כללי למומחים: מהי הדרך הקצרה להערות שוליים באינדיזיין?

  • הוסף לסימניות
  • #1
בעבר עימדתי קונטרס תורני של טקסט ב-2 טורים והערות שוליים בטור אחד (עפ"י בקשת הלקוח), ע"י הפרדת ל-2 תיבות טקסט ועיגון תיבת ההערות לתיבת הטקסט בכל עמוד.
עכשיו קיבלתי שוב עבודה כזאת (בד"כ אני לא רוצה להתעסק בזה ושולחת לתגיסטים), דבר ראשון עשיתי חיפוש בפורום על הנושא, ונותרתי עם השאלה:
מהי הדרך הקצרה והמסודרת ביותר ליצור דבר כזה?
אשמח אם תוכלו לפרט את סדר השלבים מהייבוא מוורד.

מצאתי את זה, האם זו הדרך?

1) תביא הטקסט לתוך אינדיזיין עם הערות שוליים
2) תריץ הסקריפט המצורף
3) תגזור הטקסט שבסוף הפסקה (endnotes).
4) תדביק לתוך תיבת טקסט חדש בחלק התחתון של עמוד הראשון של הטקסט (הכי נוח אם שמים אותו בשכבה נפרדת, אבל זה לא חובה)
5) תגדיר לתיבה החדשה עקיפת מלל (text wrap) (עדיף עם סגנון אובייקט)
6) תשכפל התיבה לכל העמודים באופן שהם משורושרים לתיבה הראשון (AutoFlow Pro יקל על הקטע הזה)
7) עוברים עמוד עמוד ומשנים הגודל של בתיבה של הטקסט של הערות שוליים

וואו, אף פעם לא כתבתי כזאת מגילה.....​
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
מישהו??
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
נכתב ע"י chyz;686432:
בעבר עימדתי קונטרס תורני של טקסט ב-2 טורים והערות שוליים בטור אחד (עפ"י בקשת הלקוח), ע"י הפרדת ל-2 תיבות טקסט ועיגון תיבת ההערות לתיבת הטקסט בכל עמוד.
עכשיו קיבלתי שוב עבודה כזאת (בד"כ אני לא רוצה להתעסק בזה ושולחת לתגיסטים), דבר ראשון עשיתי חיפוש בפורום על הנושא, ונותרתי עם השאלה:
מהי הדרך הקצרה והמסודרת ביותר ליצור דבר כזה?
אשמח אם תוכלו לפרט את סדר השלבים מהייבוא מוורד.

מצאתי את זה, האם זו הדרך?

1) תביא הטקסט לתוך אינדיזיין עם הערות שוליים
2) תריץ הסקריפט המצורף
3) תגזור הטקסט שבסוף הפסקה (endnotes).
4) תדביק לתוך תיבת טקסט חדש בחלק התחתון של עמוד הראשון של הטקסט (הכי נוח אם שמים אותו בשכבה נפרדת, אבל זה לא חובה)
5) תגדיר לתיבה החדשה עקיפת מלל (text wrap) (עדיף עם סגנון אובייקט)
6) תשכפל התיבה לכל העמודים באופן שהם משורושרים לתיבה הראשון (AutoFlow Pro יקל על הקטע הזה)
7) עוברים עמוד עמוד ומשנים הגודל של בתיבה של הטקסט של הערות שוליים

וואו, אף פעם לא כתבתי כזאת מגילה.....​

העניין עם הסקריפט לא עקרוני, העיקר שיהיה שני טקסטים נפרדים.
השאר נשמע השיטה הכי יעילה. כמובן תתיבות עושים בדף אב.
התרגום הוא דחיית מלל.
הערה:
אם יש צורך במספור מחדש,למשל הוסיפו הערה באמצע, יש ליהודה ברום סקריפט שעושה את זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
תודה רבה.
מה הכוונה "התרגום הוא דחיית מלל"?
האם תיבת הטקסט של ההערות צריכה להתאפיין בדחיית טקסט? למה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
נכתב ע"י chyz;686535:
תודה רבה.
מה הכוונה "התרגום הוא דחיית מלל"?
האם תיבת הטקסט של ההערות צריכה להתאפיין בדחיית טקסט? למה?

וודאי הערות צריכות לתת דחיית מלל, שאם לא הרי המלל העקרי יכסה אותם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
שוב תודה.
אם אפשר שאלה נוספת בנושא אחר:
כאשר הטקסט הוא בשני טורים ורוצים כותרת שתתמרכז לרוחב של שני הטורים, מה הדרך לעשות זאת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נכתב ע"י chyz;686564:
שוב תודה.
אם אפשר שאלה נוספת בנושא אחר:
כאשר הטקסט הוא בשני טורים ורוצים כותרת שתתמרכז לרוחב של שני הטורים, מה הדרך לעשות זאת?

בcs3 צריך תיבת טקסט נפרדת, בגרסאות משוכללות יותר איני יודע אם כבר ב4 או רק ב5, זה בהגדרות פסקה.
פרטים מדוייקים אין לי, כי יש לי,cs3.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נכתב ע"י eliezer;686617:
בcs3 צריך תיבת טקסט נפרדת, בגרסאות משוכללות יותר איני יודע אם כבר ב4 או רק ב5, זה בהגדרות פסקה.
פרטים מדוייקים אין לי, כי יש לי,cs3.

גם בCS3 וCS4 אפשר לעשות "טקסט על נתיב" שייכתב על המסגרת של תיבת הטקסט של הערות השוליים
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אליעזר: החל מCS5 זו הגדרת פסקה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
6) תשכפל התיבה לכל העמודים באופן שהם משורושרים לתיבה הראשון (AutoFlow Pro יקל על הקטע הזה)

איך עושים את זה? (נא לתפריט בעברית). האם עושים זאת בעמוד המאסטר או בעמוד מלל ראשון, ואיך מזרימים את המלל לתיבה זוץ בתודה (אני חדש קצת באינדיזיין) בתודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
משהו יודע במה מדובר ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
לא חייבים סקריפט
אפשר לסמן בוורד שהערות שוליים יהפכו להערת סיום ובאידיין לעשות אותם 2 פיסקאות נפרדות
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה