדפסים בדפוס וגם הגימור המתכתי שלה מרשים במיוחד.
בדפוס שאני עובד איתו יש מכונות 8 צבעים ואיכות ההדפסה ליגה לאומית ובכל זאת כאשר אתה שולף גיליון מהמכונה ובודק אותו עם הלופה הזאת, הדפס ועוזרו נעמדים דום. (תאמין לי שזה רק בשביל הפוזה ואני בודק בזמן הזה את המניקור ולא את איכות ההדפסה המצויינת אבל פוזה של מקצוען יש לזה)
גם לופה רגילה ששייכת לך!! עושה פוזה מצוינת...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה