דרוש מידע לשון קשורה ושפה קשורה (לא לשון עברית. לשון של ילד.)

  • הוסף לסימניות
  • #1
מצב בו הלשון קשורה מלידה, וגם השפתיים העליונות לא מופרדות לגמרי מהחניכיים. גם הלחיים פחות משוחררות משל ילד רגיל. הילד מעל גיל שנתיים. הקשירה מפריעה לדיבור ולאכילה.

שמעתם/ניסיתם חיתוך בלייזר? איפה? למה? כמה? מתי?
שמעתם/ניסיתם חיתוך רגיל, בגיל כזה? כנ"ל?

כל עצה, מידע, הכוונה ופרטים יתקבלו בברכה.
אפשר לכתוב כאן שיש לכם משהו לומר ונפנה בעז"ה באישי. (גילוי נאות - השאלה לא בשבילי, אֵם הילד תראה את התגובות).
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
מצב בו הלשון קשורה מלידה, וגם השפתיים העליונות לא מופרדות לגמרי מהחניכיים. גם הלחיים פחות משוחררות משל ילד רגיל. הילד מעל גיל שנתיים. הקשירה מפריעה לדיבור ולאכילה.

שמעתם/ניסיתם חיתוך בלייזר? איפה? למה? כמה? מתי?
שמעתם/ניסיתם חיתוך רגיל, בגיל כזה? כנ"ל?

כל עצה, מידע, הכוונה ופרטים יתקבלו בברכה.
אפשר לכתוב כאן שיש לכם משהו לומר ונפנה בעז"ה באישי. (גילוי נאות - השאלה לא בשבילי, אֵם הילד תראה את התגובות).
אחותי עשתה חיתוך לשון בקופת חולים מאוחדת
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
מכירה ילד שחתכו לו בגיל 5, אבל לפני 30 שנים ועבר בסדר גמור ועזר מאד.
ומכירה מבוגר שהיום לא מעיז לחתוך והיה מאד מאד שמח אם היו מנתקים לו כשהיה קטן. מעודדת לעשות את זה. (משפיע מאד על מובנות הדיבור ועוד דברים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
מומחי הרפואה הפנו אותנו פעם לדוקטור אייל בוצר
מנהל מחלקת פה ולסת באיכילוב מומחה מספר 1 בארץ בענין הזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
מכירה משהי שלא חתכו לה ותמיד שואלים אותה מאיפה היא (מישראל...) בגלל הדיבור.
והיתה מעדיפה שכן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
רק שתדעו שלפעמים לא עוזר לחתוך, כי המבנה של הפנים, החיך, לשון וכו' כבר מעוצב
לפעמים לעומת זאת זה משנה ממש
מכירה מישהי שחתכה בגיל 20+, ומספרת שהשינה שלה השתפרה כל כך שלראשונה היא חולמת חלומות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
ד"ר רועי פורר.

אמנם הוא כבר נפטר, לצערי, אך מסתבר שיש מי שממשיך את דרכו -
אחרת האתר לא היה פעיל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אני חתכתי לביתי אצל ד"ר פקטרוביץ במודיעין עילית.
החיתוך בוצע בסכין כאשר היתה תינוקת קטנה מאוד.
לי יש לשון קשורה, והתוודעתי לזה בטיפול שיניים שהייתי בת 14...
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
לבת שלי זה היה קשור כמו שאת מתארת, התוודענו לזה רק כשהייתה בת 7!

פנינו לד"ר אדרי ממאוחדת, היא רופאת אף אוזן גרון, והיא מנתחת באסותא.

עשתה לה את זה בהרדמה מלאה בחדר ניתוח.

אנחנו מודים לה' שעשינו את זה.

הדיבור, השינה, האוכל , הרוגע

הכל השתנה
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #12
אחיין שלי נולד בהדסה עם לשון קשורה.
יומיים אחרי הלידה, מנהל מחלקת כירורגית התירה. (לא זוכרת את שמו)
מספר שניות של כאב וזהו.
האם התלוננה על בעיות בהנקה ואכן המליצו לה להתיר מיד ולא להמתין עם הגיל כדי שלא תיווצרנה בעיות באכילה ודיבור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
ושחררת אותה או השארת ככה?
השארתי ככה. לא המליצו לי לשחרר.(יכול להיות שזה נקרא רק חצי קשורה???)
אני מוסיפה שבגיל 18 הייתה עם 6 טיפולי שורש, ששנים מהם הפכו עד גיל 30 לשתלים. (שאר השיניים רק עם סתימות)
שמעתי שיש קשר בין לשון קשורה לשיניים דפוקות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אחיין שלי נולד בהדסה עם לשון קשורה.
יומיים אחרי הלידה, מנהל מחלקת כירורגית התירה. (לא זוכרת את שמו)
מספר שניות של כאב וזהו.
האם התלוננה על בעיות בהנקה ואכן המליצו לה להתיר מיד ולא להמתין עם הגיל כדי שלא תיווצרנה בעיות באכילה ודיבור.
גם אחיין שלי נולד בהדסה ושיחררו לו את הלשון בגיל יומיים בלי שום כאב.
בתי חולים אחרים--- לא מתייחסים לזה ברצינות הראויה (שערי צדק למשל) וחבל.
מכירה ילדונת שעברה התרה של לשון קשורה בגיל 8- עקב דיבור לא ברור.
וגם אחרי ההתרה הדיבור נשאר לא מספיק ברור כי הרגלי הדיבור שלה היו לא נכונים...
הדיבור השתפר לאטו אחרי סדרת טיפולים אצל קלינאית..
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
גם אחיין שלי נולד בהדסה ושיחררו לו את הלשון בגיל יומיים בלי שום כאב.
בתי חולים אחרים--- לא מתייחסים לזה ברצינות הראויה (שערי צדק למשל) וחבל.
אצלי בשע"צ התייחסו לזה ברצינות ראויה
ואחד הרופאים במחלקה שחרר ללא כאב
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
לשון קשורה עד גיל חצי שנה אפשר להתיר ללא הרדמה, פעולה פשוטה אינה כואבת.
החל מגיל חצי שנה יש עצבים במקום ולכן ההתרה אפשרית בהרדמה מלאה בחדר ניתוח.
לשון קשורה משפיעה על ההנקה ולאחר מכן על הדיבור, לעיסה, נחירות ועוד.
לדעתי כדאי ללכת לרופא פה ולסת ולבדוק איתו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
הקשירה מפריעה לדיבור ולאכילה
מירב הסיכויים שההפרעה נובעת, בעיקר, מהקשירה בלשון.
לבני (אז, תינוק בן כחודשיים)הייתה לשון קשורה, והשפה - עודנה.
בגלל כאבים (אם חשוב/לא מובן, אשמח לפרט באישי), הומלץ ע"י יועצת הנקה ורופא משפחה לשחרר אצל כירורג ילדים.
הופנינו לפרופסור רפאל יודסין, מקבל מטעם "כללית" במרפאת "מקור ברוך".
(המתנה ארוכה, עם עשרות תינוקות מצווחים מרעב. מבקשים להאכיל לאח"מ, לבדוק תוצאות, בקושי נצפו ילדים גדולים יותר, אולי אחדים זכורים לי, בכל אופן ייתכן ואף הם המתינו למומחה אחר א.א.ג. אך זה לא מעיד על מאום)
אין זמינות תורים, ולכן כדאי לבקש על ההפניה שתהיה "דחופה", אם לא- מפנים אליו באופן פרטי בהדסה. בשל השפה הקשורה, אויימנו לשמוע שמדובר באשפוז יום.
בסופו של דבר הלשון שהייתה קשורה חלקית- שוחררה.
לדברי הפרופ', היה מומלץ לחתוך אותה. לא רציתי אם לא בטוח שזה לטובתו, לא היה אכפת לי על עצמי, פחדתי מנזק לילד. לעומת זאת את השפה- לא מומלץ לשחרר, כיוון שיותר יזיק מאשר יועיל.
הוא הביא כראיה לדבריו, ציטוט מאיזושהיא מומחית בתחום האורטודנטיה (אם דחוף אחפש את המסמך עם הציטוט המדויק), הטוענת כי החיתוך יגרום לצלקת, שתיצור מחדש קשירה מסוימת באזור, משהו בסגנון...
וחתם את דבריו: "אין לך כסף מיותר לשפוך על אורטודנט, נכון?"
האמת כסף/ חיסכון בו- מאוד מדבר אלי... אבל לא על חשבון הפרעות בדיבור או אכילה. על כן הוצאתי ממנו אמירה שאין הדבר ישפיע או יפגע בדיבור, ונרגעתי.
ימים יגידו...
בינתיים הוא מפטפט די חמוד... (כשמונה חודשים)
שמעתי שיש קשר בין לשון קשורה לשיניים דפוקות
לא שמעתי מכך, ואשמח להתבדות בעניין.
בלי כל קשר, במשפחתי רובנו עברנו יישור שיניים, ללא לשון קשורה ודומותיה, מלבד אחי שנעשו לו שני חיתוכים בלשון- שניהם מתחת לגיל חודש. אבל שיניים איכותיות בהחלט.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #20
יש לי ילד שנולד עם שפה קשורה, לא הפריע ולא מפריע
הוא כבר ממש גדול

השפה העליונה מחוברת קדימה לחניכיים
אולי כשהוא מחייך זה גורם לשפתיים להיצמד לחניכיים וחושף את השיניים העליונות.
אין לו בעיה עם נושא הדיבור או האוכל, אם כי הוא רזה מאוד, אבל זה לא קשור לשפתיים;)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה