קורונה למה עשיתם לי את זה? - זעקת הילדים.

  • הוסף לסימניות
  • #41
את יודעת לכתוב ממש יפה
רק חבל שאת עם נקודת מבט כל כך שלילית על העינין
בידוד יכול להפוך לזמן חוויתי
בידוד יכול להפוך
לזמן של יחס עודף
ואני חושבת שנשיקה וחיבוק אפשר לתת לילד גם אם הוא נמצא דרך הטלפון ולא רק צמוד
אהבה זה דבר שבא מהלב זה דבר ומי שאוהב יכול להיות גם מעבר לים
ילד בדור הקורונה יודע ואם לא אז הוא צריך לדעת
ותסליחי לי התאומים שלי והגדולה שלי בני ה3.5 ו4.5 יודעים שמי ששומר ונזהר לא להדבק ולא להדביק
זה אומר שהוא גדול הוא מיוחד הוא חכם הוא בוגר
זה לא אומר שהוא מיסכן
"והחי יתן לליבו" כיצד הוא מעביר מסר ויחס נכון לילד גם אם הוא נמצא מאחורי מסך שקוף סגור בחדר בבידוד
ואת מוכנה לסגור אותם בחדר לבד?
אפילו ליום אחד?
ולבגר אותם בעל כרוחם כי הם ילדי דור הקורנה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
400 ומשהו משפחות שאיבדו את יקיריהן.... כבר נמצאות כאן בארץ ישראל.
בציטוטים החוזרים והנשנים על פגעי הגוף,
אל נא תשכחו את הרבה יותר מ 400 משפחות שאיבדו את יקיריהן וירטואלית וזו לא הגזמה.

רק להסברת חומר פגיעת הנפש:
גודל המחטיאו (פגעי הנפש) יותר מן ההורגו (פגעי הגוף), מנין שהמחטיא את האדם יותר מן ההורגו? שההורג הורג בעולם הזה ויש לו חלק לעולם הבא, והמחטיא הורגו בעולם הזה ובעולם הבא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
בציטוטים החוזרים והנשנים על פגעי הגוף,
אל נא תשכחו את הרבה יותר מ 400 משפחות שאיבדו את יקיריהן וירטואלית וזו לא הגזמה.

רק להסברת חומר פגיעת הנפש:
גודל המחטיאו (פגעי הנפש) יותר מן ההורגו (פגעי הגוף), מנין שהמחטיא את האדם יותר מן ההורגו? שההורג הורג בעולם הזה ויש לו חלק לעולם הבא, והמחטיא הורגו בעולם הזה ובעולם הבא.
אין שום סתירה בין השניים.
בהחלט רואה את זה כחלק מנזקי הקורונה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
הנה דוגמא חייה !
להודעה הבאה שתכניס עוד ילד או ילדה לבעיות נפשיות שלא יספרו במצבת של משרד הבריאות,
לא ימומנו ע"י אירגונים שיתמכו בנפגעי קורנה
ושאף אחד בעולם לא יקשר את להודעה הזו!!!
ושלא תחשבו שאני מזלזל בהוראות וכד' אנחנו בבית בבידוד עם הילדים כולם! מחומרא!! ולא משרד הבריאות!
לקחת זהירות! בלי דרמות מיותרות!! ואמירות פופוליסטיות מנותקות מהמציאות!! (אין כוונתי בזה לאמירה שיש למעלה מ 400 משפ' וכו' - אלא לשיח המתלהם בכל נושא בקרונה שהנה מתו וכו' כאילו הילד שיוצא מהחדר הוא מחזיק נשק ויורה להם בראש!}

מספר סימני הקריאה בהודעה בהחלט הדגים כיצד מעבירים מסר בלי דרמות מיותרות.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #45
יומרני מדי...
שמירת הנפש בעת הזו מול שמירת הגוף ע"פ כל (יחד עם חומרות חכמי ורבני ק"ק פרוג) כללי משרד הבריאות לא בדיוק הולכים ביחד, כמובן שאין הכוונה לכלל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
יומרני מדי...
שמירת הנפש בעת הזו מול שמירת הגוף ע"פ כללי משרד הבריאות לא בדיוק הולכים ביחד, כמובן שאין הכוונה לכלל.
אני מסכימה שזה יותר ממתאגר, וחובת האיזון וההליכה על חבל דק בתקופה הזו יותר מסובכת מאשר לפני כן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
אנחנו הכנסנו ילד בן 9 לבידוד
לא בגלל עבודה אלא רק בגלל סיכון

הוא כבר ביום ה -12 ולא רוצים לצאת
נהנים עד הגג!!
כל הילדים מקנאים
אבל !!
חילקנו את זה 3 ימים ראשונים לבד- חילקנו את החדר עם מפה שקופה וכל הזמן מישהוא ישב לידו משחקי מילים כמו חי צומח דומם, מידי פעם יצא לסלון שג"כ מחולק ושוב משחקים של הצגות וכד
או יצירות ונגרות שהוא עשה כמו כל בני הבית האחרים
ביום הרביעי נכנסה איתו אחותו בת 12 הם מקבלים ציוד אישי לחדר אוכל מפנק , יצירות ועוד

זה מדהים איך 2 יחד יכולים להיות כך, ממליצה לכל אחד אם יש אפשרות להכניס ילד נוסף זה הרבה יותר מועיל לדעתי מהורה

והילד שלי בן 9 אחד שצריך המון מגע, אז אנחנו שולחים לו חיבוקים בכאילו נשיקות וכד

המון השקעה כל הזמן לדבר ליד הדלת

בהצלחה רבה לכולם
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
חן חן לכבודו.
מספר סימני הקריאה בהודעה בהחלט הדגים כיצד מעבירים מסר בלי דרמות מיותרות.
לא באתי להעביר מסר!
באתי להביע תחושה, עמדה, דעה
כל אחד יכול לחשוב אחרת
לכתוב אחרת
לפסק אחרת
מתנצל אם הורגשה התקפה אישית! לו זו הייתה הכוונה, רק לחדד את עמדתי
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
לא באתי להעביר מסר!
באתי להביע תחושה, עמדה, דעה
כל אחד יכול לחשוב אחרת
לכתוב אחרת
לפסק אחרת
מתנצל אם הורגשה התקפה אישית! לו זו הייתה הכוונה, רק לחדד את עמדתי
תחושה, עמדה, דעה היא סוג של מסר!!!!!!!!
(סתם, סתם, סימני הקריאה לתפארת המליצה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
  • הוסף לסימניות
  • #53
פעם אחת עברתי בידוד לבן 8 וחצי ליום וחצי
הוא כ"כ בכה כשיצא מהבידוד, היה לו נורא כיף לאכול לבד, לשחק לבד בלי שאף אחד לקח לו\פרק לו\שבר לו.

אני הייתי מפורקת מזה, כמה דמעות שפכתי בשעות האלו.
וזהו, לא שלחנו מאז את הילדים, הם בבית איתנו, לא הייתי מוכנה לקחת את הסיכון הזה להכניס ילד לבידוד, שילך לישון לבד בחושך, יקום לבד, ירגיש כמו מצורע כשמחטאים אחריו את כל האיזורים בהם שהה.

ו-ניצלנו, אתמול הודיעו שחבר מהכיתה של הגדול התגלה כמאומת, הבן שלי ניצל מהבידוד, הוא לא בלימודים כבר חודש, ב"ה.

נכון, קשה לנו, שנינו לא עובדים כי הילדים כל הזמן איתנו וצריך להעסיק, להאכיל, לטפל, לנקות איתם ואחריהם, ב"ה מליון פעמים.

כסף בא וכסף הולך (מבחינתנו, לא לכל אחד זה מתאים) לוקחים הלוואות כדי לשרוד, אבל הנפש שלהם חשובה פי מליון,
אנחנו דואגים בכל יום לחוויה משפחתית שתחרט להם בזיכרון, שיזכרו מתקופת הקורונה אחווה ואיחוד משפחתי כשההורים משחקים איתם.
אני בטוחה שלא יזכרו אם המזגן דלק או לא (מטעמי חיסכון) אם אכלו יום יום עוף (הבת שלי שאלה אותי יום אחד, שעה אחרי שסיימה לאכול את הארוחה המבושלת "אמא, מה אכלנו מבושל היום?" אז ברור לי שלא תזכור בעוד שנתיים :)) אבל דברים רוחניים, דברים נפשיים יזכרו לנו לעד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
אלא גם שאנשים יצאו מעט מעט מהחרדה, גם אם אבא צריך לצאת לעבודה וכד' יש מנעד מספיק רחב וגדול איך לתת לו לצאת ולשמור על הילד/ה.
אף אחד לא מעודד חרדה. ואין שום קשר בין מודעות, שמירה וזהירות לבין חרדה.
אז זה לא הענין.
ולא חושבת שיש הורים שפויים שיבודדו ילד קטן- לבד.
(אני בכל אופן לא מכירה)
אבל -
אל נא תשכחו מיהם האשמים בכל "תופעות הלוואי" של הקורונה. רוחניים, כלכלים ונפשיים/רגשיים.
לפי דרך הטבע, אם אנשים היו מתנהגים עם קצת יותר שכל- לפני חודשיים, היינו עכשיו אחרי הקורונה, (עם אולי אי אילו מקרי הדבקה מקומיים)

ובלי קשר לפוסט המצוטט-
רק אותי מקומם לשמוע על כל הנזקים הרוחנים, נפשיים וכו, דוקא מאילו שלא ממש התאמצו למנוע אותם???
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
חלק מתסמיני הקורונה זה תבהלה/פאניקה/קיצוניות פזיזה/הפיכת האמצעי למטרה/בלבול/איבוד שליטה/איבוד שיווי משקל, ובמקרים קיצוניים אף להחרבת המשפחה בשם הציווי 'ונשמרתם'.
מי שרוצה לקבל השראה לחיים משרי הממשלה ולדקדק בכל תג ותג שהם מוציאים מפיהם - שיבוסם לו.
מי שרוצה להישאר שפוי בד בבד עם הזהירות הנורמלית, ייטיב לעשות לו ישאל רב באופן פרטני כל מקרה לגופו.

כמה מילים על איך מערכות השלטון עובדות ביומיום, בלי קשר לקורונה:
התפקיד של הממשלה הוא לדאוג שמערכת הבריאות תתפקד טוב, זאת כדי שהמערכת הכלכלית תתן תפוקה מלאה, ולצורך כך מערכת החינוך צריכה לפעול. זהו זה.
מערכות השלטון דואגות אך ורק לתפקודן של מערכות השלטון שלהן בעצמן, והאזרח הקטן לא רק שלא עומד בראש מעייניהם, אלא שברוב ככל המקרים האזרח מהווה נטל ומעמסה על המערכת שמנסה להתפטר ממנו באמצעות בירוקרטיה אימתנית שתוציא לו את החשק לגמרי.
לא מעניין את הממשלה אם סבתא של מישהו נפטרה כתוצאה מבדידות מזעזעת, או שילד של מישהו חטף טראומה נפשית קשה כתוצאה מבידוד נוקשה על פי כל הכללים, או שלמשפחה בחולון אין מה לאכול כי אין להם עבודה. מה שמעניין את הממשלה זה גרפים ועקומות וסטטיסטיקות שעל פיהם היא תטייב את פעולות המערכת, ובזה ורק בזה הממשלה עסוקה מבוקר עד ערב.
הסבתא שנפטרה כתוצאה מבדידות ודיכאון תקבל חלקה חינם מאותה מערכת שבודדה אותה, הילד שחטף טראומה נפשית יקבל טיפולים מסובסדים מאותה מערכת שבודדה אותו, והמשפחה מחולון שאין לה מה לאכול תסתייע בעמותות חסד שמקבלות סיוע מאותה מערכת שגרמה לפיטורי ההורים.
זה לא סותר מבחינת המערכת.
אז מי שמצפה למצוא טיפת יחס אנושי חם למצוקותיו בקרב אנשי המערכת - שיבוסם לו.
אני מעדיף להפעיל את השכל ואת הרגש ולשאול אנשים חכמים וצדיקים איך לפעול.
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
מי שרוצה להישאר שפוי בד בבד עם הזהירות הנורמלית, ייטיב לעשות לו ישאל רב באופן פרטני כל מקרה לגופו.
כל אות!!!!!!!!!!!
ההמלצה הכי יעילה שראיתי כאן אי פעם.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #57
אנחנו דואגים בכל יום לחוויה משפחתית שתחרט להם בזיכרון, שיזכרו מתקופת הקורונה אחווה ואיחוד משפחתי כשההורים משחקים איתם.
אז זו התוכנית שלכם לשנה וחצי הקרובות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
אז זו התוכנית שלכם לשנה וחצי הקרובות?

מה התוכנית שלכם לשנה וחצי הקרובות?

אה, גם אנחנו לא יודעים,

סליחה על הפסימיות מישהו יודע אם יקום מחר בבוקר בוודאות? מישהו יודע מה יקרה לו בעוד דקה? אז מה יש לתכננן לעוד שנה וחצי???

כרגע-זו התוכנית. אם יהיה צורך-יהיה גם שינוי
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
מוזר, ברמה שאיני מאמינה להורים שאומרים שהילד שוהה לבדו בבידוד.
סביר יותר ששינו מן האמת כדי שיוכלו לצאת ולבא בקהל בלי לסבול מנידוי חברתי.

אמא שנכנסת עם בנה לבידוד, מחבקת ומנהלת חיי משפחה רגילים, משדרת לילדהּ:
"אתה יקר לי מספיק כדי להיות חולה איתך".
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
מה התוכנית שלכם לשנה וחצי הקרובות?

אה, גם אנחנו לא יודעים,

סליחה על הפסימיות מישהו יודע אם יקום מחר בבוקר בוודאות? מישהו יודע מה יקרה לו בעוד דקה? אז מה יש לתכננן לעוד שנה וחצי???

כרגע-זו התוכנית. אם יהיה צורך-יהיה גם שינוי
אף אחד לא יודע מה יהיה איתו
התכוונתי לומר שצריך לדעת ולהתמודד עם המצב הקיים, להבין שככה אנחנו אמורים להמשיך בשגרה, ולא להכנס למצב של שגרה חסרת מעש.
עברנו את תקופת ההלם. כעת צריך להבין שהחיים שלנו בטווח הנראה לעין אמורים להמשך כך, וכך צריך לצאת, ללמוד, ולהתפרנס.
לדעתי, ואני מדגיש שוב, לדעתי, זה לטמון את הראש בחול ולברוח מהתמודדות עם המצב
 
נערך לאחרונה ב:

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

סבתא שלי עלתה מפרס, איראן, הם עלו מהעיר כשאן, שמרו על המסורת: חגים וכו'.
היא מאוד אהבה תורה, אהבה דתיים, כמה שיותר צדיקים יותר טוב.
הם עלו מסורתיים, עם הזמן למדו והתחזקו בגלל ילדיהם שחזרו בתשובה.
למרות המרחק, נהגה ללכת בימי זקנתה לבית הכנסת עם הליכון, למרות הדרך שהיתה מלאה בחול.
היא ודודה שלי סיפרו לא פעם בעלבון על מקרה שקרה להן: הן עלו על אוטובוס לקברי צדיקים, ואדם אחד קפץ וצעק: "הם לא משלנו".
הן ירדו מההסעה בבושת פנים.
*
העולם בתקופות ההן היה עולם עם פחות מודעות.
היום יש יותר שיח על שיוויון, אהבת אדם וכו'.
בעבר היו אתגרים שונים, ביניהם אפשרות של אנשים לשלול או לדחות אלו את אלו.
אני זוכרת שכששמעתי את הסיפור הזה, הבנתי שלי זה לא היה קורה.
כי באופי שלי - לא הבנתי למה ללכת למקום בו יש אנשים שונים ממך, מצידי היה להשאר בבית ולא ללכת ללימודים, אני ממש מעדיפה את אזור הנוחות שלי ולא מבינה למה צריך להידחף איפה שיש סיכוי קל שידחו אותך, זו אחת הסיבות שהייתי מתרחקת מחברות, שמא ידחו אותי מתישהו, כי שהבנתי שיש סיבות לדחות אותי.
אני ממש לא מעניינת אף אחד, לפי דעתי, הכוונה שאין בי משהו שעלול לגרום לחברות תחושת ערך שהן בקרבתי, וכדי להיות חלק מחברה, צריך שיהיה לך ערך כלשהו. (זה לא רע או טוב, זו תוצאה).
*
בקיצור, רציתי לכתוב על היציאה לאור (או על כל עשיה אחרת, כמו למצוא עבודה, שידוך וכו')
שכן מחייבת את האדם פעמים לא מעטות לעמוד מול דחיה: שוב ושוב ושוב.
מה עוזר לי כיום להשתדל פה ושם, להפיץ את הכתיבה שלי, למרות הרצון לא להידחף למקומות לא-לי ולא לחוות דחיה?
זה בגלל ההבנה שאני לא העניין כאן, אלא דרישת העולם ורצון ה'.

ביציאה לאור עדיף לנטרל את החשיבה סביב ה'אני', שזו חשיבה שחוששת מדחיה ויכולה להוביל לתחושות לא טובות.
ביציאה לאור האדם מתנתק מעצמו, או אולי מתחבר לעצמו, ופונה לעבר חשיבה אחרת, חשיבה של שליחות.

הערך בחשיבה של שליחות:

האדם היוצא לאור לא חש מחויב, לא חש שהוא צריך משהו, לא רוצה לתת, לא לקחת, לפיכך גם אין פחד מדחיה, כי אם אתה לא מעורב עם ה'אני' שלך
אתה לא חש מעורבות רגשית אלא להיפך, לשיטתך אתה מגשים את שליחותך בעולם.
אתה מתנדב.
ולבוא ליציאה לאור מתוך גישה נדיבה של "אני מתנדב", זה מקסים כי אתה לא חש צורך להתלהב אם אתה מצליח, כי ההצלחה לא שלך, אבל אתה גם מצליח להיות יותר שכלי ופחות אמוציונלי, כי אתה עושה את שליחותך בעולם, ושליחות זו לא צריכה להיות מופלאה ומעוררת השראה, מספיק שתאפשר לעצמך להסכים לעצמך להגשים את עצמך ולהקשיב לרצון הפנימי שסולל את הדרך, תוך הקשבה לתורה.

אז כיום אני לא חוששת מדחיה כי למדתי להביט על זה ממבט שיכלי ולא רגשי: הרגש חושש מדחיה אבל השכל מבין שהכל בסדר, מלכתחילה אף אחד לא אמור לקרוא אותי או לקבל אותי, מספיק שאני מקבלת את עצמי וקוראת את כתיבתי ומאפשרת לעצמי להתבטא פה ושם.

אני לא צריכה שיקבלו אותי או את הרעיונות שלי או את הכתיבה שלי, להיפך, אני צריכה לשמוח ולהודות על מה שכן הצלחתי עד כה, להבין שזה לא מובן מאליו, ולשמוח שיש בעולם אנשים נוספים שמביאים הרבה אמירות עם מסרים טובים.
אנשים לא ממש צריכים אותי כי תוכן כמו שלי יש במקומות רבים (הרב פנגר, שיטת ימימה , פנימיות התורה, ועוד ועוד) ומה שאני כן משתדלת ואשתדל זה בגלל תחושת שליחות שאמורה להיות משותפת, כי כולנו ערבים זה לזה וכל אחד תורם היכן שאפשר: בתפילה למען הכלל, תרומה, חסד, אומנות, כתיבה, הפצה וכו'

*

הדרך הכי טובה להביא את עצמך לידי ביטוי היא לחיות את עצמך, להקשיב לרגשות, למצוקה, למחשבות, להבין שמה שאתה עובר זה משהו יחודי, כי אף אחד לא חושב כמוך ולא מרגיש כמוך, זווית הראיה שלך חשובה עבור העולם.
כי העולם במצב רחוק מיעודו האמיתי, כרגע, וכל אדם שיכול לצאת לאור תורם לעולם דבר מה.
התורה נותנת במה אפילו לבלעם הרשע ונותנת את האמירות של לבן הארמי, דבר שלדעתי מוכיח שגם אם אתה לא מושלם אתה יכול לומר את האמירות שלך וה' יכוון את הכל לטוב.
*
ולגבי האמירה "הם לא משלנו"
אני חושבת שמשם קורץ החרם, אותו חרם חברתי שקורה כמעט בכל מקום: החל מהמשפחה הגרעינית בה פעמים רבות יש אפליות או השונים מוצאים את עצמם קצת מחוץ לתמונה, ועד לחברה כולה.
אין לי פתרון לחרם (מלבד הספרון דובי שיר והכתר האמיתי שנותן כלים להתמודדות עם חרם)
אבל אני חושבת שהחשיבה צריכה להשתנות: במקום לעודד גאוות יחידה שגורמת לחברתיות רעילה , לעודד שוויון, עין טובה, הקשבה.
לפעמים יש פחד שאם נעודד שוויון אז חלילה הציבור יאבד מהיחודיות שלו ויטמע בעולם הכללי.
החשש הזה מוצדק, אי אפשר לעודד שיוויון בלי להבין את הערך היחודי והתרומה האדירה שיש במגזריות, כי בכל מגזר יש ערך בפני עצמו, ואין צורך לבטל את עצמך כדי להגיע לשיוויון, שיוויון לא הופך אותך לשווה, אלא מוציא את החשיבה מחשיבת פילוג לחשיבה אחדותית שמכירה בכך שבורא עולם הוא המנהיג של העולם כולו, ויש בכל דבר בעולם אלוקות.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה