דרוש מידע מבקשת הסבר על כביסות מההתחלה

  • הוסף לסימניות
  • #1
אמנם אני לא נשואה טרייה, אבל עד היום אני מרגישה שאני לא יודעת לכבס!
יוצא לי פה ושם לקבל בגדים לילדים מגיסתי וכדו' והבגדים במצב חדש ושמור!
אחרי מספר פעמים שאני מלבישה לילדים, הבגדים נראים סמרטוט, כתמים לא יורדים!!! למרות שאני מרססת עליהם לפני הכביסה.
ואז אני תוהה, איך זה ?! מה למען ה' אני לא עושה נכון בכביסה?! איך אצל גיסתי זה נשמר כך כמו חדש, למרות שגם אצלה מן הסתם הילדים התלכלכו...

אודה מאד לעיצות איך אתן מכבסות
איזה סוגי תוכניות צריך לכל פריטי הלבוש וכו'
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
א. יש ילדים שמלכלים יותר ויש שפחות. זה שילוב של אופי וחינוך.
וכן, זה עניין של החלטה כמה להשקיע בכביסות. בשביל להעביר בגדים במצב חדש צריך להשקיע יותר..
ב. כתמים- לכבס כמה שיותר מהר. לשפשף את הכתם נקודתית עם מים וסבון, או סנו אוקסיג'ן (יותר קל, למרות שחומרים חריפים פחות שומרים על הבגד במצטבר.)
אנחנו העברנו שמלות לבנות במצב חדש: כל מוצאי שבת היינו משרים אותן כל הלילה בגיגית עם אבקת כביסה אריאל, ובבוקר למכונה.
כתמי דם- לשטוף מיד במים קרים.
ג. מכונות: המון סוגים...
הרתחה לבנה, הרתחה כהה, כביסה לבנה, כהה, שטני, כביסה עדינה-ביד לסריגים וכד' (כנל עם צבעים), חולצות גברים- בנפרד, אחרי השריה ושפשוף צווארונים, גרבי גברים- גם בנפרד.
אבקת כביסה אריאל.
ד. לקרא הוראות כבחסה על הבגדים.
ה. ייבוש בשמש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
א.יש מכונות פחות איכותיות... ויש חומרי כביסה איכותיים פחות.
ב. יש אמהות שיותר קריטי להן, ומקפידות יותר על סינרים.
ג. את מפרידה צבעים? בעיניי זה אחד הדברים שגורמים לבגדים להראות ישנים יותר, כי הצבעים כבר לא 'חיים' וחזקים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אולי תכתבי מה את עושה ויתנו עצות איך לשפר את זה. כי יש כל כך הרבה שלבים שבהם אפשר לעשות דברים אחרת.
הטיפול בכתמים לפני
לאיזה קבוצות בגדים את מפרידה( לדוגמא אצלי, זה שחור, לבן, צבעוני - כל אחד מהם, רגיל ועדין בנפרד)
באיזה תוכנות בכביסה את משתמשת( אני גיליתי למשל ממש לאחרונה תכנית שמסירה כתמים קשים מעולה, שלא השתמשתי קודם)
מהם חומרי הכביסה שלך - גל אבקה מרכך
איך את מייבשת (ייבוש בשמש הרבה זמן מצד אחד לפעמים מוריד כתמים ומצד שני יכול לגרום לבגד להיות קשה/לדהות)

עצה כללית, שווה לקרוא את תוויות הבגדים ואת החוברת שמגיעה עם המכונה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
להפריד, כמה שיותר,לדוגמא:
גופיות תחתונים ומגבות ב -90 מעלות
חולצות גברים ובנים בצבע לבן - 60 מעלות
מכנסיים כהות ,חולצות כהות ,חצאיות תלבושת וכו' -40 מעלות.
שמלות וכד' -30 מעלות
ןמה שמאד חשוב- סחיטה חלשה. לא לנצל את זה שלמכונה יש אופציה של 1200 סיבובים לדקה. ללכת על האופציה הנמוכה!!!!!!!!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
אשמח לשמוע באיזה תכנית מדובר,
אולי אמצא את האוצר גם במכונה שלי:)
Anti allergy
שמה בגדים של תינוקות שהתלכלכו מיציאות בלי ג'ל כמו פעם, עם אבקה רגילה, ויוצא כמו חדש.
אבל זה רק לכותנה
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
תודה רבה לכל המגיבות
חידשתן לי הרבה...
אז ככה, אני עושה כמה סוגי מכונות:
לבן
צבעוני ( הכל יחד)
מגבות
מצעים
סמרטוטים ושטיחים קטנים
ובדר"כ עושה על 40 מעלות.
את הכביסה הלבנה אני בודקת אחד אחד ומרססת ומשפשפת את הכתמים והצווארונים-יוצא בסדר יחסית ב"ה.
בצבעוני, מה שאני רואה כתמים משמעותיים אני מרססת גם כן, אבל לא תמיד עוזר...
אז ממה שהבנתי כאן שצריך להפריד גם בתוך הצבעוני את הבגדים היותר בהירים/ משולבים? ואת הגרביים והלבנים בנפרד?
אבל לא יצא לי כמות של מכונה אם אפריד לכל כך הרבה..
ועוד שאלה..כמה זמן בממוצע כל מכונה?
פעם הייתי עושה כמעט 3 שעות עד שחברה ששמעה זאת הייתה בהלם ואמרה שעושה בערך שעה ואפילו פחות.
אז מה נכון?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אבל לא יצא לי כמות של מכונה אם אפריד לכל כך הרבה..
שמעתי פעם טיפ מדהים (מיעל זלץ, נראה לי):
לא לחכות שתצטבר כמות של מכונה מלאה!
לכבס כשצריך! (כמובן לא להגזים... ולא להעמיד מכונה כל יומים עם שניים וחצי פריטים;))
ומקסימום - לעשות תוכנית יותר קצרה,
ומאז שהתחלתי ליישם - איכות חיים.
פעם הייתי עושה כמעט 3 שעות
o_O
אין צורך!
ייתכן שבגלל זה הבגדים מתבלים ונשחקים...
עדיף תוכנית קצרה יותר...
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
תודה רבה לכל המגיבות
חידשתן לי הרבה...
אז ככה, אני עושה כמה סוגי מכונות:
לבן
צבעוני ( הכל יחד)
מגבות
מצעים
סמרטוטים ושטיחים קטנים
ובדר"כ עושה על 40 מעלות.
את הכביסה הלבנה אני בודקת אחד אחד ומרססת ומשפשפת את הכתמים והצווארונים-יוצא בסדר יחסית ב"ה.
בצבעוני, מה שאני רואה כתמים משמעותיים אני מרססת גם כן, אבל לא תמיד עוזר...
אז ממה שהבנתי כאן שצריך להפריד גם בתוך הצבעוני את הבגדים היותר בהירים/ משולבים? ואת הגרביים והלבנים בנפרד?
אבל לא יצא לי כמות של מכונה אם אפריד לכל כך הרבה..
ועוד שאלה..כמה זמן בממוצע כל מכונה?
פעם הייתי עושה כמעט 3 שעות עד שחברה ששמעה זאת הייתה בהלם ואמרה שעושה בערך שעה ואפילו פחות.
אז מה נכון?
לדעתי (אולי יש כאן יותר מומחיות, כדאי לחכןת לעוד תשובות)
כדאי לקצר את הזמן של הכביסה הרגילה. לכן אם יוצאת כמות קטנה יותר ממכונה אשר לעשות בתוכנית שהמכונה תעבוד חצי מהזמן.
אבל בכתמים צריך לדעתי לעשות דווקא מכונה ארוכה כי אחרת הכתמים לא כל כך יורדים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
היי
שאלה למומחים.
אני זוצ, ולא מכבסת ככ הרבה.
מאד משתדלת להקפיד על הפרדות של צבעים.
יוצא לי מכונות של 2-3 פריטים,
האם נכון להפעיל כזאת מכונה על 30 מעלות סחיטה 600-800 30 דקות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
את הצבעוני להפריד בהיר וכהה 30 מעלות
כביסה לבנה (הרתחה) + אריאל ב60 מעלות - יוצא בוהק!
(אין צורך ב90 האבקה עצמה יוצרת מעלות - ככה לפי החברה עצמה
וגם רואים בתוצאה מי שאני מכירה שעושה 90 יש לה כביסה אפורה)
אני מפרידה חולצות אבל באותה תוכנית
מפרידה גרביים שחורות ולבנים שחורים על 40 מעלות
דברים עדינים כביסה 30 מעלות מהירה 15-30 דק
וכן דברים שיש להם כמה צבעים בכביסות הראשונות ולפעמים תמיד
וכמו שאמרו פה סחיטה מזיזה קבוע ל1000 (ולא 1200)
וגם תמיד בוחרת את האופציה של תכנית קצרה יותר בכל התוכניות.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #13
היי
שאלה למומחים.
אני זוצ, ולא מכבסת ככ הרבה.
מאד משתדלת להקפיד על הפרדות של צבעים.
יוצא לי מכונות של 2-3 פריטים,
האם נכון להפעיל כזאת מכונה על 30 מעלות סחיטה 600-800 30 דקות?
תלוי מה.
בגדי עדינים, אני עושה סחיטה אפילו נמוכה יותר.
בגדים מלוכלכים או לבנים, גרביים, מגבות - 30 מעלות לא מספיק כדי לנקות, עדיף 40 או 60.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
אמנם אני לא נשואה טרייה, אבל עד היום אני מרגישה שאני לא יודעת לכבס!
יוצא לי פה ושם לקבל בגדים לילדים מגיסתי וכדו' והבגדים במצב חדש ושמור!
אחרי מספר פעמים שאני מלבישה לילדים, הבגדים נראים סמרטוט, כתמים לא יורדים!!! למרות שאני מרססת עליהם לפני הכביסה.
ואז אני תוהה, איך זה ?! מה למען ה' אני לא עושה נכון בכביסה?! איך אצל גיסתי זה נשמר כך כמו חדש, למרות שגם אצלה מן הסתם הילדים התלכלכו...

אודה מאד לעיצות איך אתן מכבסות
איזה סוגי תוכניות צריך לכל פריטי הלבוש וכו'
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
מי שאני מכירה שעושה 90 יש לה כביסה אפורה
מי שאני מכירה שעושה על 90, אי אפשר להבדיל בין כביסה ישנה לחדשה אצלה מבחינת לובן...
90 לא מאפיר. דברים אחרים מאפירים. (למשל אי הפרדה הרמטי, מרכך כביסה, אי שימוש נכון במלבינים ועוד)
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
1. הדרך הכי יעילה לשמור על בגדים-לשמור עליהם שלא יתלכלכו.
לקנות סינרים יפים, ולא אוכלים-בעיקר לא דברים מכתימים בלי סינר.
יש גבול כמה אפשר לשים חומרים על בגד אחד...
2. גם אם תשתמשי בשיטות הכי טובות-ככל שבגד נלבש/מתכבס יותר הוא נראה פחות טוב.
ככל שלילד יהיה מבחר גדול של בגדים-הבגדים יראו טוב יותר.
3. מכונה טובה!
לא פחות מבוש/סימנס.
כדאי גם לבדוק שיש לה תוכנית קצרה. (לפעמים לא צריך יותר מ15-30 דק' לכביסה, וחבל לכבס יותר מזה)
4.הפרדה-לפי צבעים.
5. חומרי ניקוי איכותיים.
בגדול-משתמשת רק באריאל-לבן צחור לחולצות. (לא לצבעוני-מוריד את הצבע!)
אוקסיגן לכתמים בחולצות, רסס כבס-לצווארונים וחפתים. (לאחרונה הרסס כבס נראה לי פחות יעיל, שינו בזה משהו, משתמשת גם באוקסיגן פאואר ),
בצבעוני-אבקת אריאל לצבעוני. (שומר על הצבע...). כתמים-רק ברסס כבס.
כהה-ג'ל כביסה/קפסולות, מיקס אנד ווש/בסגנון.
לפני הכביסה-עוברים על כל פריט, מכל הכיוונים, מחפשים את הכתמים, מרססים כשצריך...
מכניסים מייד למכונה! לא נותנים לחומר לשבת על הבגד.
מכבסים על התוכנית הרצויה. (בד"כ מכבסת על תוכנית מעורבת-40 בצבעוני/כהה לוקח שעה ו15 דק)
חשוב! לא לעשות סחיטה גבוהה. הופך את הבגדים לסמרטוטים!
בד"כ לא יותר מ600-800 סל"ד.
בבגדים עדינים יותר-אפשר בלי סחיטה לגמרי.
לתלות את הבגדים, ולא להכניס למייבש. בעיקר בגדים צבעוניים/כאלה שנשאר עליהם קצת סימן לכתם.
במקרה הצורך-יש מייבשים שיחסית שומרים על הבגדים. (לי יש מייבש קונדנסור של זאנוסי-מצויין, רק שלוקח מלאאאא זמן.)

מיישמת את כל הנ"ל-למדתי מאמא שלי :), לוקח הרבה זמן לכבס,
אבל הבגדים יוצאים כמו חדש!

סורי שיצא כ"כ ארוך, לא התכוונתי...
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #17
לתלות את הבגדים, ולא להכניס למייבש. בעיקר בגדים צבעוניים/כאלה שנשאר עליהם קצת סימן לכתם.
אם נשאר כתם עדיף לתלות בשמש[ראשון בשורה]נמשל מצוי בבגדי קטנים באזור הצאוורון...רואים פלאות...
לא להשאיר יותר מידי בשמש נראה לי בסברא ששמש מזיקה אבל לזה זה עוזר
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
שמתי לב לאחרונה (עדיין בודקת) הבגדים של פלייס מקבלים הרבה יותר כתמים שלא יורדים בכביסה, בפער מבגדים מפירמות אחרות.
ממש מעניין אותי אם גם אצלכן כך.

עוד משהו, קראתי כאן פעם שאלכוהול מעולה להוריד כתמים של לורדים, עטים, צבעים מבגדים. אם פעם הלכו לי בגדים שניזוקו בגן, היום אני מקפידה לשים בצד ולפני שאני מכניסה למכונה, שופכת קצת אלכוהול על כל כתם ויוצאים בגדים חדשים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
1. הדרך הכי יעילה לשמור על בגדים-לשמור עליהם שלא יתלכלכו.
לקנות סינרים יפים, ולא אוכלים-בעיקר לא דברים מכתימים בלי סינר.
יש גבול כמה אפשר לשים חומרים על בגד אחד...
2. גם אם תשתמשי בשיטות הכי טובות-ככל שבגד נלבש/מתכבס יותר הוא נראה פחות טוב.
ככל שלילד יהיה מבחר גדול של בגדים-הבגדים יראו טוב יותר.
3. מכונה טובה!
לא פחות מבוש/סימנס.
כדאי גם לבדוק שיש לה תוכנית קצרה. (לפעמים לא צריך יותר מ15-30 דק' לכביסה, וחבל לכבס יותר מזה)
4.הפרדה-לפי צבעים.
5. חומרי ניקוי איכותיים.
בגדול-משתמשת רק באריאל-לבן צחור לחולצות. (לא לצבעוני-מוריד את הצבע!)
אוקסיגן לכתמים בחולצות, רסס כבס-לצווארונים וחפתים. (לאחרונה הרסס כבס נראה לי פחות יעיל, שינו בזה משהו, משתמשת גם באוקסיגן פאואר ),
בצבעוני-אבקת אריאל לצבעוני. (שומר על הצבע...). כתמים-רק ברסס כבס.
כהה-ג'ל כביסה/קפסולות, מיקס אנד ווש/בסגנון.
לפני הכביסה-עוברים על כל פריט, מכל הכיוונים, מחפשים את הכתמים, מרססים כשצריך...
מכניסים מייד למכונה! לא נותנים לחומר לשבת על הבגד.
מכבסים על התוכנית הרצויה. (בד"כ מכבסת על תוכנית מעורבת-40 בצבעוני/כהה לוקח שעה ו15 דק)
חשוב! לא לעשות סחיטה גבוהה. הופך את הבגדים לסמרטוטים!
בד"כ לא יותר מ600-800 סל"ד.
בבגדים עדינים יותר-אפשר בלי סחיטה לגמרי.
לתלות את הבגדים, ולא להכניס למייבש. בעיקר בגדים צבעוניים/כאלה שנשאר עליהם קצת סימן לכתם.
במקרה הצורך-יש מייבשים שיחסית שומרים על הבגדים. (לי יש מייבש קונדנסור של זאנוסי-מצויין, רק שלוקח מלאאאא זמן.)

מיישמת את כל הנ"ל-למדתי מאמא שלי :), לוקח הרבה זמן לכבס,
אבל הבגדים יוצאים כמו חדש!

סורי שיצא כ"כ ארוך, לא התכוונתי...
חסכת לי לכתוב עצות...
מיישמת את כל הנ"ל והבגדים ב"ה נשמרים כחדשים!
בעיקר משמעותי האבקות כביסה אריאל
ולבגדים כהים ג'ל או קפסולה ולא אבקה שומר מאד שלא ידהו הבגדים
וכמובן מכונת כביסה מעולה לדעתי בוש פחות עונה על ההגדרה
אבל סימנס קונסטרוקטה ובטח מילה עושות את העבודה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
לנקות את הגומי של המכונה מבפנים במגבון לח וכד'
לפעמים נופלים לשם כל מיני דברים (נניח מטבעות, או סתם לכלוכים)
וזה מכתים את הבגדים ...

וגם לבדוק את הכיסים לפני הכביסה :)

שמעתי גם שבועות סבון מכתימות מאוד (חבל ..... )
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה