• בעקבות ניצול הפורום למטרות אחרות ההרשאה לכתיבה והעלאת נושאים הינה רק למנויים, לקבוצות מקצועיות ולחכמת נשים.

למוטי אין יד. לכם יש לב. עזרו לו להגיע ליעד !!

  • פותח הנושא S&S
  • פורסם בתאריך
פוסט שנתן גלנט נתן ב"פעקלע", מרותי קפלר (מעניין מאיפה, אין לי מושג):

מוטי הוא פעוט חמוד. אפרוח בלונדיני רך.
הוא מבקש שתתנו לו יד, כי אין לו כזו.

מי שאין לו כוח לקרוא על מסכת סבל של תינוק,
יכול לדלג ולגשת מיד לתרומה עצמה – /https://givestart.org/project/moti

מוטי נולד עם מומי לב ניתנים לתיקון, עבר ניתוח, והכל נראה בסדר.
אבל בגיל 4 חודשים קרתה הקריסה. הלב הפסיק לעבוד. צנתור בהול נכשל.
מכשיר אקמו החליף את פעילות הלב לתקופה ארוכה מדי,
וגרם לנזק חמור ונמקים קשים בגפיים.

מוטי נכנס לבית החולים מתוק ומחייך,
ויצא ממנו נכה וחסר.
אחרי חודשים נוראים של סבל בטיפול נמרץ, כף יד ימין איננה.
אצבעות יד שמאל חסרות. נשרו בעקבות הנמק.
שיתוק בצד שמאל ופגיעה בראיה.
הוא שוחרר עם %188 נכות, וגזרי דין קודרים מהצוות המקצועי.

אבל לאפרוח הזה יש זוג הורים – אריה ולביאה. למזלו. הם נחושים לעשות הכל, ולנצל את חלון ההזדמנויות של הגיל הרך:
פיזיוטרפיה יקרה ורצופה שקופת חולים לא מממנת,
תרגילי עיניים בחדר חושך עם הדרכה מיוחדת,
הידרותרפיה, ועוד המון המון אפשרויות לשקם את מוטי ולהפוך אותו לילד בריא ושמח, עצמאי ומתפקד ברמה סבירה.
ברוח הזו הם התחילו את השיקום. נתנו את כל מה שהיה להם, והצליחו. מוטי כבר למד לאכול אוכל רגיל. מוטי הצליח לעמוד על רגליו לפרקי זמן קצרים.

אבל הכסף נגמר. הכל. הוריו של מוטי נתנו כל מה שהיה להם, ניסו לקושש מפה ומשם, וזהו. אין.
אין מאיפה לשלם על המשך הטיפולים, אין איך לכסות עלויות. אין. הם עמדו על סף הפסקת מאמצי השיקום, בגלל מחסור במזומנים.
אתם שומעים? אפרוח קטן, נכה, שיכול להתקדם – ואין לו איך לשלם על הטיפולים הרצופים שלו, על האביזרים היקרים וכל השאר.

המדינה ושלוחותיה יועצים להם 'להכניס אותו למוסד', מה שאומר: לקבור את הילד.
לשלוח אותו לבית חולים בו ישכב ויבהה בתקרה.
מוטי לא רוצה. הוא מפותח שכלית, מגרגר, מתקשר, מבין עניין. מה פתאום ללכת למוסד?!
הוא רוצה להמשיך בשיקום בכל המרץ. לעבוד קשה, ללכת על הרגליים, ללמוד להפעיל את הידיים החסרות.
הוא לא מוכן לשכב כל היום במיטה או בכסא גלגלים, ולבהות בטאבלט שלו. והוא ממש ישמח אם תשתתפו בפרויקט שלו:
/https://givestart.org/project/moti

נורא!!
לחשוב שמוטי היה מועמד להיכנס למוסד!...
לבכות.
 
תרמתי
מקפיצה
@משפחת רפאל לא חכמה להקפיץ רק את האשכול...
תלמדו מ @קופצנית שהקפיצה גם את הסכום שנתרם והקפיצה אגב גם את האשכול ;)
סתם... מן הסתם כבר תרמתם והקפצתם.
נו, תביאו עוד קופצניים שיקפיצו ויקפיצו !
 
  • תודה
Reactions: S&S
חייבת להעלות את זה פה:
אחרי התרומה הקודמת, היה לי יום עבודה לא מוגדר-לא ידעתי מה בדיוק הולך לצאת ממנו.
לפני שיצאתי הבטחתי שאת המעשרות של היום הזה אני מעבירה לטובת מוטי.
היום הזה עבר בקלות יחסית, וברשרוש יפיפה (של השטרות, כמובן ;)).
אני הולכת עכשיו לבצע העברה............ :D
 
חייבת להעלות את זה פה:
אחרי התרומה הקודמת, היה לי יום עבודה לא מוגדר-לא ידעתי מה בדיוק הולך לצאת ממנו.
לפני שיצאתי הבטחתי שאת המעשרות של היום הזה אני מעבירה לטובת מוטי.
היום הזה עבר בקלות יחסית, וברשרוש יפיפה (של השטרות, כמובן ;)).
אני הולכת עכשיו לבצע העברה............ :D
שאפו !
 
@משפחת רפאל לא חכמה להקפיץ רק את האשכול...
תלמדו מ @קופצנית שהקפיצה גם את הסכום שנתרם והקפיצה אגב גם את האשכול ;)
סתם... מן הסתם כבר תרמתם והקפצתם.
נו, תביאו עוד קופצניים שיקפיצו ויקפיצו !

אותי לימדו שהסמוי מן העין יש בו ברכה.
לא כל דבר צריך לפרסם.
עכשיו זה כבר...
 
אותי לימדו שהסמוי מן העין יש בו ברכה.
לא כל דבר צריך לפרסם.
עכשיו זה כבר...
הנ"ל נאמר לגבי ממונו של האדם וכדו'.
לגבי קיום מצוות צדקה, כשאין הכוונה להתגאות חלילה, אלא לסחוף עוד אנשים לתרום ולהירתם, לכאורה מצוה לפרסם. :)
 
אני הולכת עכשיו לבצע העברה.....
אנחנו עדיין עסוקים בשאלתה של @Ruty Kepler האם עדיף לתרום בהעברה בנקאית ולחסוך את העמלה המזערית שנגבית ע"י גיבסטארט, או לתרום באשראי דרך האתר כדי לעזור להגיע ליעד ולגרום לעוד אנשים להצטרף.
@GKL מה עדיף ?
 
  • תודה
Reactions: S&S
אנחנו עדיין עסוקים בשאלתה של @Ruty Kepler האם עדיף לתרום בהעברה בנקאית ולחסוך את העמלה המזערית שנגבית ע"י גיבסטארט, או לתרום באשראי דרך האתר כדי לעזור להגיע ליעד ולגרום לעוד אנשים להצטרף.
@GKL מה עדיף ?
אין לי אשראי, כך שאפילו לא הרהרתי בענין...
 
תרמתי עכשיו, על אף שעברנו את מכסת המעשרות להחודש. אי אפשר שלא.
מתפללת על מוטי, שיראה מהיום אך טוב, טוב נגלה ומאיר, ושירווה את הוריו המיוחדים בנחת יהודית אמיתית עד מאה ועשרים!
גיטי מדהימה, עם ישראל כולו אתכם, מתפלל ומייחל לרפואתו השלמה של מוטי.
להלכה מותר להפריש מעשר מראש לפני שיש את הכסף.
 
בוקרו של יום ט''ו בשבט,
כל קופות הצדקה יודעות למצוא את התאריכים המיוחדים בהם ניתן לתרום, ועל ידי כך לזכות לזכויות מיוחדות, אנחנו רואים זאת על גבי העיתונים ומודעות הרחוב.
בסיפור של מוטי, מגיע לנו גם לדעת את סגולת יום ט''ו בשבט.

כתבו בספרים הקדושים שנהגו ליתן צ''א [91] פרוטות לצדקה ביום ט''ו בשבט, והוא סגולה נפלאה לחיזוק האמונה השלמה בלבו. [מועד לכל חי, מעשה הצדקה ועוד]
והגה''ק רבי נח שמואל ליפשיץ זי''ע כתב שנהג בכל שנה [מיום עומדו על דעתו] ליתן כמנין שמו לצדקה ביום ט''ו בשבט.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה