כללי מביישים את מקצוע הגרפיקה!!!

  • הוסף לסימניות
  • #1
ברוכים הבאים לתוכנת גרפיקה חדשה: וורד...
לשיפוטתכם התכתבויות עם חברה במייל:
עם הארציות 1
שלחתי לך מייל
תעבירי בבקשה, טוב?
‫מי עיצב לך? מאוד יפה!‬
אני, תודה
תוכלי להעביר לי את הקישור?
‫באיזה תוכנה?‬
‫קנית פונטים? אני רואה שם פונטים מפונטביט ואם לא קנית את עלולה להסתבך עם תביעה משפטית מצידם על זכויות יוצרים!‬
‫אסור להעתיק פונטים בתשלום ממחשב למחשב‬

מה פירוש תוכנה? כמו שהעברת לי את הקודם
אז עדיף לא להעביר במיילים?
‫באיזה תווכנה עיצבת את המודעה?‬
‫אם השתמשת בפונטים שלמעשה צריכים לקנות אותם מהחברה ואת לא קנית אלא העתקת ממישהו אחר את בבעיה‬
‫זה לא כמו דיסקים שאנשים צורבים ואף אחד לא יודע, חברות הפונטים עוקבים ובמידה שרואים מודעה כמו שלך ואת לא רשומה שם כלקוחה מרימים טלפון מאיפה הפונטים? ויכולים לתבוע אותך בעשרות אלפי שקלים בלי גוזמה!‬

אבל לא כתוב לוגו
כלומר, לא כתוב מי עשה לי את הגרפיקה
‫לא משנה, יתקשרו לטלפון שלך‬
את מסכימה שאגיד שאת עשית לי?
‫לא‬
למה?
‫לכל גרפיקאית סגנון משלה‬
הם לא יאמינו?
בלימודים המורה הזהירה אותנו מפונטים מועתקים‬
‫אני יכולה לשאול על זה בפרוג‬

למה מועתקים? חברה שלי שקנתה פונטים עשתה לי. מה הבעיה?
אני לא לוקחת קרדיט על עבודה שלא עשיתי‬
אז מישהו אחר
שוב אל תסתבכי! רא הוזהרת!!!‬
‫לא ענית לי באיזה תוכנה עיצבת אותם?‬

אואורד
אז אל תעבירי אם כך
נו, אבל אם חברה שלי אומרת שהיא עשתה לי, אז מה הבעיה?
תמצאי מי שתשקר לך‬
‫אני לא מוכנה!

בסדר. אבל אם אני מוצאת מישהי - זה בסדר?
את יודעת מה, יש לי רעיון אמיתי שלא יהיה שקר.
אני אשלח לך את הקובץ פתוח בכתבים אחרים, ואת רק תחליפי לי את הכתבים
ותסגרי בפי די אף
כך שאם הם ישאלו, נגיד להם שזה הסיפור, ובאמת אין לי את הכתבים ואת שקנית עשית לי את הכתב
אסור?
לא יודעת, אני לא רוצה לעשות את זה‬
‫תעשי את זה בעצמך, תמחקי את כל הפונטים מקידומת FB שהם פונטביט ו-MF שהם מסטר פונט ואם יש לך עוד תמחקי גם אותם ותשאירי רק את הפונטים הבסיסיים שיש בכל מחשב ואז תעצבי עם מה שיש לך‬

אבל אני רוצה שיהיה יפה...
‫בשביל זה קונים פונטים‬
זה אמנם עולה יקר אבל שווה את ההשקעה, זה מאוד משדרג את היצירות‬
אבל אני לא גרפיקאית, ולא עוסקת בגרפיקה
לא משנה במה שתעסקי, אסור להחזיק במחשב פונטים בתשלום שלא קנית!!!‬
‫בפרוג דיברו על זה הרבה‬


עם הארציות 2
יש לך אואורד אלפיים ועשר?
2013
את לומדת גרפיקה? ככה שמעתי...
את מרוצה מזה? איש מחשבים אמר לי שכרגע זה עדיין עושה בעיות.
מה ההבדלים בין זה לבין אלפיים ועשר?
לא, אני ממש לא לומדת גרפיקה.
יש לו באגים, אין סיבה לשדרג
שרי אמרה שאת לומדת גרפיקה ולכן את מעצבת לה מודעה בחינם
אני אכן מעצבת לה בחינם. ב"ה משהו מאוד יפה. (תוכלי לבקש ממנה לראות).
אבל לא למדתי גרפיקה.
באיזה תוכנה את מעצבת? בוורד?
כן.
ובעצם, אני חושבת שאפשר כן להגיד שלמדתי גרפיקה. כי אמנם לא הלכתי למכללה, ולא שילמתי לבית ספר בעניין. אבל כן קניתי ספרים, עיינתי בחומר. התייעצתי. הנושא הפרסומי והעיצובי עניין אותי. אשר על כן עקבתי אחר פרסומות, ערכתי השוואות. חברה הביאה לי מחברת סיכומים משיעורים ב"סיעור מוחות", ובס"ד אני ב"ה מגיעה לתוצרים יפים.
אני לא יודעת אם אני מתקרבת לרמה שלך, ויכול להיות שלעין מקצועית תהיה ביקורת ואפילו רבה. אבל להם זה הספיק. בפרט, שכאמור, זה בחינם.
יקירתי וורד זה לא תוכנת גרפיקה ומי שמעצב בוורד מבייש את הגרפיקאים!!!
סליחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
רק חסר לך שה"גרפיקאית" הזו גם תלמד להיכנס ל"פרוג"...:eek:
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
ומה לעשות עם אלה שמעצבים בתוכנה גרפית וזה נראה כמו וורד....???
מכירים??
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
וורד היא תוכנה מעולה.

בגירסאות החדשות יש יצוא ל-PDF. את הטקסט השחור הוא מבין להוציא בגווני אפור. אחלה תוכנה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אמנם וורד אינה תוכנה גרפית, אבל מי שיודע לעצב יכול להוציא ממנה יצירות פאר.
אילוסטרייטור היא תוכנה גרפית, אבל מי שלא יודע לעצב אוי ואבוי מה שהוא יכול להוציא משם...

אגב, אין כזה דבר "פונטים בסיסיים שיש בכל מחשב" לרובם יש גם זכויות יוצרים וא"א להשתמש בהם לצרכים מסחריים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
100% מזדהה עם הדברים שנאמרו ע"י חנון!!!

גם לי קרו כאלו מקרים כמה פעמים! אסור לנו להעביר פונטים, גם אם זו גננת או מזכירה או קוסמטיקאית או שפית - לא מענין אותי - אנחנו צריכים להבין: זה כלי ששייך אך ורק למעצבים!

מי שרוצה , מוזמן לקנות מהחברה. ובינינו - נראה אם הוא יקנה.....

חבר'ה להתעקש על זה!

כמו שהזכיר כאן חנון - זה מוריד לנו את הרמה של המקצוע ומבייש אותנו!

במיוחד שלפעמים אני גם רואה דברים סליחה מכבודכם, אבל מזעזעים שעושים בווארד - ועוד חותמים את השם שלהם בצד - וואו איזה עיצוב......
מי שרוצה לעצב בווארד או בצייר או לא מענין אותי מה - יכול - רק בלי לחתום את שמו, (את זכות חתימת שם המעצב - שומרים רק למעצב אמיתי שמבין והשקיע והתנסה, ולא למי שיודע רק להקליד), בלי לבקש פונטים מגרפיקאים, ובלי לקבל חוות דעת ממקצוענים - וקל וחומר לא דרך פרוג!

זכות העיצוב ותורת העיצוב שמורה אך ורק למעצבים בתחום - ואין להעביר פונטים, או ספרי לימוד או חומר עיצובי כלשהו - זה שייך אך ורק לנו - המעצבים!
שימו לב! אנחנו - המעצבים צריכים להיות מצויידים היטב בכלים שלאף אחד אין. כל אחד והמקצוע שלו, כל אחד והכלים הייחודים לתחום שלו.
לעזור, לתת טיפים והכוונות בעיצוב - זה רק למי שנמצא בתחום! למה לא? בשביל זה יש חברים!

הרבה פעמים נתקלתי ברמזים מזלזלים מצד החברה אודות התחום שלנו - במיוחד מעצבי פרינט: כמו למשל: "פוטושופ - גם אני יודעת יש לי את הגירסה סי אס 2 ואני יודעת להשתמש בכלי המחק, ולהוסיף טקסט על תמונה", "לערוך ספר - מה הבעיה יש את ווארד", "להכין מודעה? יש את ווארד - אפשר אפילו להוסיף צל 'מגניב כזה' לטקסט...","מה, את גרפיקאית? יש ביקוש לזה?! אולי תלכי ללמוד משהו שיותר הולך, הרי לכולם היום , בבית יש את תוכנת צייר" (...)

וזה תקף גם לצילום - כל אחד שמחזיק מצלמה בכיסו - מרגיש את עצמו צלם....

למה זה???
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
כמובן שמי שמעב טוב בווארד - ויצא לו משהו נכון ומקצועי - אז אין בעיה - לבריאות!!!!!! אדרבא!!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נכתב ע"י גרנולה;1474631:
כמובן שמי שמעב טוב בווארד - ויצא לו משהו נכון ומקצועי - אז אין בעיה - לבריאות!!!!!! אדרבא!!!!

והוא יכול לחתום את שמו! :D
אין בעיה עם התוכנה - יש בעיה עם העיצוב! ובדרך כלל מי שיודע רק את ווארד - לא יודע כללי עיצוב מינימליים, זה מה שבאתי לומר, הזכות להיקרות מעצב והזכות לחתום את שמך - שייכת רק למי שמבין בענין.:D:p:D
בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
זה חדש לך שמסתובבים בשוק עיצובים מזעזעים, גם כאלו ששילמו עליהם בכסף מלא ונוצרו בתוכנות גרפיקה ייעודיות? אז מסתובבים.
גם אם נתבייש ונתעצבן, הם לא ייעלמו. מבטיחה לך.

אוי באמת מה אכפת לך?
חסרים לנו כאבי לב? תחליקי. זה לא על חשבונך. מי שרוצה גרפיקאית מקצועית יפנה אלייך ולא אליה.

אני לא מטריחה את עצמי בדברים כאלו, במיוחד משום שזה לא יעזור אם יכאב לי הלב או אם לדעתי זה יבייש אותי. למה בגלל זה היא תמכור את המחשב שלה?
סעי הלאה. לא יעזור לנו ממילא לחנך את כולם. אז לפחות תחסכו את עוגמת הנפש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י חנון;1474550:
ברוכים הבאים לתוכנת גרפיקה חדשה: וורד...
לשיפוטתכם התכתבויות עם חברה במייל:
עם הארציות 1
שלחתי לך מייל
תעבירי בבקשה, טוב?
‫מי עיצב לך? מאוד יפה!‬
אני, תודה
תוכלי להעביר לי את הקישור?
‫באיזה תוכנה?‬
‫קנית פונטים? אני רואה שם פונטים מפונטביט ואם לא קנית את עלולה להסתבך עם תביעה משפטית מצידם על זכויות יוצרים!‬
‫אסור להעתיק פונטים בתשלום ממחשב למחשב‬

מה פירוש תוכנה? כמו שהעברת לי את הקודם
אז עדיף לא להעביר במיילים?
‫באיזה תווכנה עיצבת את המודעה?‬
‫אם השתמשת בפונטים שלמעשה צריכים לקנות אותם מהחברה ואת לא קנית אלא העתקת ממישהו אחר את בבעיה‬
‫זה לא כמו דיסקים שאנשים צורבים ואף אחד לא יודע, חברות הפונטים עוקבים ובמידה שרואים מודעה כמו שלך ואת לא רשומה שם כלקוחה מרימים טלפון מאיפה הפונטים? ויכולים לתבוע אותך בעשרות אלפי שקלים בלי גוזמה!‬

אבל לא כתוב לוגו
כלומר, לא כתוב מי עשה לי את הגרפיקה
‫לא משנה, יתקשרו לטלפון שלך‬
את מסכימה שאגיד שאת עשית לי?
‫לא‬
למה?
‫לכל גרפיקאית סגנון משלה‬
הם לא יאמינו?
בלימודים המורה הזהירה אותנו מפונטים מועתקים‬
‫אני יכולה לשאול על זה בפרוג‬

למה מועתקים? חברה שלי שקנתה פונטים עשתה לי. מה הבעיה?
אני לא לוקחת קרדיט על עבודה שלא עשיתי‬
אז מישהו אחר
שוב אל תסתבכי! רא הוזהרת!!!‬
‫לא ענית לי באיזה תוכנה עיצבת אותם?‬

אואורד
אז אל תעבירי אם כך
נו, אבל אם חברה שלי אומרת שהיא עשתה לי, אז מה הבעיה?
תמצאי מי שתשקר לך‬
‫אני לא מוכנה!

בסדר. אבל אם אני מוצאת מישהי - זה בסדר?
את יודעת מה, יש לי רעיון אמיתי שלא יהיה שקר.
אני אשלח לך את הקובץ פתוח בכתבים אחרים, ואת רק תחליפי לי את הכתבים
ותסגרי בפי די אף
כך שאם הם ישאלו, נגיד להם שזה הסיפור, ובאמת אין לי את הכתבים ואת שקנית עשית לי את הכתב
אסור?
לא יודעת, אני לא רוצה לעשות את זה‬
‫תעשי את זה בעצמך, תמחקי את כל הפונטים מקידומת FB שהם פונטביט ו-MF שהם מסטר פונט ואם יש לך עוד תמחקי גם אותם ותשאירי רק את הפונטים הבסיסיים שיש בכל מחשב ואז תעצבי עם מה שיש לך‬

אבל אני רוצה שיהיה יפה...
‫בשביל זה קונים פונטים‬
זה אמנם עולה יקר אבל שווה את ההשקעה, זה מאוד משדרג את היצירות‬
אבל אני לא גרפיקאית, ולא עוסקת בגרפיקה
לא משנה במה שתעסקי, אסור להחזיק במחשב פונטים בתשלום שלא קנית!!!‬
‫בפרוג דיברו על זה הרבה‬


עם הארציות 2
יש לך אואורד אלפיים ועשר?
2013
את לומדת גרפיקה? ככה שמעתי...
את מרוצה מזה? איש מחשבים אמר לי שכרגע זה עדיין עושה בעיות.
מה ההבדלים בין זה לבין אלפיים ועשר?
לא, אני ממש לא לומדת גרפיקה.
יש לו באגים, אין סיבה לשדרג
שרי אמרה שאת לומדת גרפיקה ולכן את מעצבת לה מודעה בחינם
אני אכן מעצבת לה בחינם. ב"ה משהו מאוד יפה. (תוכלי לבקש ממנה לראות).
אבל לא למדתי גרפיקה.
באיזה תוכנה את מעצבת? בוורד?
כן.
ובעצם, אני חושבת שאפשר כן להגיד שלמדתי גרפיקה. כי אמנם לא הלכתי למכללה, ולא שילמתי לבית ספר בעניין. אבל כן קניתי ספרים, עיינתי בחומר. התייעצתי. הנושא הפרסומי והעיצובי עניין אותי. אשר על כן עקבתי אחר פרסומות, ערכתי השוואות. חברה הביאה לי מחברת סיכומים משיעורים ב"סיעור מוחות", ובס"ד אני ב"ה מגיעה לתוצרים יפים.
אני לא יודעת אם אני מתקרבת לרמה שלך, ויכול להיות שלעין מקצועית תהיה ביקורת ואפילו רבה. אבל להם זה הספיק. בפרט, שכאמור, זה בחינם.
יקירתי וורד זה לא תוכנת גרפיקה ומי שמעצב בוורד מבייש את הגרפיקאים!!!
סליחה
ההתכתבות המשיך והנה שאלתה:
לגבי וורד אני לא מבינה את הסיפור. למי זה משנה עם איזו תוכנה עשיתי? אני היא זו שהייתי צריכה לעבוד קשה ולמצוא פתרונות יצירתיים לאפקטים שאי אפשר לעשות בוורד.
לא כן?
תסבירו לה מה הבעיה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
נכתב ע"י חנון;1475424:
ההתכתבות המשיך והנה שאלתה:

תסבירו לה מה הבעיה...
באמת אין בעיה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אולי תראי לנו מה היא עיצבה בוורד ? אחר כך אולי יהיה יותר קל לזעוק מרה נגד השימוש בוורד.(ואולי לא...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
מיכל123 אמרת לנו שאת לא גרפיקאית- אז שוב את מתערבת;)
מי שלא גרפיקאי לא יבין...
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
נכתב ע"י מיכל123;1475598:
אולי תראי לנו מה היא עיצבה בוורד ? אחר כך אולי יהיה יותר קל לזעוק מרה נגד השימוש בוורד.(ואולי לא...)

לא ראיתי
היא סיפרה לי בע"פ
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אז משתמשים בוורד או בתוכנות בצורה לא מקצועית...
אז יש צלמת שמשתמשת בקומפקטית...
אז יש ילדה שמעצבת אלבומים בשקל לעמ'...
מה קרה?

אני מעצבת באופן איכותי מקצועי ותיקני. מעולה.

מי שמחפש את ה'מקצועיות' הזו שיהנה. לבריאות.
זה בדיוק עבורו.
ומי שמחפש מקצועיות ואיכות עם ידע וכו'. בכיף.

ואין אדם נוגע במוכן לחברו. הכל מדוד.
אני בחרתי את המקצוע הזה כי זה מה שמתאים לי והוא נראה לי כרגע הצינור לפרנסה עבורי וה' יכול לתת לי פרנסתי ב-180 ש"ח לעמ' באלבום. אם זה מה שאני חושבת שמשקף אותי, משתלם לי והוגן לי.
אני אקח ואעצב בצורה שנראית לי הוגנת ומקצועית ומשתלמת וגרפיקאית אחרת לפי השיקולים או אי השיקולים שהיא חושבת לעצמה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
נכתב ע"י שרה100;1475605:
מיכל123 אמרת לנו שאת לא גרפיקאית- אז שוב את מתערבת;)
מי שלא גרפיקאי לא יבין...

כאן לא התערבתי, רק התענינתי. אבל אני לא חושב שיש לי באופן אישי בעיה להתערב בנושאי גרפיקה כי זה נושא שקרוב לליבי ויש לי בזה נסיון יותר מהרבה גרפיקאיות מתחילות שמסתובבות כאן בפורום.

עיצבתי בחיי באליוס', בקורל (ואפילו בוורד :) ) ואפילו הוצאתי תקופה מסוימת עלון שכונתי שהיה מעוצב בקורל... (בחינם... לא עשיתי מזה פרנסה), היתה תקופה שפירסמתי את העסק שלי ביתד נאמן ועיצבתי את המודעה לבד. (באילוס'). והיתה תקופה שפירסמתי ביתד והזמנתי גרפיקה אצל גרפיקאית כאן מהפורום (פידבק100), ולפני כן שילמתי על עיצוב כמעט חמישים אלף ש"ח אצל משרד פרסום "מנטה" שמנהליו הסתובבו כאן בפורום.

עוד ידע אישי ? לפני כחודש פתחתי מחלקה של פרסום.

בקיצור - מקצוע הגרפיקה מאד מעניין אותי ואני לא חושב שצריך אישור ממישהו כדי להגיב (חוץ מההנהלה של פרוג...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
סליחה.
לא התכונתי לפגוע.
רק שאני הבנתי ממך שאתה לא קשור לגרפיקה אז היה לי מוזר שמתערבים בנושא.
מתצערת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
גם אני לא מבינה את הסיפור.
מישהי עיצבה מודעה בוורד, אפילו לא ראית אותה כך שאינך יכולה לחוות עליה דעה.
מה באמת מטרת פתיחת האשכול???
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
נכתב ע"י GRN;1474606:
אגב, אין כזה דבר "פונטים בסיסיים שיש בכל מחשב" לרובם יש גם זכויות יוצרים וא"א להשתמש בהם לצרכים מסחריים.

אשמח לדעת איזה פונטים המותקנים בבסיס המחשב הינם עם זכויות יוצרים לא לשימוש מסחרי.
ע"פ רוב אני משתמש עם פונטים של פונטייפ.
כעת חשבתי להשקיע את הקטלוג של פונטביט (אחרי הכל מבצע סוף שנה), אבל עדיין יש לנו תשלומים לפונטייפ ולאדובי. והשיקול הנ"ל יכול להיות משקל במחשבה (לדוגמה הפונט דוד האם מותר לשימוש מסחרי?)
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
מה הלחץ?
כל המעצבים הגדולים התחילו על וורד,
כל הציירים, עוד לפני המנגה ןהפיינטר - הכירו את צייר,
והצלמים - קומפקטית...
והעורכים - מובי מייקר,
ככה זה,
מנסים (ויש כאלה שמוציאים יצירות פאר, הם רק עובדים פי אלף זמן, כי אין להם כלים), ואח"כ מתקדמים.
המורה שלי היתה תמיד אומרת,
אנחנו נותנים לכן קלמר מלא,
אלו התוכנות,
אבל מה שלומדים באמת - זה איך להשתמש בהן בשכל....
ובצד האישי, אני מכירה אחד שמוציא יצירות מדהימות בוורד...
ושירים אצבע כאן, מי שלא התנסה בתחילת דרכו בתוכנות "של קטנים"...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה