דרוש מידע למסירה תמיסה לעדשות מגע קשות

  • פותח הנושא A F
  • פורסם בתאריך
  • הוסף לסימניות
  • #1
תמיסת השרייה +סבון של חברת BOSTON
120 מ"ל ו-30 מ"ל
נמסר עקב מעבר לעדשות רכות
באזור בית שמש.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

מידע חשוב מעמותת דרך כבוד

בס"ד, מהדורה שניה – אדר תשפ"ו
עושק בדרכים – מידע לציבור על הליכי גבייה בגין חיובים מוגדלים בתחבורה הציבורית
בשנה האחרונה החלו חברות תחבורה ציבורית לנקוט בהליכי גבייה בגין דרישות לחיוב מוגדל )קנסות( שלא שולמו, באמצעות
משלוח מכתבי התראה בטרם הגשת תביעה על סכום קצוב בהוצאה לפועל, הליכי האכיפה נעשים, בין היתר, על רק ע הנחיות
משרד התחבורה.
הדבר מתרחש גם ביחס לדרישות ישנות משנים 2020 – 2021 )לפני 6 – 5 שנים ( .מכתבי ההתראה כוללים דרישה נוספת לדמי טיפול בסך שנע בין 106 ₪ לבין 225 ₪ .המכתבים נשלחים באמצעות משרד עורכי דין העובד עם מספר חברות תחבורה ציבורית, או באמצעות חברת גבייה.
מהפניות הרבות שהתקבלו עולה כי לצד משלוח מכתבי ההתראה, מתבצעות גם פניות טלפוניות חוזרות, לעיתים תוך יצירת
לחץ לביצוע תשלום מיידי באשראי של מלוא הסכום, לרבות דמי הטיפול. לעיתים השיחות מתנהלות באופן בוטה ומלוות
בלחץ לביצוע תשלום מיידי, )תשלם הרגע, עוד חצי שעה זה בהוצאה לפועל( .
הציבור מתבקש ככל הניתן לתעד ולהקליט שיחות טלפוניות עם משרד עו"ד האמור, וככל שיש תיעוד בדבר שימוש בלחצים
כאמור, ניתן להעבירו לכתובת דוא"ל המפורטת מטה.
לטובת הציבור, ונוכח ריבוי הפניות, מובאים הדברים שלהלן בזהירות ולאחר קבלת ייעוץ משפטי. וכל מבין ינהג בדעת, ותן
לחכם ויחכם עוד. מובן שכל מקרה יש לבחון לפי נסיבותיו .
האמור רלוונטי למכתבי התראה מסוג זה ולכל החברות .
א. בדיקת פרטי הזיהו י
ראשית יש לבדוק האם במכתב ההתראה מופיע מספר זהות תקין. ככל שלא התקבל מכתב התראה, ניתן לבקש מהנציגה של
המשרד לשלוח העתק המכתב בדוא"ל. אין לשלם ללא קבלת מסמך לשם בחינתו.
ככל שאין מספר זהות, עשויה להתעורר שאלה משפטית בדבר עצם קיומו של חוב בר-אכיפה כלפי הנמען.
יצוין כי משרד התחבורה מקדם אפשרות טכנולוגית לשלוף פרטי זיהוי של נוסע על בסיס מס' רב-קו, ובתנאי שהנוסע סירב
להזדהות )טרם הוסדר נוהל, אך לכאורה הדבר צריך להיות מפורש בדרישה המקורית(.
מומלץ להימנע ממסירת כל מידע אישי בטלפון .
ב. המצאה כדין כתנאי לפתיחת תיק בהוצאה לפועל
ככל שהחברות יחליטו לפנות להוצאה לפועל, יהא עליהן להציג לרשם ההוצאה לפועל אסמכתא בדבר המצאה כדין של מכתב
ההתראה בדואר רשום לכתובת העדכנית של החייב במרשם האוכלוסין, בהתאם לסעיף 81 א 1 )ג() 1 ( לחוק ההוצאה לפועל .
המשמעות: ככל שטרם התקבל מכתב בדואר רשום, ניתן לפעול בשיקול דעת, ובלבד שהכתובת מעודכנת במרשם האוכלוסין.
סעיף זה אינו רלוונטי לרכבת הקלה, שבה לפי החוק )פקודת מסילות הברזל( מסירת הדרישה לתשלום בעת הנפקתה, דינה
כדין מסירת מכתב התראה לפי חוק ההוצאה לפועל, וניתן לנקוט בהליכים ללא מתן התראה נוספת 1 .
ג. דמי טיפול
ככל שהחברות יפנו להוצאה לפועל, רכיב דמי הטיפול, אינו נכלל, ככלל, במסגרת תביעה על סכום קצוב, שכן העילה לו אינה
מעוגנת במפורש בהוראת חיקוק. ככל הידוע ההוצאה המאושרת בגין משלוח מכתב התראה עומדת על 67 ₪ בלב ד 2 .
המסקנה היא שנוצר לעיתים מצג כאילו הנוסע עומד מול איום של פתיחת תיק בהוצאה לפועל ע"ס קרן החוב בתוספת דמי
טיפול גבוהים, והרבה מעבר להוצאות המאושרות ע"י רשם ההוצל"פ.
לאור האמור, מומלץ לא למסור פרטי כרטיס אשראי במסגרת שיחה טלפונית, קל וחומר במקרה בו כלל לא נשלח מכתב
התראה בפועל, ולהעדיף תשלום באמצעות העברה בנקאית בלבד.
1 למרות האמור, ידוע כי חברת תבל מטרו )דנקל( מפעילת רק"ל גוש דן, שולחת מכתבי התראה בטרם הגשת תביעה, לעומת זאת ככל
הידוע בחברת כפיר )רק"ל ירושלים( המצב שונה.
2 ככל הידוע, אין מקור רשמי לכך בתקנות ההוצל"פ, אך ידוע שחברת אגד ) שהיא היחידה כיום שהולכת להוצל"פ( תובעת 67 ₪, תוך
הבהרה: "יוער כי הפער הקיים, בין הסכומים הדרושים במכתב ההתראה לבין כתב תביעה זה, הינו בשל סכום ההוצאות שאושרו לגביה
בלשכה זו".
בס"ד, מהדורה שניה – אדר תשפ"ו
מניסיון מצטבר, נוסעים ששילמו את קרן החוב בלבד לא ננקטו נגדם הליכים בהוצאה לפועל, למעט חברת גבייה אחת
שבמספר מקרים הגישה תביעות להוצל"פ לאחר הכחשה של תשלום הקרן, מובן שאין מקום להיכנע ללחצים ואיומים חמורים
מסוג זה, במקרים כאלה מומלץ להיוועץ משפטית טרם קבלת החלטה, ניתן לפנות לדוא"ל הרשום מטה לשם הכוונה .
במקרים מסוימים חברת הגבייה איימה להחזיר את הקרן כדי לאפשר הגשת תביעה בהוצל"פ, והדברים מדברים בעד עצמם.
רק במידה וחברה תדרוש הוצאות מוגבלות ע"ס 67 ₪ בלבד, שהן שיעור ההוצאה המאושרת נכון להיום, אזי יהא מומלץ
לשלם הוצאות אלו.
ד. אחריות על הנוסע ליידע את המפעיל על תשלום קרן החוב
בעת ביצוע העברה בנקאית חשוב לציין בפרטי ההעברה את מס' האסמכתא המופיע במכתב ההתראה או את מס' דרישת
התשלום, או מס' זהות של המשלם.
לאחר מכן יש לשלוח את האסמכתא לדוא"ל שמצוין במכתב ולוודא טלפונית את קבלת ו. ככל שלא ברור אם ההודעה
התקבלה, ניתן גם לפנות לפניות הציבור של החברה המפעילה.
ה. הליכים משפטיים תלויים ועומדים
לשלמות התמונה יצוין כי מתבררת תביעה ייצוגית נגד חברת אגד, בתביעה נדרשת אגד להשיב את דמי הטיפול שגבתה
מנוסעים, ובמסגרתה מתבררת בין היתר השאלה האם דמי הטיפול נכללים מלכתחילה בבסיס הקנס. כך או כך, במסגרת
הליכי הוצאה לפועל לא ניתן לכלול רכיב זה כאמור.
ו. חשבונות הבנק של המפעילים
מאחר וישנה חברת גבייה אשר אינה מציינת במכתב ההתראה פרטי חשבון בנק להעברה, ניתן לפנות לדוא"ל הרשום מטה
כדי לקבל פרטים.
ז. תופעת ההתחזות
ישנם, לצערינו , מקרים רבים של התחזות, שבעקבותיהם ננקטו הליכי גבייה ולפעמים אף עוקלו חשבונות בנק של אנשים
בלתי מעורבים, בחלק מהמקרים הדבר נעשה לאחר שחברות הגבייה הצליחו לאתר שם פרטי ומשפחה של מס' זיהוי, למרות
שבדרישת המקור הופיע שם שונה. - במקרים אלו מומלץ לפנות לדוא"ל הרשום מטה.
אדם שקיבל מכתב התראה על אירוע מוכחש )ובספק יש להיוועץ(, רשאי להגיש תלונה במשטרה כנגד המפעיל, ולציין שככל
הנראה אדם אחר התחזה בשמו, לאחמ"כ יש לשלוח העתק מטופס התלונה לחברת הגבייה לשם עצירת ההליכים. יתכן
שחברת הגבייה תדרוש צילום תעודה מזהה כדי לאמת את התלונה, הן לצורך בחינת הפרטים המופיעים בדוח המקורי, והן
לצורך בדיקת סרטון המצלמה של הפקח )הנשמרת ע"י חלק מהחברות לזמן ממושך(.
מאחר וישנם אנשים החוששים מהצורך להתייצב לחקירה מסיבות שונות, ומחשש זה יעדיפו לשלם חוב לא להם, יצוין בענין
זה כי סביר להניח שמשטרת ישראל לא יפתחו בחקירה בגין אירוע שאירע לפני זמן רב, אך בחלק מהמקרים די בעצם הגשת
התלונה כדי לעצור את ההליכים.
מומלץ גם להגיש תלונה למשרד התחבורה, ועל דרך כלל המשרד מתערב במקרים מהסוג האמור, גם בשלב שעבר זמן רב מעת
הנפקת הקנס, ומורה על ביטול הקנס.
פרטי התקשרות ופרטי חשבונות בנק של מפעילי התחבורה ציבורי ת
שם המפעיל דוא"ל בנק סני ף חשבון
אגד
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
לאומי
800
64222314
דן
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
הפועלים
600
651266
אלקטרה אפיקים
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
הפועלים
168
647206
תנופה
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
טפחות
408
528853
דן בדרום
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
דן באר שבע
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
קווים
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
הפועלים
600
657861
מטרופולין
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
נתיב אקספרס
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
בית שמש אקספרס
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
הפועלים
600
497171
אקסטרה
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
הפועלים
600
533542
אקסטרה ירושלים
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
הפועלים
600
533542
סופרבוס
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
דרך אגד
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>דיסקונט
10
203670193
דנקל )רק"ל גוש דן(
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
דיסקונט
10
251899685
כפיר )רק"ל ירושלים(
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
משרד עו"ד אבי מאיר טל: 03-7755222 דוא"ל: <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
חברת מילגם טל: 073-2088857 דוא"ל: <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
שלום לכולם חברים,

אתמול קרה לי משהו שאני פשוט חייב לשתף פה בפורום עם כל מי שנושם עימוד וטיפוגרפיה. יצא לי להתפלל במרחב מוגן בבית של השכן שלי מעמד ותיק מאוד איש מקצוע שעובד כבר 30 שנה במערכת של 'יתד נאמן' (ועוד כמה הוצאות לאור גדולות). גם בתור אחד הכתבים וגם בתור מעמד שמלמד עימוד בתוכנה 3B2 דיברנו קצת על עבודה, על אינדיזיין, על תג, ואז הוא התחיל לדבר איתי על תוכנת 3B2 .

תשמעו, הייתי בשוק. תמיד שמעתי את השם הזה נזרק באוויר פה ושם בהקשר של עיתונים ישנים, אבל לא הבנתי איזו מפלצת של תוכנה זאת, ולמה עד היום המקצוענים הכבדים באמת לא מוכנים להישתחרר ממנה.

הוא הראה לי קצת איך הדברים עובדים מאחורי הקלעים, וזה גרם לי להבין כמה אנחנו לפעמים מוגבלים בתוכנות שאנחנו עובדים איתן היום.

אז מה זה בעצם 3B2 (ולמה זה כל כך שונה)?

למי שלא מכיר, 3B2 (שהיום שייכת ל-PTC ונקראת Arbortext APP) היא פחות תוכנת עימוד ויזואלית ויותר מנוע עוצמתי שמבוסס על קוד ולוגיקה.פעם, בימים שהמחשבים היו איטיים, היא הייתה התוכנה היחידה שיכלה לקחת עיתון יומי שלם, עם כמויות פסיכיות של טקסט, ולעמד אותו במהירות שיא. אבל מה שמדהים זה היום. היום היא פשוט סוס עבודה של אוטומציה. הוא הראה לי איך הוא שואב קובץ XML עצום והתוכנה מסדרת אותו לפי חוקיות ברמת המילימטר – כמעט בלי מגע יד אדם.

למה הוא טוען שהיא לוקחת את 'תג' בהליכה? כמובן ששאלתי אותו על תג, הרי תג היא המלכה של ספרי הקודש. הוא חייך והסביר לי את ההבדל: תג היא תוכנה גאונית אבל ספציפית. היא בנויה לפתור בעיות נקודתיות של טקסט עוטף ורב-טקסט.
3B2, לעומת זאת, היא כמו שפת תכנות לעימוד.

  • האוטומציה: ב-3B2 אתה יכול להגדיר חוקיות מטורפת (למשל: "אם הטקסט הזה ארוך מ-X, תכווץ את הרווחים בפסקה הקודמת ב-2%, תשנה פונט ותעביר עמוד"). בתג דברים כאלה דורשים התערבות ידנית או סקריפטים חיצוניים מורכבים.
  • מהירות ויציבות: איפה שתג (ואפילו אינדיזיין) מתחילות לקרטע ולגמגם עם קבצים עמוסים ומאות עמודים של טקסט מורכב – 3B2 אוכלת את זה בלי מלח, בגלל שהיא לא מבזבזת משאבים על ממשק גרפי כבד.
  • שליטה טיפוגרפית: רמת הדיוק והשליטה על כל אות, רווח ומיקום בעמוד היא אבסולוטית. זה מבוסס קוד, אז אין דבר כזה "באג תצוגה", מה שאתה כותב זה מה שיוצא בפיקסל.
מה יש בה שאין באחרות?
מעבר לאוטומציה הקיצונית, התוכנה יודעת לייצר אינדקסים ותוכן עניינים תוך כדי תנועה, לעשות חישובים מתמטיים על מיקומי טקסט (ממש פונקציות בתוך העימוד), והיא בנויה לעבוד עם בסיסי נתונים. בעיתון יומי שיש בו מבזקים, מודעות שמשתנות ברגע האחרון וכתבות שמתארכות – המערכת יודעת להתאים את עצמה דינמית.

החיסרון היחיד שלה? עקומת למידה. זה לא לפתוח ולגרור תיבת טקסט. צריך ממש ללמוד לקודד את העימוד.

מי בכלל משתמש בזה היום בעולם (ולמה שלא יעברו לאינדיזיין)?

שאלתי אותו בדיוק את זה: "אם זה כזה מסובך, מי בכלל קונה את זה היום?". התשובה שלו הפילה אותי.מתברר שהלקוחות הכבדים של התוכנה היום הם לא רק עיתונים ענקיים (שבנו סביבה מערכות אוטומטיות שלמות), אלא תאגידי ענק בינלאומיים:

  • תעשיות התעופה והביטחון (כמו בואינג ואיירבוס): תחשבו על ספר הוראות יצרן של מטוס. מדובר בעשרות אלפי עמודים שמתעדכנים כל הזמן וצריכים לצאת ב-20 שפות. אינדיזיין תקרוס מזה. ב-3B2, מהנדס של בואינג מעדכן שורת מידע במסד הנתונים, והתוכנה פולטת אוטומטית PDF מעומד מחדש של כל הספר תוך דקות.
  • הוצאות לאור אקדמיות ומדעיות (STM): ז'ורנלים מורכבים של רפואה ומדע עם נוסחאות קשות, גרפים וטבלאות שמוזנים ישירות ממאגרי נתונים.
  • גופים ממשלתיים ופיננסיים: מקומות שחייבים להפיק דוחות ענק באפס זמן ובלי אף טעות אנוש במיקומי הטקסט.
הסיבה שממשיכים לקנות אותה היא שבחברות כאלה, זמן ודיוק שווים מיליונים. ברגע שהקמת את ה"תבנית" (הטמפלט) וכתבת את הקוד, המערכת עובדת על אוטומט וחוסכת סוללה של עשרות ביצועיסטים שהיו צריכים לעמד ידנית.

אז כמה התענוג הזה עולה?

פה מגיעה שורת המחיר שמסבירה למה זה לא נמצא על המחשב של כל פרילנסר מתחיל.3B2 היא לא תוכנה של "20 דולר לחודש ענן" כמו אדובי. זו תוכנת אנטרפרייז (Enterprise) לחברות. רישיון בסיסי למחשב אחד יכול להתחיל באזור ה-4,000 דולר(!), ורוב החברות הגדולות בכלל קונות את גרסאות השרת שרצות ברקע, ומשלמות על הטמעה ופיתוח סכומים שמגיעים לעשרות אלפי דולרים. כשזה מחליף מחלקת עימוד שלמה, זה פשוט משתלם להם.
זה מה שג'מני כתב לי:

הערכת עלויות (בדיולר אמריקאי):​

  • רישיון בסיסי (Desktop): המחיר לגרסת שולחן עבודה בודדת (Node-locked) מתחיל לרוב באזור ה-$4,000 - $5,000 כרכישה ראשונית.
  • מודל מנוי (Subscription): ארגונים רבים עוברים למודל שנתי שנע סביב $2,000 - $3,000 למשתמש בשנה, הכולל תמיכה ועדכונים.
  • גרסאות שרת (Server/Publishing Engine): עבור מערכות אוטומטיות לחלוטין שמייצרות אלפי דפים ללא מגע יד אדם, המחירים מטפסים משמעותית ויכולים להגיע לעשרות אלפי דולרים ($20,000 ומעלה), תלוי בהיקף השימוש.

גורמים המשפיעים על המחיר:​

  1. סוג הרישיון: האם מדובר ברישיון קבוע למחשב ספציפי או רישיון "צף" (Floating) שניתן לשתף בין משתמשים (יקר יותר בכ-20%-30%).
  2. תוספים (Add-ons): כלים לטיפול בטבלאות מורכבות, שפות מסוימות או אינטגרציה עם מסדי נתונים עשויים לעלות תשלום נוסף.
  3. תחזוקה (Maintenance): בדרך כלל ישנה עלות שנתית של כ-15%-20% ממחיר הרישיון עבור תמיכה טכנית ועדכוני גרסה.

החיסרון היחיד שלה עבורנו? עקומת למידה. זה לא לפתוח ולגרור תיבת טקסט. צריך ממש ללמוד לקודד את העימוד.

יצאתי מהפגישה הזאת בתחושה שעולם העימוד הוא הרבה יותר רחב, טכנולוגי ומרתק ממה שאנחנו רגילים לחשוב עליו ביום-יום בין אינדיזיין לתג.

מעניין אותי, יש כאן בפורום חבר'ה שעדיין עובדים עליה או שמכירים את המערכת הזאת מבפנים? אשמח לשמוע.


1773225701528.png


1773221334956.png

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה