כללי לקוח ביקש לוגו ולא יודע בכלל לתת כיוון

  • הוסף לסימניות
  • #1
מה עושים עם לקוח כזה?
הוא רוצה לוגו [לוגו אינטרנטי] ורוצה סמל אבל לא יודע לכוון למה שהוא רוצה, טוען שהוא עמארץ בזה ולא מבין בכלל. הכנתי כמה רעיונות שמבוססים על שם המחברה/מהות החברה אבל זה לא עשה לו את זה.
אני לא יכולה להמשיך לעצב עד שאקלע למשהו

האם יש שאלון או משהו כזה שאפשר לתת ללקוח למלא ומזה להבין מה יכול לשאת חן בעיניו?

מצב מאד מאד מתסכל
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
היה לי לקוח כזה שבא אלי ואמר לי אני צריך לוגו ואין לי מושג מה אני רוצה וגם אחרי תשאול לא היה לו תשובות ברורות.
אמרתי לו שאני לא יוכל לעבוד על הפרוייקט הזה עד שהוא יתרכז ויתמקד על העסק שלו כי אין לי רוח הקודש ואני לא יכול לברוא יש מאין.
הוא הבין ואמר "אתה צודק, אני יעשה שיעורי בית ואני יחזור אליך". וכן היה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אני נוהג לתת ללקוח שאלון שמבוסס על 10 שאלות בערך (שם, פעילות, קהל יעד,מטרות וכו')
אח"כ אני נותן לו את התחושה שהוא שותף לעשייה, ושואל אותו בע"פ
1.אילו צבעים אתה מתחבר
2.איזה לוגו ראית בימיך ואהבת
3.האם חשבת על משהו ואתה מצפה ממני שיהיה כך
תראי, הרי אין סוף לעיצוב, כך שהלקוח נותן לך כאן איזושהי פתח, ואח"כ הוא כבר לא יגיד לא, כי הוא ממש בנה את זה, ותוכלי גם להסביר לו שזה מוצלח וקולע לפי הנתונים של השאלון הרגיל והשאלות בע"פ
אגב, זה הדבר היחיד שאני מרשה ללקוח לגעת...

בהצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
נכתב ע"י moshiko00;1068883:
היה לי לקוח כזה שבא אלי ואמר לי אני צריך לוגו ואין לי מושג מה אני רוצה וגם אחרי תשאול לא היה לו תשובות ברורות.
אמרתי לו שאני לא יוכל לעבוד על הפרוייקט הזה עד שהוא יתרכז ויתמקד על העסק שלו כי אין לי רוח הקודש ואני לא יכול לברוא יש מאין.
הוא הבין ואמר "אתה צודק, אני יעשה שיעורי בית ואני יחזור אליך". וכן היה.

הוא חזר אליך בסוף?
הבעיה עם הלקוח שלי שאני באמצע פרוייקט אינטרנטי גדול איתו ולא יכולה לתת לו "לנוח" עד שיעלה לו רעיון.

נכתב ע"י חזק;1068885:
אני נוהג לתת ללקוח שאלון שמבוסס על 10 שאלות בערך (שם, פעילות, קהל יעד,מטרות וכו')
אח"כ אני נותן לו את התחושה שהוא שותף לעשייה, ושואל אותו בע"פ
1.אילו צבעים אתה מתחבר
2.איזה לוגו ראית בימיך ואהבת
3.האם חשבת על משהו ואתה מצפה ממני שיהיה כך
תראי, הרי אין סוף לעיצוב, כך שהלקוח נותן לך כאן איזושהי פתח, ואח"כ הוא כבר לא יגיד לא, כי הוא ממש בנה את זה, ותוכלי גם להסביר לו שזה מוצלח וקולע לפי הנתונים של השאלון הרגיל והשאלות בע"פ
אגב, זה הדבר היחיד שאני מרשה ללקוח לגעת...

בהצלחה

איזה שאלות אתה שואל?
שאלתי, חקרתי, ביררתי והתשובה אותו דבר - לא יודע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אולי למישהו פה יהיה רעיון מענין ללוגו לחברה שעושה ERP ו CRP
בונה מערכות ממוחשבות לחברות וכולי.
ניסיתי כל מה שעלה בדעתי שקשור ולא עזר.
אולי למישהו פה יהיה רעיון גאוני?

תודה מראש
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
לתת ללקוח לבחור כמה מסגנונות מתוך מאגר [לאו דווקא שלך]. וכך להבין את הכיון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
איזה מאגר? סתם של לוגואים?
כלומר, לגגל ומשם להראות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
הלקוח לא אמור לתת לו את הכיוון, זו את שאמורה לתת לו.
ובכל מקרה, המטרה של הלוגו היא לא למצוא חן בעיני הלקוח, אלא להיות לוגו טוב.
במקרה שהלקוח לא אוהב את הלוגו הטוב, אפשר לנסות במקביל א. להתאים את הלוגו לרצונו תוך שמירה על איכותו ב. לשכנע אותו למה הלוגו הזה כן טוב.
ותחייבי על כל סקיצה נוספת שאת עושה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י אלי ויסברג;1068907:
הלקוח לא אמור לתת לו את הכיוון, זו את שאמורה לתת לו.
ובכל מקרה, המטרה של הלוגו היא לא למצוא חן בעיני הלקוח, אלא להיות לוגו טוב.
במקרה שהלקוח לא אוהב את הלוגו הטוב, אפשר לנסות במקביל א. להתאים את הלוגו לרצונו תוך שמירה על איכותו ב. לשכנע אותו למה הלוגו הזה כן טוב.
ותחייבי על כל סקיצה נוספת שאת עושה.

נתתי כיוונים שונים, הסברתי רעיונות מאחורי, עדכנתי ושלחתי כברכמה סקיצות. אני לא דואגת מבחינת הכסף כל כך, כמו שאני רוצה שיצא לוגו שמחד ימצא חן בעיני הלקוח, ומאידך יהיה בקו המתאים גם לעיצוב האתר [שזה עיצוב בסגנון יותר שטוח ונקי] וגם לניירת וכולי, ושכמובן יהיה לוגו שבנוי טוב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
תמנה אם את רוצה אשלח לך את מסמך השאלות שאני שולחת לכל לקוח חדש בתחילת עבודה על לוגו / מיתוג. מנסיון- מאוד מאוד עוזר וממקד גם לקוחות מעופפים
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
נכתב ע"י תמנתי;1068902:
איזה מאגר? סתם של לוגואים?
כלומר, לגגל ומשם להראות?
בהחלט
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י תמנתי;1068898:
אולי למישהו פה יהיה רעיון מענין ללוגו לחברה שעושה ERP ו CRP
בונה מערכות ממוחשבות לחברות וכולי.

מצורף סגנונות להשראה
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
יש כאן טעות בתפיסה:

הלקוח לא אמור לתת רעיונות ויזואליים (ורצוי מאוד שלא ייתן). זה התפקיד שלך כמעצבת.
הלקוח אמור לתת לך אינפורמציה על העסק שתאפשר לך להרכיב בריף מדוייק וקולע. כדי לקבל ממנו את האינפורמציה את צריכה לתשאל אותו, או בכתב או בעל פה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
בטח שאשמח. תשלחי לי בסקייפ....
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נכתב ע"י naamah;1069006:
יש כאן טעות בתפיסה:

הלקוח לא אמור לתת רעיונות ויזואליים (ורצוי מאוד שלא ייתן). זה התפקיד שלך כמעצבת.
הלקוח אמור לתת לך אינפורמציה על העסק שתאפשר לך להרכיב בריף מדוייק וקולע. כדי לקבל ממנו את האינפורמציה את צריכה לתשאל אותו, או בכתב או בעל פה.

נעמה, את מאד מאד צודקת. אולם, למרות הכל, הכנתי לוגואים בהתאם לאינפורמציה שאספתי והכל, אחרי תשאולים ושיחות. ובכל זאת הוא לא אוהב כלום. זו בעיה. כי בתחום הזה אפשר ליצור אין ספור סגנונות של לוגואים וכולם יהיו נכונים ויענו על הצורך אולם זה לא אומר שהוא יאהב את זה.
הסגנון שיתאים לו מתוך שלל האפשרויות - זה מה שאני מנסה לברר איתו ללא הצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
יש אנשים שקשה להם להחליט דברים גם על דברים יפים
אם אפשר להבין מתוך ההתלבטות שלו מה הוא לא אוהב
אולי זה מעורר בו כל מיני אסוציאציות
ואז להתמקד בכיוון אחד ונכון
בכל אופן זה לוגו הוא לא הולך לקנות בנין
אבל הוא חייב להתחבר לזה
בהצלחה!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
שאלון מיקוד - חובה בעיניי! אני לא מתחילה לעבוד על לוגו בלי זה.

אני מסבירה יפה ללקוח שזה יעזור לנו להבין טוב אחד את השני. עוד לא היה לקוח שאמר לי שאינו מעוניין לענות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
נכתב ע"י לאהש;1069053:
יש אנשים שקשה להם להחליט דברים גם על דברים יפים
אם אפשר להבין מתוך ההתלבטות שלו מה הוא לא אוהב
אולי זה מעורר בו כל מיני אסוציאציות
ואז להתמקד בכיוון אחד ונכון
בכל אופן זה לוגו הוא לא הולך לקנות בנין
אבל הוא חייב להתחבר לזה
בהצלחה!!!

הוא לא יודע למה הוא אוהב או לא אוהב משהו. אחד הוא מצא שכן יכול להתאים אבל הוא לא יודע להגיד מה כן ומה לא בזה או בהוא. רק על אחד אמר שהוא יותר מדי חד ולכן את הקוים החדים הורדתי.

נכתב ע"י R.Design;1069055:
שאלון מיקוד - חובה בעיניי! אני לא מתחילה לעבוד על לוגו בלי זה.

אני מסבירה יפה ללקוח שזה יעזור לנו להבין טוב אחד את השני. עוד לא היה לקוח שאמר לי שאינו מעוניין לענות.

אדרבא - מה השאלון?
אשמח לפירוט.
בזמן האחרון מביאים לי יותר מדי לוגואים להכין ואני ממש לא אוהבת ולא מספיק מנוסה בזה.
אשמח לשאלון
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
עם לקוחות כאלו זה יכול להיות בור ללא תחתית שכבר זה לא משתלם, פשוט נראה לי שאת צריכה לקחת את ההגה בידים ולהסביר לו למה הלוגו שעשית לו הוא הנכון וכו'
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
זהו שאני יודעת שזה מה שזה יכול להיות.
לכן דווקא במצב כזה, כשהסברים לא עוזרים עדיף שהלקוח יראה דוגמאות של לוגואים שהם כן אוהב ומשם נמשיך, או שהוא יכול להכין לו לוגו במקום אחר.
הלוגו הוא חלק קטן מאתר שלהם שאני בונה לו
לא מתחשק לי להפסיד אותו כלקוח.
דווקא אתר יוצא נהדר וחבל שהלוגו לא יהיה בהתאמה מושלמת לזה
אבל זה השיקול של הלקוח
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה