מה אתן מכינות לאחרי הדלקת נרות?

  • הוסף לסימניות
  • #2
וופל בלגי| פנקייס. (של קרין גורן ממש טעים.)
לביבות תפוא| גבינה
סופגניות| סיפנג.
אח שלי היה עושה משחק ממש חמוד (לקצת ילדים)
לוקחים סביבון עם ארבע צדדים ושמים תמונה של כל אחד מהילדים.
סוג של שוקולד, או כל משהו אחר.
כל פעם מי שהסביבון נופל על הצד שלו מקבל את מה שהקציבו מראש לאותו סיבוב.
ממש חמוד, אבל יותר מתאים לילדים קטנים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
נותנת לבנות לקשט סופגניות קנויות
מכינה בצק לפיצה וכל אחת מקשטת לעצמה
יש קופסת הפתעות שאני נותנת כל יום לבת אחרת להחביא, וכל יום משהו אחר- מטבעות שוקולד, ג'לי של חנוכה, פרסים קטנים וכו'
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אני מפנקת(משתדלת) בכל הדברים שבד"כ אני מתעצלת להכין בסתם יום של חול,
או שהם לוקחים זמן ולכלוך...
כל משפחה והדברים האלה אצלם בבית:)
אצלי זה בעיקר טיגונים. וזה מסתדר מעולה עם חנוכה...

אז בחנוכה מכינה דברים מטוגנים:
סיגרים(קנויים כן?),
פלאפל
זלביה/ספינג'
צ'יפס כמובן
סופגניות קטנות חלביות

או אחרים:
פנקייקס
סופלה
לחמניות מיוחדות/פוקאצות לצד מרק ירקות

ובד"כ כל יומיים קונים ממילא גם סופגניות.

וביום שאני מצלמת או משום מה עסוקה, מפנקים במשהו קנוי-סמבוסקים/פיצות /סופגניות וכו

אפשר לומר, שחנוכה זה החג שאני משחררת... כמה שאני שוחרת בריאות וכמה שאני עסוקה, זה החג שעושה לי את זה, להשקיע באוכל לצד הנרות...
אגב,
שנה שעברה החלטתי, שזה גם לא פשוט לי לטרוח ולארגן וכו, אז עשיתי עם הילדים הסכם(גדולים כבר), שיהיה ברור- הם אלה שמארגנים הכול לפני הארוחה, ומסדרים אחרי. אמא לא יכולה לקחת על עצמה הכול:)
אני לא אגיד שהכול דבש בנושא, אבל לפחות זה העיקרון.

לגבי משחקים,
הילדים אוהבים להכין חידות, כל אחד לפי רמתו. בד"כ על חנוכה אבל לא חובה.
שנה שעברה אחד הכין בינגו, כולל הדפים, להכין לכתוב וכו היה חמוד ממש. קניתי לו הפתעות בהכל בשקל, וחילק לכולנו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
משחק - לשחק עם סביבון עם אותיות נ.ג.ה.פ

נ- נס - לספר על נס
פ - פנטומימיה
ה - הודיה למשו או לה'
ג - גורל /משימה - להכין כרטיסי משימות
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
שנה שעברה הכנו מחמרן "עששיות" עם חורים לפי דוגמא
מניחים נריות ומכבים את האור. דוגמא (מתוך האתר חוג אמא)
1607408786152.png
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
מכינים מראש קשי שתיה מצופים שוקולד בקצה
אחרי ההדלקה מרתיחים חלב בסיר, מוזגים לכוסות ומניחים את הקשים המצופים
רעיון מאוד יפה, רק שימו לב לסכנת כוויות בפה.
מאוד מסוכן ללגום עם קש משו רותח.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

לפני שנים, כשהילדים היו קטנים ולא היה עם מי לשיר בהדלקה, ערכתי לעצמי בנגן סדר שירי הדלקת נרות חנוכה לפי הסדר, ליקטתי מלא שירים מוצלחים (מוזיקה איכותית, לא יצירות של לפני 30-40 שנה) מכל מיני חסידויות וכדו' (מגוון, כל יום שירים אחרים), ומאז זה חויית הדלקה-שירה, יכולים לעבור שעה שעה וחצי בהדלקה בלי להרגיש שהזמן חולף, וגם היום שיש כבר בחורים גדולים אי אפשר לוותר על זה, מומלץ...

בצוק העיתים נעלם לי התיקיה, ואני עורך אותו עכשיו מחדש, נעזרתי הרבה בשירים מתוך האשכולות כאן, ואשמח להשלמות ממכם, תודה מראש.


כשיהיה לי תיקיה מעודכנת אחרי ההשלמות שלכם, אעלה זאת כאן, בעז"ה.


1. שירי הכנה, יש לי לעשות רצונך, ויהי נועם, יראה, ויהיו זרעי, ועוד שירי התעוררות.

2. ברכות הדלקה (אשמח להשלמות, של ווברמן, ועוד, וכן של אדמורים למיניהם).

3. הנרות הללו, יש לי של פיטסבורג, סדיגורא, חבד אברהם פריד, בנט, גולדמן, אשמח להשלמות של יצירות נוספות עד כ7 דקות (יותר ארוך מזה, כבר כבד מידי לילדים).

4. יושב בסתר (מסודר מראש 7 פעמים, כך שלא צריך לספור) יש לי של קאמינקא (לחיים טיש חנוכה) וכן של אולפני דואט אך זה בלי הפסוק ויהי נועם. למי שיש עוד, אשמח לקבל.

5. אנא בכח, אני צריך את זה שאומרים 7 פעמים כל מילה, יש את השורה הראשונה בלחיים טיש חנוכה, אני עדיין מחפש את של כל הפזמון.

6. מזמור שיר חנוכת, יש לי של סדיגורא, בנט, באבוב לחיים טיש חנוכה, אשמח לעוד, לא ארוכים מידי עד כ5 דקות.

7. למנצח בנגינות, יש לי של מודזיץ לחיים טיש חנוכה, אשמח לעוד יצירות.

8. רננו צדיקים, חסר לי של הוסיאטין, ועוד.

9. מעוז צור, יש לי של ברסלב לחיים טיש חנוכה, דמן, שמילי אנגר, אשמח לעוד יצירות, לא ארוכות מידי, עד כ7 דקות.

10. שירים עליזים מקפיצים לריקודים, יש לי בשפע.


תודה מראש

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה