דיון מה אתה חושב על בינה מלאכותית???

  • הוסף לסימניות
  • #1
עכשיו ש... ואוו!!! איזה מדהים אלפי השקעות אנשים עושים בתוכנה כזאת.
מה דעתכם על בינה מלאכותית??? במה היא עזרה לאנושות להתקדם?? ובמה היא ריחקה אותה??
אשמח לשמוע!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
דמיינו את הראש שלנו כמו תוכנה,
אבל- כל עדכון נעלמות לה פונקציות..
יום אחד אתה מנסה להפעיל חשיבה ביקורתית ווו.. אין!!
למחרת אתה מעדכן שוב וו.. יורד גם הכפתור של יצירתיות..
זה בעצם מה שקורה לנו, המוח שלנו נהיה תלוי בבינה לאט אבל בטוח
אז תזכרו את זה, כל עדכון ל AI הוא גם עדכון למוח,
רק שאצלכם יורד פונקציות...(שאצלו נוספו)
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
1.אני חושב שהבעיה היא שהיא לא יודעת להעביר לך ביקורת.
רק אתמול עשיתי, נו איך קוראים לזה- קורא תווי פנים, כן.
והוא נתן לי הרבה שבחים ו"תשבוחות" "הזקן" "המצח"
מה צריך לשפר?? "אתה צריך להוכיח שאתה יותר רוצה"
ואוו!!
כנ"ל הגרפלוגיה שלא יודע מי לקח אותה, זה מתבסס על איזה חומר מסיום של ידע, אבל צריך גם להוסיף קצת מה באמת האדם.
2. שמעתם פעם על קו 1201 קו החם של הנערים??? גם אני לא?? הצאט התכתב עם נער אחד (הבן שלי במקרה)
והוא אומר לו שיש קו "1201" מה אתה אומר??? הוא התקשר בשיא ההתלהבות. ההמשך ברור...
3. תמונות- הכל טוב ברוך השם! פה היא ניצחה אותנו בגדול-מעצבי אליסוטריטר ופוטשופ נשמו לרווחה.
יש בינה!! יוצרת תמונות!!!
מדהים!!
אבל יש כמה טעיות(מאוווווד מוקרות) -6 אצבעות- שפם צבע סגול- יהודי חרדי מזויעעעע אנטישמים!!

וזהו....
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אני בעיקר כואב לי הפן הרוחני, הגבולות מטשטשים, נהיה כ"כ מצוי שכל אחד משתמש בזה בצורה חופשית,
איפשהו אני משער שהמסלול הבא בנטפרי יהיה מייל ו AI בלבד, ללא בנקים וכדו'
(ציניות כמובן)
דעה לא פופולארית בכלל, ועד כמה ימים גם אני לא חשבתי ככה, אבל לאט לאט קולט שזה משתלט (לא, לא על העבודות שלנו, פחות התחום שלי) על החיים שלנו, הכל דרכו,.
הוא נהיה חלק מהבנאדם ברמה שאם אני נתקע באמצע העיר אם איזו שאלה/הארה אני מבואס שאין לי איך לשאול אותו עד הבית...
ולצערי הסינונים לא מספיק חזקים עליו לענ"ד, לאט לאט הוא עוקף גם אותם
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
וואו! דיון חשווווב ברמות!
לפוסט מודרנה בכלל, ולבינה מלאכותית בפרט, יש יתרונות וחסרונות. יש אנשים שנותנים דרור לתאוות שלהם ומצדיקים כל דבר, ויש כאלה שבשם התורה אוסרים כל דבר. שני הדרכים לא נכונות, לדעתי. אז טוב שיש דיון כזה שמאפשר לנו לראות יתרונות וחסרונות ולהבין איך צריך לחיות בעולם שמתקדם בלי הפסקה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
1.אני חושב שהבעיה היא שהיא לא יודעת להעביר לך ביקורת.
רק אתמול עשיתי, נו איך קוראים לזה- קורא תווי פנים, כן.
והוא נתן לי הרבה שבחים ו"תשבוחות" "הזקן" "המצח"
מה צריך לשפר?? "אתה צריך להוכיח שאתה יותר רוצה"
ואוו!!
כנ"ל הגרפלוגיה שלא יודע מי לקח אותה, זה מתבסס על איזה חומר מסיום של ידע, אבל צריך גם להוסיף קצת מה באמת האדם.
2. שמעתם פעם על קו 1201 קו החם של הנערים??? גם אני לא?? הצאט התכתב עם נער אחד (הבן שלי במקרה)
והוא אומר לו שיש קו "1201" מה אתה אומר??? הוא התקשר בשיא ההתלהבות. ההמשך ברור...
3. תמונות- הכל טוב ברוך השם! פה היא ניצחה אותנו בגדול-מעצבי אליסוטריטר ופוטשופ נשמו לרווחה.
יש בינה!! יוצרת תמונות!!!
מדהים!!
אבל יש כמה טעיות(מאוווווד מוקרות) -6 אצבעות- שפם צבע סגול- יהודי חרדי מזויעעעע אנטישמים!!
בוט סאטירי שיש לו מטרה אחת בחיים: לעצבן אותך אם אתה אוהב ביקורת היא תתן לך גם את זה, מקווה שלא תתחרט..
הטעויות המדוברות של היוצרי תמונות כבר לא קיימות,
לדעתי האתגר שלנו הוא דווקא היכולת שלה(שגורמת לנו להתנוון..כמו הרכב והמחשבון כמובן)
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
דמיינו את הראש שלנו כמו תוכנה,
אבל- כל עדכון נעלמות לה פונקציות..
יום אחד אתה מנסה להפעיל חשיבה ביקורתית ווו.. אין!!
למחרת אתה מעדכן שוב וו.. יורד גם הכפתור של יצירתיות..
זה בעצם מה שקורה לנו, המוח שלנו נהיה תלוי בבינה לאט אבל בטוח
אז תזכרו את זה, כל עדכון ל AI הוא גם עדכון למוח,
רק שאצלכם יורד פונקציות...(שאצלו נוספו)
בול!
אבל עדיין, כל התקדמות שיש בעולם תלויה באופן השימוש של האדם.
אם מפעילים את הראש בזהירות לפני יצירת תלות ב-AI היא יכולה לתרום, ולא לגרום לאיבוד יכולות אנושיות קריטיות.
(לדוגמא: עד הווייז, הרבה אנשים התמצאו יפה בשטח, כיום בעידן הווייז אנשים לא מתמצאים ברחוב שנמצא חצי קילומטר מביתם, חוץ מאלו שהיו מודעים לכך ושמרו על התכונה האנושית המדהימה הזו)

נ.ב.
כל מה שהקב"ה בורא בעולמו נועד לצורך ולטובת האדם, השיפור או ההרס תלויים באדם עצמו, כיצד הוא משתמש בכל החידושים וההמצאות הללו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
בוט סאטירי שיש לו מטרה אחת בחיים: לעצבן אותך אם אתה אוהב ביקורת היא תתן לך גם את זה, מקווה שלא תתחרט..
הטעויות המדוברות של היוצרי תמונות כבר לא קיימות,
לדעתי האתגר שלנו הוא דווקא היכולת שלה(שגורמת לנו להתנוון..כמו הרכב והמחשבון כמובן)
זה רק דוגמאות חלקיות.....
אני עובד שנים עם בינה מלאכותית, פעם כתבתי לה "צור לי תמונה של ילד חרדי חמוד מחזיק שקית אשפה והלך ברחוב מחייך ושמח"
התמונה: ילד גוי עם שקית שחורה וכובע של טבח על הראש....
------

"היום, אנשים לא משתמשים בשכל, פשוט מבקשים ממנו. צור לי ספר על ילד שנפל והתגלגל, והוא יוצר הכל!
איפה השכל??''



סבתא
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

מרתק אותי ההשפעה של בינה מלאכותית בתחומים רבים.
התחום הוויזואלי משותף גם לעיצוב גרפי, אבל אין ספק שצילום תופס חלק נכבד.
צילום אמיתי & בינה מלאכותית.



1760699328044.png

יאללה, נפתח את זה רגע.

לבלבל אנשים? קל.
להטעות חובבים? עוד יותר.
אבל להטעות צלם מקצועי – פה כבר צריך לעבוד.

ועכשיו... לפני שמישהו יקפוץ –
זה לא פוסט על AI.
לא טיפים לפרומפטים.
ולא “תראו מה יצרתי”.

זה פוסט על צילום.
על איך חושבים כמו צלם.
על מה עושה תמונה לטובה באמת – גם אם היא בכלל לא צולמה.

כי כשאני עובד עם בינה מלאכותית,
אני עדיין חושב כמו צלם.


לוקיישן.
תאורה.
קומפוזיציה.
צבעים.
פוזה.
פרצוף.
סיפור.

אם אני לא מבין איך אור נופל על פנים,
איך רקע משפיע על תחושה,
או למה שיער בתנועה נראה “אמיתי” רק מזווית אחת –
לא משנה כמה ה-AI חכם, זה עדיין ייראה מזויף.

אז כן, זה קשור לצילום.
במאה אחוז.

כי כדי לדעת לזהות תמונה אמיתית,
צריך להבין מה גורם לה להרגיש אמיתית.
וכדי לגרום לתמונה דיגיטלית להיראות מציאותית,
צריך לדעת איך מצלמה באמת “חושבת”.


אני רוצה לפתוח דיון.
להבין יחד איפה עובר הגבול.
מה עין אנושית תופסת,
ומה רק צלם קולט.

נושאים שאני חופר בהם:
🎨 התאמת צבעים – לא לפי חוקים, לפי תחושה.
🧍‍♂️ פוזה טבעית מול פוזה “מושלמת מדי”.
👀 מבט אמיתי לעומת מבט שמחושב מדי.
💡 תאורה שמספרת סיפור – לא רק מאירה.
📷 עומק שדה אמיתי, כזה שנושם.
🎭 טקסטורות אמיתיות – קמט, לכלוך, הצללה.
👕 בגדים ש“נופלים” נכון על הגוף ולא נראים מודבקים.
🪞 השתקפויות אמיתיות – כאלה שמפתיעות, לא מתוכננות.
🧠 פרצופים עם פגמים קטנים – כי מושלם זה חשוד.
🎬 רגע תנועה, לא פוזה.
📸 טעויות קטנות שהופכות צילום לחי.
🏙️ פריימים לא סימטריים בכוונה – כי ככה אנשים באמת רואים.
🧩 עומס ובלגן אמיתי ברקע, לא סטרילי מדי.
🌇 משחק בין חדות לרכות – כמו בעדשה אמיתית.
🧤 אינטראקציה עם חפצים – לא רק “נמצא לידם”.
🎤 רגש. מתח. נשימה. משהו שקורה מתחת לתמונה.

אז כלללל הרשימה הזו מביאה להישג אחד.
ידע מקצועי מעמיק בתחום הצילום.
ואת זה אפשר ללמוד רק כאן בפורום.

זה מסע ארוך.
סבלנות תניב כאן המון.



הגעתם עד כאן?
תודה.
עכשיו הזמן לחשוב, להגיב.
נתראה כאן למטה...
העליתי בקהילת הכתיבה השבוע, אבל מעניין אותי מאוד לשמוע את דעתכם בנושא, נתקלתם במקרים כאלו/ לא, ואיך הגבתם (או שלא.)

נסעתי הבוקר באוטובוס פנימי, בירושלים.
אברך עדין הופתע כשהמבקר הודיע שלא תיקף, הוא טען שהצמיד את הכרטיס למכשיר התיקוף.
הפקח גער בו קולנית ובקש תעודת זהות.
הוא לא התווכח והגיש לו אותה.

בספסל לידי, ישובה גברת קשישה, לא דתיה. גברת אלגנטית כזו, שעצם ישיבתה באוטובוס העלה בי תהיה.
כעת, היא גונחת קלות ומודיעה: "כואב לי הלב."
מבטי הנוסעים כולם מופנים אליה, לרווחת האברך הנקנס.
היא נאנחת שוב דרמטית, ואומרת בקול גדול: "כואב לי הלב, לראות גנב עם פאות וזקן. בושה."
אה?
אני מביטה בה בהלם, באישה שליבה מאיים להשבר מחילול שמו יתברך.
סביב אנשים מהנהנים בראשם וטומנים אותו שוב בסמארטפוניהם, שם מתחוללות דרמות גדולות מאלו.
אני מרחמת על האיש הסמוק, על האישה כאובת הלב.

"סליחה, גברת", אני פונה אליה בדרך ארץ, "אפשר שאלה?"
היא מתרווחת על מושבה ובאדיבות שלא היתה מביישת נציג ארגוני זכויות אדם- עונה לי: "כן?!"
"פעם ראשונה שאת רואה נוסע נקנס על אי תשלום ברב קו?" אני סקרנית,
"כי אם ראית פעם צעיר ישראלי מקבל דו"ח, אני בטוחה שהאופן שבו הנוסע הזה התנהג בלט לך לטובה." אני מתגרה בה מעט. לא מרחיבה על קללות, צעקות ואפילו מכות שנוכחתי לראות במהלך בקרה.
הגברת מולי מהרהרת מעט, ומזדקפת בכעס: "אבל הוא חרדי, הוא צריך לכבד את התורה והדת! "
אני נהנית מתחושת המעורבות שלה, מהדאגה לכבוד ה'.
"הוא מראה לכולם שככה החרדים מתנהגים", מאלפת אותי הקשישה בינה.
אני לא מסוגלת לשתוק, ומאתגרת אותה בשאלת חשיבה: "אתיופי ששכח לתקף רב קו, ישנה את הסתכלותך על העדה האתיופית כולה?"
"מה הקשר?" היא מתעצבנת, ומגיעה למסקנה שטוב לא יצא לה מהדיון הזה.
"עזבי", היא מסכמת, "אני מכירה את החרדים מקרוב. אני נוסעת לפעמים באוטובוס שעובר בשכונת גאולה,
ורואה אותם עולים ונשארים כולם צמודים לדלת. כשמגיע פקח- הופ! הם כולם יורדים ובורחים. אני אומרת לך, נו. כל החרדים גנבים."
אני מצלצלת בפעמון, מתחבטת בשאלה האם להגיב, ומה.
"בכיתה חרדית" אני מונה את מילותיי בעודי מתרוממת, "יכולה חבילת טישיו להיות על השולחן במשך שבוע,
ואף ילדון מנוזל או אחר שנשפכה לו כוס מים- לא ישתמשו בה מבלי לבקש רשות. מנסיון.
לא כי זה לא הומני- טישיו עשוי להיות צורך אלמנטרי. ובמה מדובר? בחפץ בשווי אגורות.
ועדיין, גם בני שש יזהרו מלהשתמש בו.
זהירות מגזל, קוראים לזה. אחד הערכים הנעלים בציבור שומרי התורה והמצוות.
יום טוב, גברת. ועין טובה. "

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה