קורונה מה הטעם בבדיקה סורולוגית?

  • הוסף לסימניות
  • #21
משרד הבריאות לא אישר את זה.
באתר של משרד הבריאות אישרו הגדרות מחלים על פי בדיקה סרולוגית, להלן הציטוט
הגדרת "מחלימים" על פי בדיקה סרולוגית
תוצאת בדיקה סרולוגית חיובית, אשר התקבלה בהתאם לפרוטוקול בדיקה אשר מקובל על ידי משרד הבריאות, תיחשב כתקפה לצורך הגדרת הנבדקים כמחלימים.

עם זאת, משרד הבריאות ממליץ בשלב זה לתעדף בביצוע הבדיקות הסרולוגית את השייכים לאוכלוסיות הבאות (ואשר אין להם תסמינים בעת הבדיקה ואינם ידועים כמחלימיי קורונה):

  • בני בית של חולים מאומתים, אשר השלימו בידוד וקיבלו תוצאת בדיקה שלילית לקורונה או שלא ביצעו בדיקה – יבצעו בדיקות סרולוגיות לאחר לפחות 21 ימים מהתאריך האבחנה של בן הבית המאומת האחרון שחלה.
  • לקבוצות שתועדפו למתן חיסוני לקורונה: סגלים רפואיים, חוסים וקשישים במוסדות ומטפליהם, בני 60 ומעלה, מבוגרים עם מחלות רקע כגון השמנת יתר חולנית, סכרת, COPD, אי ספיקת כליות.
  • אימות אבחנה שנעשתה בחו"ל.

הנחיות למחלימים
מחלימים אינם חייבים בבידוד במקרה של מגע הדוק עם חולה מאומת או בעת חזרה מחו"ל, אך חייבים בכל ההוראות האחרות:

  • חובת עטיית מסכה במרחב הציבורי.
  • שמירה על כללי הריחוק החברתי במרחב הציבורי.
מי שהוגדרו כ"מחלימים" לא יבדקו שוב לקורונה אלא אם קיים חשד קליני לתחלואה חוזרת בנגיף, ולאחר שיקול דעת פרטני של הרופאים המטפלים.

קישור לאתר
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
אני עברתי בדיקה סרולוגית מהגרלה(אף אחד לא הבטיח שזה היה באמת הגרלה אבל הפניה היתה מהם) שנערכה בעריית בני ברק כדי לראות האם יש חסינות עדר או משהו כזה

לא יצא לי לבנתיים שום דבר מזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
אני עברתי בדיקה סרולוגית מהגרלה(אף אחד לא הבטיח שזה היה באמת הגרלה אבל הפניה היתה מהם) שנערכה בעריית בני ברק כדי לראות האם יש חסינות עדר או משהו כזה

לא יצא לי לבנתיים שום דבר מזה
אם יצאת חיובי לפחות ידעת שלא צריך להזהר מכל חשיפה
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
אצלנו בבית רק אני חליתי בקורונה
כרגע קיבלנו הודעה במייל מקופת חולים
על הפנייה לבדיקה סורולוגית עבור הילדות
יש טעם בזה?
בכל זאת מדובר בלדקור אותן ולא מתחשק לי סתם
רק אם יש לזה משמעות
גם אני במכבי, בעלי ואני היינו חיוביים והילדים קיבלו הפניה לבדיקה סרולוגית במייל.
כנ"ל מתלבטת אם לדקור אותם...
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
גם אני במכבי, בעלי ואני היינו חיוביים והילדים קיבלו הפניה לבדיקה סרולוגית במייל.
כנ"ל מתלבטת אם לדקור אותם...
אם זה ישחרר אותם אח"כ מחששות של חשיפה, שוה בהחלט. אך רק אם יש יסוד סביר להניח שכבר עברו את זה
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
גם אני במכבי, בעלי ואני היינו חיוביים והילדים קיבלו הפניה לבדיקה סרולוגית במייל.
כנ"ל מתלבטת אם לדקור אותם...
אם אתם שומרים על ההורים והסבים וסבתות, אם הילדים יצאו חיוביים תוכלו לבקר אותם ברוגע..
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
בדיקה סורולוגית חיובית לא פוטרת מבידוד על פי החוק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
תודה. אנחנו לא עונים על הקריטריון של תאריך הבדיקה... הייתי חיובית בחודש מרץ ואילך....
חבל.
אנחנו לפני יולי וקבלנו הפניות (מכבי) ועוד הגדילו לעשות... התקשרו אלינו להזמין אותנו.... איזה כבוד ;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
מעניין שבכל האשכול ישנם רק חברי 'מכבי'.
מה עם שאר הקופות??
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
גם את הבן שלי הזמינו.. בן שנתיים
בינתיים אני לא ממהרת
אין מידע עדיין לכמה זמן הבדיקה תופסת, כלומר- אם יגידו שהנוגדנים תקפים לחצי שנה- מה יעזור שאני ידע שיש לו אישור לחצי שנה? חיסון מילא לא מקבלים בגיל הזה, אם יהיה איזה מעלה יחודית שיתנו רק לבעלי תעודת מחלים- אלך אז.
או אולי אם יהיה בגן מישהו מאומת ואכן המחלימים לא יצטרכו בידוד אז נחשוב...
מישהו יודע אם גם בגיל שנתיים זה בדיקה בוריד? או באצבע כמו ספירת דם?
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
גם בוריד, עשיתי לילדה קרוב לשנה והיה דרך הוריד
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
בקופ"ח שלי הן ממש לא אמינות
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
ובעלי לא קיבל הפניה,
נראה לי שבמכבי נרשמים רק הורים וילדים כבני משפחה [גם במכבי אונליין אישי אפשר לעשות רק פעולות של הילדים ולא של הבני זוג ]
לכן בעלך לא קיבל הפניה
ומישהו סיפר לי שהוא נשוי כבר 3 שנים ועכשיו קיבל הפניה לבדיקה סרולוגית מכיון שההורים שלו היו חיוביים למרות שכבר 3 שנים הוא רשום בכתובת אחרת וכנראה זה מכיון שבני זוג לא רשומים אלא ההורים והילדים
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
חבל שבמאוחדת אין..
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה