דרוש מידע למה האוטובוסים החדשים של אפיקים בלי חלונות?

  • הוסף לסימניות
  • #2
היצרן של האוטובוסים לא קשור לאפיקים.
והתשובה על השאלה היא, שהיום הכל ממוזג ואין צורך בחלונות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
היצרן של האוטובוסים לא קשור לאפיקים.
והתשובה על השאלה היא, שהיום הכל ממוזג ואין צורך בחלונות.
אה, אה.
ברור.
אבל הבעיה שכשנכבה המזגן זה הופך למלכודת מוות של חום.
ואומרת את זה מנסיון:(

והאוטובוס פשוט חנוק.
תתארו לכם נסיעה של שעה שמישהו הקיא בתחילתה. אין אפשרות לאוורר את האוטובוס, הריח פשוט נורא!
לא נראה לי שלמהנדס בחברת 'הארגז' או 'מרכבים' יש מרצדס בחניה..
צודק.
זו הייתה הקצנה.
אבל באמת לא מבינה למה אנשים שלא נוסעים באוטובוסים מייצרים כאלו..
אי אפשר להבין את הסבל של לנסוע בקופסת מתכת סגורה וחנוקה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
תשובה של הצאט נשמעת הגיונית גם:


האוטובוסים החדשים נראים לפעמים כאילו אין להם חלונות שאפשר לפתוח, וזה באמת מעורר הרבה שאלות. הנה הסיבות העיקריות לכך:

1. מערכת מיזוג אוויר מתקדמת

האוטובוסים החדשים מצוידים במערכות מיזוג אוויר חזקות ואחידות. כדי שהמיזוג יעבוד בצורה יעילה, חשוב שהאוטובוס יהיה אטום – אם הנוסעים יפתחו חלונות, זה פוגע בפעולת המיזוג ויוצר פערים בטמפרטורה בתוך הרכב.

2. שיקולי בטיחות

פתיחת חלונות (בעיקר בנסיעה מהירה או בכבישים מהירים) עלולה להוות סיכון בטיחותי – למשל, הכנסת חפצים, נפילה של נוסעים, או פגיעות מרוחות חזקות.

3. עיצוב מודרני וחיסכון באנרגיה

העיצוב החדש של האוטובוסים שם דגש על קווים חלקים וחיסכון באנרגיה. חלונות שלא נפתחים מאפשרים בידוד טוב יותר מרעש, חום וקור – ולכן תורמים גם לנוחות וגם לצריכת דלק מופחתת.

4. תחזוקה וניקיון

חלונות נפתחים דורשים תחזוקה תכופה יותר – הם עלולים להיתקע, להישבר או לא להיסגר טוב. חלונות אטומים מפחיתים את הצורך בטיפולים כאלו.

5. תכנון עירוני ותקנות

בחלק מהערים (ובעיקר באוטובוסים חשמליים), התקנות דורשות מערכות מיזוג ואטימות מלאה לשיפור איכות האוויר והפחתת רעש.

אם יש לך תחושת מחנק או חוסר אוורור – זה לרוב סימן שהמיזוג לא עובד כמו שצריך, ובמקרה כזה כדאי לפנות לנהג או לדווח לחברת התחבורה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
מוזר שמישהו מתלונן על זה כי זה לא משהו חדש
כל האוטבוסים החדישים כבר כמה שנים טובות זה בלי חלונות ובפרט של חברות פרטיות
רק שבדרך כלל האוטובוסים של חברות התח"צ היו עם חלונות (כנראה יש לזה סיבה אז השינוי כן קשור לאפיקים או למשרד התחבורה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
גם אף אחד לא מציין את המובן מאליו
אוטובוס סגור+מיזוג = חיידקים של כלל הנוסעים העוברים מאחד לשני.
לכן חובה שיהיה חלון לאוורר את האוטובוס ולא לסמוך גם עם מערכת המיזוג לוקחת גם אוויר מבחוץ כי המסננים בדר"כ יהיו חסומים ע"י אבק ולכלוך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
גם אף אחד לא מציין את המובן מאליו
אוטובוס סגור+מיזוג = חיידקים של כלל הנוסעים העוברים מאחד לשני.
לכן חובה שיהיה חלון לאוורר את האוטובוס ולא לסמוך גם עם מערכת המיזוג לוקחת גם אוויר מבחוץ כי המסננים בדר"כ יהיו חסומים ע"י אבק ולכלוך.
אני לא מצדיק את זה שאין חלונות אבל על הטענה הנ"ל אני חושב שחשבו לפני ששינו את מבנה האוטובוס
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
גם אף אחד לא מציין את המובן מאליו
אוטובוס סגור+מיזוג = חיידקים של כלל הנוסעים העוברים מאחד לשני.
לכן חובה שיהיה חלון לאוורר את האוטובוס ולא לסמוך גם עם מערכת המיזוג לוקחת גם אוויר מבחוץ כי המסננים בדר"כ יהיו חסומים ע"י אבק ולכלוך.
ברוב האוטובוסים יש שני חלונות נפתחים (שבדרך כלל לא פותחים אותם) בגג האוטובוס
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
ברוב האוטובוסים יש שני חלונות נפתחים (שבדרך כלל לא פותחים אותם) בגג האוטובוס
הם מיועדים למקרה חירום בלבד ובפתיחתם באמצע נסיעה זה עלול לעוף על רכב אחר (זה לא מחובר חזק)
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
הם מיועדים למקרה חירום בלבד ובפתיחתם באמצע נסיעה זה עלול לעוף על רכב אחר (זה לא מחובר חזק)
אני נוסע באוטובוס כזה כל יום ובחלק מהאוטובוסים האלו פתחו אותו לפני הנסיעה והרבה פעמים אני רואה שפותחים אותו באמצע נסיעה, ואף פעם עוד לא קרה כלום
אגב, זה לא נפתח מלא - אלא יש חריץ ששם עובר האוויר והפתח הזה תפוס משני צדדיו ונפתח לכדי חריץ שאין אפשרות לצאת ממנו
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
אם יש לך תחושת מחנק או חוסר אוורור – זה לרוב סימן שהמיזוג לא עובד כמו שצריך, ובמקרה כזה כדאי לפנות לנהג או לדווח לחברת התחבורה.
זה גם עניין של חרדות, ושום דבר לא יעזור לזה.

אני מסכים שיבטלו את החלונוח, בתנאי שגם לנהג יבטלו את החלונות, ושיהיה לו פתחי אורור של המזגן כמו לשאר הנוסעים.

אני יודע על אנשים שלא עולים לאוטובוס בלי חלונות, ואם מגיע קבלןף אז הם מחכים עד שיבוא אוטובוס חברה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

אני רוצה להעלות נקודה שפתאום 'קפצה' לי.

כאשר בחור ספרדי מישיבה בפריפריה נוסע הביתה כי לא חש בטוב, והמשטרה הצבאית מופיעה באותו לילה בביתו. זה לא ולא קרה במקרה, נכון?


נניח שמו בישראל: יהודה בן זקן.

נניח רגע לשאלה המקוממת לכשעצמה למה נטפלים דווקא לספרדים, ונתמקד בשאלה הבאה: איך הם ידעו? מי גילה להם שבליל י"ד כסליו אפשר לתפוס עריק פלוני בכתובת הוריו??


יש 2 אפשרויות בסך הכל.


  1. איכון סלולרי על כל המוגדרים עריקים
  2. רשת עניפה של משתפ"ים

נפרק את זה רגע לבנה אחרי לבנה, אוקיי?

אם יש איכון – האם לכל בחור ישיבה יש קו סלולרי על שמו? אני די בטוח שלא. אז המשמעות היא שהם צריכים להשיג רשומות של כל בעלי הקווים במשפחה, נגיד למשפחה בן זקן מנתיבות יש 10 קווים. ואז לאכן את כולם, ולבודד אחד מהם שנמצא בקביעות במשך ימים ארוכים באותה נקודה, ואז בהצלבה עם מערכות מידע אחרות יודעים שהכתובת X בבני ברק היא ישיבה כלשהי. שם לומד כנראה העריק "שלהם" – יהודה ני"ו.

מסקנה?

עריק יהודה בן זקן משוייך למס' סלולרי 05555555 שרשום על שם האבא, אליעזר בן זקן. ואז כאשר המספר הנ"ל פתאום מגיע לילה לבית הוריו – הגייסים יכולים להתנפל.

מה שמעלה את השאלה הבאה...

עד כמה זה חוקי, למען ה'?

נגיד נגיד שהמשטרה הצבאית ביקה אישור מגלי בהרב מיארה שאישרה בחפץ לב לבצע איכון אחר מס' סלולרי הרשום על שם יהודה בן זקן. העריק. אני מניח שהוגשה בקשה רוחבית כזו ואושרה בחיוך גדול.

אבל איזה פעלול חוקי יכול לגרום לאישור לעשות איכון סלולרי אחרי מס' של האבא? אליעזר? מבחינת החוק הוא אזרח שומר חוק, שבנו בן ה 18 לא ברשותו.

חשבתם על זה?

ובוא ניגע באפשרות השניה. ב'.

כדי שבחור מישיבת כסא רחמים או כל ישיבה אחרת, יסכים להיות חלאת המין האנושי ולדווח לגייסים על כל בן ישיבה שנוסע להוריו, הוא צריך להיות יצור מאוד מריר, מאוד אוהב כסף, ומישהו שקל לשכנע אותו לעשות את העבודה שלו. להלשין.

אז אם הייתי רכז שטח בשב"כ, הייתי מפעיל חמ"ל עם כמה עשרות בני תורה לשעבר, שמכרו את נשמתם לשטן, והם 'מדובבים' בחורי ישיבה תמימים, חלשים, בכל ישיבה ספרדית, נותנים להם כמה מאות שקלים על כל פיסת מידע, ומבטיחים להם שלא יקרה שום רע לכל בחור שהם ילשינו עליו.

אוקיי?

אבל זו אפשרות לא סבירה. כי כדי להפעיל רשת כזו צריך המון כוח אדם מאוד ספציפי. אנשים שמכירים את השפה, הז'רגון של בני התורה הספרדים, ויכולים להפעיל עליהם לחצים פסיכולוגיים חכמים, ולהפוך אותם למשת"פים.

כמה חבר'ה כאלו יש? כנראה בודדים. אז הצבא צריך לאתר כמה עשרות כאלו, שמוכשרים בשכנוע, לתת להם כלים וכסף ולסייע להם במערך שלם וענף להשיג משת"פים בכל ישיבה ספרדית...

זה לא מחזיק, כי מתישהו מישהו יישבר, הלב היהודי יכה בו, והוא יספר לרב של הישיבה שהוא בתפקיד כזה וכזה – והרשת כולה תיחשף וכולם יהיו זהירים.

אז מה כן קורה פה? (עשו לי חסד ואל תיכנסו לפוליטיקה פנים חרדית, זה לא מעניין אותי)

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה