קורונה למה עשיתם לי את זה? - זעקת הילדים.

  • הוסף לסימניות
  • #1
כל החיים השקעתם בי, נתתם לי, קניתם לי.
כל החיים אהבתם אותי, נישקתם, חיבקתם, נתתם לי להרגיש הכי יקר לכם בעולם.
כל החיים עשיתם בשבילי הכל, קרעתם בשבילי את הים, חיפיתם, גוננתם, דאגתם.

ופתאום.

למה עזבת אותי, אימא?
למה נטשת אותי בחדר הזה?
למה סגרת אותי מאחורי הניילון העבה, צמא לחיבוק, למגע?

איך נתת לזה לקרות, אבא?
איך הסכמת שאני ורק אני, אהיה פה לבדי??

שבועיים.
שבועיים של עצב וריק.
שבועיים של בדידות. ונטישה.
שבועיים של לבד. לבד. לבד.

שבועיים.
שבועיים שאני מרגיש מצורע, מנודה, שנוא.
שבועיים שאני מרגיש בלתי רצוי.
שבועיים שאני בוכה פה לבדי אל השקט, מרגיש נגוע, מקולקל, חולני.
בטוח שלא רוצים בי יותר.
לא רוצים אותי.
ולא ירצו אותי לעולם.

לא אאמין בכם יותר. אבא ואימא.
את כל ליבכם נתתם לי. את כל כולכם. כל מה שיש לכם. את כל נשמתכם.

עד שביום אחד, ברגע קטן, זנחתם אותי לבד.
לא רוצים לגעת, לא רוצים להיות איתי, לא מכירים בי כבן שלכם, כמו שאר הילדים שמחוץ לסגר הביתי הזה.
שוכחים שאני חלק מבשרכם.

אז אני פה לבד.
בבידוד הנורא הזה.
חנוק מדמעות.
גלמוד בבדידות.
דחוי מאהבה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
כשהבת שלי נכנסה לבידוד השיר שלה היה כתוב אחרת:
כמה השקעתם בי,
כמה חום ואהבה הרעפתם עלי מאחורי הנילון השקוף,
כמה טלפונים אוהבים קבלתי,
כמה מתנות וממתקים שלחו לי..
כ"כ הרבה תעסוקה הרעפתם עלי,
כל יום גיוונתם במשהו חדש,
לא נתתם לי רגע אחד להרגיש בודדה,
להפך..הרגשתי כ"כ אהובה רצויה ומחובקת
דווקא מתוך החדר המבודד....
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
כשהבת שלי נכנסה לבידוד השיר שלה היה כתוב אחרת:
כמה השקעתם בי,
כמה חום ואהבה הרעפתם עלי מאחורי הנילון השקוף,
כמה טלפונים אוהבים קבלתי,
כמה מתנות וממתקים שלחו לי..
כ"כ הרבה תעסוקה הרעפתם עלי,
כל יום גיוונתם במשהו חדש,
לא נתתם לי רגע אחד להרגיש בודדה,
להפך..הרגשתי כ"כ אהובה רצויה ומחובקת
דווקא מתוך החדר המבודד....
בת כמה היא?
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
שלא משאירים ילד בבידוד לבד!!
אלא נכנסים איתו כל המשפחה לבידוד
אני לא יכולה לשמוע על האימלול הזה
קודם כל זה תלוי גיל, ואין ספק שיש שוני בין ילד בן 5 לילד בן 15 או ל'ילד' בן 25. יש גילאים שבידוד לבד זה ממש לא אופציה. (טוב, בדורנו. לפני 50 60 שנה בודדו ילדים אפילו קטנטנים במחלות מדבקות כמו סקרלטינה, בלי לחשוב פעמיים).

שנית, אם אפשר - מאד מאד כדאי להיכנס עם הילד לבידוד. אם לא בידוד משפחתי, לפחות הורה איתו ביחד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
כשהבת שלי נכנסה לבידוד השיר שלה היה כתוב אחרת:
כמה השקעתם בי,
כמה חום ואהבה הרעפתם עלי מאחורי הנילון השקוף,
כמה טלפונים אוהבים קבלתי,
כמה מתנות וממתקים שלחו לי..
כ"כ הרבה תעסוקה הרעפתם עלי,
כל יום גיוונתם במשהו חדש,
לא נתתם לי רגע אחד להרגיש בודדה,
להפך..הרגשתי כ"כ אהובה רצויה ומחובקת
דווקא מתוך החדר המבודד....
בדיוק אתמול מישהי סיפרה לי על בן דוד שלה שהם הפכו אותו למלך-
שמו לו מפה על הכסא וכו----
והסבירו לו שמלך לא מכין לעצמו את האוכל אז לכן מגישים לו,
והמלך תמיד נח---
בקיצור עשו לו סוויטש. כל הכבוד!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
כתוב מאד עצוב ונוגע...
אבל בד בבד גם מוזר!
ילד לא אמור להרגיש ככה היום, לכאורה, חצי מהעולם בבידודים,
ומי סוגר ילד בצורה כזו הרמטית ולא מסבירה ולא מכילה שגורמת לו להרגיש כך??
אתמהה....
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
לא ידוע לי שאנשים משאירים ילד לבד
אחותי גרה באזור בית ספר מרכז, לא מעט הורים הכניסו את הבנות לבידוד לחדר לבד,
האבא עובד, ולא יכל להשאר בבית, האופציה מבחינתם הייתה לסגור את הילדה לשבועים לבד

אני בכוונה לא כותבת תיאורים זוועתיים, אבל בחלק מהמקרים זה היה נורא
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
מוזר.
לא ידוע לי שאנשים משאירים ילד לבד
זהו שיש אכן אנשים שמשאירים ילד לבד לצערינו...
אולי תחשבו שיש אנשים בסיכון שזה באמת בעיה עבורם להיות עם ילדיהם יקירם...
כמה כאב יש בקורונה הזו....
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
כולנו חכמים ביחס לילדי האחרים.

הכי קל לשבת מול המקלדת ולתת עצות לאנשים שאין לכם מושג מה הם עוברים, מה טיב הקשר עם ילדיהם, מהם הקשיים שלהם, מהם אילוצי החיים וכו וכו,

לא כל דבר שכתוב בחרוזים הוא נכון.
גם אם יש בזה הרבה מצפון.

עריכה: בלי שום קשר, יש דברים מאוד נכונים וזויות שצריך לחשוב עליהם יותר, ומן הסתם זו הייתה בכוונה של הפוסט הראשון כאן באשכול. לעורר את המבט השונה.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #18
תודה רבה יחסית גדולה וגם תלוי בבשלות הריגשית של כל אחת
אמנם בת 12 אבל כמו שכבר אמרו ילדים קטנים ממש לא אמורים להכנס לבידוד לבד,
ואם אין ברירה והם אכן לבד, זה כבר תלוי במסוגלות של ההורים,
קל יותר לתת הנאות ותעסוקות בלי סוף לילדים קטנים,
הם מתלהבים מכל דבר קטן והרעיון הוא פשוט לגוון להם, להיות איתם שם גם מאחורי הוילון...
ואפילו לשחק איתם...

היום יש לי בחור בן 19 בבידוד וזה הרבה יותר קשה לי ולו...
איזה תעסוקות אני יכולה כבר לספק לבחור גדול??
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

סבתא שלי עלתה מפרס, איראן, הם עלו מהעיר כשאן, שמרו על המסורת: חגים וכו'.
היא מאוד אהבה תורה, אהבה דתיים, כמה שיותר צדיקים יותר טוב.
הם עלו מסורתיים, עם הזמן למדו והתחזקו בגלל ילדיהם שחזרו בתשובה.
למרות המרחק, נהגה ללכת בימי זקנתה לבית הכנסת עם הליכון, למרות הדרך שהיתה מלאה בחול.
היא ודודה שלי סיפרו לא פעם בעלבון על מקרה שקרה להן: הן עלו על אוטובוס לקברי צדיקים, ואדם אחד קפץ וצעק: "הם לא משלנו".
הן ירדו מההסעה בבושת פנים.
*
העולם בתקופות ההן היה עולם עם פחות מודעות.
היום יש יותר שיח על שיוויון, אהבת אדם וכו'.
בעבר היו אתגרים שונים, ביניהם אפשרות של אנשים לשלול או לדחות אלו את אלו.
אני זוכרת שכששמעתי את הסיפור הזה, הבנתי שלי זה לא היה קורה.
כי באופי שלי - לא הבנתי למה ללכת למקום בו יש אנשים שונים ממך, מצידי היה להשאר בבית ולא ללכת ללימודים, אני ממש מעדיפה את אזור הנוחות שלי ולא מבינה למה צריך להידחף איפה שיש סיכוי קל שידחו אותך, זו אחת הסיבות שהייתי מתרחקת מחברות, שמא ידחו אותי מתישהו, כי שהבנתי שיש סיבות לדחות אותי.
אני ממש לא מעניינת אף אחד, לפי דעתי, הכוונה שאין בי משהו שעלול לגרום לחברות תחושת ערך שהן בקרבתי, וכדי להיות חלק מחברה, צריך שיהיה לך ערך כלשהו. (זה לא רע או טוב, זו תוצאה).
*
בקיצור, רציתי לכתוב על היציאה לאור (או על כל עשיה אחרת, כמו למצוא עבודה, שידוך וכו')
שכן מחייבת את האדם פעמים לא מעטות לעמוד מול דחיה: שוב ושוב ושוב.
מה עוזר לי כיום להשתדל פה ושם, להפיץ את הכתיבה שלי, למרות הרצון לא להידחף למקומות לא-לי ולא לחוות דחיה?
זה בגלל ההבנה שאני לא העניין כאן, אלא דרישת העולם ורצון ה'.

ביציאה לאור עדיף לנטרל את החשיבה סביב ה'אני', שזו חשיבה שחוששת מדחיה ויכולה להוביל לתחושות לא טובות.
ביציאה לאור האדם מתנתק מעצמו, או אולי מתחבר לעצמו, ופונה לעבר חשיבה אחרת, חשיבה של שליחות.

הערך בחשיבה של שליחות:

האדם היוצא לאור לא חש מחויב, לא חש שהוא צריך משהו, לא רוצה לתת, לא לקחת, לפיכך גם אין פחד מדחיה, כי אם אתה לא מעורב עם ה'אני' שלך
אתה לא חש מעורבות רגשית אלא להיפך, לשיטתך אתה מגשים את שליחותך בעולם.
אתה מתנדב.
ולבוא ליציאה לאור מתוך גישה נדיבה של "אני מתנדב", זה מקסים כי אתה לא חש צורך להתלהב אם אתה מצליח, כי ההצלחה לא שלך, אבל אתה גם מצליח להיות יותר שכלי ופחות אמוציונלי, כי אתה עושה את שליחותך בעולם, ושליחות זו לא צריכה להיות מופלאה ומעוררת השראה, מספיק שתאפשר לעצמך להסכים לעצמך להגשים את עצמך ולהקשיב לרצון הפנימי שסולל את הדרך, תוך הקשבה לתורה.

אז כיום אני לא חוששת מדחיה כי למדתי להביט על זה ממבט שיכלי ולא רגשי: הרגש חושש מדחיה אבל השכל מבין שהכל בסדר, מלכתחילה אף אחד לא אמור לקרוא אותי או לקבל אותי, מספיק שאני מקבלת את עצמי וקוראת את כתיבתי ומאפשרת לעצמי להתבטא פה ושם.

אני לא צריכה שיקבלו אותי או את הרעיונות שלי או את הכתיבה שלי, להיפך, אני צריכה לשמוח ולהודות על מה שכן הצלחתי עד כה, להבין שזה לא מובן מאליו, ולשמוח שיש בעולם אנשים נוספים שמביאים הרבה אמירות עם מסרים טובים.
אנשים לא ממש צריכים אותי כי תוכן כמו שלי יש במקומות רבים (הרב פנגר, שיטת ימימה , פנימיות התורה, ועוד ועוד) ומה שאני כן משתדלת ואשתדל זה בגלל תחושת שליחות שאמורה להיות משותפת, כי כולנו ערבים זה לזה וכל אחד תורם היכן שאפשר: בתפילה למען הכלל, תרומה, חסד, אומנות, כתיבה, הפצה וכו'

*

הדרך הכי טובה להביא את עצמך לידי ביטוי היא לחיות את עצמך, להקשיב לרגשות, למצוקה, למחשבות, להבין שמה שאתה עובר זה משהו יחודי, כי אף אחד לא חושב כמוך ולא מרגיש כמוך, זווית הראיה שלך חשובה עבור העולם.
כי העולם במצב רחוק מיעודו האמיתי, כרגע, וכל אדם שיכול לצאת לאור תורם לעולם דבר מה.
התורה נותנת במה אפילו לבלעם הרשע ונותנת את האמירות של לבן הארמי, דבר שלדעתי מוכיח שגם אם אתה לא מושלם אתה יכול לומר את האמירות שלך וה' יכוון את הכל לטוב.
*
ולגבי האמירה "הם לא משלנו"
אני חושבת שמשם קורץ החרם, אותו חרם חברתי שקורה כמעט בכל מקום: החל מהמשפחה הגרעינית בה פעמים רבות יש אפליות או השונים מוצאים את עצמם קצת מחוץ לתמונה, ועד לחברה כולה.
אין לי פתרון לחרם (מלבד הספרון דובי שיר והכתר האמיתי שנותן כלים להתמודדות עם חרם)
אבל אני חושבת שהחשיבה צריכה להשתנות: במקום לעודד גאוות יחידה שגורמת לחברתיות רעילה , לעודד שוויון, עין טובה, הקשבה.
לפעמים יש פחד שאם נעודד שוויון אז חלילה הציבור יאבד מהיחודיות שלו ויטמע בעולם הכללי.
החשש הזה מוצדק, אי אפשר לעודד שיוויון בלי להבין את הערך היחודי והתרומה האדירה שיש במגזריות, כי בכל מגזר יש ערך בפני עצמו, ואין צורך לבטל את עצמך כדי להגיע לשיוויון, שיוויון לא הופך אותך לשווה, אלא מוציא את החשיבה מחשיבת פילוג לחשיבה אחדותית שמכירה בכך שבורא עולם הוא המנהיג של העולם כולו, ויש בכל דבר בעולם אלוקות.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה