למישהיא יש מתכון מוצלח ל"מייל קוגל"

  • הוסף לסימניות
  • #2
מתכון שאימי עושה כל שבת..
כוס קמח , לשים תבלינים (פפריקה ,קצת מלח וקצת סוכר ,פלפל שחור טיפונת וא. מרק)
לגרד שן שום לערבב הכל ואז לשים חצי כוס מים ורבע כוס שמן
לערבב עד לעיסה אחידה (מומלץ לשים במקפיא כחצי שעה להתקשות)
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
2 בצל
לטגן עד שמשחים בחצי כוס שמן
1 ורבע כוס מים
חצי כפית פפריקה
חצי א. שום
חצי פלפל שחור
שלשת רבעי מלח
2 כפות סוכר
כשרותח להכניס 2 כוסות קמח
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
מתכון מנצח (לדעתי...)

1 כוס קמח
1/2 כוס פירורי לחם
1/2 כוס מים רותחים
1/4 כוס שמן
1 בצל קטן קצוץ ומטוגן
כף שום כתוש
מלח, פלפל שחור, פפריקה (אפשר להוסיף אבקת מרק - אני מוותרת)
לערבב הכל ולהכניס לטשולנט הרותח.

אני מכינה אחת לכמה שבועות כמות כפולה, מחלקת לחתיכות ומקפיאה בתוך שקית נילון. כל שבוע צריך רק לשלוף.

בתאבון
חני
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;1518645:
מתכון מנצח (לדעתי...)

1 כוס קמח
1/2 כוס פירורי לחם
1/2 כוס מים רותחים
1/4 כוס שמן
1 בצל קטן קצוץ ומטוגן
כף שום כתוש
מלח, פלפל שחור, פפריקה (אפשר להוסיף אבקת מרק - אני מוותרת)
לערבב הכל ולהכניס לטשולנט הרותח.

אני מכינה אחת לכמה שבועות כמות כפולה, מחלקת לחתיכות ומקפיאה בתוך שקית נילון. כל שבוע צריך רק לשלוף.

בתאבון
חני

נשמע מעניין עם הפרורי לחם..
ותודה על הרעיון להקפיא!
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אצלנו זה הולך לפי העין...
ורושמים מעל קוגל:)
תרגום :פשטידת קמח
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
כוס קמח
1 בצל בינוני חתוך לקוביות קטנות
1/3 כוס מים
1/4 כוס שמן
כפית א. מרק עוף
פפריקה, פלפל מלח.

יוצא מרקם מדהים פיקנטי ביותר, שילוב של המלחים יחד עם מתיקות הבצל.

שבת שלום!
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
יש למישהי מתכון של קישקע כזה אבל עם ירקות היה לי פעם ואבד, משהו עם גזר ובצל ותפו"א מגורד זה היה עסיסי ביותר.. יש?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י EC;1518714:
יש למישהי מתכון של קישקע כזה אבל עם ירקות היה לי פעם ואבד, משהו עם גזר ובצל ותפו"א מגורד זה היה עסיסי ביותר.. יש?

יש לי בספר מתכונים של פסח. עוד מעט (...) הוא ירד מלמעלה ואוכל להעתיק לך...

חני
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;1518726:
יש לי בספר מתכונים של פסח. עוד מעט (...) הוא ירד מלמעלה ואוכל להעתיק לך...

חני

חח תודה!
אבל הוא גם היה עם קמח לפי זכרוני או פירורי לחם כלומר לא נטו על טהרת הירק..
אגב- ניסתי את הקישקע שלך המתכון שהבאת כאן למעלה, לפני מס' שבתות ( ככה מחיפוש אקראי בפרוג) ויצא מצוין, אוורירי וטעים אז זו ההזדמנות לומר תודה :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
נכתב ע"י EC;1518782:
חח תודה!
אבל הוא גם היה עם קמח לפי זכרוני או פירורי לחם כלומר לא נטו על טהרת הירק..
אגב- ניסתי את הקישקע שלך המתכון שהבאת כאן למעלה, לפני מס' שבתות ( ככה מחיפוש אקראי בפרוג) ויצא מצוין, אוורירי וטעים אז זו ההזדמנות לומר תודה :)

הוא לא היה עם פירורי לחם (בכל אופן פסח...) אבל הוא כן מכיל קצת קמח תפו"א.

ואני שמחה לשמוע שהקיגל שלנו ערב לחיככם.

חני
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אצלנו עושים את זה עם סולת, ובגלל הקושי בברירה עברנו לקוסקוס משקית+קמח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
פרורי לחם נועדו בכדי לרכך שלא יהי' גוש דביק.
מומלץ לשים בצל חי חתוך
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
ואצלנו עושים את זה מעיסה של קניידלאך. ולעיתים משתמשים במי הצולנט.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
קישקע עסיסי

נכתב ע"י EC;1518714:
יש למישהי מתכון של קישקע כזה אבל עם ירקות היה לי פעם ואבד, משהו עם גזר ובצל ותפו"א מגורד זה היה עסיסי ביותר.. יש?

אמא שלי מכינה משהו כזה- מטגנים בצל, מוסיפים לו גזר וקישוא מגורדים וממשיכים לטגן עד שמתרכך (כמה דק') ןאח"כ מוסיפים לעיסה הרגילה- קמח, פירורי לחם, שמן, מים, מלח, פלפל שחור, פפריקה (אין כמויות מדויקות, שופכים..)
יוצא מעדן, גם לסולדים מקישואים (רק לא לגלות להם שיש שם...)
ניסיתי פעם אחת להוסיף לעיסה גם קצת בשר טחון וזה מאד שיבח את הטעם, מאז זה קבוע, כל שבת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
אף אחד לא שם ביצה?
אני הייתי עושה בסגנון המרשמים שכאן (קמח, מים, שמן, תבלינים) והמרקם לא היה יוצא טוב, או שהיה מתפורר, או קשה, עד שהתחלתי להוסיף ביצה (קצת) וזה עושה לזה מרקם הרבה יותר נח וטעים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
נכתב ע"י מישי;1519043:
אמא שלי מכינה משהו כזה- מטגנים בצל, מוסיפים לו גזר וקישוא מגורדים וממשיכים לטגן עד שמתרכך (כמה דק') ןאח"כ מוסיפים לעיסה הרגילה- קמח, פירורי לחם, שמן, מים, מלח, פלפל שחור, פפריקה (אין כמויות מדויקות, שופכים..)
יוצא מעדן, גם לסולדים מקישואים (רק לא לגלות להם שיש שם...)
ניסיתי פעם אחת להוסיף לעיסה גם קצת בשר טחון וזה מאד שיבח את הטעם, מאז זה קבוע, כל שבת.

תודה!
פחות או יותר יחס יש? כמות קמח לעומת הפירורי לחם וכו'?
אם יש משהו טיפה יותר מדויק אשמח..
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
נכתב ע"י מרגלית100;1519052:
אף אחד לא שם ביצה?
אני הייתי עושה בסגנון המרשמים שכאן (קמח, מים, שמן, תבלינים) והמרקם לא היה יוצא טוב, או שהיה מתפורר, או קשה, עד שהתחלתי להוסיף ביצה (קצת) וזה עושה לזה מרקם הרבה יותר נח וטעים.

האמת שעכשיו אני נזכרת שעשיתי פעם עם ביצה ולחם רטוב סחוט במים ויצא מזה אוורירי..
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
קיבלתי מאיזה אישה מובגרת,עם שמחת חיים:
שמן שיהיה נוזלי כמו שרחל אימנו בוכה על ילדיה .
ואדום (מפפריקה,)כמו עישיו וכן על זו הדרך.

תכלס' :
מים בכמות כמו שמן.
אני מוסיפה קצת ירקות מגורדים: גזר ,קישוא תפו"א ובצל .
קמח, משאירה שיספוג .
מלח תבלינים,א. מרק.
טועמים על קצה הלשון , כדי לבדוק מליחות(ויורקים....)
מקפיאה בנייר אפיה מקופל .( כדי שיספוג את התיבול של החמין)
בכל יום שיש שולפת אחד!
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
המתכון של חמותי:
כל שאריות הלחם/חלה שאינן בחזקת חלבי משרים במים וסוחטים.
מוסיפים: בצל מטוגן+ השמן שטוגן בו, קישוא מגורד, מלח הרבה פפריקה, קצת פלפל שחור וקמח בכמות של "לדבק".
מערבבים היטב, מחלקים לשקיות לפי הכמות שצריך כל שבוע ומקפיאים.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה