בקשה למה הם עדיין שם???

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #1
השעה 3:00 לפנות בוקר.
גברת כהן התהפכה מצד לצד במיטתה, כשלפתע שמעה קול התייפחות.
היא לא היתה בטוחה אם היא שומעת את זה באמת, או שהיא עדיין באמצע חלום רע.
אחרי שהיד שלה היתה סגולה לגמרי מצביטות, היא כבר היתה בטוחה שזה לא חלום.
היא ניסתה לשמוע מאיפה הקול הזה מגיע, ולחרדתה הבינה שזה מגיע מחדר הילדים.
היא רצה במהירות לשם, וראתה את בתה הבכורה בת העשר בוכה את נפשה במיטתה.
"מה קרה???" שאלה אותה בבהלה.
"אמא, זה נכון שבגהינום הולכים לחתוך לי את הגוף להרבה חלקים, ואז לשרוף אותם ואז עוד פעם לחבר אותם, וככה לעשות לי הרבה פעמים?" ענתה לה הבת בשאלה.
"מה???? מי אמר לך דבר כזה, ולמה את חושבת שזה מה שיעשו לך בגהינום?" נחרדה.
"ככה היה כתוב במודעה שתלו היום בתחנה - שזה מה שיעשו למי שלובשת גרבי רגל, והיה שמה סיפור של אשה שכמעט מתה ואמרו לה בשמים שזה בגלל זה - ואני הולכת עם גרבי רגל!
והיה כתוב גם שאת רשעית ארורה כי את לובשת פאה, והיה עוד מודעה שמי שיש לו שיאומי הוא גוי ורשע - ולאבא יש שיאומי!
אמא, זה נכון???".
--------------------------------------------
מה שקראתם עכשיו, קרה באמת.
לא אצלי, אבל אני יודע את זה מכלי ראשון.
ושמעתי עוד סיפורים בסגנון הזה.
עכשיו, אין לי בעיה שאנשים יחשבו שמי שלובשת פאה או גרבי רגל או חצאית קצרה היא רשעית ארורה ומכשילה את הרבים.
אבל מי התיר להם לפרסם בכל התחנות מודעות עם אותיות אדומות (שהמאפיין העיקרי שלהם הוא שגיאות כתיב ילדותיות) של סיפורי אימה ותיאורים סדיסטיים של המתרחש בגהינום?
אנחנו המבוגרים קוראים את המודעות ומחייכים בסלחנות.
אבל ילדים קטנים ובעיקר ילדות, לא מבינים שלא כל מה שכתוב במודעה הוא נכון, נכנסים לסיוטים נוראים בגלל זה!
ולכן אני שואל, "למה הם עדיין שם???"
למה כשאתה או את רואים את המודעה הזאת - אתם לא תולשים אותה באותו רגע???
לתלוש! לתלוש! לתלוש!
לפני שעוד ילדה תיכנס לחרדות!
ויפה שניה אחת קודם!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
מחריד
בירושלים , בית שמש וביתר בעיקר
כן?

שמעתי שנשות הכת גם מעיזות לדפוק בדלתות ולשכנע נשים פנים מול פנים
יש לי ביצים במקרר להעיף להן אם יעיזו לדפוק אצלי עם השטויות שלהם.. ;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
וואי, כל כך חשוב!!
זוכרת שכשהייתי בחורה צעירה ממש קראתי באיזה ספר של צניעות על אישה שלא זוכרת מה חטאה בדיוק (הפאה או הגרביים או הקצר) שבערב שבת הלכה לחדר לנח וחיכו לה מלאכי חבלה והיכו אותה עד זוב דם והיא לא יכלה אפילו לזעוק לבעלה לעזרה.. וכשהוא חזר היא הייתה חבולה לגמריי... משהו כזה.

שנים אחרי זה לא הייתי נכנסת לחדר לבד בערב שבת. זה נורא!! אסור!! לילדים להיחשף לזה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
השעה 3:00 לפנות בוקר.
גברת כהן התהפכה מצד לצד במיטתה, כשלפתע שמעה קול התייפחות.
היא לא היתה בטוחה אם היא שומעת את זה באמת, או שהיא עדיין באמצע חלום רע.
אחרי שהיד שלה היתה סגולה לגמרי מצביטות, היא כבר היתה בטוחה שזה לא חלום.
היא ניסתה לשמוע מאיפה הקול הזה מגיע, ולחרדתה הבינה שזה מגיע מחדר הילדים.
היא רצה במהירות לשם, וראתה את בתה הבכורה בת העשר בוכה את נפשה במיטתה.
"מה קרה???" שאלה אותה בבהלה.
"אמא, זה נכון שבגהינום הולכים לחתוך לי את הגוף להרבה חלקים, ואז לשרוף אותם ואז עוד פעם לחבר אותם, וככה לעשות לי הרבה פעמים?" ענתה לה הבת בשאלה.
"מה???? מי אמר לך דבר כזה, ולמה את חושבת שזה מה שיעשו לך בגהינום?" נחרדה.
"ככה היה כתוב במודעה שתלו היום בתחנה - שזה מה שיעשו למי שלובשת גרבי רגל, והיה שמה סיפור של אשה שכמעט מתה ואמרו לה בשמים שזה בגלל זה - ואני הולכת עם גרבי רגל!
והיה כתוב גם שאת רשעית ארורה כי את לובשת פאה, והיה עוד מודעה שמי שיש לו שיאומי הוא גוי ורשע - ולאבא יש שיאומי!
אמא, זה נכון???".
--------------------------------------------
מה שקראתם עכשיו, קרה באמת.
לא אצלי, אבל אני יודע את זה מכלי ראשון.
ושמעתי עוד סיפורים בסגנון הזה.
עכשיו, אין לי בעיה שאנשים יחשבו שמי שלובשת פאה או גרבי רגל או חצאית קצרה היא רשעית ארורה ומכשילה את הרבים.
אבל מי התיר להם לפרסם בכל התחנות מודעות עם אותיות אדומות (שהמאפיין העיקרי שלהם הוא שגיאות כתיב ילדותיות) של סיפורי אימה ותיאורים סדיסטיים של המתרחש בגהינום?
אנחנו המבוגרים קוראים את המודעות ומחייכים בסלחנות.
אבל ילדים קטנים ובעיקר ילדות, לא מבינים שלא כל מה שכתוב במודעה הוא נכון, נכנסים לסיוטים נוראים בגלל זה!
ולכן אני שואל, "למה הם עדיין שם???"
למה כשאתה או את רואים את המודעה הזאת - אתם לא תולשים אותה באותו רגע???
לתלוש! לתלוש! לתלוש!
לפני שעוד ילדה תיכנס לחרדות!
ויפה שניה אחת קודם!
לתלוש מודעות היא גישה טרוריסטית,
וזה בעצם להיכנס לנעליים של אלו שתולים את המודעות האלו,

התשובה הנכונה זה לחזק את הגישה החינוכית וההלכתית של הקהילה והמשפחה שלך,
הילדים גדלים ויראו שיש עוד שיטות ולא לעולם תוכלו לגונן עליהם בשיטת הבת יענה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
לתלוש מודעות היא גישה טרוריסטית,
אפשר לתלוש בעדינות ובשקט, לא חייבים לעשות "מחאה נמרצת", ולכאורה הכותב התכוון למודעות של סיפורי ללה סוליקה וכדו' שבדר"כ מודפסים על דפי A4 (וכבר נכתב כאן באחד המקומות שהסיפור מומצא)
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אותי בכללי חינכו שמודעות רחוב כאלה ובכל שלל הנושאים שצפים ביהדות החרדית
לא משנה באיזה שפה, גופן וצבע של דיו הם יהיו מרוחים
קוראים תמיד מהסוף להתחלה!
ואם הרבנים שחתומים מטה הם לא מאלה שאתה מתנהג לפיהם או חתום ה"מעוררים" בצורה אנונימית
לא צריך לקחת ללב מדי, מתפללים שתהיה רפו"ש וגאולה לכל עמ"י ועוברים הלאה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
אותי בכללי חינכו שמודעות רחוב כאלה ובכל שלל הנושאים שצפים ביהדות החרדית
לא משנה באיזה שפה, גופן וצבע של דיו הם יהיו מרוחים
קוראים תמיד מהסוף להתחלה!
ואם הרבנים שחתומים מטה הם לא מאלה שאתה מתנהג לפיהם או חתום ה"מעוררים" בצורה אנונימית
לא צריך לקחת ללב מדי, מתפללים שתהיה רפו"ש וגאולה לכל עמ"י ועוברים הלאה...
וכי לא היו מודעות בשם הגר"ח קנייבסקי (שגם מידי פעם סתרו זו את זו)?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אפשר לתלוש בעדינות ובשקט, לא חייבים לעשות "מחאה נמרצת", ולכאורה הכותב התכוון למודעות של סיפורי ללה סוליקה וכדו' שבדר"כ מודפסים על דפי A4 (וכבר נכתב כאן באחד המקומות שהסיפור מומצא)
אני לא כתבתי שום מילה חיובית על התוכן של מודעות אולו או אחרות,
וגם לקרוע בעדינות ובשקט היא פעולה שלילת שמשחיתה את הנפש,
ובכלל צריך ללמד את הילדים שלומדים רק מרבנים מוכרים ומספרים שהתחברו ע"י רבנים מוסכמים,
ולא מפשקווילים או עלונים וקווי צניעות אנונימיים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
וכי לא היו מודעות בשם הגר"ח קנייבסקי (שגם מידי פעם סתרו זו את זו)?
עד שלא תשמע בעצמך ממשהו שאתה סומך עליו שכך הגר"ח אמר, אף פעם אל תאמין
אחרת היה אומר מזמן לבנותיו להתנהג כפי שכתבו במודעה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
סיפורי ללה סוליקה וכדו' שבדר"כ מודפסים על דפי A4 (וכבר נכתב כאן באחד המקומות שהסיפור מומצא)
אתייחס רק לזה-הסיפור לא מומצא ולא אטרח להוכיח זאת.
רק רציתי למחות
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
ומכלי ראשון אני יכולה להעיד ששמעתי על ילדה צעירה בגיל הביה"ס שהקשיבה ל"קו הצניעות" בתמימות
ומהספורים ( לדעתי מצוצים מהאצבע ) היא נחשפה למושגים של מבוגרים שהשתיקה יפה להם..
הנזק לפעמים הוא בלתי הפיך, ודווקא מקווים אלו שמתכוונים (השם יודע אם) לעשות רק טוב..
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
  • הוסף לסימניות
  • #19
אף אחד לא דיבר על הלכות
דיברו על חרדות שהכניסו לילדים
וזה לא חייב להיות הגיוני, זה פשוט קורה.
לכן צריך לחסן את נפשם,
ושיפתחו נוגדנים בריאים לכל התעמולה השקרית.

ואיך שכחתי את העלונים של מתנגדי החיסונים ומכחישי הקורונה,
ושל מתנגדי המקווה ריין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
לתלוש מודעות לא יעזור מהסיבה הפשוטה שיש אינספור כאלה...
כל הדבר הזה הא תוצר של קיצוניות לא טובה (מן הסתם מכוונות טובות!) והשאלה האם זה לא מתחיל אצלינו, ואיך אנחנו צריכים להתייחס לכל הנושא הזה וד"ל.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה