מה אפשר לעשות עם פירה תפו"א?

  • הוסף לסימניות
  • #1
נשאר לי פירה משבת, כמות די גדולה
ואין לי לב לזרוק את זה.
אבל אין מי שיאכל את זה, אנחנו לא אוהבים תפו"א לא טריים... :(
בקיצור, יש לכם רעיון מה אפשר לעשות עם זה? קציצות אולי?
אשמח לכל רעיון.
תודה רבה
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
למלא בבצק עלים לבורקס
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
לעשות מהם לביבות, להוסיף בצל מטוגן תבלינים אפשר גם עשבי טיבול. ליצור כדורים לצפות בפירורי לחם וביצה ולטגן או לאפות.
אפשר להוסיף לעיסה גם תירס או פטריות.
ניתן לעשות בזה בורקסים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
קודם כל את יכולה להכין בלינצס' ולמלא בפירה. עם רוטב פטריות חם ועסיסי, כבר לא ירגישו שהפירה לא טרי.
וכן באמת קציצות. לכדרר, לצפות בפירורי לחם, ולטגן.
בהצלחה! ובתאבון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
לביבות טונה, היו פה הרבה מתכונים
להוסיף נתחי טונה וביצה ולטגן
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אולי אפשר להוסיף קצת מים רותחים, שמן זית ולמעוך שוב במוט ידני.
לא ניסיתי...
לדעתי זה יהיה בסדר במיוחד אם זה יהיה מצע לאיזה חזה עסיסי עם הרבה רוטב...
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
להוסיף ביצים ותבלינים, להכניס למזלף ולעשות פחזניות, לצפות בשומשום ולאפות עד להזהבה
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
תודה לכולם.
אעשה את הלביבות עם הפרורי לחם
אהבתי את הרעיון של הפחזניות, נשתמש בזה לארוע יותר יוקרתי מאשר סתם ארוחת צהרים...
ומה זה פאי רועים? אפשר מתכון? לפעם הבאה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אני בניגוד לכולם,

ממליצה לזרוק... תפו"א מבושל, כדאי מבחינה בריאותית, לאכול רק באותו יום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
כך אני עושה כשנשאר לי פירה או פסטה מיום האתמול:
שכבה אחת של השארית בתוספת טעם, מה שיש- בצל מטוגן, פטריות, רסק עגבניות, וכד' .
ועל זה שכבה של בשר טחון -תערובת כמו של קציצות
ולפעמים ביניהם גם שכבה של פרוסות ירקות בטטה/ קשוא / חציל - ארוחה מושלמת
מכניסה לתנור וכולם נהנים
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
ישנה אופציה נוספת למיחזור מושלם:
פשטידה!
תחתית עשויה מלחם/חלה שרויה וסחוטה בתוספת תבלינים
שכבה נוספת של פירה+ביצה+תבלינים
ציפוי של פירורי לחם מתובלים
אופים ופורסים למלבנים
מגישים עם רוטב פטריות/ירקות וכדו'
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
נותנים לבעל הפולני...:) סתם, סתם....
אפשר לעשות קנישים, להיט אצלי,
מתכון:

חומרים:

2\1 3 כוסות קמח
1 כפית חומץ
250 גר' מרגרינה
1 כוס מים רותחים
קורט מלח
ביצה למשיחה

הכנה:
ללוש לבצק נעים.

מחלקים את כדור הבצק ל-4, מרדדים דק, מניחים רבע מכמות הפירה (ניתן להוסיף לו בצל מטוגן עם פטריות) לגלגל לכרוכית, לסמן עם סכין פסים אלכסוניים למעלה בבצק, למשוח ביצה ניתן גם לפזר שומשום, ולאפות על 200 מע' עד להזהבה.
בתאבון!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נכתב ע"י טובהלה;1498394:
אני בניגוד לכולם,

ממליצה לזרוק... תפו"א מבושל, כדאי מבחינה בריאותית, לאכול רק באותו יום.

מה עם "בל תשחית" ?
למיטב ידיעתי אין סיכון בריאותי לאכול תפו"א מאתמול..
ד.א. לפי דברייך עולה השאלה מה עם התפו"א שאוכלים בשבת בבוקר?! הם בטוח בושלו יום קודם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
נכתב ע"י שובל אש;1498425:
מה עם "בל תשחית" ?
למיטב ידיעתי אין סיכון בריאותי לאכול תפו"א מאתמול..
ד.א. לפי דברייך עולה השאלה מה עם התפו"א שאוכלים בשבת בבוקר?! הם בטוח בושלו יום קודם.

אין לי עכשיו זמן לפרט,

אבל, ונשמרתם קודם לבל תשחית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
אפשר לצלות כבדים ולהכין כעין רוטב מבצל מטוגן ותבלינים, להעביר לקערת זכוכית ולערבב יחד.
במקביל לחמם את הפירה בתוספת פטרוזליה טריה (מומלץ) / יבשה (בתוספת מעט מים כדי שלא ישרף).
לשטוח על כל צלחת כמות רצויה של פירה, מעליו להוסיף במרכז את הכבד ברוטב.
יוצא מעדן!
אומנם עשיר אבל מתאים למוצש"ק.
ניתן להכין מלכתחילה לר"ח ו/או אירוע חגיגי.
בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
נכתב ע"י טובהלה;1498439:
אין לי עכשיו זמן לפרט,

אבל, ונשמרתם קודם לבל תשחית.

כפי שציינתי, אין כאן ענין של ונשמרתם כיון שאין כאן סיכון בריאותי - למיטב ידיעתי לפחות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
תפו"א מבחינה תזונתית לא מומלצים אף פעם גם לא ביום הראשון שלהם...

ואחרי זה הם לא מסוכנים, אלא לא מומלצים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
אפשר לעשות קרוקטים - מוסיפים שמן, קמח, ביצים ומלח, לשים לבצק נעים ואז לבשל במים רותחים עם מלח.
אפשר לצפות בפירורי לחם
לאוהבי המתוק ... גם עם סוכר בפירורים
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה